Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droom

Gestart door huntres, september 24, 2004, 11:10:01 AM

huntres

ik was laatst in de stad, op zoek naar een cadeautje voor Manneke (feestje al weer 5 maanden). ik liep de expo in, kijken of dr wat geks was. dat niet echt dus ik liep naar de poster afdeling. daar kwam ik een hele mooie text tegen, het was in het engels. het ging over een man die zijn leven samen met god herzag, voor elk moment in zijn leven waren er twee paar voetjes in het zand bij de zee. de man zag dat op de moeilijkste moment maar 1 paar aanwezig was,en vroeg aan god waarom hij er toen niet was. god zei dat hij hem op dat moment droeg.
ik denk dat mijn droom hier mee iets te maken heeft:

Samen met Noortje (een vriendin) en nog iemand gingen we op ijslanders een buitenrit maken. samen met onze rijinstructrice.
Op een gegeven moment komen we bij familie/kennissen van Noortje aan. Ik zeg dat de telgang (das een speciale pas bij ijslanders) erg leuk is en heerlijk zit. (ik kreeg namelijk commentaar dat je nie mocht door zitten (met je kont op het zadelblijven zitten i.p.v. steeds je benen te strekken - gaat staan en dan weer gaat zitten)) als de ijslander normaal draafde.

Van onze instructrice mochten we rustig zelf gaan telgangen.
ik probeer een mooi stukje te vinden voor de telgang (die gaat erg hard!) maar dat lukte mij niet echt.
Het volgende moment zit ik bij de kennissen/familie in huis. Ik hou een gesprek maar het telgangen blijft kriebelen, ik vraag of er nog tijd is om te gaan telgangen. Dat is er, maar hoe behendig ik ook lijk te zijn (ik kon springen, rennen, manouvreren) ik kom niet bij mijn ijslander.

Op dat moment komt Noor terug met de andere persoon, ik spring net ergens heen om bij mijn yslander te komen, maar ik loop vast: water en zodra ik me wil keren haal ik mijn teen open: het bloed, bijna stap ik met die teen in het water, maar dan word ik geholpen door twee stevige handen. Ik word op iemand zijn schouders getild, ik geloof dat het Roel de broer van Noor is.

Ik vind het erg fijn voor hem dat hij weer zo sterk is, hij was namelijk 1/2 jaar heel zwak door complicaties bij zijn darmen.
Hoewel ik het in het begin wat wiebelig zit, brengt hij mij veilig terug naar de waterkant zodat ik naar binnen kan voor een pleister.
Het telgangen heb ik maar even naast me neergelegd.

de wekker ging  :-\

wat denken jullie??

Pinky

Hoi Huntres,

Een eerste impressie van je droom. In de Indiaanse traditie staat een paard onder andere voor het bewustzijn van de kracht die ontstaat als je met anderen samenwerkt,  het ontwikkelen van je eigen potentieel,  vrijheid en is het een gids die kan helpen om ââ,¬Å"over hindernissen heen te stappenââ,¬?.

Je bent  buiten aan het rijden en het zijn in de natuur staat voor je belevingswereld op dit moment. Als je met een aantal mensen napraat over de buitenrit dan wordt aangesproken op het feit dat je ââ,¬Å"Door-zitââ,¬? in plaats van dat je ââ,¬Å"Licht-rijdtââ,¬? (een andere term voor gaan staan en gaan zitten).  Kijk hierbij eens goed naar de woorden doorzitten en lichtrijden. Ik denk dat ze je er op attent willen maken dat je wat ââ,¬Å"lichterââ,¬? met dingen om mag gaan.  Je walst hier in je droom een beetje overheen omdat je meer bezig bent met het telgangen. Telgangen kan inderdaad keihard gaan maar in een rustiger tempo heeft rijden op een paard in telgang een schommelend, wiegend effect.  Wil je graag nog wat gewiegd worden opdat je bepaalde emoties niet hoeft te voelen?

Het feit dat je in je droom niet bij je paard kan komen betekent volgens mij dan ook twee dingen. Enerzijds is het niet de bedoeling dat je jezelf nog langer sust. Een tweede betekenis kan zijn dat je op dit moment niet in contact staat  met je eigen kracht. Het tweede deel van je droom geeft volgens mij ook een verwijzing in die richting. Als je wilt gaan telgangen dan beland in het water, het symbool voor emoties en gevoel. Dat je daarin vast loopt spreekt dan voor zich. Maar op dat moment is er hulp en die hulp zorgt ervoor dat weer op het droge komt zodat je wonden kunt verzorgen. Het feit dat je in eerste instantie wat wiebelig zit, kan aanduiden dat je niet gewend bent om hulp van anderen te aanvaarden of dat je dit niet prettig vindt.

Wat je droom je denk ik duidelijk wil maken is dat het tijd is om zelf te gaan voelen en die gevoelens een plaats te geven. Ook zijn er dingen die je los mag laten want gevoelige darmen (zelfs al zijn ze in jouw droom van een ander) wijzen op verzwakking door vasthouden aan dingen die je niets meer opleveren. Maar in je droom ben je ook omringd door vrienden en paarden wat er naar mijn mening weer op wijst dat  alle kracht en hulp die je hiervoor nodig hebt al aanwezig zijn. Je hoeft het alleen nog maar vast te pakken en dan zal alles je duidelijk worden en zal je het overzien (vandaar dat je volgens mij  ook ââ,¬Å"hoog op schoudersââ,¬? zit).

Ongetwijfeld zal er nog veel meer in je droom zitten maar dat laat ik graag aan de echte experts over.

Liefs, Pink

huntres

pink dankjewel!

ik heb inderdaad moeite met dingen loslaten, en hulpaanvaarden. ik weet ook dat er mensen zijn die mij graag helpen  :D

ik kan het opstapje niet vinden om me daar aan vast te pakken, zoals jij dat zegt...

ik had laatst idd het gevoel dat zoiets als gewiegd wilde worden, vandaag zag ik op het perron een meisje met een buggy lopen, dat was die van haarzelf. op een gegeven moment ging ze er in zitten en haar moeder duwde haar voort.
Op dat moment zou ik bijna weer klein willen zijn en ook heerlijk in zown buggy rond toeren, nog zachtjes gewiegd worden. klein zonder zorgen, dit dacht ik ook toen ik uiteindelijk me bus haalde die langs de kleuterklassen reed.

dit klinkt miss een beetje appart maar toen ik daar zo overnadacht in de bus zou ik willen dat Manneke mij zou kunnen wiegen, heerlijk klein in zijn grote warme armen. mij zelf sussen, maar waarvoor ?

Quadique

Pinky

Hoi Huntres,

Mooi zoals mensen elkaar kunnen aanvullen. Jouw opmerking gaf ineens nog een andere ingang. ââ,¬Å"Sussenââ,¬? kan ook een vorm van bedekken zijn, zoals je in je droom de wond bedekt met een pleister in plaats van deze te laten schoonspoelen in het water.  Misschien heeft het feit dat je het opstapje op dit moment niet ziet te maken met het feit dat je focus niet gericht is op het werkelijk zien van de handvatten die je worden aangereikt, maar op het bedekken van de dingen die naar boven komen als je onderweg naar het handvat bent.

Liefs, Pink

Heijnis

ik reageer nu onder Manneke, maar ik ben dus huntres *zit bij hem thuis, maar das vast al wel duidelijk*

ik denk dat als ik wel in het water zou zijn gevallen, ik mezelf uiteindelijk ook wel weer gered zou hebben, zoals ik mezelf eigenlijk altijd wel red op een 1 of andere manier... maar ook wel weer aan de waterkant geholpen door Noor. :)

Pinky

Hoi Huntres.

Geen moment gedacht dat jij jezelf niet zou redden. Je komt ook zeker niet hulpeloos of stuurloos over ;).  Maar als je bezig bent om jezelf te redden, geniet je dan ook intens van hetgeen je aan het doen bent? Beleef je er plezier aan? Ga je moeiteloos mee met de golven die je tegen komt?

Het plezier dat het verschil tussen leven en overleven maakt.

Liefs, Pink