De poort

Gestart door Voice-in-the-Wind, december 24, 2021, 17:40:48 PM

Voice-in-the-Wind

Hey, nog een legging van mij; De Poort.

De vraag: hoe kan ik beter mijn plannen uitvoeren?
De Poort;

Hier gaat het om: the sun, de zon

Links,

Zo ontwikkeld het zich: page of swords

Zo moet je het doen: zwaarden 10

Rechts,

Zo heb je het gedaan: zwaarden 7

Dit heeft er toe geleid: kelken 2

-----++-++-------
Ok, heeft iemand naast het duiden ook nog tips om het zelf te leren duiden.... Is dat alle kaarten doorlopen of heeft iemand daar nog tips voor... Of is het vooral ervaring en intuïtie ??? :)

* De plannen waar ik al wat mee bezig ben...maar soms ook niet lukken bestaan uit
-muziek maken; viool en gitaar.
-sporten; boksen, kettlebellen, calestanics, flow, hardlopen.
-tekenen en schilderen.

* Misschien ook gaan daten als die plannen wat op de rails zijn...

Anja

Dag Voice-in-the-Wind,

Hier ben ik weer! En wederom een poging van mijn kant m je wat inzicht te verschaffen!

Dat jouw eerste kaart DE ZON hier nu weer ter tafel komt vind ik een zeer sterke!!! Uit je vorige legging bleek-naar mijn idee dan-ook al dat het hier in hoofdzaak om draait! Gelet op je emotionele schommelingen (O.a. De Dwaas bij je vorige legging) geeft deze kaart aan dat je dus eerst zelf die mooie zon moet worden. Je bent nu slechts een heel slap zonnetje zoals op de kaart van de Dwaas te zien is.
Dit is NIET om je te beledigen maar om even wat duidelijker uit te leggen waar het om gaat! Nu blijft de vraag natuurlijk over hoe jij die zon kunt worden.

Nu wordt mijn aandacht als eerste naar Zwaarden 10 getrokken!! Misschien zelfs wel radicaal kappen met dingen die niet goed (meer) voor je zijn! En alleen verder gaan met wat/wie nog wel goed voor je is/zijn. Gelet op de Schildknaap van Zwaarden, denk ik dat dit zelfs noodzakelijk kan zijn, daar jij anders nogal wat sociale problemen kan krijgen met je omgeving.
Zwaarden Schildknaap geeft in dit verband nogal eens ongewenste bemoeienis, misschien zelfs stalking aan en/of andere vormen van ongewenst gedrag van anderen. Zwaarden 10 geeft mij het gevoel dat je je nu al alleen voelt staan, waardoor je moeite hebt met knopen doorhakken. Maar ik voorvoel dat jouw eenzaamheid juist groter wordt als je dit niet doet.
Zwaarden Schildknaap. Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit (deels) met je opvoeding te maken heeft, al kan ik er de vinger niet precies op leggen. Ik ga je nu een-vermoed ik- hele rare vraag stellen. Heb jij er bij je opvoeding ingestampt gekregen dat je je intellectuele slimheid moet laten zien en dat je ook altijd van goede omgangsvormen blijk moet geven? En als je dat niet doet, dat je dan dom en/of asociaal bent? Werd het als (zeer) asociaal gezien als jij grenzen aangaf bij mensen?  Op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat hier weleens een kleine blokkade in kan zitten.

Zwaarden 7. Je hebt lang tussen de klippen door gelaveerd om je maar aan te passen aan de situatie. Denk ik weer aan bovenstaande, waar ik genoeg over heb geschreven! Je paste je maar aan, aan mensen en situaties waar je niet achter stond, aan mensen die je niet mocht.

Dit heeft ertoe geleid dat je nu jezelf deels kwijt bent geraakt (Kelken 2). Ik denk dat jij nu een fase in gaat waarin jij je weer helemaal opnieuw met jezelf gaat verbinden en leert om je eigen gevoelens en passies te volgen. Ongeacht wat de buitenwereld ervan vindt, ook al is dat misschien wel erg moeilijk voor je.

Wat er door jou geleerd gaat worden en/of wat je gaat merken: juist door je echtheid te laten zien ben je mooi!

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey, ow lange reactie... Ik lees hem morgen nog een keer ...
Grt!  :)

Voice-in-the-Wind

Hey daar  :D

Ik ben niet beledigd, het zonnetje breekt af en toe door...maar is idd nog wat slap ;)

Dan de zwaarden 10...
Ik heb op het moment huisgenoten...en familie staat dicht bij... Maar ik doe wel veel op eigen houtje.

Zwaarden schildknaap

Ik denk dat dit meer het geval was in mijn tienerjaren, er werd vanuit gegaan dat ik alles ging halen; opleiding etc.
Maar ik zit te denken... Komt het misschien door een andere gebeurtenis in mijn leven... Op mijn 23e ben ik gaan backpacken...zonder geld...dit werd op ten duur zwerven door Europa zonder geld...veel op straat geleefd, wat af en toe best hard was. Daar heb wel geleerd veel aan te passen...maar was ook veel op mezelf geworpen. Je leert jezelf echt kennen.... Ook de dood een paar keer recht in de ogen gezien...dat doet veel met je.  Ik heb oa een tijdje in Parijs gezeten, Monpolier, Toulouse, Venetië, Rome , Barcelona,. Cadiz... Nuja een jaar lang ongeveer   ;) *

Dan de kelken, ik heb met mun plannen wel echt gelet op wat ik zelf wil... Maar sta hierin gedeelte lijk wel alleen, tenminste als het om het uitvoeren gaat. Maar als het gaat om wie ik ben of wil zijn, gaat het nu wisselend... Af toe denk ik : ja ik ben blij met wie ik ben of voel... Maar af en toe loopt het in de soep...maar waar ik eerst hard was voor mezelf...is het nu zo dat ik hey mij zelf 'vergeef' , nog tijd zat om het goed te krijgen... En af en toe is het gewoon ff niks, dat ben ik aan het leren.

Ow en;
Zwaarden 7...
Dat is al weer een tijdje geleden... Ik zit er midden in... Wie schenk ik wel aandacht, en wie niet...

Ok, dankje voor je duiding :D

Grt,. VitW

* Hierdoor wil ik alles er uit halen wat er ook in zit. :)

Anja

Beste Voice :D,

Zwaarden 10
Bij wat jij hier schrijft, krijg ik een sterk gevoel van degelijkheid bij jouw familie. Mogelijk dat ook behulpzaamheid en gastvrijheid hoog in het vaandel staat. Ik heb het vage gevoel dat er weinig plaats was voor iemands uniekheid/eigenheid in jouw familie. Hierdoor kon je je moeilijk met jezelf en je omgeving verbinden. Ik denk dat je nu in een mega aardingsproces zit: helemaal opnieuw de verbinding met jezelf en je omgeving maken.
Dit nadat je ontzettend veel emotionele steken hebt gehad (zie de tien zwaarden in de rug van de persoon die op de grond ligt bij Zwaarden 10) toen je bent gaan zwerven. Hier heb je veel van geleerd, je nieuwe IK komt er op een gegeven moment uit (zie de opkomende zon bij Zwaarden 10). In dit opzicht kan ik dat slappe zonnetje van De Dwaas in dit geval nog beter plaatsen!

Ik heb niks meer toe te voegen aan wat jij bij Kelken 2 schrijft: de kleine stapjes naar zelfvergeving, die langzaamaan steeds groter worden en uiteindelijk gaat de verbinding met jezelf steeds beter.

Je komt er zeker wel, zeker als jij dat schuldgevoel kwijtraakt!!

Groetjes en fijne kerst,

ANJA

Voice-in-the-Wind

Hey :D

Ok top, bedankt voor de duiding... Wel goed om het  (de situatie) uit een andere invalshoek te zien.

Ook goeie dagen toegewenst!

Anja

Jij ook nog zeer goede dagen toegewenst plus een gelukkig 2022! Ik hoop dat dit voor jou een heel gelukkig nieuw jaar wordt waarin je je plannen in daden kunt omzetten!

ANJA