Auteur Topic: DE GELIEFDEN  (gelezen 87238 keer)

lucifall

• Gast
DE GELIEFDEN Een 2e Eva en 0 3 6 en 9
« Reactie #15 Gepost op: november 03, 2010, 20:03:13 pm »
Wow
De kluizenaar in de Engel.
Eng- El : Eng : een kleine ruimte; Kluizenaars verkeren vaak in een cel, ook een kleine ruimte.
El een naam van God en in ieder geval de laatste 2 letters van de aardsengelen
Eng+El : kleine God
Een Engel, welke ook Prins genoemd wordt, zoals de Prins van een andere wereld, zoals Waite de Dwaas noemt.

Op de afbeelding zien we Adam en Eva.
P F Case zegt hierover: Adam is de Magier, Eva is de Hogepriesteres en de Keizerin.

Er zijn Mythen over Eva. Er zouden 2 Eva’s zijn (dan hebben we het nog niet over Lillith)..
De Eerste Eva zou God geschapen hebben van Binnenuit. Eerst de beenderen, dan het vlees, en daarna het vel erover. God schiep deze eerste Eva in het bijzijn van Adam. Adam schrok zich rot en vluchtte de tuin van Eden in, en zei tegen God, dat hij deze Eva niet wilde. Hij was bang voor deze Eva, daar zij sterker was. God stuurde de eerste Eva naar de zeeën, wel dwong zij bij God af dat zij bij iedere geboorte van een kind aanwezig mocht zijn op de vijfde dag. Zij zou dan op de 5e levensdag van het kind, het kind komen influisteren wat er in zijn komende leven gebeuren zou.
Enfin, het leek God dus een goed idee, om de “volgende” Eva te scheppen als Adam sliep.
Deze Eva voldeed wel aan de eisen van Adam. Er zijn verschillende versies, over hoe dit gebeurd is. Niet alleen de versie uit de bijbel, waar de rib van Adam, de stof was waarvanuit God Eva creeerde. Er zijn ook versies in de Zohar ed. Een van die versies is dat Adam geschapen is als Hermafrodiet. De Voorkant was Adam en de Achterkant was Eva. Dit was natuurlijk onhandig en zo geschiedde het dat God Adam en Eva doorzaagde zodat 2 wezens ontstonden. Dit is de reden dat Rabbi’s onderwijzen dat de Man altijd Voor de Vrouw moet lopen……
Adam, de mannelijke Geest schrok van het Scheppen van Binnenuit, wat hij in volle bewustzijn (het zelfbewustzijn van de Magier) ervaarde)en schrok niet van Eva, welke van zijn Rib gemaakt is, terwijl hij sliep en verkeerde in de werelden van de Hogepriesteres)
Dit past in de mannelijke geest waarin de bijbel, en de andere Hebreeuwse Bijbelboeken geschreven zijn.
Bovenstaande is een ruwe samenvatting van de verschillende inzichten van diverse rabbi’s over de persoon Eva.

De link met de Zon, welke pinky legt, vanuit de beschrijving van Ricca onder de Zon is prachtig.
Dit is ook te relateren aan Kabbala:
6 is ook het getal van Tipharet. Het zesde sefirot, welke correspondeert met de Zon.

Door alle mooie vergrotingen, werd ik de 2e Eva gewaar. Geknipt en vergroot:

http://img841.imageshack.us/img841/6373/uporvycm3w.jpg

Op de kaart rechts naast het hoofd van Eva, zie je de contouren van een 2e (naakte) vrouw in een wolk. Deze vrouw heeft zwart haar. Dat past weer mooi bij de oude kaarten van de Geliefden waar een man een keuze moet maken uit een blonde (saaie) vrouw en een (spannende) donkerharige.
Zien jullie dit ook?

Ook zie ik een connectie Dwaas- door het bovenbewustzijn van de Engel, het gezicht van de Dwaas welke lijkt op het gezicht van de Engel. En waarom lijkt deze engel zo op de Greenman???
Vladimir zegt:
“Als we 2 (de Hogepriesteres) vermenigvuldigen met 3 (de Koningin), blijft er enkel Liefde over.”
Eva, welke volgens P F Case de Hogepriesteres en de Keizerin samen is.

Een andere eigenschap van 3, is dat dit getal, net als de 0 en de 9 steeds in zichzelf terugkomt. In het geval van 3 zijn dit steeds veelvouden.
0-9 verband: 250 en 259 tel op en in beide gevallen kom je op 7, als je het reduceert tot een enkel getal. Dit geldt voor alle getallen eindigend op een 0 , in een 9 verandert,  boven de 10.
3 heeft andere eigenschappen, doch correspondeert dit naar mijn gevoel.
3x2= 6 (veelvoud van 3) 3x3=9(idem) 3x20=60=6 3x28=84=12=3 enz.
De kluizenaar(9) zien we in de buik van Engel, tussen de bomen van de Keizerin (3) terwijl de Engel een representatie van 0 de Dwaas is, op de kaart de Geliefden(6)
De 9, Kluizenaar is Verborgen in de buik van de Geliefden (6) En op de kaart staan 3 personages afgebeeld.
Wij kunnen dat het beste zien door de kaart op zijn kop te bekijken.
In de levensboom representeert de 0 Ain Suph, het N Iets, de plaats van de Dwaas, de bron, van waaruit het oneindige licht straalt.
op 3 Binah vinden we de Oerzee, de Baarmoeder van onze wereld.
6 Tipharet Het sefira van de Zon, en 9 Yesod het sefira van de Maan.
6 is dan ook 9 ondersteboven…

Luus

« Laatst bewerkt op: november 03, 2010, 22:13:53 pm door lucifall »

lucifall

• Gast
43 zonnestralen
« Reactie #16 Gepost op: november 03, 2010, 21:07:23 pm »
Het Getal 43 en God en De Heilige Geest.

De zon boven de geliefden heeft 43 stralen:

Er zijn talrijke verbanden met de heilige geest gebaseerd op het getal 43.
Het is de waarde van Gheel, het overschrijden van Vreugde,
wat een gift is van de heilige Geest.
De heilige geest is de Dwaas.
Onze levensvlam, de energie, welke er altijd is, om door te gaan.
We zien die drievoudige vlam terug op het tuniek van de Dwaas.
Maar ook zien we de twaalf drievoudige vlammen achter Adam op de kaart van de Geliefden terug.
Deze representeren de 36 decanaten.

Elohim, een Naam van Gods heeft een waarde van 86: 2 x 43.
De Dwaas is prins van een andere wereld.
Elohim, afgekort EL, vinden we ook terug in het woord Engel.
Het Nederlandse woord Eng-El kunnen we dan vertalen als Kleine God
De gescheurde mouwen van de Dwaas kunnen we zien als vleugels en kunnen dus ook naar dit gevleugelde wezen verwijzen.
*Waite noemt overigens de engel van de Geliefden: “een gevleugeld figuur”

Het 43e triangulair getal is 946 = 22 x 43.
 946= The Spirit - HaRuach.
Ruach correspondeert met de Dwaas.
Onze levensadem, onze heilige geest, ons levensvuur.
Wat de Dwaas, de 0 representeert , Ruach, is dan te zien als de 22 kaarten van de Grote Arcana vermenigvuldigt met de 43 zonnestralen op de kaart van de geliefden.

Ook is 43 te zien als een combinatie tussen de Keizer (4) en de keizerin (3)
Doch zijn zij op de kaart van de Geliefden naakt.

Bush , de zoon, zeg maar, de 43e president van de US
Zoon van Barbara Bush. Van Barbara Bush wordt gezegd, het zijn geruchten, maar nagerekend kan het echt kloppen, zou de dochter zijn van Aleister Crowley.
Crowley had Graves, duidelijk te zien op foto’s van hem.
Barbara en haar man (En hond) ook………
Graves is een familieziekte, dus Barbara kan het van Crowley geerfd hebben, hoe haar man, en hond eraan kwam, is onderzocht door de CIA. Resultaten zijn nooit naar buiten gekomen.
Dit vind ik mooi passen bij de kaart de Duivel, 15. wat ook 6 is, maar de andere kant van 6. De donkere kant.
De 43 duistere zonnestralen van de 43e president van de VS welke de Wereld deed vallen in de Duisternis van de Duivel.

Licht in alle Duisternis
LuciFall

« Laatst bewerkt op: november 03, 2010, 22:17:11 pm door lucifall »

Laure

• Gast
Re:DE GELIEFDEN
« Reactie #17 Gepost op: november 04, 2010, 13:22:06 pm »
ewww Luus,
aan welke kant sta jij?

lucifall

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 04, 2010, 15:39:05 pm »
Luus staat aan de lichte kant, Doosje
 ;D 

Of bedoel je je vraag specifieker?

Luus

Laure

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 05, 2010, 06:05:28 am »
ik denk dat ik dat bedoelde, ja, Luus :-) ik vind het allemààl best spannend anders.
tja... tree of knowledge, verboden vruchten, de eerste keuze, etc.
Zal dus wel bij de Geliefden horen, dat ik dat "dubbel gevoel" voel!

lucifall

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 05, 2010, 11:48:26 am »
Hoi Doosje,
Het Joods nieuw jaar , Rosh Hosanna. (Rond september-Oktober, de eerste dag van de Maand Tisrei) Tisrei is verbonden aan de letter Lamed en aan het sterrenbeeld Weegschaal.

Op dit Feest vieren de Joden de geboorte van Adam en Eva, de dag dat zij hun schepper herkenden.
De mens werd geschapen op de zesde dag, een hectische vrijdag.
De Talmoet zegt hier het volgende over: De dag is verdeeld in twaalf uur, beginnend met zonsopgang en eindigend met zonsondergang.
De eerste vijf uur voor het scheppen van Adam.
Op het zesde uur benoemde Adam alle dieren, tijdens het 7e uur werd Eva geschapen. Kain en Abel werden geboren op het 8e uur, op het 9e uur kreeg Adam het verbod om niet van de boom te eten, op het 10e uur begingen zij de zonde, op het 11e uur werden ze veroordeeld en op het 12de uur vebannen uit de tuin van Eden, juist voor het aanvangen van de Sabbat.
De dag van de schepping van Adam en Eva, dezelfde dag, dat zij uit de tuin verbannen werden.

Dit feest, Rosh Hosanna wordt o.a. gevierd door het eten van Appels! met honing! Appels, welke je als je ze doormidden snijdt een pentagram tonen, en ook de verboden vrucht van Eden. Honing afkomstig van een bijenvolk, welke geleid worden door een Koningin. Men viert het feest, met de zonde van Eva... en met een ander vrouwelijk aspect: honing. Best een contradictie, eigenlijk....
Hiermee vieren ze de zoetigheden van het komende jaar.

Wij eten appelflappen en oliebollen met Nieuwjaar om in feite dezelfde reden.

Citaat Doosje: "Zal dus wel bij de Geliefden horen, dat ik dat "dubbel gevoel" voel!"

De andere kant van de Geliefden is de Duivel, en juist in de Liefde lijkt het bestaan van de Duivel soms dichterbij dan in welke andere levenservaring dan ook. (hoe graag wij dat nu juist weer NIET willen.....)
Liefs Luus
« Laatst bewerkt op: november 05, 2010, 11:53:51 am door lucifall »

unyvs

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 20, 2010, 23:45:59 pm »
Ik zou heel graag iets meer vernemen over wat het betekent als je de Geliefden omgekeerd trekt?

Leeuwin

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 21, 2010, 01:24:23 am »
@unyvs,

Omgekeerde Geliefden: besluiteloosheid, ongelukkig huwelijk/zakelijke relaties, innerlijke verdeeldheid.

arend

• Gast
Re: DE GELIEFDEN
« Reactie #23 Gepost op: januari 27, 2012, 23:48:38 pm »
Ik had graag geweten wat het betekent als je dit als persoonskaart hebt. Betekent het dat ik hart en ziel in een bepaald levensdoel zal leggen? Of meer specifiek in de liefde van mijn leven? Thx.

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
« Reactie #24 Gepost op: januari 28, 2012, 01:38:00 am »
Leren om een eigen mening te vormen, je niet al teveel te laten beinvloeden door anderen en je eigen weg te vinden.

arend

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 28, 2012, 10:38:32 am »
Proberen te interpreteren naar jezelf of je eigen situatie toe dus wellicht. Ik dacht het al maar niet altijd makkelijk ;). Dan hoop ik dat ik op elk vlak (ge)liefde vind :).
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2012, 23:40:07 pm door Arend »

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #26 Gepost op: januari 28, 2012, 12:58:51 pm »
Hallo Arend,

Welkom op het forum. :)

De Geliefden als persoonskaart wijst op de eerste plaats op het belang van de liefde in je leven. Liefde voor jezelf, voor een geliefde of voor anderen. En vertrouwen en loyaliteit in liefdevolle relaties.

Andere belangrijke thema's zijn: heelheid - de verzoening van tegengestelde kanten in jezelf - het in balans brengen van je mannelijke en vrouwelijke kant - harmonie in jezelf en met anderen - instemming met het leven - zelfvertrouwen - onafhankelijkheidsgroei - leren dat je geluk niet van anderen afhankelijk is - je innerlijke leiding volgen - je eigen behoeften kennen - je innerlijke kracht voelen - kiezen voor groei - streven naar vervolmaking van jezelf en toch goedmoedig de zwakten in anderen accepteren - openen van het hart - met een blik recht uit het hart de rijkdommen en wonderen van de wereld ervaren.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

arend

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 28, 2012, 23:41:40 pm »
Bedankt Ricca  :) voor de verwelkoming en uw uitleg.

Bianca

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 11, 2012, 20:18:43 pm »
Ik ben ook eens gaan kijken. Ik zie een persoon met een hoed op en een stukje wapperende sjaal oid, die je trouwens ook duidelijk zie op de foto die hier geplaatst is met de uitleg erbij.

Leuk om trouwens nog eens goed te kijken naar de kaarten, je blijft er zo af en toe iets anders in zien wat je nog niet eerder was opgevallen.

Groetjes Bianca

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #29 Gepost op: juni 12, 2013, 18:09:05 pm »
EENWORDING

O eenheid van het kind
dat nog in ouden leeft
volledig leven voor het leven
dat ons tot leven wekte.