Hulp bij kaartlegging

Gestart door Itsme, oktober 23, 2021, 16:38:09 PM

Itsme

Goedemiddag,

Inmiddels ben ik  enkele weken bezig met tarot, maar merk dat ik het soms lastig vind de kaarten in combinatie met elkaar te duiden.
Zou iemand met mij mee willen kijken?

Ik heb 2x dezelfde vraag gesteld, begin juni en nu recent.
of mijn ex parter en ik een toekomst samen kunnen hebben.

In juni waren wij recent uit elkaar en zonder contact:

kaart 1 hoofd; zwaarden 2
kaart 2 hart; de magier
kaar 3 buik; Zwaarden 4

De legging van vandaag (nog steeds uit elkaar maar wel weer een klein beetje positief en fijn contact):

kaart 1 hoofd; De hogepriester
kaart 2 hart; Kelken 6
kaart 3 buik; De duivel

ik merk dat met name mijn eerste reactie op de duivel een schrik / negatieve reactie was, maar met even laten bezinken hoeft dit wellicht ook niet zo te zijn, maar kan dit misschien duiden op bepaalde angsten die we beide ervaren in het eventuele samen zijn? Maar ik vind de combinaties van beide leggingen dus best lastig te duiden.

Hebben jullie hier een visie op misschien? 

Anja

Beste Itsme,

Hier een bescheiden poging van mijn kant.
Ik word meteen naar je legging van vandaag getrokken. De Hogepriester geeft mij de indruk dat er een grote bereidheid is om met elkaar weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik voel een grote vergevingsgezindheid, klopt dit? De Hogepriester is een kaart van bij elkaar blijven ondanks onvolmaaktheden c. q. tekortkomingen.

Vervolgens valt mij meteen Kelken 6 op! Iets wordt verleden of als in het verleden. Met De Duivel erbij, denk ik dat de verleiding groot is om weer in oude patronen van het verleden te vervallen. Mijn eveneens bescheiden advies: doe het allereerst heel rustig aan, mochten jullie weer met elkaar verder gaan. Ga zeker NIET zo snel (weer) samenwonen! Luister eerst eens heel goed naar jezelf en je eigen behoefte/wat jij belangrijk vindt!

Mijn gevoel: weer opnieuw met je ex beginnen heeft de meeste kans als oude gedrags-en relatiepatronen zoveel mogelijk zijn verdwenen en jullie weer helemaal opnieuw met een schone lei beginnen! Daarbij moet er van beide kanten een zeer grote bereidheid tot vergevingsgezindheid zijn en zoveel mogelijk het verleden vergeven en het liefst vergeten.
Het gevaar om elkaar met verwijten om de oren te slaan en ook in oude gedragspatronen die niet goed zijn e vervallen is hier anders heel erg groot!

Groetjes en sterkte van

ANJA

Itsme

Wauw

Ik denk inderdaad dat je de spijker op zijn kop slaat…. Zo voel ik hem zelf inderdaad ook heel sterk.
Ik vond de combinatie alleen onduidelijk omdat kelken 6 en de hogepriester inderdaad voor mijn gevoel contra waren aan de duivel. Maar ik denk dat jou uitleg heel treffend en passend is. En absoluut herkenbaar. Want er zit tussen ons veel angst qua dat we te dicht en te snel bij elkaar kwamen, terwijl we beide door verleden moeite hebben met een vorm van binding.

Bedankt voor je woorden!

Anja

Jij op jouw beurt bedankt voor je mooie woorden jegens mij!

Ik hoop dat je op termijn zeer gelukkig wordt in de liefde!

ANJA