Een vervallen pand waarin nog een lichtje brandt........

Gestart door Anja, oktober 09, 2021, 21:45:25 PM

Anja

Ik ben in mijn eigen buurt, vlakbij waar ik woon. Ik sta 'levensecht' tegenover een rijtje winkels met daarboven grote eengezinswoningen. Het winkel met huizenblokje is vervallen, staat op het punt om gesloopt te worden. Ik zie nog slechte één lichtje branden in de linker hoekwoning.
Ik voel dat hier iemand woont die de strijd nog lang niet heeft opgegeven om daar te mogen blijven wonen. De strijd gaat hij verliezen. Rest mij nog te melden dat het donker is in deze droom. Het leek levensecht.

Dit rijtje winkelpanden met daarboven grote eengezinswoningen heeft vlakbij waar ik woon daadwerkelijk bestaan. Al twee jaar geleden is dit rijtje winkels met eengezinswoningen afgebroken vanwege een gewijzigd bestemmingsplan. Is heel wat geweest voor de mensen die daar woonden.
Op een gegeven moment was iedereen weg, behalve de man (heb sterk het gevoel dat het een man is) waarbij dat lichtje brandt (is in het echt ook gebeurd). Uiteindelijk heeft hij die strijd verloren.

Maar waarom droom ik dat nu zo sterk?? Wat nu als enige in mij opkomt: een boodschap om mijn koppigheid te laten varen? In ieder geval in sommige opzichten denk ik.

ANJA

Carla

Die droom laat inderdaad mooie symboliek zien van iemand die niet opgeeft, tegen de verdrukking in, of tegen beter weten in, blijft hij zitten waar hij zit. En jij bekijkt het van een afstandje, en je weet dat. En je legt de verbinding met je eigen koppigheid, want alles wat we dromen zijn we zelf.

Omdat het lichtje brandt in de linker bovenwoning, moet ik ook denken aan een proces wat zich in de linker hersenhelft afspeelt, de linker hersenhelft stuurt de rechterkant van je lichaam aan en heeft te maken met taal en (aangeleerde) kennis, met logica en analytisch vermogen enz. Dat deel van je hersenen wat graag de touwtjes in handen houdt, wat graag het overzicht bewaart en begrijpt hoe alles in elkaar zit.

Anja

Beste Carla,

Na dit van jou te hebben gelezen heb ik nog sterker het gevoel dat mijn linker hersenhelft weleens overactief kan zijn :)Maar dan vooral met taal en (aangeleerde) kennis en graag de touwtjes in handen hebben en het overzicht bewaren!! Daarbij zoek ik altijd graag uit hoe alles in elkaar zit!! Logica en analytisch vermogen heb ik wel zeker, maar rekenen en wiskunde is beslist niet mijn sterke kant geweest, vooral breuken, procenten niet :P

Ik verbaas mezelf weleens over mijn volhardende kantje wat zeer tegen de verdrukking of beter weten in! Vind ik wat haaks staan op dat ongeduldige gevoel wat ik ook nogal eens heb.

Hier zit iets in de war, kan deze droom mij hierop wijzen??

DANK JE WEL

ANJA

Carla

Naar mijn idee laat de droom je zien dat je wat afstand moet nemen van de analytische kantje, en dat je dat eigenlijk ook zelf wel weet  :-*