In het pikkedonker, zittend bij een dikke boomstam

Gestart door Anja, september 29, 2021, 22:09:32 PM

Anja

Ik ben in een woonwijk, vlakbij waar ik woon. In die lange straat waar ik loop brandt het licht van de straatlantaarns nog. Ik zie verder niemand.
Dan sla ik de hoek om en dan is het ineens (overal?) aardedonker, ik zie werkelijk nergens verlichting. Ik stuit op een boom, ik ga met mijn gezicht naar die dikke boomstam op de grond zitten.

Plotseling word ik door een man stevig beetgepakt! Hij haalt me bij die boom vandaan en ik vind het eng.

ANJA

Carla

Zomaar wat associaties, wat er bij mij opkomt.

Je loopt op bekend terrein, maar daar ben je wel helemaal alleen. "Er loopt niemand met je mee" en opeens is het aardedonker.

Dat doet mij denken dat je aan de ene kant 'op bekend terrein bent' maar aan de andere kant (nog?) heel veel informatie mist om te kunnen zien waar het werkelijk om gaat. Dat die man je pakt en jij het eng vindt kan misschien angst voor het onbekende zijn. Of onzekerheid in een situatie die je nu nog niet goed kunt overzien.

Maar het is jouw droom, misschien heb jij wel hele andere associaties, wat denk jij dat het betekent Anja?

Anja

Op de grond zitten. Grond=aarden/wortelen/essentie ofwel de kern.
Zitten op de grond. Stuitbeenchakra=hoe je in het leven staat.
Boomstam. Betekent zo ongeveer hetzelfde als het zitten op de grond.

Een stukje teruggaan naar mijn essentie, wat ik sinds kort merk. Dit voelt voor mij heel goed, alsof ik weer opnieuw in mijn kracht kom te staan. Omdat ik in deze droom alleen ben, zegt mij dat ik deze fase alleen moet doorkomen. Omdat het duister ineens komt, kan dit naar mijn gevoel plotseling overvallen worden door eenzaamheid aangeven. Wat nodig is om verder te kunnen en vooral mezelf verder te ontwikkelen.

Het duister: hoe verbind ik mezelf weer (opnieuw) met anderen?

Omdat ik tegen die stam aangedrukt sta, zie ik geen bladerdek van de boom. Hier kan ook wel eens het duistere in zitten. Heb of krijg ik succes/vooruitgang? Andere vormen van geluk of teleurstelling? Weet ik niet want ik ie dat bladerdek niet.
Dit kan weleens het gedeelte zijn waar jij over schrijft Carla! Weet je Carla, in een boom klimmen betekent vaak maatschappelijke vooruitgang maar dat voelde ik hier niet omdat ik niet de drang had om te klimmen. Heel misschien-maar ik vind het nog te vroeg of dit met zekerheid te stellen-geeft deze droom aan dat ik moet gaan accepteren dat ik hooguit enige maatschappelijke vooruitgang zal boeken.

Die man die mij beetpakt: als de nood het hoogst is, is de redding nabij? Rest mij hier wel te melden dat ik in het echte leven zeer slecht tegen dwang kan.

ANJA

Anja

Sorry, was ik even vergeten maar er rest mij nog te melden, dat ik vannacht droom dat ik in een dorpje naast mijn woonplaats ben. Ik ben daar op een tentoonstelling.
Ik wil met de bus terug naar huis maar weet niet welke ik moet pakken. Ik heb bovendien niet het idee dat er een halte is. M.a.w. de bus gaat niet. Ik ervaar ook miscommunicatie tussen die mensen aldaar en mij.

Dit sluit heel goed aan bij die droom over de boom!! Het gevoel van sociale achterlating. En u weer opnieuw aansluiting 'moeten' zoeken. Moeten tussen aanhalingstekens omdat dit 'ven boven' een signaal is. Raadzaam om dit te doen. Maar in dit dorpje vind je het niet lijkt deze droom mij te zeggen!

Carla

Op 30 oktober, donderdagmiddag, begonnen de problemen met de websites, tot aan nu toe heeft dat al mijn tijd opgeslokt, en ik heb dit dus helemaal gemist. Sorry Anja.

Ik denk ook wel dat je met "Een stukje teruggaan naar mijn essentie" de kern van je droom te pakken hebt.

Je hebt het ook over dat je moet gaan accepteren dat je hooguit enige maatschappelijke vooruitgang zal boeken. Is dat iets waar je veel aandacht aan geeft momenteel? Een bus die niet rijd, zelfs niet te vinden is.. een weg die nog niet helder is..

Anja

Ja. Dat is inderdaad iets wat de laatste tijd bij mij een rol speelt. Hoe vind ik een nieuwe weg, dat is wat algemener denk ik maar ook niet minder kernachtig dan wat jij schrijft. Ik voel dat ik wel naar die essentie terug ga maar tevens ben ik wat bang voor de toekomst, ondanks dat ik al wel wat ideeën van nieuwe richting heb.

Geeft absoluut niet dat je geen tijd had om te reageren hoor! Jij hebt wel even wat anders te doen met die problematische website :P :)

Carla

Soms is het ook gewoon afwachten wat er op je pad komt. Open staan en nieuwsgierig zijn. Maar dat is niet altijd makkelijk, daar weet ik ook alles van, het vraagt om een soort onbevangenheid die bij mij ook weleens ver te zoeken is. Je hebt een goede intuïtie Anja, niet teveel zorgen maken, geef het maar eens kans.

Anja

Die onbevangenheid ja! Daar zeg je echt een rake want dat ben ik kwijtgeraakt in de loop der jaren. Je stelt bovendien iets wat alweer enige tijd geleden ook eens uit een legging met tarotkaarten gekomen is.

Ik denk toch wel dat je wat spontaner bent dan ik :) maar ja, iedereen heeft zo z'n kwaliteiten.

ANJA

Anja

Straf dat ik vandaag weer op deze droom stuit. Want ik krijg nu sterk het gevoel van informatie die ik nog steeds mis, zeker vanwege mijn laatste droom. Iemand wil blijkbaar niet dat ik de kern van de zaak raak c. q. achter iets kom.
Die man die me stevig beetpakt en me bij die boom vandaan haalt: iemand wil me hier blijkbaar weg hebben, ik mag hier niet aarden ofwel blijven.