Contractverlenging

Gestart door Anja, augustus 03, 2021, 23:04:44 PM

Anja

1. Hier draait het om: de Schildknaap van Pentakels
2. Zo begint het.......: Matigheid
3. De reacties...........: Pentakels 6
4. Het resultaat.........: De Keizer

Puur mijn gevoel: ze gaan (per telefoon??) mij een voorstel doen. Ik krijg het gevoel van een tussenoplossing (Matigheid). Aan mijn werkgever zelf zal het niet liggen (De Keizer), eerder aan de connecties buiten de instelling.

Carla

Is dat iets wat momenteel speelt Anja, wel of niet een contractsverlenging?

Geert

Veel Pentakels. Traag leerproces, beetje geven hier, wat krijgen daar, alles in moderatie.

Ik voel hier veel van het:
"ja maar...",
"moeten we dan niet zo...",
"of zullen we toch zus...".

En dan is daar ineens die Keizer. Toch een pittig kereltje, in harnas op ramkoers als dat nodig is.
Anja, ben jij die Keizer? Het zou me niet verbazen, zeer zeker met jouw Leeuw-energie erbij.

Anja

Straf dat jij me dat nu schrijft want van die trage moderatie kreeg ik vandaag ook al een idee.  Dit slaat op personeelszaken.

Ik ben niet iemand die erop ramt c. q. op ramkoers ligt. Het enige wat ik ondertussen wel wil is duidelijkheid hierover. In plaats van 'erop te rammen' heb ik een zeer strategische mail gestuurd. Dit zonder een lelijk woord, ook zonder een boze ondertoon.
In mij huist er een zeer goede strateeg, in die zin ben ik (ook) dat pittige kereltje.

Anja

Beste mensen,

Mijn huidige contract loopt tot 30 september a. s. Aangezien het vandaag precies een maand daarvoor is (30 augustus) had ik uiterlijk vandaag een bericht van wel/geen verlenging. Ik vraag mij zelfs af of dit al een dag eerder had gemoeten maar goed.
Nu komt het: ik heb tot op heden totaal NIETS van mijn werkgever vernomen!! Stilzwijgende verlenging heet dat. Maar vreemd voelt dit wel.

ANJA

Carla

Een jaarcontract? Hoe lang mag je tegenwoordig met tijdelijke contracten voor een werkgever werken? Is het dan nu stilzwijgend een vast contract geworden, of weer voor een jaar? Ik heb al 20 jaar een eigen bedrijf, ik heb geen idee hoe dat nu gaat..

Anja

Een tijdelijk contract mogen ze drie keer verlengen. Daarna een vaste aanstelling of helemaal niets.

Vandaag kreeg ik om 16.40 via de mail te lezen dat e mij contractverlenging hebben gegeven. Na e. e. a. gecontroleerd te hebben, heb ik her mee ingestemd. Ik ben nu dus doodop :P :P :P

Gitte

Van harte gefeliciteerd Anja.

Dat jij doodop bent is normaal.
Als dagen en weken in spanning en nu de ontlading.
Geniet de komende tijd van je wel verdiende overwinning.

Groetjes,

Gitte

Carla