4 kaarten legging - iemand die kan helpen?

Gestart door Oasis_Ana, juli 07, 2021, 14:11:38 PM

Oasis_Ana

Hoi hoi,

Ik loop even tegen een moeilijk thema aan en heb hierbij een kaartlegging gedaan waar ik eigenlijk niet zoveel van begrijp. Ik heb een 4 kaarten legging gedaan:

1. Thema: Kracht
2. Uitdaging/obstakel: Hoge priesteres
3. Raadgever: De toren
4. Uitkomst: De keizerin

De reden van deze legging, is dat ik mij vaak gespannen voel in groepen en dit eigenlijk voor mij hield tot voor kort. Nu heb ik dat op tafel gelegd op werk/vriendschappen etc. en komt er behoorlijk veel op mij af. Met name dat anderen dat merken en ik niet altijd even leuk overkom daardoor. Daarin begrijp ik 1. (kracht) wel, maar erna volg ik het niet meer. En vooral de toren als raadgever vind ik heel lastig te begrijpen. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Geert

Kom in je "Kracht" door achter dat gordijn vandaan te komen, waar de "HogepriesteresÎ... voor zit.
Breek de "Toren" af, waar je in zit. Laat jouw mooiste kant zien, zo mooi en liefdevol als de "Keizerin".

Je bent mooi zoals je bent, je bent prima zoals je bent. En als  je stil en bescheiden bent, is helemaal goed.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Heb je alleen de Grote Arcana gebruikt? Dat is prima hoor, ik ben gewoon even nieuwsgierig.

Hoewel.....? Met de kleine arcana erbij krijg je een duidelijker advies.
De tarotist kan dan meer "zien". Stroomt er iets teveel of te weinig.
Hetzelfde geldt voor passie, denken, doen en laten.
Ben je zelf voldoende geaard in lastige situaties?

Oasis_Ana

Dank je wel voor je reactie, Geert!

Ik vind het wel bijzonder hoe je de plank zo raak slaat met je woorden en vragen. Ben helemaal niet geaard in lastige situaties. Ik floep zo uit mijn lichaam omdat ik het te spannend vind en dan ratel ik maar wat.
Volgens mij heb ik enkel met de grote arcana getrokken. Welke kaartlegging zou ik het best kunnen doen voor dit thema en de kleine arcana?

Ohja, en wat ik me ook afvraag is: hoe kan ik de hoge priesteres wat op de achtergrond?

Geert

Hoi Oasis_Ana,

Hier hoef je geen kaartjes voor te leggen. Je zou het volgende kunnen doen:

Ik denk dat het volgende wel eens op jou van toepassing kan zijn:
Zat je in mijn team? dan zou ik trots op je zijn. Stille wateren hebben diepe gronden. Door een rustig moment te creëren komt die wijsheid vanzelf naar boven, ontstaat er vertrouwen en zou jij gaande de weg makkelijker met jouw schuwheid om kunnen gaan. Het is niet jouw schuwheid, het zijn de anderen die jouw wijsheid geen kans geven. Een klimaat van vertrouwen en rust waarin jij je veilig kunt voelen. Het vraagt iets van de ander om jouw kwaliteit te zien. Werken aan vertrouwen en een veilige omgeving.

Achteraf weet je precies wat je had moeten zeggen. De hogepriesteres zit voor een gordijn. Achter dat gordijn zit haar wijsheid, de intuïtie, en dat had je willen zeggen. Dat schrijf je op. Breng dat schrijven steeds dichter bij de momenten van het groepsgebeuren. Tot je zover bent dat je al tijdens een "meeting" kunt gaan schrijven wat je had willen zeggen. Na een tijdje voel je je vrij genoeg om het ook te zeggen.

Wat kun je nog meer doen, op zoek gaan naar jouw beperkende overtuigingen. Je zou op zoek kunnen gaan naar video's en boeken en dergelijke van Dr. Bruce Lipton. Een boek van hem is: "de biologie van de overtuiging, hoe je gedachten je leven bepalen".

Ben je Hoog sensitief? Ik denk van wel.

Hoe blijf je geaard? Ga op blote voeten. Als je voelt dat je wegdrijft, zet dan heel bewust beide voeten op de grond.

Ga de natuur in, wandel. Als je oog valt op een steen dan is dat jouw steen. Een die je vast kunt houden, waar jij je mee verbindt en zo ook geaard kunt blijven.

En soms vraag het om een torenmoment, breken met alles wat jou beperkingen oplegt.

Oasis_Ana

Dag Geert,

Pfoe dit komt even binnen bij mij. Bedankt voor de moeite die je hierin hebt gestoken, dit is waardevolle informatie.

Onveilige gevoelens ervaar ik inderdaad in een groep en waar ik graag aan wil werken. Ik voel inderdaad snel wat anderen voelen en binnen een groep is dat soms lastig te onderscheiden (waar komt het vandaan, is dit van mij of van een ander, kan iemand aub even dit gevoel erkennen/opeisen in plaats van dat iedereen zo blij doet --> geen idee waarom ik dit denk) en ik weet overigens ook niet hoe het in mijn voordeel te laten werken.

Binnen het team waarin ik werk ziet mijn leidinggevende gelukkig mijn kwaliteit en heeft hij mij vandaag vreemd genoeg meer uren aangeboden en wil mij begeleiden in dit proces. Toevallig zei hij iets soortgelijks als jij: "het is niet jij die iets verkeerds doet, maar anderen die jou verkeerd interpreteren en je geen kans geven"

Je advies over opschrijven, blote voeten en de steen ga ik zeker proberen. Nogmaals, bedankt!