Welke Lenormandkaarten beoefenaar wil mij helpen?

Gestart door Anja, juni 20, 2021, 13:34:52 PM

Anja

Graag hulp van degene die het liefst met Lenormandkaarten werkt. Natuurlijk mogen ook meer kaartsystemen gehanteerd worden maar plaats het antwoord dan wel bij Diverse Kaartleggingen ;) :)

Het gaat namelijk om (de situatie van) mijn vader.

Mijn vader is 17 mei jarig. Een week daarvoor vroeg ik wat hij met zijn verjaardag ging doen. Kreeg ik als antwoord:-
Zoals je wel weet, zijn wij ieder jaar om deze tijd met vakantie! Begin mei zijn we vertrokken en we zijn omstreeks eind juni weer thuis.

Wel, vorig jaar is hij NIET met vakantie gegaan vanwege corona. Bovendien meldt mijn vader het normaal gesproken ALTIJD vlak voordat hij weggaat. Op mijn tegenvraag waar hij nu dan met vakantie is had en heb ik nog steeds geen antwoord.
Wel heb ik hem voor zijn verjaardag nog een digitale kaart gestuurd. Daarna hebben we een paar keer over en weer ge-appt, enkele wederwaardigheden uitgewisseld. Toen was er radiostilte. Vraag me niet waarom maar het gebeurde gewoon.

Maar nu komt het want vanmorgen vroeg kreeg ik een app van mijn vader :o:-

Hoe is het Anja? Nog last gehad van het noodweer? Hier worden we (vader en zijn vrouw) overmand door pech! Ik heb last van mijn rug en ook een ontsteking aan mij knie. Ben nu aan de antibiotica. Plus naar de garage geweest omdat de auto stuk was. En......mijn vrouw is ook nog eens een week zoek geweest ??? ??? ???
Wederom heb ik nog steeds geen antwoord op alle vragen die ik maar heb kunnen stellen. Ik heb van dit hele gebeuren een zeer raar (voor) gevoel. Wie wil mij helpen om meer inzicht te krijgen? Mijn vraag is:

-Wat is er tijdens hun vakantie allemaal gebeurd, waarom is zijn vrouw een week zoek geweest?? Gaat het hier om problemen met de gezondheid en auto of spelen hier andere dingen??

Ik vind het namelijk uitermate raar dat ik over werkelijk niets in kennis gesteld ben!

Wie wil voor mij een legging met Lenormandkaarten doen?


Bij voorbaat dank,

ANJA

Lief

Hoi Anja….

Even over dat zoek…..is dat geen typefout en bedoelde hij ziek???

Grtz, Lief😘
Look for the answer inside your question...

Anja

Ik weet het niet lief, ik heb helaas nog geen antwoord.

Carla

Ik denk ook dat zoek in dit geval ziek had moeten zijn, de i en de o zitten naast elkaar. Helaas kan ik je niet helpen met een legging..

Anja

Maar dan nog Carla! Dan is weliswaar de situatie anders, blijft voor mij recht overeind staan dat mijn vader mij best op de hoogte had kunnen stellen van de toestand van zijn vrouw. En dat is zeker niet het enige.

Om te beginnen is het raar dat hij ditmaal niet heeft aangekondigd dat ze gingen vertrekken, ook dat ik nog steeds niet weet waar ze nu zijn. Ook niet na dit een paar keer te hebben gevraagd.
Daar komt nog bij dat hij tot op heden nog steeds geen belangrijke vragen voor mij heeft beantwoord.

Heel raar gedrag voor iemand die zelf snel op zijn strepen staat als hij (vermeend) wordt voorgelogen.


Lief

Hoi Anja,

Is er geen mogelijkheid tot facetimen of bellen? Dit is wat directer dan appen. Daar ontstaan zoveel misverstanden door.

Liefs, Lief😘
Look for the answer inside your question...

Geert

Zoek is ziek, dat gevoel dringt ook bij mij goed door.

Ik heb de kaartjes in de hand gehad maar krijg er geen contact mee.
Ook de tarotkaarten blijven opvallend stil.

De pendel zwaait "neen", op de vraag of ik überhaupt de kaarten mag leggen bij jouw vraag.

Ik had het graag gedaan, maar de eerlijk gebiedt mij te zeggen dat het niet lukken zal.

Ik begrijp dat je ongerust bent.

Anja

Zoek was inderdaad ziek. En nu nog zieker want de situatie is geëscaleerd! Dit slechts anderhalf uur geleden toen ik al moe uit mijn werk kwam en pas toen moest vernemen dat zoek ziek was.

Zonder al te lelijk te doen, heb ik er alles uitgegooid wat me dwars zat/zit, daar er op communicatief gebied wel meer misverstanden geweest, die typefout is slechts het topje van de ijsberg.
Zonder woorden te gebruiken waar ziekten of vleeswaren in voorkomen, heb ik zeer puntsgewijs en krachtig mijn emoties getoond. Ik ben nu zo ver, dat ik gezegd heb dat hij mij komend half jaar maar niet meer moet bellen zodra hij thuis is. En dat ik tot veel in staat ben als hij me toch durft te benaderen!

Ik ben echt in geen jaren zo boos geweest!!!!


ANJA

Lief

Hoi Anja,

Ik heb net nog eens de begin topic gelezen. Het is niet dat jouw vader niet communiceert want de vraag over het noodweer is van recent.
Ook verteld hij een aantal dingen;auto kapot, vrouw ziek, pijn aan rug en knie.

Misschien is hij zich er niet van bewust dat jij meer op de hoogte gehouden zou willen worden. Communicatie op een app werkt sowieso vaak verwarrend. Beter is om even te bellen.

Heel vervelend de situatie nu. Stel jezelf de vraag of de reactie nu je iets opgeleverd heeft.
Door te zeggen een half jaar geen contact te willen, zeg je eigenlijk maar daarna weer wel. Waarom zou je een half jaar verspillen?

Ik zie het gebeuren echt als miscommunicatie wat misschien veel groter wordt gemaakt dan nodig.

Laat het even bezinken totdat je pap weer thuis is. Kijk hoe het dan voelt.

Mooie avondðŸ'«ðŸ'«
Look for the answer inside your question...

Anja

Nee Lief,

Mijn vader communiceert NIET want anders had hij mij al die zaken wel gemaild op het moment dat dit gebeurde, niet (enige) tijd daarna. Wel fijn dat je alles nog eens goed doorgelezen hebt. Want dan kan je opmaken dat dit beslist niet het enige is wat er is gebeurd.
Niet zeggen dat je met vakantie gaat beschouw ik beslist niet al goed met iemand communiceren!! Dit is nu één voorbeeld maar zo kan ik er inmiddels wel tig opnoemen.

Ik vind het tijdverspilling om met zulke mensen om te blijven gaan, ook en zelfs al betreft dit een vader.

Vooral omdat dit een vader betreft die zelf wel duidelijkheid van mensen (en zeker van zijn kinderen!) eist maar dit niet teruggeeft.

Maar mijn dank is ZEER groot voor de overweldigende hulp die ik hier van iedereen heb gehad!!

Anja

Ik heb inmiddels wat kennissen van hem gebeld. Reken er maar op dat de hulptroepen bij hem voor de deur staan zodra hij terug komt van vakantie!! Hij zal me wel met rust laten!!

Anja

Ik zal vanavond of morgen mijn gevoelens en reacties wel nader verklaren. Ik word nu wat rustiger. Zo kwaad als gisteren ben ik echt in geen jaren geweest.

Lief

Hoi Anja,

Ik ken wel meer ouders die niet of terloops melden dat ze op vakantie gaan.
Waarschijnlijk was de communicatie tussen jullie anders en valt het op dat het nu anders was en maak je je daarom boos.
Jij bent als volwassen vrouw niet verplicht dingen ‘te melden’ aan jouw vader. En andersom eigenlijk ook niet.

Wanneer je beslist geen contact meer te hebben is dat jou goed recht. Maar een half jaar heeft dan geen zin. Dan moet je het helemaal loslaten, en wat gaat dat je opleveren? Het is en blijft je vader. Soms is het wikken en wegen om een manier te vinden met ouders om te gaan. Ik had ook een moeilijke vader. We konden niet met en niet zonder elkaar en hebben flink gebotst. Helaas is hij op 68 jarige leeftijd plots overleden. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om het contact op te geven. Toch ben ik blij dat ik dat nooit gedaan heb. We waren in elkaars leven toen hij overleed.

Ik snap je boosheid, voor mijn gevoel zit daar eerder verdriet achter dan echte woede. Een gevoel van onmacht wat je tot razernij kunt drijven. Het optrommelen van zijn contacten hoort daarbij. Je wilt het zo graag kwijt.

Wat levert het op? Stel jezelf die vraag eens…..

Mooie avondðŸ'«
Look for the answer inside your question...

Anja

Hier kan ik op reageren maar ik zal dat maar niet doen. Jij denkt hier duidelijk heel anders over dan ik. Wat dit onderwerp betreft zullen wij dan maar niet meer op elkaar reageren.


Lief

#14
Hoi Anja,

Je mag altijd reageren hoor. En verder denk ik niks. Ik lees en voel en bedenk hoe het kan zitten. En misschien denk en voel ik het helemaal  verkeerd. Ik probeerde mee te voelen. Niks meer of minder. Maar prima hoor. Laten we dit onderwerp laten rusten.

Mooie dromen🌟🌟
Look for the answer inside your question...