Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zoenend in de kantine

Gestart door Anja, juni 12, 2021, 11:38:37 AM

Anja

Vannacht ben ik ergens in een bedrijfskantine, weet niet waar en bij welk bedrijf.

Er zit daar een vrouw met wie ik graag wil praten. Plotseling wordt dit verhinderd door een vrouw die pal naast me komt zitten en mij ineens vol op mijn mond begint te tongzoenen. Beide vrouwen ken ik niet.

Een kantine staat voor ontspanning/pauzeren en eten. Even niet aan werk denken maar aan wat ik ter ontspanning in mijn vrije tijd zou kunnen doen.
Wat die twee vrouwen betreft: misschien belangrijk om even te vermelden: in real life val ik niet op vrouwen. Als dat wel het geval was dan had ik dat nu ter plekke toegegeven maar dat is dus niet zo. Mijn verdere interpretatie van deze droom dan als volgt.

Die vrouw die plotseling, dus ongevraagd naast mij komt zitten en mij meteen overweldigd, ziet blijkbaar iets van haarzelf in mij wat ze dolgraag met mij wil delen. Wat is dat dan?? Ik vraag het mij af. In mijn vrije tijd ken ik geen vrouw waarvan ik denk dat ik weleens een voorbeeld voor haar zou kunnen zijn. Maar wat wil ik bepraten met die andere vrouw? ik kreeg dat in die droom niet recht.

ANJA

Carla

Ze zeggen wel dat alles wat je droomt symbool staat voor stukjes van jezelf, dus ook de andere mensen in je droom laten je iets van jezelf zien.

Ik heb een associatie van hoofd en hart, (be)denken en voelen, praten en zoenen..

Jij wilde praten maar je ging zoenen. Zou het kunnen dat de droom je ahw wil vertellen dat je teveel in je hoofd gaat zitten, teveel nadenkt en dat het nu tijd wordt je gevoel te volgen?

Geert

De opmerking van Carla kan ik wel iets mee, goed gezien.
Hier past een Keltisch Kruis bij.

Anja

Goed mogelijk dat dat het geval is Carla! Dank je wel! Nadenken, ook angst voor verlies van zekerheden. Dit terwijl ik dondersgoed weet dat piekeren niet helpt. Ik moet dus meer doen en dan vooral mijn gevoel volgen.

ANJA

Carla

Xuma

Wanneer een man zich op deze opdringerige c.q. indringende wijze zou gedragen zouden we sprekem van intimidatie, aanranding en/of ongewenst sexueel gedrag.
In mijn ogen is het niet anders wanneer een vrouw dergelijk gedrag vertoont, ook en juist in dromen waarin  onze onbewuste en donkere kanten zich manifesteren.

Overigens ben ik het eens met Carla, waar zij zegt dat elke optredende persoon in een droom een deel van ons zelf symboliseert.

Lieve groet eenieder.
X

Just a closer walk with Thee...........

Anja

Ik voelde mij in die droom inderdaad wel wat geïntimideerd ja. Maar was tegelijkertijd wel nieuwsgierig naar wat ze dan van mij wil. Want wat heb ik dan wat zij dan schijnbaar niet of veel minder heeft??

Mijn donkere kant begint me inmiddels wel wat te dagen! Niet leuk maar op de een of andere manier toch nodig om verder te komen en/of een ander pad in te slaan.

Anja

Rest mij toch nog even te melden, dat ik in de realiteit meestal ontzettend kwaad wordt als mensen mij zo bejegenen. Vreemd genoeg voelde ik dat in deze droom niet.

Carla

Citaat van: Anja op juni 17, 2021, 10:19:49 AM
Rest mij toch nog even te melden, dat ik in de realiteit meestal ontzettend kwaad wordt als mensen mij zo bejegenen. Vreemd genoeg voelde ik dat in deze droom niet.

Misschien om aan te geven dat dat deel van jezelf helemaal niet zo bedreigend is?

Anja

Straf dat jij aan mij vraagt dat dat deel van mezelf helemaal niet zo bedreigend is!! Dit terwijl ik dit kantje van me, vandaag nog eens onder de loep genomen heb! Waar ik in ieder geval al mee aan de slag ben en zeer zeker ook nog moet.

Dat als bedreigend ervaren geeft voor mij aan dat ik hiermee nog moet leren omgaan.

Carla

Xuma

In mijn optiek symboliseren de twee vrouwen in de droom beiden een ander deel van Anja.
De ene vrouw staat voor het verlangen naar communicatie, terwijl de andere vrouw hierbij de storende factor is, door wiens toedoen de communicatie wordt verijdeld.

Het gedrag van de tongzoenende vrouw zouden we grensoverschrijdend gedrag kunnen noemen, ze overschrijdt grenzen die gaan ten koste van je verlangen naar communicatie.
Je benoemt het in je eerste bericht ook als overweldigend, hetgeen wellicht impliceert dat je het zelf niet beheerst of onder controle hebt of, met andere woorden, het zou onbewust gedrag kunnen suggereren.

Concluderend zou het zo kunnen zijn, dat je je communicatie c.q. je verlangen ernaar (onbewust) laat belemmeten door de tongzoenende vrouw, die in deze zou kunnen staan voor een onopgeloste kwestie met het aangeven van grenzen aan jezelf en / of  aan anderen.

Uiteraard kan alleen jijzelf de diepste werkelijkheid omtrent je eigen dromen blootleggen.
Alleen de dromer zelf is uiteindelijk the Knower.

Lieve groet,
X

Anja

Dank je Xuma, die is helder! Ik denk dat ik al weet waar dit over gaat! Bedankt!

ANJA

Xuma

Aanvullend en afsluitend: de bedrijfskantine.

In de droom bevindt je je in een bedrijfskantine.
Een kantine is ondermeer te omschrijven als een onderdeel van een bedrijf, een ontmoetingsplaats van collega's, alwaar men zich kan ontspannen en zich kan laven aan drank en voedsel teneinde de benodigde energie aan te vullen.
In dit geval, in deze symbolische kantine, zou het in mijn ogen kunnen gaan om geestelijk voedsel, hetgeen ons wordt aangeboden en/of hetgeen wij tot ons nemen, door middel van wederzijdse communicatie, waarbij jij, Anja, momenteel functioneert als moderator.

Concluderend: de bedrijfskantine staat wellicht symbool voor het
Catharinaweb Forum; een onderdeel van het bedrijf van Carla en Klaas.

Lieve groet wederom.
X

Anja

Dan heeft deze bedrijfskantine zeer goed voedsel voor me!!  8) 8) 8) Dát wist ik al eerder maar toch goed om even te vermelden!

Heel straf dat jij nu iets over geestelijk voedsel schrijft!! Gisteren ben ik op een heel mooi boek gestuit;

-Het Geheim van de twee Jezus kinderen. Ik ben er net in begonnen maar op zeker dat ik dit boek snel uit zal hebben.

Dan wat betreft die grenzen waar jij het in een eerder bericht over hebt. Ik wil niet alles op mijn jeugd afschuiven, een mens ontwikkelt zichzelf ten slotte ook verder! We leren niet voor school maar voor het leven!
Maar toch komt hier een klein stukje van om de hoek kijken! Een jeugd waarom geld en materie helemaal vooraan stond. Wie of wat je bent dat maakte niet uit, als je maar presteerde! Dat JIJ de maatschappij bent kwam niet in mijn ouders maar ook niet bij mijn naaste omgeving op. Dus: rekken en erbij blijven en niet zeuren. Niet zeuren; betekent het liefst zo weinig mogelijk grenzen aangeven!

Door her en der geestelijk voedsel tot me te nemen plus een hele zooi levenservaring, ben ik hier wel goed overheen gegroeid. Al zeg ik het zelf: op de werkvloer ben ik menigmaal een goed bemiddelaar bij kwesties geweest.
Maar nu blijft voor mij de vraag waarom ik dit dan ineens droom. Ik moet ineens denken aan een droom hiervoor. Waar ik met een voor mij volslagen onbekende trouw waarop ik normaal gesproken nooit op val. M.a.w. : vanwege een onbekend iets moet dit even onder de aandacht gebracht worden.

Jij ook een lieve groet van mij,

ANJA