Het licht op mijn pad

Gestart door Geert, mei 27, 2021, 18:36:12 PM

Geert

R0002924 by Lee Normand, on Flickr

De onderste kaart is de persoonskaart, die heb ik opgezocht en uit het deck gehaald.

De middelste rij is gelegd met de vraag: "hoe zou ik het pad dat ik bewandel mogen noemen?"
De bovenste rij is gelegd met de vraag: "welk licht schijn er op mijn pad?"

Het pad dat ik bewandel is: 2-klaver, 24-hart.
Het licht op het pad is: 21-berg, 26-boek, 32-maan.

Een liefdevol pad, vol met obstakels voor wijsheid voor de geest.

Kortom, heel kort gezegd, in de obstakels zitten de lessen die ik moet leren.

Lief

Hoihoi, het middelste pad is een gelukkig pad wat je volgt puur op je gevoel. Je volgt jouw hart.

Het licht op iets is wat vertraagd, maar vertrouw op jouw intuïtie, deze werpt licht en geeft inzichten....

Liefs, Lief😘 
Look for the answer inside your question...

Geert

Dank je wel lief, voor deze mooie rake duiding.

Anja

Beste Geert,

Het pad dat jij bewandelt (Klaveren en Het Hart): deze twee zeer mooie kaarten geven mij een zeer sterk gevoel van het voor jou juiste pad! Jij handelt momenteel echt van binnenuit (Hart). Je merkt misschien nog niet alles maar (veel) later zal blijken dat (zeer) veel van je keuzes juist bleken te zijn!!

Wat het licht op jouw pad betreft: ik ken hier een hele wijze man op dit forum, die zeer recent nog aan mij schreef dat je in geval van De Maan goed op je dromen en gevoelens moet letten ;) :) Ook dat het bovennatuurlijke heel belangrijk is! Zodoende krijg ik het gevoel van een beschermengel, beschermgeest of hoe je dat ook maar mag noemen.
Wijsheid voor je geest: het Boek zal op een mooie, mysterieuze manier vroeg of laat openbaren waarvoor die obstakels nodig waren en vooral hoe je met die obstakels het beste kunt omgaan.

Kan het zijn dat jij meer en meer mensen gaat ondersteunen door middel van kaartleggingen of andere spirituele zaken? Ga jij je ook op het werkvlak verder ontwikkelen?


Groet,

ANJA

Geert

Dank je wel Anja.

Tarot bestudeer ik al een hele tijd. Ik heb er zelfs een diploma van.
Ik leg ook voor anderen de kaarten bij voorkeur op spiritueel vlak.
Ik heb nog 'n tijdje achter in een winkel kaartjes gelegd voor mensen die daar om vroegen.
Maar ik zat er niet echt op mijn gemak, teveel geroezemoes.
En bijna altijd over relaties die stuklopen. ( Ja die van mij ook  ;D )

Ik heb zelfs een apart deck voor relaties: "Tarot of the old path".

Ik combineer bijna altijd met orakelkaarten: de Sjamanen, de Lichtwerkers en Wijsheid van het Orakel.
Met als afsluiting een krachtdier orakel.

En nu dus Lenormand, ik begin al aardig in thuis te raken.

Bij bijna elke legging combineer ik nu Tarot en Lenormand.

Die Beschermengel is er, die houdt voor mij het lampje vast om mijn pad te verlichten.

Tot zover een klein kijkje achter de sluier.  :)


Anja

Dat is een klein maar dapper kijkje achter de sluier Geert! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik die Tarot of the old Path wat mij betreft ook wel zeer boeiend vind ;D ;D

Dat geroezemoes, dat is voor mij een reden om alleen naar beurzen te gaan voor de relaxte sfeer, niet om daar de kaarten te laten leggen! Teveel (negatieve) invloed van buitenaf en inderdaad te onrustig! Achter in een kleine winkel kaartleggen lijkt mij bovendien wat benauwd.
Ikzelf krijg nog weleens mensen over de vloer die een buitenechtelijke relatie hebben/hadden en op mij weleens kwaad worden als ik moet melden dat er uiteindelijk weer voor de vaste partner gekozen zal worden. Van de vele keren dat ik kaarten voor mensen heb gelegd, heeft iemand mij zelfs één keer een blauw oog geslagen toen ik zo'n mededeling had. Ik heb toen zelfs twee dagen niet gewerkt want ik zag er niet uit!

Van de Sjamanen, Krachtdieren en Lichtwerkers heb ik nog geen kaarten maar heb er al wel wat boeken over gelezen! Ook ik blijf dit zeer interessant vinden!!

Licht je sluier hier gerust nog wat meer op Geert 8)


ANJA

Carla

@Geert, wat voor Lenormand deck heb je hier gebruikt?

@Anja, jemig ècht, sloeg iemand je een blauw oog omdat de kaart niet beviel? Niet te geloven..  :o

Anja

@Carla,

Het wordt nog ongeloofwaardiger. Ik had de vrouw in kwestie verteld dat haar getrouwde geliefde zeer waarschijnlijk niet voor haar ging kiezen. Dit met de grootst mogelijke tact, uitgelegd waarom ik dat dacht. En dat beviel "mevrouw" niet.
Toen zij furieus op mijn uitslag reageerde, zei ik heel rustig van ja, als je perse met hem door wilt blijven gaan dan hou ik je natuurlijk niet tegen. Degene die antwoord van mij krijgt bepaalt wat hij/zij met mijn antwoord doet.
Vrij snel daarna kreeg ik een enorme stomp op mijn oog!! Vervolgens rende ze zeer snel naar buiten! Ze zijn meteen van de politie langs gekomen, die mij vervolgens ten sterkste aanraadde om naar de dokter te gaan. Oog met zalf verband afgeplakt, ik twee dagen niet naar buiten en mijn klant in kwestie moest mij een fikse boete betalen.


Geert

Het gebruikte deck:

Green Glyphs Lenormand, 1ste editie van James R. Eads.

Ik had iets meer aandacht aan de foto moeten besteden, zie ik.  :-[

Gekozen voor dit deck omdat het in alle eenvoud is.
Kleine kaartjes, liggen lekker in de hand. Iets groter dan de bekende kaartjes.

Boekje erbij met minimale uitleg, wat ik prettig vind.

In doosje met magneetsluiting.

Dit zou wel eens mijn "Readers Deck" kunnen worden.

Het minimalisme spreekt mij aan.

Een ander mooi deck staat hier:
https://www.lenormandreader.com/lenormand-card-meanings

Ik ben er nog niet achter waar of hoe dit te koop is.


Carla

@Anja, sjonge wat een verhaal zeg. Niet te geloven dat iemand zo reageert..  :(

@Geert, Green Glyphs Lenormand, ik heb 'm gevonden, dank je. Het door jou genoemde 2e deck spreekt mij persoonlijk minder aan  :)
Het 'schaduw deck' is nog niet te koop, zij maakt het deck zelf, als je op https://www.lenormandreader.com/general-faqs bij het kopje "What cards do you use and where can I get them?" kijkt, kun je dat lezen (ik kon de tekst niet kopiëren). Ze schrijft ook dat voordat ze haar eigen deck maakte ze deze gebruikt heeft: https://www.amazon.nl/Titanias-Fortune-Cards-Interpret-Them/dp/1787132692/+Cards&qid=1622191711&sr=8-1

Lief

@Anja😳 dat is toch totaal van de gekken zeg! Wat bezielt die mensen in Godsnaam.

Ik heb eens op Ali gekeken naar decks. Kosten een paar euro. Ik kwam een Russisch deck tegen wat mij wel aansprak. Wrs toch mijn roots die opspelen ;D
Look for the answer inside your question...

Geert

#11
Tarot Of The Old Path, wat ik hier ergens in dit topic noem:

R0002926 by Lee Normand, on Flickr

R0002927 by Lee Normand, on Flickr

Deze gebruik ik dus als het over 'n relaties gaat. Ik heb er zomaar even 8 kaarten uitgehaald:
De vijf van pentakels zou wel eens een troostrelatie kunnen zijn.
De twee van bekers zien er meer uit als zielsverwanten.
De drie van zwaarden zijn klaar met de relatie.
Bij de vier van bekers geeft zij alles.
En dan de schildknaap met zijn liefdesbrief, die zal best wel vurig zijn.
enzovoort, enzovoort.....

Anja

Ik krijg ter plekke echt zin om dat mens wat mij een blauw oog sloeg, de Pentakels 5 op te sturen ;D Maar nee, ik heb belangrijkere dingen te doen! Wel een heel interessant deck!
Die vijf van Pentakels, kan dat misschien ook een relatie zijn waarbij sprake is van langdurige financiële armoede? En de Acht van Bekers: vanuit een vriendschap groeit (langzaam) een diep, echte liefde. Of laat men hier iemand met een bezwaard hart achter? Dit is denk ik allemaal afhankelijk van het legpatroon, de kaarten die daarbij te voorschijn komen en het soort vraag wat daarbij gesteld wordt.
De Zes van Bekers: hier bestaan een verlangen naar vroeger terwijl de relatie zich dusdanig verder en/of anders heeft ontwikkeld dat terugkeren naar vroeger (zeer) moeilijk, zo niet onmogelijk is geworden??

@Lief,
Jaren na dato van deze gebeurtenis plus veel mooie ervaringen rijker, snap ik nog steeds niet waarom mensen die in buitenechtelijk verband iets met elkaar hebben, elkaar schijnbaar opeisen! Ik snap eigenlijk nog minder waarom de persoon in kwestie die zo'n relatie heeft, op een gegeven moment niet gaat nadenken!
Als zo'n relatie al een jaar of langer duurt, al ettelijke malen is beloofd om bij de vaste partner weg te gaan maar telkens iedere daad hiertoe uitblijft.................hoe lang kan je geloven in acties die hiertoe nog gaan komen???
En dan van mij even willen horen dat die man voor haar gaat kiezen terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is!! Op deze manier dus mij de verantwoording voor haar eventuele daad in de schoenen schuiven (zo voel ik dat tenminste). En dan zeer kwaad worden als ik dat niet doe.
Ik begrijp dat nog steeds niet maar....ik blijf mezelf!! En ga geen uitspraken doen die niet waar zijn (in mijn gevoel dan!).

Anja

The Old Path,

De Schildknaap van Zwaarden geeft mij in relationeel verband het gevoel van een erotomane stalker! Iemand is verliefd maar durft het (nog) niet te bekennen of iemands relatie is uit. De rest weet je wel!

Lief

@Anja, heel goed van jou. Toch zou je bijna terugdeinzen om mensen nog van info te voorzien. Bijna met gevaar voor eigen leven!

Look for the answer inside your question...