Werk met tegenzin en grote trek in vanille softijs

Gestart door Anja, mei 15, 2021, 15:21:30 PM

Anja

In mijn droom van vannacht had ik mega trek in vanille softijs maar dat was nergens meer te krijgen.
Ik moest naar mijn werk, wat ik niet graag doe. Ik kon het niet opbrengen om er naartoe te gaan. Ik geloof dat ik uiteindelijk ook niet ben gegaan.

Mijn voorlopige analyse:

Vanille softijs.
Dit heeft met (sensuele) genoegens te maken en staat ook voor de kindertijd. Verlangens uit het verleden wil de persoon in kwestie waarmaken, de genoegens zullen groter zijn dan ooit! De keus van het diepste wezen van het hart.

Werk.
Dit hoeft niet perse met mijn werk te maken maar sowieso met ambities, wensen en eventuele eisen in zijn algemeenheid.

Mijn gevoel over deze droom.
Puur op mijn gevoel afgaand, ben ik bezig met het loslaten van een oud patroon. In mijn geval: steeds minder op zeker spelen en meer en meer naar mijn verlangens luisteren. Ik zal daar meer en meer naar gaan handelen!!
Het feit dat ik dat ijsje nergens kan krijgen, zegt mij dat de opstart hiervan (zeer) moeilijk zal zijn maar dat uiteindelijk mijn geluk groter zal zijn dan ooit! Blijft de vraag over of ze dat ijsje echt niet (meer) hebben mij  dat ijsje bewust niet willen geven. Ik sluit namelijk niet uit dat er mensen zijn die, mogelijk uit jaloezie, mijn nieuwe plannen en/of richting die ik wil opgaan zullen afwijzen.
Dit doet mij toch wel weer een beetje denken aan het topic De Keus van het Hart. Maar dan moeten we bij de afdeling Tarot Kaartleggingen zijn. Ik hou het hier even bij mijn droom maar uiteraard kunnen liefhebbers dit topic nog eens lezen.

ANJA

Carla

Als er iets met (oude) patronen te maken heeft is het meestal wel (ons dagelijks) werk. In onze vrije tijd kunnen we onze tijd naar believen indelen maar op je werk wordt van alles van je verwacht. Als je daar geen zin meer in hebt kan dat zeker te maken hebben met het loslaten van bepaalde patronen / gewoontes, denk ik  :)

Anja

Het eerste wat in mij opkomt na jouw reactie Carla: het loslaten van bepaalde (oude) patronen/gewoonten. Mijn werk komt hierbij op de tweede plaats.

Dank je wel Carla!

ANJA

Anja

Dit zo nog eens terug lezend, voel ik nu al dat ik meer en meer naar mijn hart ga luisteren i. p. v. naar de plichten die 'roepen'. Als je werkgever iets (terecht) van je eist maar mijn hart schreeuwt (onterecht) nee: niet doen dan.
Deze fase lijk ik in te gaan, daar ik van mijn werk sinds kort allemaal van die onzinnige testjes moet doen, waar jaren geen sprake van is geweest. Achtergrondinformatie willen ze mij hierover niet geven, wat ik heel gek vind.

Gelet op deze droom, sluit ik niet uit dat ik met nog wel meer van dit soort zaken maar ook andere, mogelijk nog gekkere of vervelendere. Als dat zo is: ik neem hier steeds meer afstand van.

Ik denk ook dat het werk nog niet alles is maar goed, ik hou jullie op de hoogte!!

Carla

Wat bedoel je met testjes doen? Word jij getest, of moet je juist testjes bij anderen afnemen?

Anja

Ik heb tot nu toe twee verschillende testjes moeten doen. Zeer makkelijk qua niveau, je hoeft er niet eens voor te leren. Ik moe(s)t die testjes dus doen. Niet alleen ik maar ook al mijn collega's. Ik heb inmiddels duidelijk gemaakt dat ik geen enkele test ga doen zolang ik geen achtergrondinformatie krijg.
Daarbij wil ik jullie (mijn werkgever dus) er even op wijzen dat dit arbeidsrechtelijk niet is toegestaan. Je mag namelijk NOOIT zonder opgaaf van reden(en) iemand aan een verkapt psychologisch onderzoek c.q. test onderwerpen zonder de achtergrond hiervan bekend te maken.
Als je wilt weten of ik van bepaalde dingen kennis heb en/of hoe ik met mensen omga en/of hoe ik in elkaar zit; dan had je die testen bij de toenmalige sollicitatieprocedure moeten betrekken en niet nu na jaren eens die testjes uit de kast toveren.
Als jullie toch de mening is toegedaan dat er omtrent mijn persoon en werkomstandigheden vermeende zorgelijke situatie zijn ontstaan, waardoor je welke test dan ook nodig acht, dan dien je dit op schrift aangetekend aan mij te versturen, uiteraard met de reden van bezorgdheid erin!

Ik heb al kenbaar gemaakt dat ik zeer waarschijnlijk (tijdelijk) meer ga werken. Op zich prima, extra uurtjes is toch wat extra geld ;) Maar toch verwacht ik ook nog wel wat andere, rare en vervelende dingen. Ik bereid mij al voor!!

ANJA

Carla

Ja dat is wel vreemd, als er geen enkele achtergrond informatie wordt gegeven. Wat zeggen je collega's daar dan van?

Anja

Mijn collega's vinden dat ook heel vreemd! Ik heb ze precies hetzelfde gezegd als wat ik hier nu schrijf.

Anja

Nu ik erover nadenk toch ook een treffer.

Ik werd vanochtend al wakker met een heel naar gevoel; het gevoel van me hier niet lekker over voelen. Ook om het rustig aan te doen vandaag. Zonder te weten waar dit gevoel vandaan komt; alvast mijn horizon verbreden. En uitgerekend nu reageer jij hier op deze droom Carla 8)
Zegt mij in mijn diepste wezen, op een hele voorzichtige manier dat dit gaat gebeuren.