Wat moet ik weten over de eerste vijf jaar van mijn leven

Gestart door Geert, mei 06, 2021, 07:43:32 AM

Geert

Gebruikte deck is: Radiant Rider-Waite Tarot.

Een hele leuke legging. Althans, in dier voege, ik vind 'm leuk om te doen.
Vooral als je net nieuw bent in de Tarot en je zoekt iets om te leggen, je moet je ei kwijt, dan is dit misschien iets voor jou.

Zoals altijd, maak je hoofd leeg, denk nergens aan. Stop alle gedachten.
In die leegte plaats je de centrale vraag. In dit geval is dat:

"wat moet ik weten over de eerste vijf jaar van mijn leven".

Pak je deck kaarten, pak er een kaart uit, het nummer op de kaart geeft aan hoeveel kaarten je gaat trekken.
Die kaart kan weer terug het deck in. Of variaties hierop, vier dobbelstenen bijvoorbeeld of de cijfers op de klok.
Wat je maar bedenkt.

Ik had de Negen van Staven. Toeval? De kaart kwam als laatste terug in de legging, maar dat even terzijde.
Dit zijn wel de details waar je óók op moet letten.

Schud jouw centrale vraag de kaarten in en pak jouw aantal kaarten eruit. Voor mij was dat negen.

Met een pendel of spiertest kun je dan nog even vragen of je het goed gedaan hebt.
Wat jouw gevoel jou ingeeft, is altijd goed. Hoe meer je daar op vertrouwt, hoe betrouwbaarder het wordt.

Mijn gevoel vertelde mij dat ik een splitsing aan moest brengen tussen de 4de kaart en de 5de kaart.
Zo heb ik de kaarten dan ook neergelegd.

R0002907 by Lee Normand, on Flickr

De geest van de legging voor de eerste vier kaarten is V. (8+9+1+5=23=5).
De geest van de legging voor andere 5 kaarten is X. (2+17+9=10).
V is de Hogepriester, voor de eerste vier kaarten.
X is het Rad van Fortuin, voor de vijf daaronder gelegde kaarten.
Dit is dus bij mijn legging het geval, bij jou is dat helemaal anders.

Dan kan het duiden beginnen.

Over mijn duiding ben ik heel erg kort. Ik durf me best wel kwetsbaar op te stellen,
maar er is een hele dunne lijn tussen kwetsbaar en breekbaar. Op dat punt; vergeef het mij.

De geest van de legging, V-Hogepriester, geeft een zeer positieve en buitengewoon negatieve beeld,
dat heeft te maken met de streng gelovige opvoeding.

In het eerste jaar van mijn leven ben ik verhuisd, wat voor mijn moeder een traumatische ervaring was.
Voor mijn vader was het, dat hij zijn gezin een eigen onderdak kon geven. Zie Bekers 8 en 9.

Dat was het begin van een strijd waar we niet helemaal zonder kleerscheuren uit gekomen zijn.
Zie de Aas van Zwaarden en de Vijf van Pentakels.

Wat ik als kind al heel snel leerde, was te vertrouwen op mijn gevoel. (II-Hogepriesteres).
Wat de Ridders mij laten zien is het aarden en daar de tijd voor nemen,
en je emoties te laten stromen om iets in beweging te krijgen.

Als ik als kind 's nachts wakker lag, kon ik de sterren zien.
Die heimwee die ik toen voelde kan ik nog steeds levend maken.

Pas op latere leeftijd heb ik geleerd om mijn hachje te verdedigen. (Negen van Staven).

De geest is: X-Rad van Fortuin, ik wilde daar zelf aan kunnen draaien. Blijf van mijn rad af.

Anja

Het laatste valt mij als eerste op: later heb je geleerd om je hachje te verdedigen, blijf van mijn rad af!! Je wilt alleen zelf aan je rad draaien, wat in mijn gevoel betekent dat je het liefst alles geheel zelfstandig beslist. Als een ander zich ook maar een beetje (vermeend) met je zaken bemoeit dan schiet je dus in de verdediging. Deze verdedigende houding kan maken dat je nogal eens mensen van je afstoot denk ik.
Ik begrijp wel dat je vooruit wilt in het leven maar houdt zo'n verdedigende houding dat misschien juist tegen??

Die twee ridders geven mij een indruk dat er vroeger bij jou thuis veel ruzie was, in ieder geval vaak behoorlijk felle discussies. Klopt dit? Zo ja, had jij juist een hekel aan ruzie en sloot jij je hierdoor op (bijvoorbeeld helemaal op zolder terwijl je ouders beneden ruzie maakten?). Heb je daarom misschien de drang voorwaarts om pijn te vermijden? Niet erover praten maar oplossen??

Heb je nu nog weleens het gevoel van heimwee maar dan op een manier die voor jou tot nu toe onverklaarbaar is?

Kom je in eerste instantie weleens agressief over op mensen terwijl je dat in essentie niet bent? Althans, niet echt? Ik lijk kwaadheid bij je te voelen vanwege iets wat er vroeger was waar jij niet goed tegen kon en nu uit alle macht wil uitbannen of zo.

Je hoeft mij geen tekst en uitleg te geven als je dat niet wil hoor Geert maar....heb jij misschien (in je jeugd) een of ander groot verlies geleden, waardoor jij nu het liefst altijd zelf de touwtjes in handen houdt?

De opvoeding was in ieder geval te pragmatisch voor jou.

ANJA

Geert

Dank je wel Anja,

Deze  tarot-spreiding was eigenlijk zo'n beetje bedoeld om een idee te geven wat je ook met tarot kunt doen. Je pakt dan een periode uit je leven die je makkelijk kunt duiden. Dat was zo'n beetje de insteek.

Ik ben nummer drie uit een groot gezin. In een groot gezin leer je delen. Niks is van jezelf. Maar al doende en langzaamaan, ontdek je je grenzen. Je moet beide ridders in je hebben om dat te kunnen. Misschien wel alle ridders. In een groot gezin is het heel normaal als je vergeten wordt. Dan moet je alleen de weg naar huis vinden. Het is allemaal niet zo dramatisch. In een groot gezin leer je zelf de touwtjes kennen.