Legging, geïnspireerd op De Dwaas (2)

Gestart door Anja, mei 05, 2021, 17:04:36 PM

Anja

1. Borst van De Dwaas; volg ik mijn droom, ben ik op je juiste weg: Zwaarden 6
2. De zon; wat is mijn potentieel................................................: Zwaarden 8
3. De knapzak; wat draag ik mij uit het verleden..........................: Koningin van Staven :'(
4. Witte roos; waar streef ik naar................................................: De Zon!
5. Hoofd van De Dwaas; wat gebeurt er als ik mijn passie volg.......: Staven 2
6. Op wie/wat kan ik vertrouwen................................................: De Hogepriesteres
7. Afgrond; van welk gevaar ben ik mij niet bewust......................: Pentakels 7
8. Voeten van De Dwaas; wat is de volgende stap........................: De Hogepriester

De gezamenlijke waarden van deze legging is 49=13 (De Dood). Dit bevestigt voor mij hetgeen ik al een paar dagen voel! Er moet eerst iets afgerond/beëindigd worden wil er iets nieuws ontstaan (De Dwaas dus) maar dan ook iets héél nieuws! Een boodschap voor mij om het momenteel heel rustig aan te doen en me rustig op dat nieuwe voor te bereiden!
In de meest letterlijke zin: een of twee van mijn cliënten gaan weg (verzorgingshuis) en/of gaan sterven. Ik kan het echt niet uitleggen anders had ik dat nu wel gedaan. Maar ik voel gewoon dat eerst dit moet passeren wil ik dus die nieuwe start maken. Eerst dit en dan nog een paar veranderingen. Maar kan komt die dwaas dus meer tevoorschijn, dat heet: wat nu nog niet manifest is wordt dan wel duidelijk zichtbaar.

Zie waar ik naar streef (4) en wat er gebeurt als ik mijn passie volg (5). Mijn wil om het voor mij juiste pad te kiezen (1) is zeer zeker aanwezig, zij het dat ik dat nu nog met ferme knikkende knietjes zal doen.
Wat ik meedraag uit het verleden (Koningin van Staven): pijnlijk maar helaas wel meer dan waar! En daar moet ik nu alvast, zo niet eerst naar streven: weer die mooie, vlotte en temperamentvolle vrouw worden die ik eerst was (wat je daar ook onder mag verstaan natuurlijk :D). Ik ben nu voor mijn doen teveel in de koningin van het zwaardenelement vervallen.
De boodschap voor mij: werk eerst aan jezelf (De Zon), vertrouw hierbij op je intuïtie (De Hogepriesteres). Heb geduld, verlies de moed niet maar word ook niet overmoedig! De volgende stap: een voor mij een nieuw te betreden geheimzinnig niveau! Moet ik ineens weer aan een bepaalde droom denken maar dan ga ik naar een andere afdeling ;)

ANJA

Geert

Dit is een prachtig rijtje kaarten. Ik heb ze voor me liggen.

Wat valt mij op: Geen Kelken.
Dat zou ik in de boodschap aan jezelf meegeven: "Laat het stromen".
Of anders kaartje bijleggen, met de vraag: "waarom liggen er geen kelken".

Maar kijk eens naar het rijtje,
Je vertrekt met Zwaarden Zes uit woelig water (Het water rechts is onrustig, links is rust).
Je komt aan bij de Hogepriester. Dat is een hele mooie reis.
Met de Geest van de legging erbij, transformatie, het is een reis.

Zwaarden Acht kan ik moeilijk plaatsen. Ik zie ze ook niet terug in jouw duiding.
Het meest voel ik nog wel aarzeling en "koudwatervrees".
Nog niet alles is duidelijk en dan kan het wat ongemakkelijk voelen.

Anja

Om maar te beginnen met jouw boodschap: "Laat het stromen".
Kan het zijn dat Zwaarden 8 hiermee te maken heeft?? Zie het kleine stroompje water op deze kaart!! Die kleine geul van water moet een hele stroom worden (Zwaarden 6). Waarom stroomt dat water dan nu niet (meer)? Te weinig uit mezelf gehaald?? (De Zon en de Koningin van Staven)?

Maar je hebt gelijk in wat je schrijft over dat rijtje!! Het wordt een mooie reis met als uiteindelijk doel: transformatie!

ANJA

Geert

Kan ook zitten in de Koninginnen die je beschrijft. Moet daar iets worden losgeweekt?

Je kunt je ook afvragen: ben ik tevreden met mijn huidige situatie? Dat is een ja of een nee.
Na een ja hoef je niks te doen. Prima zo en kun je verder met je leven.

Stel dat je vindt dat jij jouw zachtheid bent kwijtgeraakt en je wilt dat graag terug.
Dan kun je er gewoon voor kiezen om weer zacht door het leven te gaan.
Dan is het hier weer klaar en kun je verder met je leven.

Misschien moet je iets loslaten wat moeilijk voor je is.
Je kunt je dan afvragen wat je mag omarmen als je de huidige situatie loslaat.
Je kijkt dan als het ware voorbij wat je mag laten gaan.
De bedoeling is dat je dan ook wat van de vreugde voelt van het nieuwe.
Dat maakt het loslaten makkelijker. "Dank je wel dat je bij me was, maar je mag nu gaan".

Terug naar de legging met bovenstaande in gedachte:
Je bent als het ware aan de reis begonnen, (Zwaarden 6).
Maar je weet niet precies van hoe en of wat, je staat er nog wat blindelings in, (Zwaarden 8 ).
De blinddoek en het gebonden zijn, ontneemt jou het zicht op de koers die wilt varen (Zwaarden 6 ).

Anja

Bij de koninginnen moet iets los geweekt worden! Deels ben ik tevreden met mijn situatie, deels ook niet.

Ik ben zeer zeker mijn zachtheid kwijtgeraakt en daarin moet ik een stuk(je) terug. Ik denk dat het er 'm in zit, dat ik een gebrek aan toekomstperspectief voel. Dat is er althans mede de oorzaak van.

Wat jij schrijft over die reis bij Zwaarden 6! Die knalt erin!! Want juist omdat die reis blindelings is, moet ik me nog even met niemand verder verbinden of omarmen maar eerst zelf die blinddoek af doen.

Dan begint dat loslaten wat moeilijk is maar dan ook weer het toelaten wat fijn voor me is, wat bij me past. Dan krijg ik vreugde over het nieuwe.

Je hebt het weer stukken helderder voor me gemaakt Geert!!

ANJA

Anja

We zijn nu even wat verder in de tijd, mijn gevoelens en gedachten zijn nu sterk samengebald.

Aangezien ik nog geblinddoekt ben (Zwaarden 8): zie eerst voor jezelf misschien zelfs wel de hoogst mogelijke helderheid te krijgen (De Zon), haal ook veel meer uit jezelf dan wat er tot nu toe uit komt (Staven Koningin), eer dat je je weer opnieuw met je omgeving verbind (De Hogepriester). Een hele mooie reis, zowel de als het ware hernieuwde kennismaking met mezelf als mijn omgeving/bestemming!
Laat los wat niet (meer) bij je hoort, omarm hetgeen wat daarna komt! Behoud momenteel dus je onafhankelijkheid! Ik ben benieuwd wanneer e. e. a zich gaat manifesteren!! Ik hou jullie op de hoogte!

ANJA

Geert

Anja

Carla

Anja

Beste Allemaal!

Als ik het zelf niet had gezien dan had ik het ook niet geloofd maar nu trek ik alweer tarotkaart De Dwaas!! De derde maal in zeer korte tijd.

Nu puur mijn gevoel zonder een derde legging hieraan te wijden:
Het komt er hierop neer, dat ik eerst weer helemaal De Zon moet worden. Even cru gesteld: ik ben nu dat vage zonnetje op de kaart van De Dwaas. Maar ik moet (en moeten zie ik hier als enige spirituele dwang) weer een mooie volle zon van tarotkaart 19 worden! Dat beeld kreeg ik  vanmorgen heel sterk toen ik die kaart trok!

Eerst naar de essentie (De Zon) en dan weet ik welke koers ik moet varen (Zwaarden 6) en ook wat mijn potentieel is. Heel straf: terwijl ik dit typ, zie ik ineens dat ik 22 berichten in mijn mailbox heb staan! Dit getal is ook met De Dwaas verbonden!

Tegelijkertijd valt het me al een paar dagen op dat ik weer meer dubbele cijfers ga zien. Wordt vervolgd......

Carla

Het is mooi als je openstaat voor de tekens op je pad en dan ook steeds meer ontdekt en tegenkomt  :)

Anja

Dat is waar Carla maar er dan nog naar handelen :D Maar dat komt wel hoor! Er moet alleen (meer) gelegenheid komen. Ik denk maar zo: ik doe mijn best maar het zal uiteindelijk gaan zoals het moet gaan!!

ANJA

Anja

Eerst alle voortekenen, dan komen de kansen denk ik.