Auteur Topic: 43-Doolhof. Extra kaartjes in de Gilded Reverie Lenormand, Expanded Edition.  (gelezen 103 keer)

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen

Anja

• Moderator
  • Master lid
Re: 43-Doolhof. Extra kaartjes in de Gilded Reverie Lenormand, Expanded Edition.
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2021, 21:27:37 pm »
De Kleur groen vind ik hier erg opvallend aanwezig. Deze kleur staat o. a. voor vruchtbaarheid. Dat niet alleen in fysieke zin maar dit betekent ook een veelheid aan mogelijkheden. Het hoeft lang niet altijd zo te zijn. Maar vaak is er toch ook sprake van een (stuk)je onzekerheid. En/of moeilijk keuzes kunnen maken, juist door een veelheid aan mogelijkheden.

Het ene doolhof is de andere niet. Je moet in elk doolhof weer een ander pad vinden om tot je bestemming te komen! Waarom heb je voor dit doolhof gekozen? Ben je vaak op een dood spoor terecht gekomen eer je de juiste weg naar de uitgang (de voor jou juiste bestemming) vond??

Misschien zonder dat je het weet, zijn die andere mensen in dat doolhof die mensen die jij vroeger of later gaat tegenkomen! Wie/wat zijn die mensen?? Welke rol gaan zij in jouw leven spelen en met welk doel??

Een zeer interessante kaart!! Ik krijg het gevoel dat ik hier behoorlijk wat kan combineren!!

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
Re: 43-Doolhof. Extra kaartjes in de Gilded Reverie Lenormand, Expanded Edition.
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2021, 07:40:13 am »
Een man drie vrouwen. De vogels, in het centrum, lijken te vertellen: "hier zit ze, zij is jouw ware" .

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2021, 09:47:47 am »
Is de Doolhof naast de Weg gelegen,
Dan kom je steeds dezelfde les weer tegen.

« Laatst bewerkt op: mei 02, 2021, 09:56:28 am door Geert »

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2021, 22:03:28 pm »
Wat een gave uitleg over De Weg Geert!! Top!

De Vogels lijken ook aan te geven: ware liefde is vrij van bezitsdrang. Immers, De Vogels staan voor vrijheid.

Met Het Masker erbij: drie ware, drie gezichten. Zo'n combinatie lijkt mij zeer moeilijk te duiden, zeker ten opzichte van de vraagsteller. Deze gedachte komt nu in mij op omdat ik hier ook weer drie vrouwen zie. Drie is hier dus sterk vertegenwoordigd.

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2021, 18:26:19 pm »
Ik had een legging met 'n vraag waarom iets stagneerde.

Er lag onder andere: Berg - Doolhof - Ruiker.

Het resoneerde dat er extra inspanning nodig was om de obstakels te nemen.

Uiteindelijk kwam ik hier op uit:
Zoek je weg niet in het doolhof, maar daar buiten.
Ontdoe je van alle details en van alles wat je gevangen houdt, ga naar die berg.
Daar is het voor jou te doen, daarachter ligt jouw geluk.

Heel kort samengevat, jij bent jouw eigen obstakel, waar het gaat om Berg - Doolhof.

Ik heb het doolhof hier gezien als een obstakel tussen Berg en Ruiker.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Overigens:
Mijn oog viel op het hert dat onder aan de berg staat.

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2021, 21:23:52 pm »
Ik vind dit een hele goede uitleg Geert! Hier heb ik eigenlijk heel weinig aan toe te voegen!

Misschien nog één detail: kan het zijn dat De Ruiker wil aangeven dat je je wat meer moet ontspannen? Hoe meer je je ontspant, hoe eerder je om die berg heen bent?

Wat houdt jou gevangen? Is slechts een vraag van mij, als je hier geen antwoord op wilt geven dat is het mij ook goed!!

ANJA

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2021, 21:35:17 pm »
Dank je Anja,

Wat houd je gevangen? "verzanden in details" en "wat vinden anderen".

Het Doolhof houd je gevangen zolang je de puzzel niet oplost.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat het akelig druk is in het doolhof.

Dit is overigens de hele legging:

R0002903 by Lee Normand, on Flickr

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2021, 22:01:04 pm »
Beste Geert,

Als ik deze legging zo eens bekijk, dan valt mij als eerste in dat jij nogal last lijkt te hebben van communicatie problemen met je omgeving. Ik heb ook het idee dat je dat nogal vervelend vindt, mogelijk schaam je je hier wat voor.

Beste Geert, ik kan er niet anders van maken dan dat ik een enorme hoop gemeenheid voel omtrent jouw huis. O. a. voel ik berichten van officiële instanties die veel mooier worden voorgespiegeld dan ze zijn. Ik kan dat doolhof van jou goed verklaren!! Je loopt dood omdat je niet weet waar dit vandaan komt!

Wie wil/willen jou je huis uit hebben en waarom? In ieder geval ten eigen bate en dat dit ten koste gaat van jou lijkt hen niets te kunnen schelen. Pas op Geert is het enige wat ik het liefst met hoofdletter schrijf!!

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2021, 22:24:20 pm »
Oei, dit moet ik even goed laten binnenkomen.
Ik herken allemaal nog niet. Ik ervaar (nog) geen drama's.

"Doodlopen in Doolhof" is er wel een hele goede duiding die we kunnen toevoegen.

Met de Berg, een doodlopende weg.
Met de Toren, vastlopen in een ambtelijke molen.

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2021, 22:30:39 pm »
Een op handen zijnde bestemmingsplan misschien?? Met allerlei gemeenheden?

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2021, 22:34:34 pm »
Ja...... we hebben een brief gehad, niet zolang geleden, dat ze de komende maanden inspecties geen uitvoeren aan dit rijtje woningen. Nu je het zegt, ik was het helemaal vergeten. hmmmm.....

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2021, 22:38:50 pm »
Dan zit hier een zwaar pijnpunt Geert!! Pas op dat je niet een doolhof in gestuurd wordt waar je niet meer uit komt! Of dat ze je vragen door de berg heen te gaan i. p. v. er omheen!!

Reken er maar op dat dat plan eigenlijk al beklonken is!!