38-Bruggen. Extra kaartjes in de Gilded Reverie Lenormand, Expanded Edition.

Gestart door Geert, april 29, 2021, 12:53:41 PM

Geert

R0002891 by Lee Normand, on Flickr

38-Bruggen.

Wat zie ik:
Een dal waardoorheen vogels vliegen. Daarboven twee bouwwerken die het dal overbruggen.

Mijn eerste reactie: "je bent een Dwaas als je over deze bruggen gaat, je kunt beter een Kluizenaar in de arm nemen die jou door het dal leidt naar jouw bestemming".

Mijn tweede reactie: "Je kunt een korte route nemen en over deze bruggen gaan om de Berg te ontwijken. Maar wat heb je dan geleerd? ben je wijzer geworden?"

Ik zie ook 'n gescheiden stel, allebei aan een kant van de brug, ze gebruiken hun kinderen om hun onoverkomelijkheden te overbruggen.

Ik denk dat deze kaart zich vooral moet bewijzen in een legging. Welke kaarten liggen erbij in de buurt. Als ik deze kaart tegen zou komen zou mijn vraag zijn: "wat valt er te overbruggen?" en ik zou er een kaart bijleggen.

Bij deze bruggen denk ik aan:
Kloof overbruggen, (diepgaande meningsverschillen).
In een dal zitten, (een dipje waar je wel weer uit kunt komen).
De kortste route nemen, en dan veel moois missen.
Levensmoe, van de brug afspringen.

Anja

Jouw eerste reactie: is wie gaat er over die brug heen en waarom er misschien ook eentje?

Ik vind dat dat gescheiden stel wel erg op de achtergrond zit. Wat zegt dat?

Ik krijg heel sterk door dat deze kaart zich beter gaat bewijzen in een (uitgebreide) legging. Maar je interpretaties bij deze kaart zijn zeker niet gek!!

ANJA

Geert

Dat is het zeer zeker, in een legging wordt pas duidelijk wat deze kaart betekent. Zo denk ik er ook over.
Zodra deze kaart in een legging opduikt zal ik me melden.

Anja

Ik vind dit heel interessant worden Geert! Ik kijk uit naar je volgende kaart!

Carla

Ik lees "Ik zie ook 'n gescheiden stel, allebei aan een kant van de brug, ze gebruiken hun kinderen om hun onoverkomelijkheden te overbruggen." en ik zie ze nergens.. staan ze wel op de kaart of zien jullie ze in je eigen gedachten?

Geert

Het kwam zo in mijn gedachten op. Ik heb het niet zelf meegemaakt als zodanig. Wel gezien in mijn omgeving. Vandaar denk ik. De oorspronkelijke kaartjes laten alledaagse tafereeltjes zien. Ik vraag me af of ik andere gedachten had gedacht als dit kaartje ook een alledaags tafereeltje was geweest.

Het volgende kaartje wat ik nu bekijk zijn de dobbelstenen. Zo langzaamaan begin ik te twijfelen over de meerwaarde van de extra kaartjes.

Anja

Als je twijfelt, probeer die kaartjes eens voor jezelf uit! Doe ik ook altijd. Een nieuw kaartendeck of een nieuwe legging: eerst op mezelf oefenen, daarna pas op eventuele anderen.

ANJA