Dagkaartjes

Gestart door Lief, april 24, 2021, 08:15:22 AM

Anja

Beste Lief,

Gelet op wat jij hier allemaal over je man schrijft en hebt geschreven, denk ik dat er iets met jouw man aan de hand is. Ik ben er niet zeker van maar ik vermoed dat dit iets op sociaal gebied is. Ik heb de indruk dat hij weinig vermogen heeft tot zelfreflectie. Als mensen hem ergens op aanspreken dan hebben zij het altijd gedaan!! Zijn eigen rol in het geheel ziet hij niet of nauwelijks.
Wat jij schrijft over mooi huis, leuke kids, werk en gezondheid: kan het zijn dat jouw man aan chronische ontevredenheid lijdt en zo ja, waarom? Want in dit alles wat ik schrijf zit toch wel veel eigenaardigs.

Vogels/Maan/Kist:
Alsof je het over de duvel hebt!! Ik had je kaarten nog niet gelezen toen ik jou begon te schrijven. Apart dat ik dan deze combinatie van kaarten zie. Ik hou rekening met twee mogelijkheden.
1. Het einde van waanideeën
2. (Vermeende) ingrijpende vrijheidsbeperkingen (wat ervaar je als beperkend??)

Maan/Kruis:
Niets aan toe te voegen

Kruis/Vissen:
Iemand wil meer maar kan niet meer (hebben). I.v.m Vissen, heb ik het idee dat dit om geld gaat.

Kist/Maan/Huis:
Een andere sfeer in huis. Afgaand op jouw hele verhaal, lijkt het mij dat die sfeer alleen maar beter kan worden.

Maan/Vissen/Lelie:
Een manlijke kennis van jou (die zeker voor nu alleen maar vriendschap wil) gaat jou door het leven trekken doordat hij jou praktische hulp biedt?? Kan dit voor jou ook zijn dat jij met hulp krijgt met het verder opbouwen van je eigen zaak? En/of een heer die zaken met je wil doen (dat jij bijvoorbeeld mag meehelpen door een deel van zijn producten te gaan verkopen ik zeg maar wat?)

Huis/Lelie/Vissen:
Niets aan toe te voegen.

Lelie/Vissen:
Ik blijf erbij: een heer (ondernemer, in ieder geval een ondernemersgeest) gaat jou door het leven trekken.

Maan en Vissen (de dubbelen) als jouw zaak groeit, groeien ook jouw emoties en dan met name het gevoel van zelfvertrouwen!

Lief

Hoihoi,

Hij heeft een narcistische stoornis. 3 jaar geleden wilde ik scheiden omdat het geen leven meer was voor mijn kids en mijzelf. Ik had de scheiding ingezet, maar heb dat gestaakt vanwege het feit dat mijn moeder ziek werd en al mijn aandacht daar naartoe ging. Na haar overlijden vroeg hij mij om een kans. Hij is 2,5 jaar in intensieve therapie geweest. Zijn ‘trekken’ zijn milder.

Ik heb na het overlijden van mijn mams heel diep gezeten. Ik wilde al mijn verdriet alleen oplossen.

Afgelopen okt dus weer het vreemdgaan. Hij roept ik ben behandeld. Het geleden leed van 17 jaar daarvoor moet daardoor naar vergeten worden. En alles ligt inderdaad aan een ander. Het gene waar hij een ander op aanvalt is dat gene wat hij zelf doet. Een grote blinde vlek.

Zijn narcisme komt uit zijn jeugd. Liefdeloze ouders. Vandaar dat ik hem nooit heb laten vallen en leefde met wikken en wegen.

Dat iemand mij gaat helpen qua bedrijf komt vaker naar boven. Heb nog geen idee wie of wat.

Het zou fijn zijn als de rust thuis komt. Met of zonder hem.

Dank voor je superscherpe duiding😘

Mooie avondðŸ'«

Look for the answer inside your question...

Anja

Luister maar eens naar het liedje van Karin Bloemen; Nooit Meer Kind! Vlijmscherpe tekst wat je tot op het bot raakt als het om het overlijden van je moeder gaat.

Aan het begin van ons schrijven stelde ik al: met therapie zet je narcisten op een zijspoor. Weliswaar wordt het allemaal wat minder maar zeker niet weg. Het gedrag van ouders kan slechts soms als excuus gebruikt worden maar zeer zeker niet ten alle tijde!

Maar nu JIJ! Jij en je eigen zaak 8) 8) 8)

Lief

Hoihoi,

De focus ligt ook op MIJ nu hoor.

Kaartjes van vandaag. Ik vind ze lastig. Snap ze ook niet....

Vogels zon hart=berg Mc/beer
   Slang toren ruiker
          Boek heer
              Hond

Zon vogels hart/ een positieve, liefdevolle ontmoeting. Met berg erbij juist verlies ervan? Tegenstrijdig dit??

Vogels zon slang/ een prettige ontmoeting waar geroddeld wordt?? Gaat deze kaart over de heer vandaag??

Zon hart toren/ mij terugtrekken uit de liefde

Hart berg ruiker/ geluk in de liefde, verlies in de liefde. Weer de tegenstrijdigheid??

Slang toren boek/ iets onderzoeken, iets met recht?

Toren ruiker heer/ de heer gaat shoppen.

Boek heer hond/ de heer doet iets geheims met een vriend(in)

Beer berg/financiële problemen

Fijne dag☀️
Look for the answer inside your question...

Anja

Vogels/Zon/Hart:
Je zal op een voorzichtige manier om de berg heen moeten en dat duurt langer dan je wilt. Je wilt immers vrij zijn!

Vogels/Zon/Slang:
Ik kan me helemaal in jouw uitleg vinden! Uitkijken dus!

Zon/Hart/Toren:
Een plotselinge doorbraak en/of een goed bericht voor jou (bericht naar je hart?)

Hart/Ruiker/Berg:
Je hebt veel bereikt waarvoor je jezelf best een pluim mag geven maar je kan het eigenlijk met maar heel weinig mensen delen.

Slang/Toren/Boek :o
Achteraf blijkt dat een bericht wat betrouwbaar leek zeer vals is. Mijn bescheiden advies: doe een (kleine) legging met Lenormandkaarten voor jezelf met de vraag wat dit bericht inhoudt! Neem hierbij Het Boek als het centrale punt. Kan het misschien ook een valse rechter zijn en/of zeer grote gemeenheid in een rechtszaak? Lijkt mij een punt van uitzoeken waard!

Toren/Ruiker/Heer:
Niets aan toe te voegen maar waar gaat hij shoppen??

Boek/Heer/Hond:
Niets aan toe te voegen, ook dit lijkt mij nader onderzoek waard!

Slang/Toren/Ruiker:
Gaat het hier misschien om een vals/onsympathiek stel in jullie of zijn kennissenkring?

Lief

Morning☀️☀️

De 9 legging naar aanleiding van de slang toren boek.

Vraag: wat houdt dit bericht in.

De legging met boek als center.


Anker        huis    tuin
Vogels      boek   ruiter
Ooievaar   ster    toren

Verleden

Anker vogels ooievaar/eeuwig durende discussies, waardoor de relatie is veranderd.

Heden

Huis boek ster/een kantoor aan huis. Wat de ster erbij doet???

Toekomst

Tuin ruiter toren/nieuwe kennis, iemand uit het verleden. Kan ook een aankondiging zijn van een onderneming.

Wat houdt mij bezig

Anker huis tuin/hoop op rust in het gezin en plezier.

De huidige situatie

Vogels boek ruiter/ iets ontdekken(ruiter boek), vogels erbij geen idee.

Wat weet ik

Ooievaar ster toren/er komt positieve verandering, mijn ambities.

Wat kan ik beïnvloeden

Anker boek toren/langzaam onderzoeken van?? Toren weet ik niet in deze combi.

Hoe gaan dingen verlopen?

tuin boek ooievaar/iets wat ik ga leren?

Ik vind het een lastige kaart.

Fijne dag! Nog even mijn dagkaartjes doen en dan werken😃😃
Look for the answer inside your question...

Lief

Dagkaartjes 2/5


Slang hart ruiter=maan Mc/boom
       Zon ring sleutel
            Lelie weg
                 Ster

Slang hart ruiter/mij goed voelen na een periode van vreemdgaan en verraad.

Slang hart ruiter/een nieuwe, vernieuwde relatie na verraad. Met maan erbij iets wat snel gaat komen.

Hart ruiter ring/een nieuwe verbinding

Ruiter maan sleutel/een belangrijk bericht dat snel komt.

Zon ring lelie/een relatie, verbinding die blijvend is.

Ring sleutel weg/oplossingen voor een breuk, een compromis?

Lelie weg ster/een doordachte beslissing in carrière die beloond wordt.

Maan boom/denken aan mijn emotionele gezondheid

Mooie dag☀️☀️
Look for the answer inside your question...

Lief

Dank voor het liedje van Karin....

Voor jou 1 terug Anja.... Simkne Kleinsma...

https://youtu.be/6nTKu82uKZM

😘
Look for the answer inside your question...

Anja

Wat jouw eerste legging betreft, gaat het er mij voornamelijk om wat er achter welke boodschap zit.

Huis/Boek/Ster:
Wat die ster betreft, komt er iemand naar dat kantoor die nogal veel met (groepen) mensen omgaat? Is het misschien iemand die mensen entertaint of anderszins wat meer vreugde in het leven brengt? Het is minder zeker maar kan dit ook betrekking hebben op een voorlichter?

Vogels/Boek/Ruiter:
Kijk hier eens naar!! Klinkt misschien wat wrang maar kan het (ook) zijn dat jouw man zich nu heimelijk voorbereidt op een vertrek van jou? Die Vogels zeggen mij dat hij heimelijk naar vrijheid verlangt maar naar jou toe (Ruiter) iets anders laat merken/uitspreekt. Zit de geheime communicatie (Boek/Ruiter) er misschien hier in dat hij kijkt hoe hij hier het beste financieel uit komt? Heeft dat mogelijk met dat kantoor aan huis te maken (bij iemand anders?).

Ooievaar/Boek/Tuin:
Hebben jullie iemand in het buitenland wonen die zaken doet en/of kan het gaan om geld wat (heimelijk) naar het buitenland getransporteerd wordt?? En nu nog eentje.........Heeft jouw man heel misschien (ook) een oogje laten vallen op een van jullie kennissen?? Mogelijk dat die kennis dat zelf nog niet weet?

Anker/Boek/Toren:
Gaat dit hier om het volgen van een opleiding of het zoeken van begeleiding? Ik voel ook een brok weggestopt verdriet waar mogelijk hulp voor gezocht wordt.

Anja

Slang/Hart/Ruiter:
Jij gaat steeds beter naar je eigen behoeften luisteren en daar ook naar handelen. Iets in mij zegt me dat je meer aan de weet komt, kan dit even niet plaatsen. Wel dat werk een steeds belangrijkere rol in jouw leven gaat spelen.

Hart/Ruiter/Ring:
Niets aan toe te voegen

Ruiter/Maan/Sleutel:
Lijkt mij een goed bericht/oplossing over werk.

Zon/Ring/Lelie:
Gaat dit om een man die in eerste instantie vriendschap met je wil maar die langzaamaan steeds meer gevoelens voor jou krijgt? Of is het iemand die weliswaar stukken minder dominant is dan jouw huidige man maar wel iemand die graag de leiding neemt???

Ring/Sleutel/Weg:
Niets aan toe te voegen.

Lelie/Weg/Ster:
Ook hier kan ik mij helemaal in vinden! Je kan het wel :)

Maan/Boom:
Ik kan me in jouw uitleg vinden maar ook dat je je ergens heel erg op moet bezinnen lijkt mij. Maan is o.a werk en familie, de Boom voor gezondheidszaken en/of iets wat niet klopt. In een of beiden klopt iets niet. Bekruipt mij weer het gevoel dat jouw man weleens een oogje kan hebben laten vallen op een gezamenlijke kennis van jullie. Dat gevoel is bij mij op zich heel subtiel maar toch.....even in de gate houden.

Lief

Hoihoi,

Doodop. Zal morgen reageren...

Kaartjes voor vandaag:

Vos ruiker roede=vissen Mc/vogels
     Muizen tuin ruiker
         Slang vrouw
               Kruis

Mooie avondðŸ'«
Look for the answer inside your question...

Anja

Doe rustig aan hoor Lief! Later reageren is ook niet erg.

Lief

Morning☀️☀️

Eerst maar de karten van gisteren


Vos ruiker roede=vissen Mc/vogels
     Muizen tuin ruiker
         Slang vrouw
               Kruis

Vos ruiker muizen/ diefstal, iets wat vals is?

Vos ruiker roede/ruiker roede is juiste beslissing, vos erbij weet ik niet.

Ruiker roede tuin/?

Roede vissen/ruzie over geld

Muizen tuin slang/ stressvolle gebeurtenissen.

Tuin ruiker vrouw/ geluk voor de vrouw

Slang vrouw kruis/een einde van de vrouw die misbruik maakte

Vissen vogels/zakelijke besprekingen


Reactie eerste kaartlegging. De vraag waar het boek centraal staat.

Het kantoor. Mijn man heeft kantoor thuis. En hij is op zoek naar woning voor een time out. Gaat dus naar een makelaar.

Benieuwd of de woning er komt en voor hoelang. Hij heeft  erge moeite met weggaan.

Mijn man doet zaken met iemand uit het buitenland. Klanten storten hun geld dan ook naar een buitenlandse rekening.

Vrienden of kennissen hebben we niet. Er komt hier nooit iemand over de vloer. Ik heb ook niet de indruk dat er iets is. We zijn meer bezig met hoe dit ontstaan is. Dat hij altijd een gezin wilde en er een potje van heeft gemaakt.
Dat er nu even rust moet komen voor iedereen en we samen naar therapie blijven gaan.

Ik was ook 14 dagen weg op zijn verzoek met de kids. Na 1 dag appte hij al kom aub terug. Dat gaat nu niet gebeuren hoor. Maar het zal hem zwaar vallen. Hij laat tenslotte huis, kids, dieren alles achter.

Er is dus inderdaad een instantie waar we hulp krijgen.

2e legging

Ik luister inderdaad beter naar mezelf. Gezondheid, leefwijze aanpassen, innerlijk rust.

Er is op dit moment geen manspersoon die in het plaatje vd kaarten past

Qua bezinnen zou rust voor het hele gezin goed zijn. De relatie vooral met jongste dochter is ernstig verstoord.
De kennis kan ik niet plaatsen.

Hele mooie dag☀️☀️
Look for the answer inside your question...

Geert

Citaat van: Lief op mei 04, 2021, 08:32:46 AM

Vos ruiker roede/ruiker roede is juiste beslissing, vos erbij weet ik niet.



Vos erbij weet ik niet, schrijf je.

Qua Lenormand ben ik nog een schildknaap, ik probeer toch iets over de Vos te zeggen.

Namelijk:
De Vos is een bijzonder zorgzaam dier. Doordat de Vos zo slim en sluw is weet zij haar kindjes door de meeste situaties heen te loodsen. Desnoods bouwt ze een ander nest voor haar kindjes.

Lief

Hoi Geert,

Wat een goede interpretatie! Zo had ik het nog niet bedacht.

Dank je wel😃
Look for the answer inside your question...