Mijn dagkaarten voor 17 april 2021

Gestart door Geert, april 17, 2021, 13:49:33 PM

Geert

Mijn dagkaarten voor vandaag. Als ik al een dagkaart trek dan zijn het er altijd drie. Wat er niet ligt is ook belangrijk. Er liggen geen staven. Zo voelt het ook, er zit geen vuur in, het schiet niet op. Daar komt bij dat de Koningin van Bekers nogal scheutig is, waardoor ik voortdurend het gevoel heb dat ik door de modder loop. Als aardse maagd begrijp ik die aardse pentakels wat dat betreft maar al te goed. Water uit die bekers dat wordt modder. Tel daar bij op dat ik in tweestrijd ben. Wat pak ik eerst op? Eerst maar eens stofzuigen, of toch maar de afwas. Wat is wijsheid. En dan al dat ijzer aan mijn armen, het schiet niet op.

R0002858 by Lee Normand, on Flickr


Anja

Beste Geert,

Het Pentakels op de borst van die ridder valt mij meteen op. Ik krijg dan ook meteen het gevoel, dat jij op een keerpunt lijkt te staan oftewel: populair gezegd je draai weer opnieuw moet vinden.
Je bent volgens mij zelfs zeer bereid om een voor jouw goed nieuw pad uit te kiezen maar......in combinatie met de twee van zwaarden: je weet de ingang van dat pad nog niet te vinden. Inspiratie of aanwijzingen van buitenaf blijven hierbij ook uit!

Zie zo ook de Koningin van Bekers. Zij is naar binnen gericht! Mogelijk kan dit het volgende betekenen.
In plaats van raad in de buitenwereld te zoeken, zoek het liever eerst in je binnenwereld. In jouw binnenwereld ligt meer kennis besloten dan jij nu zelf denkt.

Ik krijg ook het gevoel dat er voor jou nog een heel nieuw bewustwordingsproces zit aan te komen. Dit heeft naar mijn idee te maken met een of meer kantjes van jezelf die je lange tijd niet meer hebt 'aangeraakt'. Dit kan je nu denk ik nog niet zo bevatten. Dat komt later.


Sterkte,

ANJA

Geert

#2
Dank je wel Anja,

Zo houd je me scherp. Mijn tekst is dan: "spot on", en dat is ook echt zo.

Ik heb wel vaker op keerpunten gestaan en dan val ik val helemaal stil. Dat is nu ook zo. Die stilte kan ik gebruiken om los te laten, of beter gezegd, om zaken die er niet meer toe doen, onder dankzegging te laten gaan.

De spirituele kant heb ik 'n tijd verwaarloosd, net als healing-kant (Reiki) waar ik ook mee gezegend ben. Dat begint weer te stromen. Morgen krijg ik vrienden hier, spiritueel actief, die ik al vier jaar niet meer gezien heb. Er staat wat te gebeuren. Heel onwachts gebeurd dat zomaar even. Enfin.....

Spot on, Anja.  Spijkers en koppen.

Anja

Dank je Geert!!

Ik hoop dat je morgen een hele mooie en vooral ook leerzame dag hebt!! Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!!


Groetjes van ANJA

Geert

Ik zie nu bij mijn andere legging (lenormand) jouw reactie:

"...maar ik sluit ook zeer zeker niet uit dat dit om iets onverwachts wat toch voorbestemd is..."


Carla

Ik ben ook benieuwd, maar vooralsnog een mooie dag toegewenst Geert.

Geert


Geert

R0002859 by Lee Normand, on Flickr

Schreef ik gisteren: "ik zie geen staven", ik zie geen vuur. Enfin, het is wel duidelijk nu, ik loop er gewoon mee rond. Vasthouden die handel. Het zal nogal wat strijd gaan kosten om het te laten gaan.

Het zal gaan lukken, een nieuwe begin ligt er al.

De geest is IX, dat is de kluizenaar. Ik zal het alleen moeten doen en ik word er alleen maar wijzer van. De Kluizenaar draagt een lantaarn, teken van dat je je licht niet onder de korenmaat moet steken.

Anja

Afgaand op Staven 10, krijg ik een gevoel van een eenzame strijder. Mede door het feit (zo lijkt het voor mij althans) dat je het gevoel hebt om tegen de klippen op te moeten gaan. Je hebt het gevoel dat je als het ware door een mijnenveld loopt; je weet niet wie je wel/niet kunt vertrouwen (Zwaarden 7). Ook het gevoel dat je (vermeend) niet wordt begrepen speelt denk ik een rol.
Jouw en/of "de" ontwikkelingen vind je niet snel genoeg gaan lijkt het.

De staven plus zwaardenkaart bij elkaar opgeteld, kom ik op 17 (De Ster) uit. Helemaal opnieuw (zelf)vertrouwen krijgen lijkt de boodschap van deze legging te zijn. Hoe zie jij hier De Kluizenaar als de geest van de legging? Ik snap even iets niet, ben het even kwijt lijkt het.

Kijk eens wat meer naar die mooie beker Geert!! Daar zit iets heel moois in voor jou!


ANJA

Geert

#9
Dank je wel Anja.

De geest plus 1 van Bekers Aas is 18. Dat is de Maan. Ik heb doorgeteld, die voelde beter.

Ik ga dan wel zo goed als alleen door het leven maar niet eenzaam, ook niet in strijd, hoewel ik weinig gelijkgestemden om me heen heb. Er zijn wel heel veel zaken die ik mag laten gaan, die me wel hebben gebracht waar ik nu ben. Dat laten gaan is de strijd, zo heb ik zwaarden 7 samen met staven 10 gelezen.

Zie hier ook dat 10 aan het begin ligt, een afsluiting, en aas aan het einde, een begin. Daartussen ligt nog wat werk wat gedaan mag worden.

Die Beker straalt heel veel spiritualiteit uit. Die kant gaat het op.
Aanvaard ik de hostie die de duif mij presenteert? Dat is dan de cliffhanger.

overigens: duif staat ook voor vrede.

Anja

Jij ook bedankt Geert! Nu snap ik wat ik niet snapte, volg je het nog :P :)

Als 18 (De Maan) voor jou beter voelt, dan moet ik gelijk aan de maan op de kaart van Zwaarden 2 denken! De kaart die jij slechts zeer kort geleden trok. In combinatie met De Kluizenaar (9): wat ga jij eerst nog alleen doen om vervolgens dingen te kunnen afsluiten?

Dat licht van het lantaarntje van De Kluizenaar plus De Maan en dan ook nog die prachtige Bekers Aas in deze legging. Ik krijg het gevoel van een hele mooie en aparte spirituele ervaring!

Geert

Vanmiddag de visite gehad. Uiteraard ook weer kaarten gelegd.
Welke Engel het geweest is, geen idee, maar goed werk gedaan.

Twee setjes Lenormand.
Uit een van die setjes had ik kaarten gelegd.
Mijn visite pakt uit een ander deck, dezelfde kaarten.


Anja

Ik denk dat dit nog maar het begin is van een of meer bijzondere ervaringen!! Het mysterie zal zich van lieverlee ontsluieren!

Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt Geert! Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden!!



ANJA

Carla

Citaat van: Geert op april 18, 2021, 22:38:53 PM

Twee setjes Lenormand.
Uit een van die setjes had ik kaarten gelegd.
Mijn visite pakt uit een ander deck, dezelfde kaarten.

Dat zijn van die dingen....
Mooi!

Geert