Keltisch Kruis met Lenormand gelegd.

Gestart door Geert, april 07, 2021, 08:59:49 AM

Geert

Keltisch Kruis met Lenormand gelegd.

10 kaarten gelegd volgens de oorspronkelijke Keltisch Kruis legging.
De vraag was: "geef wat inzicht in mijn denken, doen en laten".

kaart nummer 01. De significator.
    28 Heer.

kaart nummer 02. Deze bedekt hem. Op de Heer.
    27 Brief.

kaart nummer 03. Deze kroont hem. Boven de Heer.
    22 Weg.

kaart nummer 04. Dit is onder hem. Onder de Heer.
    31 Zon.

kaart nummer 05. Dit is achter hem. Rechts van de Heer. (Kijkt de Heer in de rug).
   24 Hart.

kaart nummer 06. Dit is vóór hem. Links van de Heer. (De heer kijkt naar deze kaart).
    11 Roede.

kaart nummer 07. Dit ben ik.
    20 Tuin.

kaart nummer 08. Dit is mijn omgeving.
    09 Ruiker.

kaart nummer 09. Hoop en vrees.
    01 Ruiter.

kaart nummer 10. Resultaat.
    16 Ster.

Een hele woensdag om dat eens rustig uit te zoeken.

Geert

Een introverte man die zijn denken doen en laten overdenkt en als een bericht aan hemzelf op papier zet. Hij zal altijd op een intuïtieve manier zijn eigen weg gaan. De keuze voor eigen weg is ontstaan door een aantal teleurstellingen in de liefde. Teleurstellingen die de zon wat hebben doen ondergaan. Blijkbaar een les die nog niet helemaal geleerd is, gelet op de gesel die in de toekomst ligt.
Een creatieve man met liefde voor kunst en cultuur, in een rustige en stille omgeving; alleen in stilte kan de ziel groeien. Hopende op het juiste pad bij een splitsing, met uitstelgedrag voor de keuze. Toch weer die vrees. Uiteindelijk komt het goed.

Legt Lenormand de ziel meer bloot dan Tarot? Zou best wel eens kunnen.

Carla

Citaat van: Geert op april 07, 2021, 09:43:19 AM
Legt Lenormand de ziel meer bloot dan Tarot? Zou best wel eens kunnen.

Mijn ervaring is dat het wat directer is, wat meer gericht op alledaags leven, ook vaak voor een kortere tijdsspanne dat gemiddeld genomen de tarot.

Trouwens fijn je weer op het forum te zien Geert.

Geert

Dank je wel Carla,

Het doet mij ook goed weer terug te zijn.

Anja

Het valt mij op dat De Weg hier weer ter tafel komt! Met onder De Heer De Zon, geeft mij het gevoel dat Geert wel weet wat hij wil maar zich nu wat schuldig lijkt te voelen. Schuldig omdat niet direct aan de verwachtingen van anderen voldaan kan worden. Terwijl ik toch vermoed dat hier de heer in kwestie (Geert dus) de voor hem juiste keuze(s) maakt.

Het Hart met De Ruiter gecombineerd: wacht je op nieuws wat maar niet komt?

De Roede en De Ster: onverwacht geluk? Misschien middels een bericht via internet??

Geert

Dank je wel Anja,

Spot on. De Weg ligt er weer. Bij het draaien van kaart voelde ik al dat ik weer een eigen weg te gaan heb. Het is zo'n beetje als in het bijbels verhaal. Verstoten worden omdat je gegeten hebt van de boom der kennis. Die weg is: "het niet nemen van het vaccin, omdat ik gegeten heb van de boom der kennis". Heel veel mensen met mij. Het zal druk worden op dat pad. De hoop-en-vrees-kaart, de Ruiter, die is wel duidelijk, ik heb die weg te gaan. Met verlies van geliefden, dat is mijn vrees. Daar zit wel wat schuldgevoel. Dus ja... spot on.

Heel veel mensen zullen het paradijs moeten verlaten. Geen uit eten meer, niet meer naar festivals, geen musea meer, vul maar aan. Een weg te gaan met in de verte De Ster, die uiteindelijk De Zon zal blijken te zijn waar we ons aan kunnen warmen.

En jouw twee vragen, ja... geen idee nog... de toekomst zal het leren.

Anja

Beste Geert,

Het verheugt mij te lezen dat er zelfs heel veel mensen het paradijs moeten verlaten. Want als de paradijzen a la festivals, horeca, musea e. d. leeg blijven dan zullen die uiteindelijk omvallen! Plus, wat ik al eerder schreef, zal de verschrikkelijke waarheid aan het licht komen! Ik hoop dat veel mensen met mij mee zullen bidden!

Als geliefden echt geliefden zijn dan zal alles recht komen wat ooit krom is gegaan!


Sterkte,

ANJA

Geert

Ik worstel nog even met "paradijs".
Want..., als je de duivel volgt, dan kom je vanzelf in de hel.
Die prik is duivels.

Anja

En die verschijnt nu weer in zijn mooiste vorm Geert! "Alsof" je het over de duvel hebt! Vandaag ben ik verschillende malen van 'van mijn stoel gevallen'. Ik las dat maar liefst meer dan tienduizend mensen voor uitjes hebben geboekt, waarvoor je een verplichte sneltest moet afleggen en.......die verplicht in een app moet downloaden!! Snappen al die meer dan tienduizend mensen niet wat dat betekent??

Ten tweede, ook zo bizar toevallig: trek ik die kaart vandaag als dagkaart (De Duivel)

Ten derde ben ik bij vandaag bij een van mijn klanten geweest, die twee zeer merkwaardige dromen had. Ik plaats die even op de Dromen afdeling van het forum!! Ik bid al voor de mensen die de prik hebben gehaald of gaan halen.

Nu snel naar Dromen!

Geert

Het is om..., om wat eigenlijk, om doodziek van te worden. Letterlijk en figuurlijk. Het is niet alleen de prik. Het zijn de ook de mondkapjes en de wattenstaafjes voor het testen. Overal duiken nu berichten op dat ze niet steriel zijn. Er worden er gevonden met parasieten in de staafjes en in de mondkapjes.

Dat kan niet, dacht ik. Zoiets doen ze toch niet. Helaas de realiteit is toch weer anders.

Ik moest mezelf er even aan herinneren dat ik zelf moet nadenken en onderzoeken.

Je schrikt je rot. Wereldwijd worden ze gevonden. Ik moest er echt even van bijkomen. De duivel zit inmiddels overal.

Anja

Dus in zijn algemeenheid het bizarre machtsspel wat op een geraffineerde manier wordt gespeeld, terwijl dit om een menselijk dilemma gaat.