Auteur Topic: Legging, geïnspireerd op De Dwaas  (gelezen 61 keer)

Anja

• Moderator
  • Master lid
Legging, geïnspireerd op De Dwaas
« Gepost op: april 06, 2021, 16:21:35 pm »
1. Borst van De Dwaas; volg ik mijn droom, ben ik op de juiste weg: de Aas van Pentakels
2. De Zon..................: wat is mijn potentieel (aanleg)..................: Kelken 10
3. Die knapzak...........; wat draag ik mee uit het verleden..............; Kelken 7
4, De witte roos..........; waar streef ik naar...................................: De Magiër
5. Hoofd van De Dwaas; wat gebeurt er als ik mijn passie volg........: Staven 8
6. Het hondje..............; op wie/wat kan ik vertrouwen...................: de Koning van Staven
7. De afgrond..............; van welk gevaar ben ik mij niet bewust......: Zwaarden 10
8. Voeten van De Dwaas; wat is de volgende stap in mijn leven........: Pentakels 10

1. Ik sta helemaal aan het begin van een nieuwe weg, zet er zojuist zelfs mijn allereerste stapjes. In de verte heb ik gezien dat ik dit pad moet bewandelen voor mijn verdere geluk! M. a. w. het zal nog wel even duren eer het werkelijke geluk zich voor mij aandient. Maar als het komt, dan komt het goed.

2. Daar achter die heg op de Aas van Pentakels, ligt voor mij het geluk van veel waardevollere contacten, vriendschappen en relaties. Maar nogmaals: dan eerst dat hele lange pad van de Aas van Pentakels bewandelen.

3. Ik ben ervaringen rijker maar illusies armer. Het is voor mij zeer moeilijk om toch weer in het mooie, nieuwe te gaan geloven (afgedekte beker op deze kaart).

4. Ik meen deze magiër ook nog maar sinds kort in mijn leven te bespeuren. Ook hier is een pril begin waar te nemen. De Magiër staat als het ware boven alles, is een autodidact, iemand die alles van bovenaf in ruim perspectief beziet. In mijn geval is het denk ik ook de kunst om boven mijn desillusies te gaan staan, niet et positief of te negatief te zijn. De uitdaging vind ik hier, om hierin een goede balans te vinden.

5. Gesprekken met nieuwe mensen en/of er begint iets nieuws. Ik krijg het gevoel dat dit nog niet op diepere contacten en verbintenissen slaat maar ook hier wordt alvast een basis gelegd. Ik zal dus nog vaker met 'wegwijzers' te maken krijgen.

6. Op wie ik kan vertrouwen?? Een hele straffe!! Van het type man Koning van Staven heb ik vaak gezegd o.k. Het is een type man wat een goede kameraad van me kan zijn, iemand die mij door het leven heen kan trekken met praktische hulp en/of tips. Maar dit lijkt mij niet iemand waar ik een langdurige relatie mee moet aangaan. Voor dat laatste kies ik toch liever voor de water of zwaardenvariant.
Verder heb ik het idee dat dit weleens op een heer uit het verleden kan slaan. Een heer waaronder ik nog een poos gewerkt heb en waar ik een prima arbeidsrelatie mee gehad heb. Ik weet nog niet hoe maar het kan zomaar zijn dat die de dag en het uur onverwacht op mijn pad komt. Toch hou ik rekening met de mogelijkheid dat het ook weleens om iemand anders kan gaan. Maar dit was toch wel iets wat als eerste in mij opkwam.

7. Zwaarden 10 op de plaats van de afgrond vind ik een straffe!! Er liggen maar liefst drie tienen in deze legging! Drie tienen betekenen vaak: een gelukkig leven maar ook financiële problemen, processen en/of  terugbetaling! Zwaarden 10 lijkt om te beginnen een waarschuwing te zijn om met vrienden geen zaken te doen. Maar ook een waarschuwing voor mensen met financiële problemen die mij (met geld) een gemene streek willen leveren. Het zijn mensen waarvan ik het helemaal niet verwacht. Het kan ook goed zijn, dat het hier (ook) om mensen gaat die gewoon jaloers zijn. Staven 8 lijkt mij in dit verband te zeggen, voorlopig uit te kijken voor te close verbintenissen.

8. Ik zal me helemaal opnieuw met mijn omgeving moeten gaan verbinden! Dit vraagt veel tijd (Aas van Pentakels) maar nogmaals: dan heb ik ook wat. Sommige mensen zullen in mijn leven komen en/of blijven, anderen zullen gaan maar ook ik zal daar zoals nu blijkt waardevollere contacten en relaties aan overhouden.
Ik zal er dus rekening mee moeten houden dat mijn toekomstige vriendschappen, contacten en relaties sterk(er) karmisch bepaald zijn. (Verre) vorige levens spelen hierin een rol. Verder valt het mij op dat de vier elementen, namelijk lucht, vuur, aarde en water zo mooi evenwichtig verdeeld zijn!

Geert

• Senior lid
  • Tarot is maatwerk
    • Foto's leggingen
Re: Legging, geïnspireerd op De Dwaas
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2021, 16:56:55 pm »
De geest van de legging: 47 = 11 = 2

Zeer kleurrijk en divers. Met drie tienen die gelegd zijn. Een periode afgesloten, je staat aan een nieuw begin?
Verder valt mij op dat de legging begint met Aas van Pentakels en eindigt met 10 van Pentakels.

Mag ik het heel kort samenvatten? Je staat aan het begin van een nieuw hoofdstuk in je leven.
Dat haal ik eigenlijk ook wel uit jouw prachtige omschrijving.

Prachtige legging. Er zijn van die leggingen daar heb je wat aan, dit is er zo een.

Anja

• Moderator
  • Master lid
Re: Legging, geïnspireerd op De Dwaas
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2021, 17:03:24 pm »
Dank je Geert 8) 8)

Dat nieuwe begin is een zeer pril en nieuw begin! Ik sta nog maar net voor dat nieuwe (lange) pad. De eerste stapjes gaan gezet worden.

Mooi dat je hier aanhaalt dat mijn legging met Pentakels Aas begint en met Pentakels 10 eindigt. Dat lijkt mij (maar misschien zie jij dat anders) de lange weg die afgelegd moet worden!

Ik hou je op de hoogte!

ANJA