Wat zou een goed legpatroon kunnen zijn? En welke vraag of vragen horen daarbij?

Gestart door Geert, april 03, 2021, 11:30:15 AM

Geert

Wat zou een goed legpatroon kunnen zijn? En welke vraag of vragen horen daarbij?

Waar gaat het om, het gaat om corona. Om preciezer te zijn: de prik die je mag gaan halen.

Daar is veel gedoe over, nu weer. Veel mensen uit mijn omgeving gaan de prik niet halen.
Ze doen gewoonweg niet mee. Men wil geen proefkonijn zijn, is de meest gehoorde reden.

Ik zit met vragen:
- Is het wel veilig?
- wel of niet prikken?
- wat doet het met mij als ik me wel laat prikken?
- wat kan ik verwachten als ik me niet laat prikken?

Bij de eerste vraag legde ik de Toren XVI.
Bij de tweede vraag legde ik Bekers 4

Bij De Toren krijg en ik een naar gevoel. Het addertje onder het gras, de dubbele agenda.
Wat gaan we afbreken om opnieuw op te bouwen? Het maakt meer kapot dan je lief is.

Bij Bekers 4 zit een man in het gras en weigert een aangeboden beker.
Dat is wat deze man doet, maar is dat ook verstandig?

Punt drie en vier heb ik niet gelegd omdat het niet goed voelde, de vragen voelen niet goed.

Wat zouden de juiste vragen kunnen zijn en welk legpatroon hoort daarbij?

Vermijd vragen met 'moet' erin. Want het "moet" niet, het is namelijk niet verplicht.
...

...
Mijn pendel is duidelijk, die slaat hevig uit op: NEE. Maar dat even terzijde.

Anja

Beste Geert,

Ik denk dat veel mensen in jouw omgeving groot gelijk hebben dat ze die prik niet gaan halen! Nog los van jouw kaarten: als je een beetje nadenkt dan weet je sowieso al dat er niet een maar meerdere addertjes onder het gras zitten! Maar laat ik de sfeer hier gezellig houden en geen heel politiek statement starten!

Is het wel veilig: De Toren
Iets is verborgen in die toren! Dit geeft mij het gevoel dat het verstandig is dat mensen geen proefkonijn willen zijn! De Toren in combinatie met Kelken 4. Tel deze twee getallen bij elkaar op, dan krijg je 20 (Het Oordeel). Iets in mij zegt me dat een verschrikkelijk waarheid aan het licht zal komen! Wat niet klopt aan die prikken zal dan zeer zeker uitkomen, hetgeen ik ook al veel langer dan vandaag voel!

Wat het met jou doet als jij je wel laat prikken??? Ik heb het gevoel dat je vraagstelling hieromtrent anders moet zijn. Ik kan het mis hebben maar iets in mijn gevoel zegt me dat je niet zozeer bang bent voor wel of niet laten prikken maar voor iets anders. Kortom: laatste twee vragen anders.

Ik denk dat een legpatroon met de vraag wat gebeurt er als ik mijn hart volg hier erg goed bij past. Hier komt ie. Het is een legpatroon die geïnspireerd is op De Dwaas. Wel of niet verplicht ;) De Dwaas volgt altijd zijn hart, ondanks mogelijke tegenstand ;)

1. Het teken op de borst van De Dwaas: volg ik mijn droom? Ben ik op de juiste weg?
2. Die zon.......................................... wat is jouw potentieel (aanleg)?
3. De knapzak.................................... wat draag ik mee uit het verleden?
4. Witte roos.......................................waar streef jij naar?
5. Opgeheven hoofd van De Dwaas: Wat gebeurt er als ik mijn passie volg/keus maak ;)?
6. Het hondje.......................................waar kan jij op vertrouwen?
7. De afgrond.......................................van welk gevaar ben je je niet bewust?
8. De voeten van De Dwaas...................wat is de volgende stap?

Geert, mocht je deze legging niet geschikt vinden voor jouw vragen, schrijf het me en ik zet een andere op het forum.

ANJA

Geert

Hoi Anja,

Dank je wel voor jouw mooie uitleg en duiding. 20 Oordeel, dat slaat de spijker al behoorlijk op z'n kop. Goed gezien.

De Dwaas als legpatroon dat is een perfecte keuze. De kaarten meteen gelegd en ze voelen goed.

Hier komen ze:

1. Het teken op de borst van De Dwaas: volg ik mijn droom? Ben ik op de juiste weg?
Magiër I

2. Die zon wat is jouw potentieel (aanleg)?
Staven Drie

3. De knapzak wat draag ik mee uit het verleden?
De Kluizenaar IX

4. Witte roos waar streef jij naar?
Bekers Tien

5. Opgeheven hoofd van De Dwaas: Wat gebeurt er als ik mijn passie volg/keus maak?
De Geliefden Zes

6. Het hondje waar kan jij op vertrouwen?
Bekers Ridder

7. De afgrond van welk gevaar ben je je niet bewust?
Pentakels Negen

8. De voeten van De Dwaas wat is de volgende stap?
De Duivel XV

Staven Drie zegt het al, ik moet mijn hart volgen met zelfvertrouwen. De Kluizenaar kijkt de kant van Staven Drie op, dat is een mooie bevestiging.

Geert

Anja

Hoi Geert,

Wat bij mij meteen heel sterk binnenkomt, is jouw grote potentieel om zeer onafhankelijk te denken en handelen (De Kluizenaar/Staven 3). De keus van je hart te volgen (De Geliefden), dit nadat je alles vaak heel goed hebt overdacht. Op dat gevoel kun je vertrouwen (Bekers Ridder), ook al is je hele omgeving en misschien wel de hele wereld vervuld van angst!
Jij lijkt mij een type die zich niet zo snel laat opzwepen door bijvoorbeeld de media of als het je omgeving betreft: groepen mensen die vinden dat je dit of dat moet doen.

Waar jij je (nog) niet van bewust bent, is dat mensen die zich veiliger voelen in kuddes en/of bang zijn en geloven in wat er in zijn algemeenheid wordt beweerd, jouw onafhankelijke houding hun angstig kan maken!

Dit kan maken dat je met afwijzing te maken kan krijgen, in het ergste geval misschien wel met discussies, geroddel en/of bedreigingen. Ik denk dat je op een gegeven moment in ieder geval nog weleens met afwijzing of uitsluiting te maken kan krijgen.
'
Ik lijk hier een man te 'zien' met een zeer enthousiast temperament, zeer energiek, mogelijk een beetje soldaat achtig type. Mogelijk heeft hij een zeer sterke kameraadschap met jou en/of iemand uit zijn omgeving maar kan ineens van houding veranderen als jij je standpunten hieromtrent duidelijk maakt.

Groetjes van ANJA

Geert

Dank je wel Anja,

Ik krijg er kippenvel van. Zo treffend. Ik ben er blij mee.

En wat mijn standpunt betreft t.a.v. corona, goed gezien.

Het heeft zich al voltrokken, ik ben al vrienden en familie "kwijt". Toch weerhoudt mij dat er niet van onafhankelijk en vrij te blijven denken. Ja, ik raak relaties kwijt, maar krijg er gelijkgestemden voor terug. Dat dat anderen angstig kan maken was ik me niet van bewust, goed punt hier.

Nogmaals dank en groetjes,
Geert.

Anja

Beste Geert,

Al is of wordt het nog zo moeilijk: behoud je onafhankelijkheid!! Want geloof mij, je gaat het in dit geval zien dat jouw gevoel grotendeels en misschien zelfs wel helemaal juist is.

Relaties kwijtraken maar gelijkgestemden ervoor terug krijgen: ik denk dat je zeer zeker niet de enige bent die hier op dit moment mee te maken heeft!
Deze huidige fase heeft misschien wel als doel om allemaal weer terug te gaan naar onze eigen essentie en ons niet meer te laten leiden door materiële factoren.

Jij een heel goed Pasen toegewenst!

ANJA

Anja

P.s: heel straf!

Jij Geert, begint hier over iets waarvan de waarheid aan het licht gaat komen. "Toevallig" stuitte ik vandaag op Facebook ook op zo'n gelijkaardig stukje, ook exact over dit onderwerp. Hierin wordt letterlijk geciteerd van 'het zal aan het licht komen'.

En mijn dagkaart voor vandaag is: De Zon!!

Heel bijzonder vind ik!

ANJA