De keus van het Hart

Gestart door Anja, maart 25, 2021, 22:21:15 PM

Anja

Ik trek de laatste tijd nogal eens De Geliefden. In ruime zin beschouw ik deze kaart als de keus van het hart. Omdat deze kaart ook in een andere legging van een poosje terug ter tafel kwam (voor de vraag waar De Dood vandaan komt), heb ik besloten om een kaarten voor mezelf te leggen, legpatroon: Reden voor een beslissing.
Ik weet niet waarom maar mijn gevoel zei me om voor iedere vraag twee kaarten te gebruiken.

1. Sleutel/Hoofdaspect: De Keizerin/Zwaarden 4
2. Wat mij drijft..........: Pentakels 8/Pentakels 9
3. Invloeden van buitenaf: De Dood/Zwaarden 3 (heel opbeurend :P :))
4. Een gevaar of risico.....: Kelken Koning/Pentakels Koning
5. Zo zal het lukken........: De Kluizenaar/Pentakels 5

Wat ik ook al bij mezelf bemerk maar ook in dit legpatroon terug zie: ik ben al wel een stuk(je) dichter bij mezelf. D. w. z. dat ik minder gespletenheid in mezelf ervaar dan vorig jaar. Maar dat ik voor nu nog even rustig aan moet doen (De Keizerin/Zwaarden 4), 'het' eerst nog een poos zelf moet doen maar er wel op mag vertrouwen dat er hulp onderweg is (De Kluizenaar/Pentakels 5). Ik kan later pas verdere beslissingen nemen.
Voor nu lijk ik te voelen dat ik vooral niet overhaast moet handelen en op sommige vlakken zeker niet zonder raad van buitenaf. Ik zal een toekomst hebben met vruchtbaardere vriendschappen, contacten en meer liefde.
De Dood/Zwaarden 3: in de toekomst zal blijken wie/wat waard is.

ANJA

Carla

Ik ben ook benieuwd hoe jij dan in dit geval, als symbool voor gevaar of een risico,  de 2 koningen ziet?

Of duid je die als de "raad van buitenaf. Ik zal een toekomst hebben met vruchtbaardere vriendschappen, contacten en meer liefde." Want dat kan ik wel volgen, deze kaarten en die duiding, maar dan zie je de koningen niet als gevaar..

(Ik kan er zelf geen chocola van maken met mijn beperkte ervaring op dit vlak)

Anja

@Carla,
De steekwoorden die in mij als eerste opkwamen: oppassen voor melancholie, drankzucht, liederlijkheid, over lijken gaan om doelen te bereiken en omkoopbaarheid. Maar dit kan ook betekenen dat ik MOGELIJK zelf niet (te) melancholisch moet worden; een signaal van verlies de moed niet. Van drankzucht en liederlijkheid geen last dus dat speelt bij mij niet maar mogelijk kan dit een waarschuwing zijn voor mensen die dat wel hebben. Wat die omkoopbaarheid betreft: een mogelijke waarschuwing voor te snel beslissingen nemen, mogelijk (ook) op gebied van contracten en zo.
Het gekke is dat twee heren in de regel voor een stabiele relatie staan. In dit geval denk ik eerst zelf nog wat stabieler worden en dan mogelijk een relatie met een heer. In geval van dat laatste.

Ik weet het helemaal niet zeker maar........kan het misschien OOK zijn dat er op lange termijn een heer in mijn leven komt waar mijn omgeving het niet mee eens is en zo ja, waarom ??? Ik twijfel. Het kan natuurlijk ook zijn dat-wat ik al eens eerder meende te voelen-ik beslissingen ga nemen waar mijn omgeving het niet mee eens is.

ANJA

Geert

10 kaarten gelegd, geen staven.
De staven ontbreken. Daar zou je ook even naar moeten kijken.

De koningen onder vier zie ik hier als dominante foute mannen.
Je wordt gewaarschuwd.

De geest van jouw legging is 9, de kluizenaar.

Geert

Je begint je verhaal met de Geliefden (VI). Een kaart die zich goed laat uitleggen als je die naast de Duivel (XV) legt. Het zijn bijna dezelfde kaarten. Waar kies je voor in jouw leven? Leg ze naast elkaar en laat het tot je doordringen. Laat je je vastleggen? ga je aan de ketting? Of kies je voor jouw vrijheid? Vrijheid is jouw geboorterecht. Numerologisch zijn ze beiden een zes.

De hele legging zie ik als een keerpunt in jouw leven. Je zult keuzes moeten gaan maken.

1. Sleutel/Hoofdaspect:
Vel je het vonnis? Of overdenk je je oordeel nog?

2. Wat drijft mij:
Blijf ik aan het leren? Of breng ik het in de praktijk?

3. Invloeden van buitenaf:
Stap ik over de vooroordelen heen? Of laat ik het doodbloeden?

4. Gevaar of risico:
Ga je in zee met 'n foute man?

5. Zo zal het lukken:
Kies ik voor wijsheid en intuïtie? Of kies ik voor geestelijke  armoede?

De geest van de legging is 54 is 9 de Kluizenaar. Omdat de kluizenaar hier uit de 4 en 5 komt zie ik dat als een kluizenaar met kennis van intuïtie.

Leg de kaarten er maar eens bij. Zie je de Kluizenaar liggen naast Pentakels 5? Deze Kluizenaar loopt weg van Pentakels 5.

De Koningen onder 4, daar is iets mee. Of je hebt ervaring met foute mannen, of je wordt er voor gewaarschuwd.

Ik hou het graag kort en vat het graag samen:
Alles bij elkaar is dit denk ik een oproep om jouw intuïtie te vertrouwen. Jouw eerste ingeving is achteraf vaak de juiste gebleken en toch twijfel je er te vaak aan. Gebruik eventueel een pendel.

En wat punt vier betreft, de koningen. Kies een partner waarmee je een Zen-ervaring kunt hebben zonder dat het ongemakkelijk gaat voelen. Let op rode vlaggen.

En de keuze die je hebt, kies voor je intuïtie. De toekomst voorspel je niet, die maak je zelf.

Anja

Beste Geert,

Allereerst bedankt voor je grote inbreng!

Sleutel/hoofdaspect: ik heb beslist geen gevoel van een vonnis! Een oordeel overdenken kan ik wat beter plaatsen! Vooral omdat De Kluizenaar de geest van de legging is: een aanmoediging om eerst mijn eigen (authentieke) weg te gaan waardoor ik een steeds groter vertrouwen krijg in mijn eigen intuïtie.

Wat mij drijft: (oude) passies oppakken en kijken hoe deze in de praktijk te brengen. In die zin is er sprake van een oordeel overdenken maar dat is natuurlijk puur mijn gevoel. Jij staat daar misschien weer wat anders in.

Invloeden van buitenaf: ik ben niet zeker maar kan het misschien ook zijn dat er over mij geoordeeld gaat worden, waardoor sommige contacten doodbloeden? Ik wil echt mijn paadje niet schoon vegen maar dit betreft invloeden van buitenaf, niet in mij.
Ik voel op de een of andere manier dus wel aan, dat sommige (oude) contacten zullen verdwijnen maar dat er ook nieuwe voor in de plaats komen. Ik heb het idee dat ik in zo'n situatie eventuele (voor) oordelen makkelijker opzij zet als die contacten beter en goed bij mij aansluiten. Weliswaar maak je je toekomst zelf (dat schrijf je immers al zo vaak dat ik onderhand wel weet hoe je daar over denkt) maar op je omgeving heb je niet altijd ten volle invloed!

Gevaar/risico: straf dat je dat schrijft over die foute mannen! Deze legging geeft mij namelijk in hoofdzaak het gevoel van joh, doe het eerst nog allemaal even zelf (De Kluizenaar, die van de authentieke weg ;)) want anders kom je met de voor jou verkeerde mannen in aanraking. Natuurlijk heb ik zoals zoveel vrouwen ervaring met foute mannen :) maar dit zie ik toch duidelijk als een waarschuwingssignaal. Vooral die van de Koning van Pentakels, ik denk dat ik die toch wel kan plaatsen. Ik heb het vage vermoeden om wie het zou kunnen gaan. Ook een vaag gevoel bij de Koning van Kelken maar ook daar moet ik me eens even op bezinnen (intuïtie :)).

5. Zo zal het lukken: waar ik het hier eigenlijk al over heb: mijn eigen weg gaan middels meer en meer vertrouwen te krijgen in mijn eigen gevoel. Nu schiet mij ineens wat te binnen wat betreft die foute/dominante mannen.
Kan het zijn dat dit misschien mannen zijn die mij het liefst in de kudde van mensen zagen lopen? Die op de een of andere manier niet kunnen pruimen dat ik mijn eigen weg ga? Heeft dit alleen met mannen te maken of met mensen in zijn algemeenheid, gelet op Invloeden van Buitenaf? En dat ik dan toch zo wijs moet zijn om bij mijn eigen standpunten te blijven?

Geert

Ik zou twee nieuwe leggingen doen.

1. waarom liggen er geen staven?

2. wat doen die koningen daar?

Je zou de blinde vlek kunnen overwegen, die staat ook op CatharinaWeb.
De kaarten zelf leggen heeft denk ik wel de voorkeur.

Anja

Dank je Geert 8)

1. Waarom liggen er geen staven?
Ik bemerk bij mezelf een nogal raar gevoel hierover. Klinkt misschien heel hoogdravend of raar wat ik nu ga schrijven maar zo bedoel ik het niet. Staven staan voor ondernemen/ondernemingszin, verwerkelijking. Dat ontbreekt dus in deze legging. Laat ik nu al een tijdje "gedreven" zijn door een gevoel van wel willen maar nog niet kunnen! Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat "boven" hier voor een deel de hand in heeft, zonder dat ik precies kan beredeneren waarom! Met andere woorden: mogelijk voor mijn bestwil wordt hier nu nog de rem op gezet.
Maar.......dan-vreemd genoeg-heb ik dan toch ook wel weer een idee dat ik opeens heel snel in actie zal kunnen komen als het moet. Als de tijd daar is laat ik zo zeggen.

2. Wat doen die koningen daar"?
Voor deze vraag heb ik mijn legging nog eens bekeken. Hier liggen slechts twee statische waterkaarten! Zie dan De Kluizenaar die de legging domineert, op de top van de berg ligt sneeuw (bevroren emoties), zo ook Pentakels 5. Er moet iets bij mij nog ontdooit worden wil ik e. e. a. kunnen gaan praktiseren en/of ik moet me gaan afvragen of een ander type man misschien beter bij me past dan ik tot nu toe zelf heb aangenomen.

Ik ga toch die blinde vlak legging eens doen, je hebt me nu toch wel nieuwsgierig gemaakt!

ANJA

Anja

Beste Geert, Gitte, Carla en natuurlijk....Allemaal!

Gisteren had ik zeer mooie kaarten bij de legging Tip van Geert: de Blinde Vlek. Een mooie met al zeg ik het zelf diepgang.

Helaas heb ik nu een stuk minder goed nieuws. Ik kreeg eind deze ochtend bericht dat een heer (ik denk Koning van Pentakels) bewust afstand van mij wil nemen. Hoewel ons contact puur geestelijk was, dringt het nu eigenlijk pas goed tot me door hoeveel hij daarmee voor mij betekent. Betreffende heer appte mij dat een andere vriendin van hem zijn aanwezigheid harder nodig heeft dan ik! Hij volstond met te appen dat ze nogal in de problemen zit.
Zie deze legging Reden voor een Beslissing! En dan invloeden van buitenaf: Zwaarden 3. Een pijnlijk afscheid! Want zo voel ik dat momenteel heel erg :'( Maar ondanks alle verdriet wat ik nu heb, lijk ik vanuit hem toch een wat dominant kantje waar te nemen. Ook met De Dood als invloeden van buitenaf, lijkt het voor mij ook wel alsof hij een of ander masker draagt. Maar het gevaar is natuurlijk wel groot dat ik dat zo voel, puur omdat ik geraakt ben!
Wel heb ik het gevoel dat deze legging hier heel veel mee te maken heeft!

Veel huilbuien vandaag, toch alvast bedenken hoe ik verder ga want ik ga zijn invloed missen. Hoe kan ik hetgeen wat ik in hem zo waardeerde zelf waarmaken? Want wat ik in hem mis, moet ik uit mezelf halen. Zie die Blinde Vlek!
Deze legging is (deels) uit gekomen, het is gebeurd en mogelijk komt er nog meer!

Groetjes van een verdrietige ANJA

Geert

Ik wens je heel veel sterkte in deze ellende.

Anja

Dank je wel Geert 8) Ik zal er doorheen moeten!! Letterlijk een pak rammel krijgen had minder zeer gedaan dan dit! Ik hou jou/jullie op de hoogte!!

Groetjes van ANJA

Gitte

Ohh Anja, dat is niet leuk heel veel sterkte.

Gitte

Anja

Dank je Gitte! Je hart onder de riem doet me deugd!  8)

Carla

Anja

Beste Carla, Gitte, Geert en zeer zeker Allemaal!

Was ik gisteren een vat vol emoties die een emmer vol tranen heeft weg gejankt, vandaag voelde ik mij opmerkelijk rustig! Diepliggende emoties, zeker emoties zoals gisteravond, zijn zeer zeker niet in een dag weg. Ik had een heel sterk gevoel dat ik als het ware door 'boven' gedragen werd! Dat die rust niet in mezelf zat maar in 'iets' anders!
Hierdoor had ik ook een opvallend heldere blik op deze situatie. Nu heb ik beslist nog niet alle antwoorden, zeker geen feitelijke maar intuïtief kon ik alles goed overzien. Wel heb ik mij vandaag zeer rustig gehouden en ga ik vroeg naar bed vanavond.
Verder zit er niets anders op dan de tijd het werk laten doen.

Allemaal de groetjes en bedankt voor jullie steun,

ANJA