Hoe ik ga antwoorden (vervolg op De Dood in mijn tarotlegging Het Oordeel

Gestart door Anja, februari 28, 2021, 22:23:55 PM

Anja

1. Wat is De Dood.....................Staven 2
2. Waar komt De Dood vandaan: De Geliefden
3. Wat veroorzaakt De Dood.......De Hogepriesteres
4. Waarom komt De Dood..........De Ridder van Kelken
5. Wat komt daarna...................Zwaarden Schildknaap
6. Wat betekent De Dood hier......Kelken 8

Ik plaats deze legging hier bewust omdat ik heel sterk voel dat ook hier de nadruk op De Hogepriesteres ligt!! Voor mij zeer fascinerend dat ook hierin de boodschap om een intuïtief begaafde vrouw te worden althans, zo begaafd mogelijk :) Ik zie dit onder meer als een dijk van een bewustwordingsproces!

Een proces om een stevig nieuw fundament te bouwen met meer ruimte voor rust, harmonie en liefde.
Ik sta nu natuurlijk nog aan het begin! Het duurt nog wel even maar ik zal uiteindelijk veel achter me laten (Kelken 8).

Het enige wat mij nog wat dwarszit is de Schildknaap van Zwaarden. Ik heb het idee dat lang niet iedereen het met mijn keus/keuzes eens zal zijn.

Maar misschien zien jullie hier iets anders in, andere inzichten meer dan welkom!

Groetjes van ANJA

Carla

Ik weet bij lange na niet zoveel als jij Anja, als het op het duiden van tarotkaarten aankomt. Maar de 1e twee kaarten springen er voor mij echt uit, dus ik vertel je mijn spinsels.

Staven II laat een beetje ongeïnteresseerde houding zien, niet echt met je hart betrokken, en dan de 2e kaart, De Geliefden, die laat zien waar die dood vandaan komt. Je staat naar mijn idee nu echt op een keerpunt, je moet kiezen en er met ziel en zaligheid voor gaan!

Maar dat is dus niet makkelijk, kelken acht laat zien dat het lastig is uit oude patronen te stappen. De Ridder laat zien dat het tijd is voor wat nieuws, en dat dat helemaal niet zo akelig is om nieuwe dingen te gaan doen, of een andere houding aan te nemen, als waar je misschien toch een beetje bang voor bent.

En helemaal onterecht is die angst ook weer niet, want er staat je wel wat 'gedoe' te wachten (Zwaarden Schildknaap), ik denk precies hetzelfde als jij wat deze kaart betreft. Maar ik denk ook dat je het aankunt, en dat je er geen echte strijd van hoeft te maken. De enige die het eens moet zijn met jou ben je zelf (want kijk naar kaart 2, De geliefden)! Wat anderen er van vinden doet er in wezen niet toe. Het is mooi als ze je begrijpen en steunen, maar dat hoeft niet per se, laat je niet kortwieken hoor  :-*

Anja

Beste Carla :D

Mijn dank voor jouw inbreng is groot!

Ik kan wel plaatsen wat jij over Staven 2 schrijft! Niet met mijn hart betrokken en de boodschap van De Geliefden zegt mij dat ik dat wel moet doen. Mede door dat akelige virus wat er momenteel nog heerst, heb ik enorm veel van mezelf maar ook van anderen ontdekt d. w. z. kuddegedrag. Hoewel ik mezelf in zekere zin gelukkig mag prijzen met mijn behoorlijk eigenwijze inslag, leef ik toch ook met grote desillusies. En dat geeft een heel verlammend soort spanning!!  :o
Inderdaad heel lastig om uit dit soort houding te stappen en aan gevoelens van verlammende angst maar nog meer verdriet te stappen, ondanks dat ik ook een moedig kantje in mezelf heb ontdekt. Of bedoelde je iets anders?

Toch ben ik in ieder geval gefixeerd op wat nieuws, al kan ik er vanwege mijn verlammende houding/gevoelens nu nog niets mee. Daarbij komt nog dat ik eigenlijk al heel lang bang ben voor het verlies van zekerheden. Ik krijg nu het vage gevoel dat dit ook weleens bij Kelken 8 kan horen! Luister meer naar je gevoel dan dat je naar je zekerheden kijkt.

Heel goed wat jij over Zwaarden Schildknaap schrijft: ik voel ook dat ik dat gedoe wel aan kan! Zolang ik het maar met mezelf eens ben.
Nog iets wat frappant is aan het hele verhaal! In mijn legging van Het Oordeel ligt de Schildknaap van Pentakels op de plaats van de omgevingsinvloeden. En wat moest ik in een legging daarvoor verantwoorden.........De Koningin van Zwaarden! Dat gedoe zal ik dus moeten verantwoorden. Althans wat men gedoe vindt!

Het kan nog wat worden denk ik zo! Dank je voor je zeer waardevolle inbreng Carla! Ik meen het echt!

Dank je,

ANJA

Carla

Citaat van: Anja op februari 28, 2021, 23:29:59 PM

Inderdaad heel lastig om uit dit soort houding te stappen en aan gevoelens van verlammende angst maar nog meer verdriet te stappen, ondanks dat ik ook een moedig kantje in mezelf heb ontdekt. Of bedoelde je iets anders?

Ja, dit is wat ik bedoel. En het feit dat je zo goed naar jezelf kunt kijken, en het allemaal ook zelf kunt benoemen, is al een hele grote eerste stap!

Citeer
Toch ben ik in ieder geval gefixeerd op wat nieuws, al kan ik er vanwege mijn verlammende houding/gevoelens nu nog niets mee. Daarbij komt nog dat ik eigenlijk al heel lang bang ben voor het verlies van zekerheden. Ik krijg nu het vage gevoel dat dit ook weleens bij Kelken 8 kan horen! Luister meer naar je gevoel dan dat je naar je zekerheden kijkt.

Ja dat kan heel goed. Ook de mensen die je vertrouwd zijn misschien wel tegen de haren instrijken kan een bepaald gevoel van verlies geven.

Citeer
Heel goed wat jij over Zwaarden Schildknaap schrijft: ik voel ook dat ik dat gedoe wel aan kan! Zolang ik het maar met mezelf eens ben.

Ja dat is een belangrijk item Anja. Realiseer je dat het niet mogelijk is om het iedereen naar de zin te maken, dat lukt nooit. Daarom is het zo belangrijk je keuzes met hart en ziel te maken, om voor jezelf zeker te zijn dat het goed is.

Citeer
Nog iets wat frappant is aan het hele verhaal! In mijn legging van Het Oordeel ligt de Schildknaap van Pentakels op de plaats van de omgevingsinvloeden. En wat moest ik in een legging daarvoor verantwoorden.........De Koningin van Zwaarden! Dat gedoe zal ik dus moeten verantwoorden. Althans wat men gedoe vindt!

Het kan nog wat worden denk ik zo! Dank je voor je zeer waardevolle inbreng Carla! Ik meen het echt!

Het kan niet alleen wat worden, het IS al wat hoor, onderschat jezelf niet  :-*

Anja

Wow Carla,

Wat een verrassing, zo'n uitgebreide feedback 8) 8) 8)

Ik was stukken jonger dan nu ;) ;D, toen ik in verband met een baan een persoonlijkheidstest moest maken. Daaruit kwam toen al naar voren dat ik voor iemand van zo'n jonge leeftijd al zo'n genuanceerd zelfbeeld heb. Goed naar mezelf kunnen kijken en ook dingen benoemen past daar heel goed bij vind ik.

Uit jouw volgende reactie maak ik op dat er op een gegeven moment (korte termijn?) goed duidelijk gaat worden wie er in essentie beter bij mij past/echte vriend(in) is. Er zal, mede doordat e. e. a gebeurt als het ware een selectie gemaakt worden: wie wel of niet (nog steeds) bij mij past. Dit dus door een of meer beslissingen die ik ga nemen en die vooral vanuit mijn hart komen.

Maar ja, het lukt zeker niet om het iedereen naar de zin te maken en dat ga ik ook niet doen want dan verlies ik mezelf. Het is al wat (jouw woorden 8)) laat dat dan ook zo blijven!

Nu begin ik me toch benieuwd te worden!! Het valt me op dat ik de laatste tijd nogal eens wat toevallige ontmoetingen met oude bekenden heb. Is ook niet voor niets denk ik dan maar. Het doel ervan zal me later duidelijk worden!

En welke dagkaart trok ik vanmorgen...........De Dood!! Kun je je voorstellen dat ik toch wel moest lachen ondanks het feit dat ik dit zeer fascinerend vind????

Groetjes en ik hou je op de hoogte,

ANJA

Carla

Een passende kaart bij deze legging, De Dood. kun je 'm ook plaatsen bij de gebeurtenissen van vandaag?

Het zal zeker duidelijk worden dat er mensen zijn die over bepaalde zaken anders denken dan jij, en die zich misschien teleurgesteld voelen en wie weet dingen zeggen als "dat had ik nooit van jou verwacht" e.d. maar ik denk dat iedereen wel één of meerdere van zulke momenten meemaakt in zijn of haar leven. Dat kan ook niet anders, we zijn niet van steen, we groeien en dat kan een hele tijd gelijk opgaan met de mensen om je heen, maar er kunnen ook momenten zijn dat het duidelijk wordt dat je beiden een andere kant opgaat, en de ene is niet slechter of beter dan de andere. Daar hoeven we ook niemand van te overtuigen, het gaat er alleen maar om dat je 100% achter je eigen beslissingen kunt staan.

Komt vast goed!

Anja

Hey Carla!

Ik denk ook dat het uiteindelijk wel goed komt hoor! Je hebt gelijk: soms groeien mensen met je mee, soms groei je uit elkaar! De ene keer vervelend, de andere keer gewoon wat minder.

Maar nee, ik kon met De Dood niet naar een specifieke gebeurtenis van de dag wijzen. Ik denk dat dit dus puur en alleen in mijn systeem zit.

DANK JE,

ANJA