Het Oordeel

Gestart door Anja, februari 14, 2021, 15:58:44 PM

Anja

Ik ben van oordeel dat het weer eens tijd is voor een echte, wat grotere legging. Dit legpatroon is gebaseerd op de tarotkaart Het Oordeel.

1. Wat is de verborgen vraag van Gerechtigheid.....................Het Oordeel!
2. Hoe kan ik die beantwoorden...........................................De Dood
3. Wat roept mij op om iets nieuws te worden........................Staven 8
4. WAT kan ik worden.........................................................De Hogepriesteres
5. Hoe kan ik mijn leven veranderen.....................................Kelken 6
6. Wie/wat zal er in mijn omgeving veranderen......................De Schildknaap van Pentakels
7. Wat moet ik verantwoorden.............................................De Koningin van Zwaarden

De vraag is hier hoe ik tot diepere inzichten en wijsheden kan komen maar puur naar mijn gevoel ook wat/wie ik nog meer kan worden. Een zeer kritische schifting van wat ik alleen broodnodig heb, lijkt dit (zeer) diepe bewustwordingsproces te bespoedigen. Het begint in eerste instantie bij mezelf!
Daarna start een nieuwe fase (Staven 8). Het begint met (onverwachte) ontmoetingen met nieuwe mensen. Klinkt misschien heel gek maar het kan weleens zijn dat die omgevingsinvloeden ontstaan op het moment dat alle horeca weer open gaat. Hier gaat nu plotseling mijn gevoel naar uit!

Maar nogmaals: eerst ikzelf en dan mijn omgeving!! Zie de Kelken 6, de kaart van o. a. kracht uit herinneringen en gestage groei! Plus wat ik kan worden, De Hogepriesteres! Eerst is er van mijn kant nog een dosis geduld vereist, het is in deze fase belangrijk dat ik mijn onafhankelijkheid in stand hou! En dan van lieverlee op naar Staven 8!

Zie dan de Schildknaap van Pentakels. Uit die (onverwachte) ontmoetingen met nieuwe mensen kan er weleens een bij zitten die zeer precies maar heel ijverig is. Maar wel eentje die mij door slechts een enkel advies verder op weg helpt. Wel zal ik wat moeten oppassen voor mensen met dat spreekwoordelijke gat in hun hand.

Wat ik moet verantwoorden :-\ Ik weet dit niet helemaal maar mogelijk wordt er een beroep gedaan op mijn communicatieve vaardigheden. Dit kan ook weleens een fase worden waarin ik het gevoel heb dat ik tussen verschillende situaties door moet laveren maar dat heb ik niet zeker.
Ik vind dat deze legging in hoofdzaak met emoties te maken heeft. Mogelijk snappen sommigen dat niet en moet ik bepaalde keuzes gaan motiveren. Deze kaart is dus wat minder duidelijk voor mij.

Ik ben natuurlijk benieuwd naar jullie visies!! Hoe meer zielen hoe meer vreugde en vooral interessante leerzaamheid!!  8) 8) 8) 8)

Groetjes van ANJA

Carla

Koningin van Zwaarden, wat je moet verantwoorden..
Bijna cryptisch Anja, deze kaart heeft toch vnl te maken met ons verstand, om mbv ons denkvermogen tot hogere inzichten te komen. Misschien is jouw "Mogelijk snappen sommigen dat niet en moet ik bepaalde keuzes gaan motiveren." wel de enig juiste duiding van deze kaart op deze plek.

Anja

Dank je voor je feedback Carla!!

Puur mijn gevoel, zegt me dat je midden in de roos zit! Ik weet in ieder geval even geen andere interpretatie te geven! Mijn toekomstige keuzes gaan motiveren dus!

Maar wie weet....komen er nog wel andere inzichten!

Groetjes van ANJA

Gitte

Dag Anja,

Als ik naast puntje 4 de hogepriesteres zie staan komen 2 dingen bij mij op:

4 is het getal dat voor werk/arbeid staat en de Hogepriesteres heeft de eigenschap van geduldig zijn, een ontvankelijke geest en vooral ze laat haar leiden door haar intuïtie.
Met 4 eraan gekoppeld lijkt het voor mij een taak die voor jou weggelegd is waar jij deze eigenschappen kan benutten en verder uitbouwen maar ook overdragen naar anderen.

@ Carla

Jouw bijdrage vind ik ook heel mooi en heel toepasselijk.

Groetjes,

Gitte

Anja

Geduldig zijn, ontvankelijk en intuïtief! Die laatste twee kloppen nog het meest :) Ik ben zeer benieuwd naar welke taak/taken er dan voor mij zijn weggelegd. Nieuwsgierigheid is af en toe moeilijk te bedwingen maar ik wacht af..............

Bedankt voor je mooie bijdrage Gitte!!!

Groetjes van ANJA