Op zoek naar ander werk

Gestart door Luis, februari 03, 2021, 11:01:28 AM

Luis

Hoi, ik ben nu een aantal maanden op zoek naar een andere baan. Inmiddels heb ik al best veel gesolliciteerd en heb ik geregeld gesprekken met een loopbaan coach. Ik ben ook al een paar keer uitgenodigd voor een gesprek maar dat heeft mij nog geen nieuwe baan opgeleverd.
Ik vraag mij nu af of ik nog even moet doorzetten of dat ik mij wellicht beter kan laten omscholen.
Ik trek geregeld tarotkaarten over dit onderwerp en de ene keer komt daar een positieve en de andere keer een negatieve uitkomst uit. Heeft iemand advies voor mij?
Liefs van Luis

Anja

Beste Luis,

Wát vervelend dat je tot nu toe nog geen baan gevonden hebt! Ik hoop voor je dat dit op korte termijn wel lukt.
Welke kaarten heb je tot nu toe allemaal getrokken? Ik kan daar mogelijk al e. e. a. uit halen!

Sterke,

ANJA

Luis

Hallo Anja, bedankt voor je reactie.
De meest recente kaarten zijn:
De wereld
Aas Staven
Zwaarden 8 ( 2 x achter elkaar)
Kelken Aas

Het onderwerp dat ik hierbij in gedachten had: het verloop van mijn zoektocht naar ander werk.

Eerder trok ik ook geregeld de volgende kaarten:
Bekers 6
Bekers 10
Gerechtigheid
Duivel
Bekers 8
Staven 7
Staven 4
Pentakels 5
Ridder pentakels
Pentakels 10
De dood
Zwaarden 10
Zwaarden 5
Zwaarden 6
Zwaarden 2

Inmiddels ben ik het spoor bijster.
Wellicht is het beter dat iemand van een afstandje kijkt naar mijn situatie?

Anja

Beste Luis,

Eerst je meest recente kaarten!
Twee keer Zwaarden 8! Hier ligt volgens mij het zwaartepunt! Deze kaart geeft mij namelijk het gevoel dat je sommige, zelf beperkende overtuigingen moet gaan loslaten. Want door jouw eigen, waarschijnlijk misplaatste overtuigingen, stroomt er niks. Staven Aas; nieuwe ideeën tot ondernemen niet maar ook je emoties niet (Kelken Aas).

Dan de vijftien volgende kaarten. Valt mij op dat je in hoofdzaak tarotkaarten uit de kleine arcana hebt getrokken. Boodschappen omtrent werk en opleiding lijken mij zwak. Dan haal ik 'even' de grote kaarten eruit
Gerechtigheid/De Dood/De Duivel. Dit geeft voor mij jouw vastlopen (Zwaarden 8) nog eens weer! Dus wordt de boodschap in principe weer sterk. Helaas :( ook een sterke indruk van vastlopen. De vraag die voor mij nu overblijft

-Welke overtuigingen belemmeren jou de zoektocht naar werk en daarmee het verkrijgen van een vaste baan?? Ik ga hier eens een kaartje op leggen! Tot een volgend bericht!

Anja

Beste Luis,

Omdat ik vermoed dat Gerechtigheid een belangrijke rol in jouw zoektocht naar een baan is, heb ik een legging met tarotkaarten gedaan met de vraag; wat te doen op jouw zoektocht naar werk.

Externe gerechtigheid staat voor de buitenwereld (bijvoorbeeld instanties, werkgevers)
Interne gerechtigheid gaat over jou (je handelswijzen, gedachtenpatroon e.d.

1. Wat is externe gerechtigheid............ De Hogepriester
2. Wat is wijsheid in het streven ernaar: De Zegewagen
3. Welke actie is het beste....................De Ster

4. Wat is innerlijke gerechtigheid...........De Geliefden
5. Welke rol speel jij.............................Zwaarden 9!!  :(
6. Hoe komt er gerechtigheid.................Ridder van Bekers

7. Het verband tussen uiterlijke en innerlijke gerechtigheid: Staven 4


Beste Luis,

Ik begin maar met het laatste!! Het doel van jouw zoektocht naar werk, lijkt mij een plek vinden waar jij je echt thuis voelt! Werk wat je echt met je hart en ziel doet!! En dan ga ik vervolgens spring ik dan maar gelijk over naar de vijfde kaart (Zwaarden 9!): jij doet of hebt tot nu toe niet iets gedaan en/of naar banen gesolliciteerd waar jij met heel je hart dus achter staat!! Sterker nog: je hart is nu nog verre van je ware beroepsleven af, vandaar dat het tot nu toe niet is gelukt om een baan te vinden!
Gerechtigheid lijkt mij te zeggen goh Luis, jij hebt ook recht om ergens te zijn wat goed voor jou aanvoelt.

Hoe komt er voor jou dus gerechtigheid (de Ridder van Kelken)?
Ik vraag mij af of de hulp die jij tot nu toe krijgt voor jou wel toereikend is. Ik denk dat jou vaak iets aangeboden wordt wat er op zich wel aantrekkelijk uit ziet maar dat later blijkt dat er een addertje onder het gras zit. Mijn bescheiden advies: bekijk vooraf eerst veel beter de inhoud van een baanvoorstel.
Ik krijg ook de indruk (Zwaarden 9) dat je teveel laat bepalen door begeleiders/hulpverleners wat zij vinden wat goed voor je is. Ik heb het idee dat je dit in hoofdzaak uit angst doet. Klopt dit? Weet dat instanties in eerste instantie naar het commerciële aspect kijken, niet naar jou als persoon.
Innerlijke gerechtigheid 'zegt' het al een beetje: nauwkeurig onderzoek van baanvoorstellen! Maar........vooral OOK naar luisteren naar de boodschappen van je hart. Het klopt!!

Nu naar de buitenwereld (externe gerechtigheid) De Hogepriester!
Deze kaart is voor mij zelfs een overduidelijk signaal dat jij jezelf verder moet gaan ontwikkelen. Meer zelfvertrouwen van jouw kant is daarbij wenselijk (De Ster). Dus: ik weet wel zeker dat een cursus of opleiding gaan volgen voor jou heel wenselijk is! Als je diep in je hart kijkt ;) dan denk ik dat je heus wel weet waar je jezelf het liefst in wil ontwikkelen!
Zo niet, zie De Zegewagen! Maak voor jezelf dan eerst de balans op! Waar sta ik nu en wat wil ik in het leven! Wat is voor mij belangrijk? Ga om te beginnen op hobby's en passies af! Daar je werk van willen maken kan al een goed begin zijn! De Zegewagen zegt mij in ieder geval dat je je heel erg moet gaan inzetten!

Als jij inzet en motivatie toont dan komt er ook sneller hulp!


Ik lees je eventuele vragen nog,

ANJA