Interpretatiehulp gevraagd...

Gestart door Geert77777, januari 17, 2021, 21:03:48 PM

Geert77777

Om een lang verhaal kort te maken...
Relatie gestopt, na anderhalf jaar terug iets begonnen maar veel te snel willen gaan en gestrand.

Nu intussen weer intenstief contact, wekelijks afspreken, dagelijks bellen of een simpel berichtje...
Ze zegt zelf dat ze heel graag bij me is, nog steeds van me houdt maar dat er iets ontbreekt en ze kan niet benoemen wat. 

Ik heb hiervoor het Keltisch kruis gelegd en kwam het volgende uit...

1- De uitgangspositie                                        Staven Tien
2- Dit is wat erbij komt                                      De ster
3- Het onbewuste niveau                                    Kelken zeven
4- Het recente verleden, de oorzaken                  Kelken Koningin
5- Het bewuste niveau, dat wat je doel is             Staven Drie
6- De nabije toekomst, wat er zal gebeuren          Kelken Ridder
7- De vragensteller, hoe kijkt deze er tegenaan     Pentakels Koningin
8- De omgeving, invloed van anderen.                 Staven Aas
9- Hoop en vrees                                               Pentakels Ridder
10- Vooruitzicht op de lange termijn                    Pentakels Koning

Alvast bedankt...

Anja

Beste Geert,

Gelet op de uitgangspositie Staven 10, denk ik dat ze heel onzeker is als het op vaste verbintenissen aan komt. Jij schrijft dat jullie eerst veel te snel zijn gegaan, waarna de relatie gestrand is maar wat ik veel te snel??? Wat ik dan weer haaks op haar gedrag of mijn interpretatie staat, is dat er nu wel weer intensief contact is. Kan het zijn dat ze afhaakt zodra het op samenwonen of vaker een paar dagen bij je zijn aan komt??
Staven 10 ook nog in combinatie met De Ster, geeft mij het gevoel dat ze weinig zelfvertrouwen heeft, in dit geval dus een gebrek aan vertrouwen om jullie relatie in stand te houden. Ze lijkt mij ergens bang voor maar durft dit op de een of andere manier niet te bespreken. Zo lijkt het mij hoor maar of dat zo is kan alleen jij beoordelen.

Kelken 7: is ze in het verleden vaker bedrogen? Geeft mij ook het gevoel van bindingsproblemen, voortkomend uit het feit dat ze moeite heeft met keuzes maken. Heeft zij dat, niet alleen met relatie maar met meer dingen?
Spelen angst voor financiële tekorten en/of angst dat jij niet goed voor haar zal zorgen mogelijk een rol bij haar (Pentakels Ridder)? Bijvoorbeeld dat ze van jou niet naar de dokter mag of zo (omdat je dit mogelijk te duur zal vinden)?

Ik zie dat je huidige relatie met haar voorlopig nog wel zo blijft. Dat gevoel heb ik althans sterk maar dat jij op een gegeven moment toch meer geborgenheid/zekerheid wil van haar.

Gelet op de kaartcombinatie van 6 en 10, denk ik dat je een lange, zeer geduldige weg met haar hebt te gaan, wil dit op nog meer nabijheid (bijv. samenwonen) uitdraaien.
Omdat er nogal wat hofkaarten in de legging zijn, denk ik ook dat zij nog e. e. a. voor zichzelf af te sluiten heeft.


ANJA

Geert77777

Dankjewel Anja voor het snelle antwoord...

Misschien effe duiding geven...

Haar ex-partner was ziekelijk jaloers hetgeen ook de rede was van hun breuk.  Ik heb haar achteraf pas leren kennen.  Komt er inderdaad op neer dat ze zegt me nog steeds graag te zien en graag bij me is maar van zodra het op concrete antwoorden aankomt ze eigenlijk afwijkend reageert...
Ze is, naar eigen zeggen, bang om terug in een jaloerse relatie terecht te komen terwijl ze nu aan niemand verantwoording dient af te leggen...

Als kind is zij "slachtoffer" geworden van een parentale ontvoering, het feit dat ze een nogal zeer aanwezige ma heeft, heeft haar oeverloos leren relativeren, misschien zelfs de werkelijkheid niet meer ziend...

Het is momenteel zo dat ik haar regelmatig vraag om te komen eten of extra klaarmaak dat ze dan kan meenemen voor haar en haar kinderen. In het verleden sprong ik haar zelfs regelmatig financieel bijsprong omdat ze het niet altijd even breed had...  Ze zegt zelfs dat ik teveel moeite doe...

Op termijn verwacht ik inderdaad meer engagement in deze "relatie"...

De kans dat ze zelf nog één en ander af te sluiten heeft is inderdaad groot.  Ze is momenteel bezig met een opleiding energetische therapieën te volgen.  Persoonlijke ontwikkeling...   ;-)

Anja

Beste Geert,

Heel mooi dat ze die opleiding energetische therapieën volgt, dat duidt er wel op dat ze vooruit wil in het leven. Ik denk echter Geert, dat ze eerst zelf nog heel veel heeft af te sluiten. Niet alleen om een goed energetisch therapeut te worden, ook om met jou een goede en stevige relatie aan te gaan!
Zeer naar en ingrijpend dat ze dit allemaal heeft meegemaakt!! Jij kan hierin  'slechts' een ondersteunende factor voor haar zijn. Ze zal helaas het verwerkingsproces hieromtrent op eigen kracht moeten voortzetten, desnoods met deskundige hulp! Jij bent haar partner, niet haar therapeut. Als partner mag je nooit in die rol gaan zitten vind ik!

Als zij vindt dat je teveel moeite doet, mijn bescheiden advies is dan: ook NIET MEER doen! NIET financieel bijspringen, niks extra's meer koken voor haar en haar kinderen, hoe hard en moeilijk dit voor jou ook is! Laat haar de consequenties van haar uitspraken voelen! Plus dat ze zich anders nog geremder gaat voelen om meer engagement met jou aan te gaan! Door je best te (blijven) doen bereik je denk ik het tegenovergestelde! En veel minder uit jezelf bellen. Als ze daar wat over zegt dan zeg je joh, ik doe toch teveel mijn best?! Als ik mijn best voor je doe en het benauwd jou dan hou ik op! Dan hou ik afstand. Niet kwaad zeggen, wel vriendelijk maar beslist.
Anders wordt dit denk ik nog een heel lang gebed voor jou, mogelijk (weet dit niet zeker) met een end.

Geert77777

Citaat van: Anja op januari 17, 2021, 23:11:54 PM
Als partner mag je nooit in die rol gaan zitten vind ik!

Klopt.

En dankjewel

Lena

Mooie lezing Anja , top gedaan.

Liefs

Lena

Anja


Geert77777

Hey Anja,
  intussen mekaar gezien en blijkt dat financiële angst wel ergens een rok speelt.
Niet in onze relatie maar haar huidige werksttuatie waar ze ergens aan de kant geschoven wordt.
Een werkplaats die ze zelf voor een groot stuk "gemaakt" heeft werd haar ontnomen...

Anja

Heel erg voor haar dat ze dit moet doormaken :'(

Mijn grote dank voor dat je me op de hoogte houdt!


Groetjes en sterkte,

ANJA