Grote legging - Kan iemand mee kijken / uitleg geven / feedback geven?

Gestart door dragonfly, januari 13, 2021, 01:20:15 AM

dragonfly

Hallo lieve allemaal,

Zouden jullie mee willen kijken naar mijn legging? Ik merk dat ik nog erg zoekende ben in betekenis / linken leggen. Ik ben een vrouw - ongehuwd/geen partner en geen kids - en heb wat de legging betreft inzicht gevraagd over de volgende thema's
- Financiën
- Liefde
- Werk

Mijn legging:

Zeis    Ruiter     Vissen      Muizen      Kruis      Ruiker      Hond          Ster        Tuin
Beer    Weg       Dame       Schip        Vogels    Wolken    Ooievaar     Boom      Klaveren
Toren  Boek       Roede      Kind         Brief       Maan       Zon             Lijkkist    Hart
Berg    Anker     Slang       Ring         Lelies      Sleutel     Huis            Vos         Heer


Weet wel dat ik aan het begin sta en het ook wel spannend vind om uit te leggen wat ik denk dat ik er zoal in zie. Ik denk even luidop:
- Achter mij ligt de zeis/afkapping en die associeer ik met mijn werk dat afgelopen is.
- De hoek snap ik niet..
- Het schip naast mij, zou die voor innerlijke reis kunnen staan?
- Ik zie ook wel bericht rond werk. Maar vraag me dan af of dat bericht is dat ik krijg of dat het om een bericht
  gaat wat van mij uit vertrekt? Ik zou denken dat het kan zijn dat het iets is dat vanuit mij vertrekt omdat het
  als ik het juist begrepen heb iets is dat ik onder controle hebt omdat het in de rij onder mij ligt.
- De vissen in combi met muizen en kruis.. kan dat samenhangen met financiële dat even iets is dat wegvalt en
   terugkomt.. Of iets waar ik mij zorgen om maak / ga maken?
- Ik vraag me af of die partnerkaart en hart over liefde kunnen gaan.. ? Dat is wat ik denk er uit op te kunnen
  maken.

In het boek las ik dat het kindje in combi met de brief een geboortekaartje betekent. Maar kan het ook betekenen dat er iemand in mijn omgeving zwanger wordt en dat ik die op een of andere manier te horen krijg?


Warme groetjes, Dragonfly

Anja

Beste Dragonfly,

Hier een poging van mijn kant.

Zeis/Ruiter/Vissen/Muizen en Het Kruis: tijdelijke financiële tegenslag, achteruitgang.

Berg/Boek/Dame en de Muizen: kan het zijn dat je voor nu nog teveel aan het oude hangt? Dat je emotioneel gezien misschien nog wel te dicht op je oude werk zit. Dit terwijl je rationeel wel afscheid hebt genomen?
Berg/Boek: is er iets waar je niet goed uit komt? Heb je (terecht) het gevoel dat er iets voor jou geheim gehouden wordt en kan je er maar niet achter komen wat het is??

Vissen-Dame-Roede-Slang:
Na die financiële tegenslag dus, zie ik wel weer vermeerdering maar ook een man die dit in eerste instantie niet laat merken (indirect type denk ik) maar wel nieuwsgierig is naar jou. Ik voel in ieder geval dat hij van jou onder de indruk is.

Ruiter-Dame-Kind-Lelies
Is of wordt dit misschien een kennis die al een kind heeft??


ANJA

dragonfly

Hey Anja,


Dankjewel om de tijd te nemen om te antwoorden.
Ik ga sowieso de uitleg die je gegeven hebt van de kaartencombinaties opschrijven.


Die tijdelijke financiële tegenslag/achteruitgang klopt wel. Mijn inkomen is weg gevallen en ik ben nu in afwachting op ww.

Berg/boek/dame en de muizen kloppen inderdaad. Hoe kom jij dan tot die betekenis als je de kaarten zo leest gecombineerd? Is dat ook een stukje intuïtief? Want die nuance kan ik zelf nog niet maken.

Berg/boek: Ja dat klopt ook. Ik verwacht nog een antwoord/datums over een afspraak die nog moet plaatsvinden en dat komt maar niet. Heb het gevoel dat daar meer onder schuil gaat.

Vissen/dame/roede/slang: Ik vermoed dat de vermeerdering betekent dat mijn ww komt en dat mij voorziet in een inkomen / wellicht is dat de verbetering.

Mijn vraag is waar/hoe je de vermeerdering ziet? Is dat muizen dicht bij PK (dat wat weg genomen is komt terug) en schip?

De man ligt verderop in de toekomst, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Ben er wel benieuw naar!  ;)

Ruiter/dame/kind/lelies: dit gaat de tijd nog moeten uitwijzen. Altijd leuk om babynieuws te krijgen. Er is wel iemand waarvan ik vermoed dat het binnenkort wel eens zo ver zou kunnen zijn.



Warme groetjes, Dragonfly

Anja

Hoi Dragonfly,

Hier mijn uitleg: Berg/Boek/Dame en de Muizen:
De Berg blokkeert alles. zet als het ware overal een domper op. Het ergste: je ontkomt er niet aan! Je kan nu eenmaal niet door de berg heen, wel er omheen. Ook dit wordt problematisch ervaren.
Omdat Het Boek erbij ligt (het boek staat o. a. voor het verborgene maar ook voor opleiding) weet je voor nu nog niet goed hoe je om die berg heen moet. Die Dame heb ik voor JOU als uitgangspunt genomen! De Muizen geven aan dat het verlorene heel vaak teruggevonden wordt. Dus: de oplossing voor hoe nu verder gaat zich langzaamaan aandienen als je wat rustiger in je hoofd geworden bent.

De Vissen staan in de regel voor vermeerdering, zeer zeker niet zelden op financieel gebied! Puur mijn praktijkervaring: dit gaat vaak om vermogende mensen. In de regel kunnen deze mensen ook wat introvert en/of indirect zijn. In negatieve zin (wat) slinks maar dat hoeft zeer zeker niet altijd het geval te zijn!
Als er passieve kaarten naast of rondom Vissen liggen, blijft de vermeerdering uit of komt zeer langzaam op gang.
Echter, eerst kom jij (De Dame dus) en dan De Roede!! En de Roede zorgt voor een flinke impuls!! Kort maar krachtig. Dit geeft mij de indruk van een plotselinge financiële toename.

Heb je nog vragen, stel ze gerust Dragonfly! Jij ook weer bedankt voor jouw reactie!


Groetjes van ANJA

dragonfly

Hey Anja,

Bedankt voor de toelichting. Het geeft heel wat inzicht rond de betekenis van de kaarten en zet mij ook aan het denken. Als je het hebt over passieve kaarten... waar kan ik actieve en passieve kaarten aan herkennen?

Ik ben enkel bekend met dat er positieve, negatieve en neutrale kaarten zijn. In het begin had ik moeite met de 'negatieve' kaarten en kon ik ze best zwaar opnemen, terwijl ik daar nu iets meer in kan nuanceren. 

Warme groetjes, Dragonfly

Anja

Bijvoorbeeld De Beer en De Slang, vind ik persoonlijk passiever dan de Roede!

Dank je voor je reactie,


ANJA