Auteur Topic: Bekers 2  (gelezen 74692 keer)

Forcess

• Gast
Re:Bekers 2
« Reactie #15 Gepost op: november 04, 2009, 09:18:57 am »
Ik vind de rode schoentjes van de vrouw zo opvallend, maar lees er niks over terug.
Heeft iemand daar misschien een verklaring voor?

Liefs, Forcess

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #16 Gepost op: november 04, 2009, 10:27:17 am »

Rood is de basis kleur. Zij staat goed geaard in haar schoenen. Met beiden voeten op de grond.
Dit zou kunnen betekenen dat de vrouwelijke kant het contact is met moeder aarde.

Veel liefs klaproos1945

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #17 Gepost op: november 04, 2009, 11:57:25 am »
Ja, aarde. De Keizerin heeft ook rode schoentjes. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Forcess

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 05, 2009, 11:45:30 am »
Dank jullie voor deze verklaring.
Dit was mijn dagkaart van gisteren, en eerlijk gezegd kon ik er aanvankelijk niks mee, totdat ik er vanmorgen nog maar een extra kaart bij trok: Bekers Schildknaap.(Die ik wel vaker als dagkaart krijg).
Nu kan ik weer verder ;)

Liefs, Forcess

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #19 Gepost op: november 26, 2010, 17:02:59 pm »
Een gevleugelde leeuw is een symbool dat twéé wezens (leeuw en adelaar) in één gedaante verenigt en daarom op de eerste plaats een symbool voor eenwording (in liefde en vriendschap).
De leeuw is ook op te vatten als een vertegenwoordiger van de zon en daarmee verandert de gevleugelde leeuw in een gevleugelde zonneschijf: een symbool van bescherming tegen het kwaad. Het spreiden van de vleugels is een beschermend gebaar.
De gevleugelde leeuw , twee wezens in 1 gedaante, vinden we ook terug in de sphinxen van de Zegewagen. Sphinxen leeuwen met mensengezichten, ook 2 wezens in 1 gedaante. Deze twee wezens zijn tegengesteld zwart en wit gekleurd, zoals de pilaren van de Hogepriesteres. De zegewagen is verbonden aan het sterrenbeeld Kreeft welke beheersd wordt door de Maan.(hogepriesteres)
De gevleugelde leeuw als zonneschijf vinden we terug op het schild op de Chariot. Een gele zonneschijf met blauwe vleugels, om het water element, van de kreeft te benadrukken.

Kelken 2 is astrologisch verbonden aan Venus in Kreeft.
De liefde van venus druipt er bijna vanaf, de gevleugelde leeuw,welke kreeftrood lijkt te zijn, verwijst naar de gevleugelde zonneschijf op de zegewagen, welke als Grote arcanakaart verbonden is aan het sterrenbeeld Kreeft.

Luus

hatsjepsoet

• Master lid
Re: Bekers 2
« Reactie #20 Gepost op: maart 03, 2012, 19:10:02 pm »
Er stond aangegeven dat wanneer bekers 2 en de zot in een legging voorkomen dat geprobeerd wordt om ze aan elkaar te linken. Op wat voor manier kan je deze twee dan linken? Waar staat het dan voor wanneer deze 2 in een legging voorkomen?

Groetjes, H.