Auteur Topic: DE HEREMIET OF KLUIZENAAR  (gelezen 69886 keer)

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
Re: DE HEREMIET OF KLUIZENAAR
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2012, 13:04:40 pm »
Hallo Arend,

Jaarkaarten horen eigenlijk thuis op het kaartleggingenforum (een jaarkaart is een eenkaartslegging), maar vooruit...

Als de Kluizenaar je jaarkaart is, staat het jaar in het teken van leren je leven te leiden volgens de waarheid die je diep van binnen voelt, leren om de waanwijsheid van de wereld de rug toe te keren en om alles wat echt en natuurlijk is na te streven. Dat hoeft niet in afzondering te gebeuren, maar vaak zijn er wel momenten of perioden van afzondering nodig.

Door die gebieden te verlichten die nog donker zijn, leer je meer en meer over wie je bent. Misschien zul je in de loop van het jaar veel van je ideeën over het leven herzien. Dat kunnen ideeën zijn zoals het geloof in het negatieve, het geloof in de macht van angst, het geloof dat woede krachtiger is dan liefde enz. Ik geef maar wat voorbeelden. Iedereen heeft wel enkele beperkende ideeën in zich - niet om zich erdoor te laten verslaan, maar om van ze te leren. Om ervaringen om te zetten in wijsheid.

Met de Kluizenaar als jaarkaart kunnen er ook lessen liggen op het gebied van loyaliteit en trouw (aan personen, groepen of doelen) en op het gebied van eenvoud. Gaandeweg het jaar kun je het vermogen ontwikkelen om zonder uiterlijke hulp of leidraad je eigen weg te vinden. Want je bent je eigen licht.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Arend

• Master lid
Re: DE HEREMIET OF KLUIZENAAR
« Reactie #16 Gepost op: januari 28, 2012, 23:38:58 pm »
Bedankt Ricca, voor je antwoord! Ik heb inderdaad nu al de indruk dat ik genoodzaakt ben ergens een nieuwe weg in te slaan, op alle vlak eigenlijk wel. Ik probeer aan te voelen wat ik echt voel binnen in mezelf. Mijn excuses dat de reactie verkeerd stond. Groetjes.
Inspiratie is transpiratie van wat er reeds in steekt.