Perspectieflegging rond welke richting ik het best zou uitgaan op werkvlak

Gestart door Heyhoka, november 23, 2020, 22:58:21 PM

Heyhoka


Hoi allemaal,
Onder het motto "al doende leert men", waag ik mij hier voor het eerst aan een legging.
Gemakshalve een legpatroon gekozen met slechts 5 kaarten; met name: de perspectieflegging.

1. De huidige situatie: de Ster ( 16 )
2. Wat werkt mee: de Weg ( 22 )
3. Valkuilen & tegenwerking: de Doodskist ( 8 )
4. Wat zou ik moeten doen: de Zeis ( 10 )
5. Uitkomst: het Kruis ( 36 )

Hoe ikzelf het zie:
1. Ik heb de wil een nieuwe onderneming op te starten.
    Het klopt inderdaad wel dat de idee in mijn achterhoofd speelt om iets op me zelf te doen.
2. Op deze positie de Weg zou ik duiden als dat het in mijn voordeel speelt dat ik nog verschillende kanten
    op kan en nog niet meteen moet weten welke kant ik op wil gaan.
    Hierin schuilt wel een gevaar, met name: het willen proberen van alle opties open te houden.
3. Ik treur nog te veel om het verlies van mijn vorige job, omdat ik dat zie als een einde (lees falen).
    Het einde van mijn vorige job te weinig zien als een nieuw begin, zodat ik van deze nood geen deugd
    maak.
4. Hier interpreteer ik de Zeis als dat ik ervoor moet zorgen dat ik er echt klaar voor ben de volgende stap te
    zetten. Ik moet wachten tot de tijd er echt rijp voor is.
5. Hier wordt ik er op gewezen sowieso voorzichtig te zijn bij alles wat ik eventueel zou ondernemen.
    Toch hoop ik dat ik deze kaart hier ook kan/mag interpreteren als er vertrouwen in hebben dat de tijd
    raad brengt in deze kwestie.

Kunnen jullie eens meekijken en zeggen hoe jullie deze legging zien.
Ik twijfel nogal of ik het echt zo mag interpreteren, zoals ik nu deed; vooral gezien het toch een ZWARE combinatie van kaarten is: de doodskist met de zeis en het kruis.

Alvast bedankt.
Marleen

Anja

1. De Ster:
Deze kaart geeft mij het gevoel dat je onderneming ook zal lukken. Mogelijk kan de opstart moeilijk zijn maar daarna gaat 'het' misschien zelfs wel als een trein, in ieder geval goed.

2. De Weg:
Je laat je goed adviseren en hier en daar zelfs helpen. Je overweegt in ieder geval alles goed, maakt een doordacht plan.

3. De Doodskist:
Ook ik haal hier faalangst uit. Maar mogelijk moet je ook van een of meer dingen gedwongen afscheid nemen en/of ben je bang voor concurrentie.

4. De Zeisen:
Een (tijdelijke) breuk met mensen en/of dingen die niet goed (meer) voor je zijn of niet (meer) belangrijk! Maar mogelijk ook van dingen die wel belangrijk voor je zijn maar die even terzijde moet schuiven omdat je zaak nu even voor gaat.

5. Het Kruis:
Voor mij overduidelijk het karma kruis! Staat voor het beroep wat na aan je hart ligt en waar je goed in bent. Naar mijn idee is deze weg de juiste voor jou! '


ANJA