dagkaart en blindevleklegging in een nieuw jasje

Gestart door klaproos1945, november 15, 2020, 12:22:38 PM

klaproos1945

De duivel


Wat voel ik luister naar je gevoel, en in de oude manier van denken over je onvrede, vooral in het gevoel, hoe denk je hierover, misschien heb je dat nog nooit bewust geregistreerd. Onvrede brengt meer met zich mee dan men kan indenken, zo van doe eens een gokje, misschien wed je wel op het verkeerde paard. En is de duvel in het spel. Hij kan ook in de goal staan en krijg je de bal er onmogelijk in, of nog beter de tegenpartij krijgt niet de kans die jij hem biedt in het positieve veld. Wie is er nou ontevreden wie straalt dat uit, en waarom ervaar ik dat zo? Ik vraag om een kans, en wat krijg ik de duvel in de goal weg kans, en wat kan ik anders dan welkom onvrede doen zeggen, op de oude manier zou ik in mijn schelpje kruipen en van eenzaamheid in mijn bedje me zachtjes in slaap wiegen met een meditatie muziekje op de achtergrond. Niks mis mee, maar wie begrijpt mij, ik heb van die dingen die niet tegen verlies kunnen. Me hels kunnen maken, in een negatieve reactie, die nooit kan werken in mijn innerlijke samenwerking. Dus inwendig heb ik dan een verkeerde partner. En wat komt er dan van? Op zijn minst is dat de oorzaak van twee strijd, is er dan een gedeelte in onvrede? Of is juist dit gedeelte te voorzichtig, terwijl de ander juist overmoedig in de goal blijft staan. Echt tevreden kan ik nu niet zijn, de innerlijke steun die ik mezelf zou willen geven, wordt door twijfel weggevaagd en vraagt eigenlijk al lang naar een nieuwe verbinding in de positieve zin, de kans is groot nu ik inzien dat het kan werken als ik een nieuw idee kan vinden die beter werkt in het heden van de structuur. Het structureel samenwerken waar we niets te klagen hebben, in het gebied waar de vrede onszelf laat genieten van datgene wat er al bereikt is. En kan ik fuseren in een goede samenwerken met datgene dat er nu aanwezig is, de reparaties volgen de planning, die is ingesteld, maar vooral nog een zoeklicht nodig heeft in de voorzichtig benadering van het tijd nemen voor jezelf, je weet dat de duvel je op de hielen zit en je graag wilt opjutten. Maar helaas zijn dit de donkere dagen voor kerst.


klaproos1945

De wereld

Ik vraag om kracht en wat krijg ik, een dominerende gevoel. Wat is mijn wereldje toch klein gebleven. Ik wil, komt naar voren, dat kan zichzelf maar niet verenigen met haar doel. Het doel van de speciaalheid, die eigenlijk juist zich niet weet te verbergen gelukkig weet ik hem en zijn waarde in twijfel te trekken. Niet één kan er verborgen en in het duister gehouden worden, geen enkele overtuiging heeft mij neutraal laten zijn in mijn mening hier over. Er bestaat geen surrogaat voor vrede. Het weet ook niet hoe het in het onderwustzijn zichzelf heeft opgedrongen, het suggereert alsof hij onbewust aanwezig is, zo heeft hij zichzelf bekent gemaakt, en suggereert of hij van het universum uit jou begeleidt. Voel je het al aankomen, al die prikkels van onze aardse vijf zintuigen, die worden opgenomen, worden door de bewust denkende minder, tegengehouden worden, maar wel op commando worden doorgegeven aan het onderbewustzijn. Ons aardse onderbewustzijn heeft dezelfde frequentie en is onze diept die we hanteren, daarin denkt onze denkgeest dat hij diep gaat, maar zo toch aan de oppervlakte kan blijven. Dit kan een lastige situatie geven waar we ons dan eigenlijk weer van willen ontdoen. Dit gedeelte in mijzelf weet dat het niet welkom is, en het trekt zich steeds terug, om dan als zo’n duveltje tevoorschijn te komen, als het doosje open gaat. Om dan toch maar te genieten van de aandacht die hij krijgt. Hij wilt deze knoop allang doorhakken, en voelt dat dit eraan komt. Alleen de angst houdt hem tegen, omdat hij dit als een verlies ziet, en we weten zo onderhand wel dat tegen zijn verlies kan. Ik zal hem een voorstel doen, maar daar wil ik nog eens een nachtje over slapen.


klaproos1945


Gerechtigheid

Zijn we onrustig in ons hoofd, zijn het tranen waar we geen woorden voor hebben, zijn zij het die vloeien vanuit het diepe meer van verdriet. Heb ik hier angst voor en voel ik me nog gestrest hier door, niet doen Hartje, je weet dat angst hier niets brengt. Ja maar Egolien. Stop Hartje dit gaat niet de goede kant op, we zouden mekaar zeggen wanneer het niet zo goed gaat, raar he we zijn ons bewust van dit verkeerde gedrag. Er veranderd iets in ons leven, wat speelt er af in ons hoofdje, wat is het probleem dat we zelf zijn, jij zegt je bent het probleem, en daar kun je overdenken, er valt een stilte. Wat maak ik er van hoe ga ik om met me zelf, weet jij het Hartje, gaan we er voor, die meditatie momenten ook al zijn het nog zo’n abracadabra, de rustica ademhaling. Drie series van tien keer. Armen om hoog en door de neus adem halen. De armen bij de uitademing naar beneden laten vallen. Wat is gerechtigheid waar gaan we beginnen? Laten we beginnen met te luisteren naar de stilte in onszelf, vertrouwen er nu maar op Hartje, dat dit goed is. Door oefening baart kunst, als we hier een gewoonte van maken. Dankbaar zijn is zo mooi, rust in je hoofd, en wat je ook doet Hartje, vergeet nooit een ding leef je mooiste leven is de spreuk voor de toekomst. Waar we vandaag mee beginnen, op de verjaardag van ons lieve zusje die overleden is, zij zag het niet meer zitten hier op aarde. En zij heeft met veel moeite drieënveertig jaar hier kunnen blijven. Toen is het haar gelukt wat ze zo graag wilde. Onze Lieve grote zus, waar het leven zo zwaar voor was, het hing als een zware donkere wolk om haar heen zoals zij zelf vertelde. De machteloosheid, de pijn en het verdriet, waar ze lang mee heeft gestreden. Om uiteindelijk de keus te maken, voor haar verlangen, haar verlangen naar het licht, dat ze uiteindelijk heeft gevonden. De lichtheid van een nieuw leven, waar liefde en geborgenheid haar grootste wens in vervulling is gegaan. Je bent vandaag jarig en ter ere van jou schenk ik jou mijn kleine zusje een warme groet van uit mijn hartje. Mijn leven is doorgegaan, en ik zal niet altijd juist gehandeld hebben naar jou toe. Ik had mijn eigen aandeel in het leven van toen. Maar oordelen is heel moeilijk vooral naar mezelf toe, om hierin rechtvaardig te blijven. Rechtvaardig naar mezelf de kans krijg om er verandering in te verkrijgen is jou lief zusje met twee handen aangenomen. Het is jou gelukt, je verhuisde naar de anderen van de oever, helemaal alleen. Ons achter latend met het grote verdriet en de pijn van het verlies in het leven. Maar de reis van jou kon niet meer stoppen die heb jij zelf op gang gebracht, Chapo lieve zus het ga je goed. Het lijkt erop of dat ik weer eens kritisch naar jou kijk, maar lieve zus blijf jij maar rustig, en vinden we de kern van waarheid wel. Er is nog geen eind gekomen aan iets of de zon is wel weer gaan schijnen, de zon van een warm hartje, dat zo graag jou nog eens wilt omarmen in een zee van het oneindige dal van tranen die nooit uitgehuild zullen worden

klaproos1945

Zwaarden vier

Waarschijnlijk heb ik vandaag de behoefte om mijzelf terug te trekken. Wil ik niet in de stress komen. Het wordt vandaag een drukke dag, mogelijk heeft de relatie nu een rustpauze ingelast en is het goed om vandaag eens lekker mijn eigen gang kan gaan. Soms heb ik spijt van al die relatie problemen en dat geruzie over en weer. Het wordt langzaamaan tijd dat er vergeving wordt gedaan, en niet meer word gekeken naar datgene wat er mis is gegaan, maar wel wat er nog is overgebleven in wat we wel nog hebben. Spannend hoor jij jezelf wel Egolientje, is je hartje een klein sprongetje aan het maken in de goede richting, maar let goed op je maakt je ook nog zorgen. Ook al probeer je die weer weg te stoppen. Je voelt je nog steeds gebonden in al jou emoties, en geef je nog altijd niet toe dat je soms nog heel even met je partner in zelfmedelijden leeft. Misschien is dit een uitgangspunt vanwaar je kunt verder gaan, het heeft de schaduw gelegd in het verleden, maar je hebt niet gezien dat dit jou het slachtoffer heeft gemaakt van je eigen zijn. Werk jij je plan maar verder uit want dit gaat wel werken. Durf en heb de moed om een openboek te maken van jou leven. Geloof me jij hebt die creativiteit en ook de wilskracht om je eigen ideeën  hier in te leggen.


klaproos1945

De Hogepriester

God is mijn bron. Los van Hem kan ik dit niet zien. Deze les van de cursus in wonderen vertelt me het volgende. Ik zie met ogen van vergeving. Ik zie de wereld als gezegend. Maar eigenlijk zou ik me meer en meer bewust worden, dat het de intuïtie is van de natuurlijke omgeving, die zegt; reageer op die innerlijke Goddelijke kracht in jouzelf, het is misschien mogelijk om rustig af te wachten wat het is om die verbinding meer en meer te gaan voelen. Kalm je verantwoordelijkheid gaan nemen in de ervaringen die je hebt gehad. Bedenk dan dat jij altijd een onderdeel bent van datgene wat er zich heeft afgespeeld in die ervaring. Dat jou reactie her op onder je eigen ervaring is gebeurd. Dit kan een handvat zijn dat jou opweg helpt bij dit onderzoek. Neem hier vooral de tijd voor, push jezelf niet, maar zeg ook eerlijk wanneer het buiten de relatie valt, hier bedoel ik mee dat de negatieve invloed zich weet te manifesteren, of mis je je partner meer dan je dacht. Welke partner bedoel jij, nee niet echt ben eigenlijk niet zo veel met deze partner bezig. Ik ken hem wel dat is zo een die zich altijd op de eerste plaats zet. Zo’n opdringerige gevoel krijg ik bij deze partner, of hij ieder moment zichzelf wil manifesteren, al ruziënd en impulsief zo als altijd probeer ik mijn aandacht te verleggen. Besef ik eigenlijk nog wel dat dit de wereld is waar de illusie weelderig zijn weg heeft gezocht. En de tijd van zegevieren een andere weg is dan dat we willen bewandelen, als we ons hachje willen redden en aan de haal gaan met de gestolen waarheden van ons huidige bestaan. De illusie, die de onwerkelijkheid aangeeft, van een bepaalde waarde, die je aan jezelf hebt toegekend. Hoe bekijk jij je eigenwaarde?


klaproos1945

Bekers 4

Als we ontevreden zijn over onszelf kan het zijn dat de kans bestaat, dat de komende tijd er iets is dat beëindigt zal worden, en daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Al die betrokkenheid wat er nog vanuit het verleden is blijven hangen in mijn eigenwaarde, zal moeten worden losgelaten, ik wil het niet afsluiten om er naderhand weer op een vervelende manier weer worden aan herinnerd. En zo het nieuwe nog met het oude blijf vergelijken? Ik wil me er niet meer aan vastklampen aan die oude gewoontes, maar ik wil ze wel zo goed mogelijk leren kennen. Langzaam maar zeker kom ik er wel en zal me beter voelen dan ooit. Als die afhankelijke gedachten van kwel en kommer in de angst voor het leven me de dood in jagen, weet ik dat het verleden hier nog een rol in speelt. Maar dat ik ook weet dat het leven hier zo zijn streken heeft die mij angst aanjagend voor komen. Als we ontevreden zijn over onszelf. Dit kan dan ook je eigenwaarde in het negatieve veld trekken en het is van belang om hier eens naar te kijken. Wat heeft jou zo beschadigt?


klaproos1945

Staven 9

Wetend dat jou zelfbescherming datgene wilt beschermen wat eigenlijk de negatieve verwondingen zijn, deze kunnen alleen maar genezen als de positieve  grens niet meer overschreden wordt. Door het beschermen en het niet meer weten wat positief is heeft de negatieve achterdochtig kant dat muurtje om mezelf heen geplaats. Gek genoeg weet het onderbewuste hier niets vanaf. Maar daarom niet getreurd we zijn er aan het werken, en nemen de tijd, de weerstand, dit is niet dat muurtje, zal sterker worden en de oude wonden zullen genezen. Zowel letterlijk als ook figuurlijk, komen we in beweging, en weten dat dit belangrijk is voor onszelf om hier 100% achter te gaan staan. Dit heeft dus te maken met de keuzes die we maken. Het goed nadenken als we een keuze maken is belangrijk vaarwater als we een beslissing kunnen maken, voel je eerst gelukkig, of neem niet alleen met je verstand die beslissing, maar laat je gevoel minstens zoveel meewegen. Zonder rekening te houden met je omgeving, maar wel met je gevoel wat zegt jou onbewuste kant? Het is mogelijk dat het erfgoed van jezelf en de wilskracht zich betrouwbaar wilt opstellen naar jou omgeving en voor jezelf door na te denken hoe of je een positieve planning kan maken.
Citaat Napoleon Hill. Autosuggestie omvat alle suggesties en opzettelijke prikkels die de geest via de vijf zintuigen bereiken. Anders gezegd; autosuggestie is zelfsuggestie.. Het is het communicatiemiddel tussen het deel van de Geest waar bewuste gedachten worden gevormd en het deel dat de toegangspoort is tot het onderbewustzijn.  Door de dominerende gedachten- die je in staat stellen in de bewuste mindset  te blijven- bereikt het principe van autosuggestie vanzelf het onderbewustzijn en wordt ons onderbewustzijn door deze gedachten beïnvloed. Of deze gedachten negatief of positief zijn, is niet van belang, Geen enkele gedachte, zowel positief als negatief, kan het onderbewuste bereiken zonder hulp van autosuggestie. Anders gezegd; alle prikkels die door de vijf zintuigen worden opgenomen, worden door de bewust denkende minder tegengehouden en kunnen op commando worden door gegeven- wel â€" of netwerken doorgegeven naar het onderbewustzijn. Het bewustzijn functioneert dus als een filter voor het onderbewustzijn... De opgedrongen negatieve gedachten zijn dus niet tot het onderbewuste doorgedrongen, maar leven gewoon aan de oppervlakte, we bekijken nog steeds de diepte van de illusie, die eigenlijk door het ego wordt gevoed, de cursus in wonderen zegt hierover in Genezing als corrigerende waarneming; maar jij kunt leren wanneer je de waarde van het ego in twijfel leert trekken en zo het vermogen opbouwt zijn vragen op hun waarde te schatten... Laat jezelf niet verleiden door het ego, dit is vaak nog ongeduldig, en wilt dan als haantje de voorste reageren. En jij neemt dan weer veel te snel een beslissing waar je later dan weer spijt over krijgt en het beter zou zijn geweest dat je het niet zo had gedaan. Al deze speciale gevoelens gaan we loslaten, deze angstige emoties kent vele vormen, want de inhoud van persoonlijke illusies verschilt aanzienlijk. Ze stellen een privé- wereld samen die niet kan worden gedeeld, zij hebben alleen maar voor onszelf een betekenis, je neemt ze alleen maar zelf waar. Dat is dan ook begrijpelijk dat het alleen maar voor jou van betekenis kan zijn. En laten we nu de ervaring trekken uit onze dagelijkse lessen, die ons verder helpen in onze eigen ontwikkeling. Het onderbewustzijn bestaat uit een veld van bewustzijn, waarin elke gedachte die onze geest via een van de vijf zintuigen bereikt, wordt gearchiveerd en opgeslagen.


klaproos1945

Welkom thuis- het leven op de Nieuwe Aarde
Steve Rother &de Groupon ISBN 9073798914 NUR 720

Bij het lezen van dit boek wordt mij het een en ander duidelijk. Zo helder dat ik het hier in wil vermelden. Stap voor stap van af dat het haar 2000 in beeld kwam. Niet dat ik het hele boek ga overschrijven, maar er zal zo nu en dan wel een citaat uit worden toe gevoegd. Citaat; Herinneren jullie je de voorspellingen  van de ondergang en verderf rond het jaar 2000? Is het jullie opgevallen dat we er nog steeds zijn?...Maar dat wij, de mensenheugenis van nu de uitkomst van deze voorspellingen hebben veranderd. Toen we het nieuwe millennium binnen gingen, zij de Groep dat het jaar 2000 het jaar van kristallen intentie zou zijn. Wat we op dat moment ook deden, dachten of van plan waren, zou bepalend zijn voor de energie van de komende twaalf jaar. De komende twaalf jaar zou de energie weer bepalen voor dit millennium en zaten we midden in de jaren van actie. 2 april 2001 en 25 augustus 2001 waren er zonnevlam uitbarstingen schrijft Steef Rother. Deze kan ik niet terugvinden in Wikipedia maar wel vind ik daar een van 31 augustus 2012 eigenlijk is dit de magische ommekeer van dat de wereld zou vergaan. Citaat; we zien een glimlach op jullie gezicht terwijl de woorden weergaven die wij zo vaak met jullie deelde, welkom thuis, welkom in de vijfde dementie… De aarde heeft zich opgewarmd zodat we de aarde makkelijker kunnen bereiken. Deze was in de kou van de derde dementie onbereikbaar voor ons. Alle voorbereidingen zijn gemaakt en gelukkig zijn de mensen die hiervoor speciaal naar de aarde zijn gekomen, stabiel in hun communicatie, dit is belangrijk voor ons allemaal. Nu zijn er al heel wat obstakels uit de weg geruimd, en kunnen we naar 2021 gaan. Er zal gedaan moeten worden wat er gedaan is, om het verdere plan van de vijfde dementie uit te voeren, door het scheppen van regelmaat, bewaren we onze zelfbeheersing, en komen we voor onszelf op. Met de liefde gaan we aandachtig het leven aan, nu de behoefte van verandering zichzelf gaat manifesteren. Het opmerkzaam blijven voor jou omgeving, gebruiken we de kennis die voorhanden ligt, maar ik durf met enige spot tot mijzelf te zeggen, dat ik blij ben dat ik in deze tijd mag of kan leven. Waarom vind je dit zo’n blijde tijd? Nou kan je dat niet rade?


klaproos1945

#53
Zwaarden 7

•   De geest aanschouwd het lichaam en het hart geeft hier toestemming voor. Dit is wat de spiegeling inhoudt bij het loslaten van de spanningen, die men in het verleden heeft opgelopen. De transformatie van het nu wordt het mentale beeld verbonden met het aardse. Het maakt onszelf klaar om naar het hogere bewustzijn te gaan, die een verbinding tot stand brengt. Het is mogelijk dat dit onderwerp nog is blijven liggen. We neigen er nog al een toe om dit onderwerp niet te willen aangaan. En lopen weg van de confrontatie met het hogere zelf, omdat we doodgewoon niet kunnen begrijpen wat dit te betekenen heeft. Het hier over praten is belangrijker dan we vermoeden, maar het knaagt nog in de besluiteloosheid van alle dag. Die hier in competitie achtig wedijver met de dagelijkse bekommeringen in de vergetelheid is gekomen, van de innerlijke strijd. We zullen moeten leren onszelf vol vertrouwen aan het nieuwe leven op een assertieve manier te wagen. Het zelf vertrouwen sterker maken in een open communicatie er helemaal achter staan dat je kijkt wat jou eigen behoeftes zijn. Hier bedoel ik mee dat jij je niet hoeft aan te passen aan die ander. Als deze lijnrecht staat in datgene dat jouzelf in de war heeft gebracht. Durf dan de keuze te maken om jezelf te blijven, achter jouzelf gaan staan betekent dan ook afscheid kunnen nemen van dat gene dat jou niet meer dient. Het vergt misschien wel het een en ander van jou geduld, maar forceer  jezelf niet hier in het niets doen is bevorderlijk voor de groei naar het hogere bewustzijn, door je lichaam positief te behandelen met veel beweging en frisse lucht.

klaproos1945

De geliefden

Wat wil je echt? Een goede vraag om mee te beginnen vandaag. Wat wil ik echt in het nieuwe jaar, wil ik doorgaan met dit schrijven en kijken wat mijn eigen leven nog in petto heeft. Of wil ik gaan kijken wat ik in mijn leven nog bereiken kan. Door de interesse van mijn ziel. Ben ik instaat om de volgende vijfentwintig jaar de jaren van mijn mooiste leven te laten zijn. Wat ik me wel afvraag is of ik dit wel alleen wil doen, of dat ik er nog een leven van wil maken dat ik deel met iemand. Gek, ik weet het wel, maar deze vraag komt toch nog altijd boven drijven, het zal wel de romanticus zijn in mij. De dagdromen van een gelukkig huwelijk die verwar ik met mijn werkelijke zijn. Mijn ongeschreven boek vanuit het verleden wordt niet meer geschreven, daar is de laatste punt van gezet. Dus al ik jou goed begrijp dan ga je verder met je leven in de staat van het alleen doen. Maar weetje ook dat je er geen kennis van hebt, hoe je verder komt met datgene dat je nog wilt doen. Laat kreeg ik nog een tip, en die zegt vraag jezelf af of deze vraag jou ondersteund. Nou dat weet ik nog niet maar ik kom er wel achter wat ze bedoelen met deze vraag. Het is de bedoeling dat het de gedachten gaat veranderen die voorgeprogrammeerde gedachten die vanuit de conditionering zijn. Daar waar de keuze werd bepaald door de maatschappij, jou omgeving, die maar niet begrijpt dat we het altijd zo hebben gedaan. Met het gezegde dat zij beter weten wat goed voor ons zou zijn. Dit alles heeft een oppepper nodig in de komende tijd, luister  vooral naar de stem van jou hart, cijfer jezelf niet meer weg, maar vier juist dit vertrek van het verleden, het is een teken dat jij een grote stap durft te wagen, om met jezelf het diepe in te gaan. Houdt hoop, en leer en geniet van datgene wat je nu weet, jij hebt al een traditioneel leven achter je gelaten. Mogelijkheden genoeg om jou in het nu te laten zien dat er spraken is van warmte en genegenheid. Bespreek dit en zoek naar oplossingen in jezelf, het is van groot belang dat jij jezelf weer gaat vertrouwen. De eigenwaarde weet te herstellen, met een zachtmoedige zekerheid op het detail letten, vooral die details die we uit het oog hebben verloren, het werk dat door anderen wordt gedaan. Respecteren en inzicht weten te verkrijgen wat onze waarde hier in is.

klaproos1945


De inspiratiebron ontdekken, waar is het zesde zintuig nu al mijn emoties op hol slaan, door het ongelukkig zijn in de liefde, hier wilde ik maar niet in geloven dat die emotie me zo kan beïnvloeden. Het heeft me van de wijs gebracht, en nu weet ik wat het betekent waarom ik er beter van kan weg blijven. Daar zit de pijn in, het verdriet waar ik zo stoer mee om kan gaan. Ben jij ook aan het overleven? Dat is mij namelijk in het verleden eens gezegd, jij kan heel goed overleven, de verpleegster van de paasafdeling waar ik was opgenomen voor mijn scheiding. Dat is nu al zo’n vijfendertigjaar geleden. Ja, ik zeg het goed het verbaast me eigenlijk zelf nog dat het zolang heeft stand gehouden. Er is iets mis gegaan, iets wat ik niet heb kunnen waar maken, maar toch als ik zo terug kijk, is het me aardig gelukt om deze aardse manier van overleven toch zo prettig mogelijke en er een leuk leven van te maken. Ik denk dat dat een instelling van mijzelf is die werkt, ik ben bereid dat in de toekomst mee te nemen, door zo dichtmogelijk bij mijzelf te blijven, en langzaam aan de kleine veranderingen er in toe te voegen die nog mogelijk ,inzicht komt nooit te laat, maar komt meestal in een opperbeste stemming naar je toe. Ook al heb ik dat wel eens over het hoofd gezien, als ik weleens te veel dingen te gelijk wilde doen, die mij in gedachte bezighouden, en het probleem veel groter maakte dan dat het in werkelijkheid was. Of zijn deze al aan het oplossen, kan ik er al afscheid van nemen? En hoef ik daar geen tijd meer aan te besteden, ook vraag ik me af waarom besteed ik hier nog zoveel tijd aan. Niet dit opschrijven maar wel die gedachten, die ik koester in mijn mijmeringen van het verleden. Ik geloof dat ik dat niet echt meer wil, dat mijmeren over het verleden, maar dat ik er over na wil gaan denken wat ik met de volgende vijfentwintig jaar ga doen. Wat is mogelijk waar kan ik met begrip op toezien dat het vinden van deze weg me leert en me niet meer kan tegenhouden? Daarom besteed ik hier veel tijd aan, en weet nu waar deze gedachten vandaan kwamen, zoals die emotie van verdriet, die eigenlijk alleen de liefde in de weg stond om te gaan stromen, als onderdeel van mijn zijn.

klaproos1945

De geliefde

Het liefdes verdriet, dat vraagt om verlossing?
Dat is de vraag die me al lang bezighoudt. In welke vorm dan ook, maakt het me bewust ervan dat het de voltooiing van deze ontwikkeling fase een belemmering kan zijn. Maar dit hoeft natuurlijk niet waar te zijn. Mag ik dit wel in twijfel trekken? Wat trek jouw dan in die twijfel Egolien? Nou dat zal ik je zeggen Hartje, ik betwijfel het of het bij jou wel liefdesverdriet is, jij zegt altijd ik ben een al liefde. Liefst heb je het over Liefde met een hoofdletter. Maak je nu een grapje of meen je dat serieus. Beide Hartje dat zal ik jou uitleggen, mijn liefdesverdriet zit in mijn hoofd, maar jou Liefde die zit in het hart, en die combinatie zit altijd in mijn lichaam. Dus is jouw lichaam verdrietig hier over? Nou, ja, dat ben ik nou juist aan het uitzoeken. Ik wil wel mijn hart beschermen maar als dat er verdrietig van wordt heeft het een andere werking, de schaduw staat me in de weg, die zorgt voor geharrewar in mijn hoofd, en wilt me alle kanten opsturen. Ik zit compleet in mijn buikgevoel, en jij laat je zelf opsluiten hier in met al he verdriet. Ik voel die beperking al zo lang Egolien maar ben nog niet tot jou doorgedrongen. Wisten we maar iets wat we daaraan konden doen? Zo reageer jij dus nog van uit het verleden. Maar ik leef al een tijdje in het nu. En vraag dus aan jou kunnen we hier wat aan doen Egolien? Gaan wij eindelijk aan onze ontmoeting werken de toekomst heeft nog veel in petto, maar ben je er van bewust dat wij die zelf creëren. Zie dit als een mogelijkheid dat er verbetering zal komen. Verbetering in die zin dat we beide ons best zullen doen meer naar datgene te gaan dat er nu speelt. In een gelukkig moment de keuze maken en uitvoeren dat is wat ik wil zien als een leermoment van het heden.

klaproos1945

Ridder van staven

Welkom thuis
Citaat: Het verlichten van de weg voor anderen.
De sagen die voor jullie liggen kunnen voor velen een beetje verwarrend zijn. Jullie zullen veel mensen bang zien worden, duisternis zal tevoorschijn komen jullie eerste neiging zal zijn om het als negatief te beschouwen. We vragen jullie om je waarneming te veranderen en te begrijpen dat dit een prachtige gelegenheid is om jouw licht te laten schijnen. Kies je werkelijkheid goed, mensen. Jullie gedachten die je hoofd binnenkomen, niet kiezen, want jullie zijn een deel van een universele bewuste geest en die gedachtestromen geregeld door je hoofd. Maar jullie kunnen wel kiezen welke gedachten in je hoofd mogen blijven. Zorg dat je meester wordt over je gedachten. Maak een goede keuze en kies alleen voor gedachten die he voeden. Wees niet bang naar een hogere waarheid te reiken… zelfs het gebrek aan licht, dat jullie kennen als duisternis, zal een nieuwe schoonheid gaan aannemen… Nemen we hier een te snelle  beslissing, dan hebben we dit niet begrepen in de situatie waar in we nu leven, weet dan dat we stap voor stap zekerheid en vertrouwen zullen krijgen in onszelf, zo dat wij de gelukkige periode kunnen aanvaarden, wij hoeven feitelijk maar gewoon te ‘zijn’ in een ordelijk leven proberen we vertrouwd te raken met onszelf in een nieuwe wereld. Leef je mooiste leven, zijn de woorden van een vriend, hij en ik kijken mekaar aan bij al deze levensvragen die bij onszelf opkomen. Wat denk ik hiervan en wat denk ikzelf?


klaproos1945

De toren

De laatste dag van 2020
Ons laatste avondmaal, of de eerste stap naar het paradijs

De symbolische waarden van de toren staat bekent als het openen van je ogen, we groeien na de teleurstellingen, wat dan ook het loslaten moet zijn van oude gewoontes, in jou gedachten. Nu we niet meer bij de pakken gaan neerzitten en de tegenslagen kunnen gaan zien als leermomenten, durven we deze momenten steeds meer los te laten, het is niets anders dan het durven loslaten van deze oude manieren. Ze met open ogen zien, en zien wat er wel nog is wat bruikbaar en zuiver ons brengt naar een ander deel van onszelf dat onszelf in een rustig vaarwater zal brengen. De dualiteit zal opgaan in de eenheid van het hogere zelf. Jij kunt er op dat het hogere zelf jou ondersteund in dit proces. Het biedt jou haar vaardigheden om vanuit eenheidsbewustzijn naar de ervaringen van de persoonlijkheid te kijken en waar te nemen. Gelijktijdig ondersteunt je hogere zelf je persoonlijkheid bij het scheppen en ondergaan van ervaringen die de ziel kunnen ondersteunen bij het herontdekken van het Goddelijke binnen je Aardse ervaringen als mens. Binnen in ons zelf zijn we bezig met deze twee niveaus in de ervaring brengen met elkaar, wij verbinden als mens de dualiteit met ons eenheidsbewustzijn. Intrigeren noemen we dit en dat kan nog wel eens onstuimig met onszelf omgaan, vooral dit dualistische gedeelte heeft er nog wel een handje naar om het in krachttermen tot uitdrukking te willen brengen. Dit jaar zal het anders gaan 2020 wordt geen vuurwerk getoond, we gaan rustig de glijbaan af naar het nieuwe jaar. Geen angstaanjagende gebeurtenis. Maar een geheel nieuwe ervaring lijkt me zo. Zo houden wij onze ogen open, als we observeren op een tactvolle manier om al jouw toren ervaringen in een nieuw jasje van dat gene wat we dit jaar al hebben bereikt.  Zelfrespect hoeft geen dilemma te zijn, of een excuses om verder te kunnen gaan  het kan juist een kaderbewustzijn met zich mee brengen met een dualiteit bewustzijn dat we zelf gekozen hebben een aardse keuze is van jou hogere zelf? Ga jij ook naar het paradijs in 2021?


klaproos1945

De toren

De laatste dag van 2020
Ons laatste avondmaal, of de eerste stap naar het paradijs

De symbolische waarden van de toren staat bekent als het openen van je ogen, we groeien na de teleurstellingen, wat dan ook het loslaten moet zijn van oude gewoontes, in jou gedachten. Nu we niet meer bij de pakken gaan neerzitten en de tegenslagen kunnen gaan zien als leermomenten, durven we deze momenten steeds meer los te laten, het is niets anders dan het durven loslaten van deze oude manieren. Ze met open ogen zien, en zien wat er wel nog is wat bruikbaar en zuiver ons brengt naar een ander deel van onszelf dat onszelf in een rustig vaarwater zal brengen. De dualiteit zal opgaan in de eenheid van het hogere zelf. Jij kunt er op dat het hogere zelf jou ondersteund in dit proces. Het biedt jou haar vaardigheden om vanuit eenheidsbewustzijn naar de ervaringen van de persoonlijkheid te kijken en waar te nemen. Gelijktijdig ondersteunt je hogere zelf je persoonlijkheid bij het scheppen en ondergaan van ervaringen die de ziel kunnen ondersteunen bij het herontdekken van het Goddelijke binnen je Aardse ervaringen als mens. Binnen in ons zelf zijn we bezig met deze twee niveaus in de ervaring brengen met elkaar, wij verbinden als mens de dualiteit met ons eenheidsbewustzijn. Intrigeren noemen we dit en dat kan nog wel eens onstuimig met onszelf omgaan, vooral dit dualistische gedeelte heeft er nog wel een handje naar om het in krachttermen tot uitdrukking te willen brengen. Dit jaar zal het anders gaan 2020 wordt geen vuurwerk getoond, we gaan rustig de glijbaan af naar het nieuwe jaar. Geen angstaanjagende gebeurtenis. Maar een geheel nieuwe ervaring lijkt me zo. Zo houden wij onze ogen open, als we observeren op een tactvolle manier om al jouw toren ervaringen in een nieuw jasje van dat gene wat we dit jaar al hebben bereikt.  Zelfrespect hoeft geen dilemma te zijn, of een excuses om verder te kunnen gaan  het kan juist een kaderbewustzijn met zich mee brengen met een dualiteit bewustzijn dat we zelf gekozen hebben een aardse keuze is van jou hogere zelf? Ga jij ook naar het paradijs in 2021?