dagkaart en blindevleklegging in een nieuw jasje

Gestart door klaproos1945, november 15, 2020, 12:22:38 PM

klaproos1945

 Praten over iets waar je niet gauw over vertelt.
Margo

De wens   
Leven schenken aan de aarde'

                             Met haar & hem lichtende kristallen staf
                             De lotusbloem vullen in yin & yang
                             De ridders samengebundeld in spiritualiteit
                           
                             Terugkeer tot rust
                             In geluk & naaste liefde
                           
                             Tien manden gevuld met
                             Lotusbloemen

De wereld (in onszelf)

In moeder aarde zijn de vier elementen verborgen. Deze vier elementen zijn de beschikking die we hebben. Moeder aarde het vrouwelijke element wacht met smart op de bevrijding. De tegenstrijdigheden zijn nog niet benoemd, of zelfs nog niet helemaal duidelijk voor mij.
Wie heeft, of welk man herkent zich in de vrouw…. Dit maak het juist zo moeilijk om uit de begrenzingen van het leven te stappen, zodat we van de vrijheden kunnen genieten. Daarom niet getreurd we worden langzaamaan bewust, waar onze grenzen en mogelijkheden liggen en hoe ze ontstaan zijn

In de sub werkelijkheid zijn we in dit doel van de vrijheid verkrijgen alleen maar aan het fragmenteren. Dit wild zeggen dat we het ene met het andere willen vervangen wat dus inhoudt dat we nog in afscheiding zitten. En de versplintering is als een papierversnipperaar waardoor het ego minder kan verdedigen. Opengooien van erkenningen houdt niet in dat we uitsluiten wat het ego zo nodig vindt om te verdedigen. Zo komen we op verdediging van de onwerkelijkheid.
Een wereld waar het ene zich wild verenigen maar het andere, de ander wild gaan scheiden. Hier ben ik op een punt gestruikeld van het huwelijk (mijn huwelijk) Waar alles lijkt te komen tussen de versplinterde relaties die het ego bevorderde met het doel te vernietigen. Hier komen we dus in de angst onszelf tegen, omdat deze emotie van versplintering bestaat uit vervormingen. Die zich op allerlei manieren weet te manifesteren uit te leven. Deze vorm wil uitgeleefd worden om een bevredigend gevoel te geven aan het ego. Daardoor lijkt het een wisselvallig gedrag te vertonen en te introduceren. Heel onze wereld rust hierop omdat de versplinterde waarneming van dit gedrag tevoorschijn komt. Alles wat je ziet is er een weerspiegeling van, en elke speciale relatie die je ooit hebt gevormd maakt er deel van uit. Zo kan de manlijkheid zich spiegelen aan de vrouwelijkheid. Zover als ikzelf kan bepalen bespiegelt de vrouwelijkheid zich ook aan mijn mannelijkheid? Een spelt in de hooiberg.

Het beseffen van deze dwalingen maken vastgeroeste ervaringen los, vastgeroeste ervaringen los maken, die als onbereikbare doelen van onbereikbare overdreven verwachtingen in de weg staan naar de vrede van ons warme hart. Durf ik mijn leven levendiger te maken en minder de geslotenheid de toren in mijn vrouwelijkheid die voor haar eigen vrijheid kan staan. Het is zinvol te leren om oplossingen van oude kwetsuren met vernieuwingen te helen.
De emoties die zijn blijven liggen (vastgeroest zijn) en die je aan het twijfelen brengen. Alles wat we zelfsprekend vinden juist nog eens onder de loep leggen;
Met de vraag waarom eigenlijk zo? Het kan misschien ook anders.


Maak het verschil!
Wees uniek sta voor u zelf!
We verruimen de horizon door de kans te nemen die ons geboden wordt!
Voor God in zijn liefde, wordt onze liefde een.
1 Johannes 4:7
“Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God.”
We zijn in staat om zelf de dingen op te lossen en om zinvolle doelen en idealen nastreven en waarmaken. Door consequent te zijn, veranderd de wereld in onszelf in een rozentuin. Wees behoedzaam in dit overgangsgebied van het bewust worden en in het onderbewustzijn is geheim gebleven. Er zal geen gebrek zijn aan nieuwe ideeën die met creatief kunnen worden opgelost. De eilanden van het bewustzijn in de zee van het onbewust vermogen terug te brengen naar de oppervlakte, Datgene dat onder de oppervlakte verborgen is gebleven. U heeft de kans om de oude ballast af te werpen. Als u licht in de duisternis brengt vervalt de oude ballast tot stof en krijgt het achtergestelde kind weer liefde en kleur.
De verwaarloosde kan in onszelf er heel erg naar verlangen om weer thuis te komen. We nemen tegenstrijdigheden ter hand, die door de persoonlijke sterktes en zwaktes zijn gevormd. Rekening houdend met de tijdelijke obstakels, die de veranderingen met zich mee zullen brengen. Er is een verschuiving van het zwaartepunt in het leven. In het leven en in de huidige situatie zullen zich nieuwe feiten voor doen, waar de waarden een heel ander resultaat krijgt. Er zullen verborgen feiten aan het licht komen en er is moed voor nodig om deze gevoelens tegemoet te treden. Deze overweldigende gevoelens en ‘de heftige dingen in het leven’ “moeten” doorleefd worden al het andere. Geef ook de donkere kanten de ruimte, zonder u er aan uit te leveren. In de basis beleven we een periode waarin we de situatie gevoelsmatig niet goed kunnen inschatten. De oude dag hoeft niet saai, vol verlangens en afhankelijk te zijn. Men kan van het leven genieten. Het is een geluk om als heel mens aanwezig te zijn, om alle kracht in de verlossing te vinden. Vrij swingend’ van het leven genieten. De kracht van de verlossing vinden en zo de innerlijke kracht een nieuwe kans te geven. We gaan open maar met een waakzaam oog op onderzoek uit, met een gepassioneerd genieten van het gezonde gevoel en verstand.



Hoe zwak is angst toch, hoe klein en betekenisloos!
Hoeveel kans van slagen heeft het?
De waarheid is het tegenovergestelde van de illusies, want ze schenkt vreugde.
Wat anders dan vreugde kan het tegendeel van ellende zijn?
Dat gedeelte waar we niet over spreken?

klaproos1945

iNLEIDING

Wat ligt er nou gevoeliger dan praten over de ellende die we voelen en niet durven aanraken.
Benoemen van pijn en verdriet is nog altijd de pijnlijke gewaarwording die ik ondervind.

i Tjing yin/yang
78 graden der wijsheid
Staven koningin vrouw-man

                                                      Een boot komt aanvaren
                                                      Het doel wordt bereikt
                                                      Balans van een tijger

Als het kwaad in de kern wordt bestreden
Zullen de oneven effecten ophouden
Het zal weer herstellen

                                                     De vooruitgang
                                                     De helderheid
                                                     De zwakte
                                                     Heden leven
                                                     Haar eigen weg niet verlaten

                                                    Creativiteit in evenwicht
                                                    Volgzaam en gehecht
                                                    In het heden leven
                                                    Heeft zij haar/hem
                                                    De weg niet verlate

                                                         Creativiteit in evenwicht
                                                         Zowel in privé als beroep

                                                         Eren en achten
                                                         Als onbeperkte bron
                                                         In het gezin

                                    Als alleenstaande haar taak tot voltooiing brengen

                                           

                                                         

Symbool
                                                         De gave voor
                                                         Personen persoonlijkheid
                                                         Die een is in het universum
                                                       

klaproos1945

De gehangene
Zelf inzicht

We bekijken de relatie die we hebben in onszelf. De relatie van het mannelijk en vrouwelijke. Er kan niet geforceerd naar een oplossing worden gezocht!  Blijf rustig afwachten, zonder de dingen vooruit te schuiven. Wat is er nog niet helemaal duidelijk voor je is?
In het onderzoek van onszelf kunnen we de relatie met de vrouwelijk kant verbeteren, en we vragen ons af wat is het goede moment van de volgende stap?
Wachten?   Het onderzoeken van onze relatie kan soms stuk lopen op een vastgeroeste gewoonte. Het wordt tijd dat er een streep getrokken over wat er geweest is. Vergeving en verzoening maken een nieuwe weg, de weg van vergeven en loslaten. De fundamentele verlangens van angsten en beschuldigingen, zelfverheerlijking worden steeds weer doorleefd tot het verleden, tot het fundamentele verleden wordt opgeklaard. Pas als dit opgeklaard is zal de nieuwe levenskwaliteit het oude niet meer herhalen. De onderbreking van de dagelijkse routine doet wonderen.
In de vrolijke ongedwongenheid van de duidelijke wil, heldere geest zijn de visies en behoeftes van ervaringen die voldoen! De talenten die bergrepen en tot een vredige ontplooiing worden gebracht zijn de bekroning in het leven
Zijn er nog weldaden of krachttermen die achterwegen gelaten kunnen worden, waarmee dwingen wij onszelf nog in een onmogelijke situatie en die eigenlijk niet meer actueel zijn. Het in meervoud spreken?
Het veralgemeniseren of niet het actuele kunnen onderscheiden van dingen of gewoontes die in het verleden een grote rol hebben gespeeld en het ons nu nog moeilijk maken?
Nu stuiten we nog op de eerste levensgewoonte die ook zonder ons bestaan, ze werden niet altijd met liefde ontvangen. Daartegenover zetten wij ons eigen vermogen om in liefde, vruchtbaar, onze schoonheid tonen. Snoeiend, gestadig doorgaan tot de rozentuin volledig in bloei staat.

Zwaarden ridder
We zullen de doelen echt ‘aansteken’ en geheel toegewijd, ervaringen opdoen. Het is belangrijk om rustig aan de bewustwording in praktijk te brengen. Ga niet strijden om te strijden, maar onderga deze tijd in de rust van transformatie van volledige overgave. Bekijk het leven van de andere kant en ook al vraag je jezelf af of het nog goed kan komen?
Bedenk dan dat het moment van de volgende stap in aantocht is, we er in ieder geval bewust van aan het worden zijn. In deze experiment face gaat de vrouwelijke kant ons creatief helpen, zij vraagt dan ook om de inzet van de basis te stimuleren en vooral mijn vrouwelijkheid niet weer in een hokje te stoppen.
In de vernieuwing van de levensbasis laat we onszelf niet misleiden met het oogmerk van schaduw en licht. Die de mannelijke en vrouwelijke kant is nog in bestrijding van het heden verbonden met elkaar.  Het niet weten om in vrede naast en met elkaar uit de vertwijfeling blijvend, van de ongelukkige gewoontes. Terugkijkend naar vroegere twijfels en zwaktes.
De dood
Magere hein wilt iets oogsten, de dood betekent niets in die zin omdat we uit het verleden onze oude gewoontes hebben meegenomen. Hopelijk is het nu het moment van afscheid nemen hiervan aangebroken. Mijn derde levenskwartaal loopt ten eind.
Welk vruchten zijn nu rijp-welke resultaten heb ik nog nodig?
Wat past niet meer bij mij?

klaproos1945

Het verleden past niet meer bij mij, zoals het ego gebeuren dacht aanspraak te kunnen maken op mijn leven. Het tegendeel is waar want het ego loopt altijd op een dood spoor. Het eindigt altijd in het niets. Magere hein kan maar een karige oogst binnen halen. Met angst en verderf verliest hij de controle. De onmacht maakt hem triest maar vreemd genoeg ook zachtmoedig. Er komt plaats voor een nieuwe zonsopgang.
We laten de oude gewoontes voor wat ze zijn, door ze meer en meer achter me te laten. De stap vooruit is genomen. In de liefdevolle toewijding kan ik blij het vierde kwartaal betreden. De zinloze gewoontes maken een sprong in de duisternis, waardoor hij/zij voorgoed verdwijnen. Het verloren gedeelte dat op niets is gebaseerd en als illusie marchandeerde. Mijzelf letterlijk wijsmaken dat ik besta… de wijsheid in pacht blij met het resultaat dat in de speciale relatie met mezelf het struikelblok is van oude gewoontes. Waardoor ik maar niet kon begrijpen waarom ik nog steeds met de kop tegen de muur belande. Alles heef twee kanten in de illusies, de ego kant wordt steeds duidelijker maar is nog niet helemaal verdwenen die grauwe sluier waar achter die muur nog schuilgaat staat er nog steeds maar loop ik er niet meer tegen op. Het wordt tijd dat ik mijn eigen standpunt kan zien als een vernieuwde oplossing.
Verzoening, vergeving, die de dagelijkse routine onderbreken?

klaproos1945

Koningen van de bekers

Wat is er goed voor mij?
Het liefst zou ik nu bij het water, de zee of op de rivieren heerlijk genieten van de rust. Luistern naar mijn innerlijke stem. In al het vertrouwen van de kostbaarheden van de ziel; respect betonen en respect krijgen is de sleutel van de huidige vragen. Er ligt een opgave die op me wacht. Accepteren wat voor ons ligt zoal het opruimen van eventuele struikelblokken die al uit de weg kunnen worden genomen We worden aangespoorde vooral geduldig onbevooroordeeld te werk gaan het beste is voor onszelf. De eigen bestemming kennen en vinden vanwaar de stroom des levens het dichtste bij is.
Achter de horizon gaat het verder. Hoe meer we de problemen achter ons laten, hoe helderder zal ons toekomstige inzicht worden. Met vrolijke luchtigheid, helder van geest staan we midden in het leven, midden in de groei. Jong in de ouderdom en/of jong van geest. Zo ontwikkeld mijn eigen smaak, voorliefde en gewoontes die goed voor me zijn, mijn menig vanuit de grond van mijn hart. Een frisse wind die waait over de weg van nieuwe doelen.

klaproos1945

De kluizenaar
De ‘kluizenaar’ belichaamt een mens die op een gegeven moment zijn problemen oplost, zonder ook maar iets onder de mat te schuiven.  Soms verwijst dit naar een terugval, die echter op de rustige maar vastbesloten manier aan de slag gaat om onbelangrijke zaken af te stoten en zich op het wezenlijke te concentreren. Het niet blijven doorzeuren, maar juist daadwerkelijk de problemen geregeld willen zien. Soms gaat het langzaam, maar gestadig door. De keerzijde beschouwen, in een situatie door onszelf bekeken. Meelopen met de stroom van de rivier, dus naar de uitmonding toe, die eindigt in de bron. De weg naar en van de roeping die we in dit leven gevonden hebben.
Het wordt tijd om verouderde gewoontes achter te laten. Ga verder dan u tot nu toe gedaan hebt. De jongste dag is nu, en kan het oordelen dat we tot heden totaal verkeert hebben begrepen, zoals ook de andere middelen waarmee de wereld van illusies zich instant hebben gehouden. Eigenlijk verwarren we de illusies met wijsheid
Wat is oordelen?
Wat oordelen is wordt door de wereld, en dat we beseffen totaal verkeerd begrepen, net als andere middelen waarmee de wereld van illusies instant gehouden wordt. Het wordt in feite met wijsheid verward en neemt de plaats van de waarheid in.  Zoals de wereld de term gebruikt, is een individu in staat een ‘goed’ of een ‘slecht’ oordeel te vormen, en is zijn opvoeding erop gericht het eerste te versterken en het tweede tot een minimum te beperken. Er heerst echter een aanzienlijke verwarring over wat deze categorie inhoudt, wat de een ‘goed’ oordelen vindt, is voor de andere een ‘slecht’ oordeel. Dit is zwart witte benadering van het oordelen. Goed en kwaad of te wel de dualiteit in de illusie.
De basis van geboorte is geen moment opname of gebeurtenis maar een doorgaand proces. Het leven heeft als doel geheel geboren te worden… leven betekent ieder moment geboren worden. Een permanente geboorte die nodig is om het leven vorm te geven. Niet uit gewoonte die geroutineerd wordt weergegeven. Het is noodzakelijk dat we beseffen dat er niet geoordeeld mag worden, en dat we dat ook niet kunnen.
Door oordelen op te geven geeft hij slechts op wat Hij/zij niet had. Hij geeft illusies op, of liever, hij heeft in de illusie iets op te geven. In feite is hij/zij eerlijk geworden. Nu we inzien dat oordelen altijd onmogelijk is geweest, proberen wij dit ook niet langer. Wordt ervan bewust, dat wat u en anderen beweegt en de energie samenvoegt, dit betekent voor mijzelf de eigen weg gaan. Niet ‘meeliften’ op eigen benen staan.

klaproos1945

Kracht
In het kader van zelfinzicht is het mogelijk de kracht aan te boren en subtiel, doch duidelijk te laten merken dat je met geduld meer kan bereiken. Het leven zien als een geschenk de liefde ontvangen, loslaten in openheid, jezelf het vermogen geven in contact te komen met je sterke vriendelijke, stabiliteit en begrip. Wanneer je geconfronteerd wordt met wat er door je heen gaat, luistere we naar de gevoelens als we de liefde ontvangen vanuit je hart. Hoe pijnlijk of beangstigend je gevoelens ook lijken, de bereidheid om ze aan te gaan roept de wezenlijke kracht op, en leidt je in de richting die zonder dat voor je leven positiever zijn. We laten onszelf niet in een uitzichtloze situatie brengen door te aarzelen, maar gaan daadkrachtig aan de slag. Onszelf uitdagen maakt het mogelijk om het doel te bereiken, de oude ingevroren verlangens en angsten worden weggewerkt, vergeven zonder dat we onszelf kwalijk nemen dat deze angsten zich in onszelf hebben vastgezet. De schaamtegevoelens, of valse bescheidenheid verdwijnt, en kunt u uw eigen schoonheid gaan tonen.

klaproos1945

 (1)     Staven ridder
De weldoener die de woestijn tot leven weet te brengen. In de zinvolle opgave die alle kracht vereist om tot zijn recht komen!

Zelf de leiding en volledige verantwoordelijkheid nemen, zorgt voor geluk in de liefde. De woesteling; waardoor we verdwalen, het gevaar lopen om te verdorren, loslaten en de dorst overwinnen, van de woestijn een tuin maken zodat we niet meer terugdeinzen voor deze opgave. Gods molens malen langzaam! Maar ze malen. De rusteloosheid laat ons vaak aan het doel voorbijschieten, voorbijgaan, in de beschouwing van het bekijken van de situatie vinden we de keerzijde. De voor- en nadelen van iemand, of van een situatie van onszelf. We krijgen de mogelijkheid om de onmogelijke wensen en angsten duidelijk te krijgen, waardoor het leven bewust en liefdevol kan helen. In de werkelijkheid worden we er ons van bewust dat we een schijn bestaan leiden, wens en werkelijkheid gedragen zich als dag en nacht. Laat u niet gek maken. Het is dwaas zich zorgen te maken over gebeurtenissen of consequenties, die op dit moment eenvoudig niet beoordeeld kunnen worden.

klaproos1945

Gerechtigheid
Niets werkelijks kan bedreigd worden,
Niets onwerkelijks bestaat.

Hierin ligt de vrede van God.
Liefde is een bewustzijnstoestand. Liefhebben betekent eenvoudig wakkerder zijn, ervarener en beter waarnemen en zich bekommeren in de situatie van aanvaarding in de opgave van accepteren. Eerder dan globaal denken, begint zelfs de waarneming van de feestelijke arbeid, de grote gevoelens die aanwezig zijn. De vraag is; wat beweegt onszelf in het leven, wat weegt er het zwaarst?
De kinderwens, opgroeien om de kinderwens, opgroeien om de wensen uit de kindertijd te vervullen?
Raken angsten uit die tijd nog steeds op de voorgrond of zijn ze op de achtergrond geraakt. De positieve ervaringen tot een beeld maken, de raadsels van het leven oplossen of een kans geven. Duidelijk geliefd zijn, de sleutel van een natuurlijkheid en welbehagen.

1) De Ster
Al onze dromen draaien om deze ster, de persoonlijke waarheden zijn de bron van onze dromen. Deze bron vinden, duidelijkheid scheppen, verwezenlijken, de ervaringen die we willen verwerken, hoopvol laten we de verkilde verstoringen varen. Vergeet ik de steriele verstokte koppigheid. Luisterend naar die innerlijk stem van gevoelens, behoeftes die we waarnemen, benoemen en ordenen. De aandacht van persoonlijk betekenis van gedachten, woorden en daden begrijpen.
De rivier met de bron verbinden naar voren laten stromen, de natuurlijke basismotieven en bedoelingen stimuleren de samenwerking. Ieder mens ieder wezen heeft een eigen plan. Het gordijn van het innerlijke scherm geeft de weerklank van de persoonlijke leefruimte weer, de aandacht, betekenis, woorden of daden bergrijpen. Hier zijn we onze eigen waarzegger, wat u denkt of geloofd wordt voor u werkelijkheid Het is de inbeelding van deze sub waarheden dat we onszelf minder goed voelen, De valse godinnen, goden die het ons moeilijk maken.
De vrouwelijkheid levend houdend als thema, zowel voor vrouwen als voor mannen. Als we liefhebben en geliefd zijn bloeien we op. Verstand en gevoel krijgt de kans, een kans van bewust waarnemen nadat wij onszelf de keerzijde en het onderzoeken van de onbewuste motieven in het stilstaande water, (oud op nieuw) zorgvuldig naar buiten hebben gebracht., zodat wij op een nette manier kunnen laten weten wat onze behoeftes zijn. En als we weten wat we doen, kunnen we doen wat we willen. En nu wij weten waar de kracht en de opgave ligt gaan wijzelf in ons eigen middelpunt staan en zien wij de feiten onder ogen.

klaproos1945

Bekers 3
Het vertrouwen is in overvloed aanwezig nu er spraken is van een goede samenwerking in onszelf. Het leven wordt een feest als vele gevoelens gaan samenleven en wij geen emotionele reacties meer uit de weg gaan. In het beseffen van opnieuw beginnen en het niet meer weglopen van onze innerlijke strijd. Maken wij de keuze van wat we willen mee nemen en wat niet. Des illusie; het einde van een illusie, waarvan we onze lessen hebben geleerd. De fysieke geboorte is geen begin, het is een voortzetting. Al wat zich voortzet is al geboren. Het zal groeien wanneer jij bereidt bent het ongelezen deel van je denkgeest aan het hogere deel terug te geven, en die onverdeeld aan de schepping teruggeeft. Je hebt de last gedragen van ongedeelde energieën Die te zwak zijn om te groeien maar toen je ze eenmaal gemaakt had wist je niet hoe je ze ongedaan kon maken. In gedachte zien we dit als onbereikbare doelen. De schaduwzijde van het leven in liefdeservaringen van het verdriet. Er is een oeroude strijd tegen de waarheid gaande, maar de waarheid reageert niet. Wie kan erin zo'n oorlog gewond raken, tenzij hij zichzelf verwond?

Wacht voordat je antwoord, om het volgende te overdenken:
Het antwoord dat ik mijn broeder geef is waar ik om vraag.
En wat ik over hem leer omtrent mijzelf. T.31. ll.6:2.3




De passende, stemming, van de basis energie; zelfbeheersing, en bewust de mogelijkheden vinden om een doel te bereiken. Door ze stuk voor stuk af te werken in de bijdrage van onszelf. Weet ik wel wat dit alles kan bevatten? En wat het is om alles vrij te maken van eigen keuzes? Hoe dan ook we zijn altijd afhankelijk van dat wat wij geloven. Wordt het in deze bewustwording tijd om te kijken met andere ogen. Het is tragisch om onszelf in bijgeloof te blijven versterken, we laten hangen zodat we in dit conflict geen vrede vinden, de kunst om met de innerlijke wereld in verbinding te staan en de drijfveren die nog in het geniep werken, vanwaar zich het onderbewuste zich afvraagt wat wil ik zelf bereiken, waar wil ik heen? Het conflict zich niet aanpakt, maar wel de sfeer bepaald. Of ga ikzelf deze pijnlijke conflicten nog uit de weg? Wat zijn deze projectie wat kan ik waarnemen en hoe ziet mijn innerlijke wereld uit en waar is mijn denkgeest mee bezig? Ik wil de wereld niet veranderen Dat kan ik toch niet. Maar wat ik wel kan veranderen is mijn denkwijze over de wereld. Dat is aan mij om uit het idee van de chaos te stappen.

Bekers 4
Bij de laatste vraag, of we de pijnlijke conflicten nog uit de weg gaan, willen we nog wel eens denken laat deze kelk maar aan voorbij gaan, als antwoord op deze vraag. Maar dit is nou juist niet meer de bedoeling. Daarom neem ik gas terug en ga mijn gevoelens tot op de bodem onderzoeken. Stilte, de natuur in de ontmoeting met de boom creëren, De hoogtepunten maar ook de diepste wortels tot zijn recht laten komen. Het liefst kruip ik nu in mijn schulp, en lijkt het of ik iets najaag. De opheldering is nog beangstigend wat kom ik nog tegen, waar leidt dit naar toe? Is het ontbreken van het zelfrespect hier toe de aanleiding, zijn hier de pijnlijke vastgelopen conflicten nog niet tot een oplossing gekomen. Waar is mijn hogere doel, hoe ga ik dit overbruggen al die tegenstrijdigheden? Durven we de dingen laten gebeuren, te reageren vanuit het gevoel?
Liefde en relatie beteken 'ja’ zeggen Jezelf nemen zoals je bent, met al je plussen en minnen, vraag je jezelf niet alleen af wat je zelf wilt;

klaproos1945

De hogepriesteres
De eigen mening vormen en naleven, zonder jezelf af te vragen wat jezelf wilt, zou dit mogelijk zijn? In hoeverre kunnen we onszelf nog misleiden, en kroppen we de verwijten nog op. Wordt het niet eens tijd deze zelfverwijten om te zetten in zelfvertrouwen. Niet er over klagen maar ze uiten. En horen wat je er over te vertellen hebt. Of juist luisteren naar datgene wat je nog steeds dwars zit. Wat moet er nog overwonnen worden wat hebben we nog niet geaccepteerd? Welke theorieën van de oude ervaringen zijn onbruikbaar gebleken, hebben onszelf vastgehouden in de oude ervaringen. De grote opgave vereist de inzet met name van de intuïtie en vraagt alertheid van jou. Je projecties van opnieuw leren vliegen, maar het gevoel hebben dat er nog meer terneergeslagen komen of zijn. Niet weten wat te doen met de zelf veroordelingen. We wetend dat deze het leven eentonig maken. De hoop dat de wereld en de rivier van continuïteit in de flow weet te blijven.

Rad van fortuin
De eerste indruk van de kaart is de mallemolen, Het verdiepen in de literatuur van het kracht symbool. Mijn eigen inbreng hierin, het oude patroon doorbreken. Hoe gaan we dat doen? We zullen eerst moeten gaan inzien hoe dat patroon er uit ziet. Stel dat het nog is dat ik mijn eigen verhaal wil invullen. Zonder het juiste moment afwachtend, en dan plomp verloren met mijn verhaal beginnen en zelf vinden dat het wel geschikt hiervoor is. Hoe heb je in het verleden afgetast hoe het past in het verhaal van de andere? Waarom wil ik mijn verhaal inpassen bij de ander, het levert me alleen maar schrikmomenten op zoals schuldgevoelens. Ik zelf zie dit als fout. Door het verkeerd ingeschatte raak ik gefrustreerd, maar weet dan niet wat te doen. Geprikkeld traceer ik die naar mijn eigen hand en zet het verhaal naar een eigen verhaal. Daarom zegt de ander dit is niet fout. Ga er maar niet mee zitten, maar wat er met mij wel gebeurt is dat het schuldgevoel met me aan de haal gaat en de discussies Die we eigenlijk niet willen barsten ineens los. Zinloos, de meningen uiten of bepalen juist die meningen de vorm van leven. Weerleggen of wat nog belangrijker is weten dat jijzelf niet begrijpen kan wat er gebeurde in de mallenmolen die doordraait en overuren maakt. Het wordt tijd dit los te laten

klaproos1945

De kracht van de vergeving
Het verwijderen van oud vuil, een situatie die voorbereiding vraagt met het oog op wat dat komen gaat. Deze periode is nodig om het schoonmaken van de bestaande toestand overhoop te halen. Zo kunnen de oude resten worden opgeruimd. We hebben nu geen behoefte om kracht te vertonen, we kijken naar de makkelijkste weg, De weg waar water goed kan stromen. De ontspanning is nog moeilijk, vooral als je nog onzeker bent. Onzekerheid die jou uitput. Als je al begeert, weet jij dat je steeds meer nodig hebt. Herken dit verlangen naar begeerte, deze blauwdruk van onwerkelijkheid vraagt van onszelf om af te remmen. In de onuitgesproken signalen blijven we alert, de overbelasting van mogelijkheden is het probleem. Het uitzichtloze van het probleem dat we niet kunnen oplossen. Maar is dit werkelijk niet mogelijk?  Hebben we hierdoor nog moeite om de hemel op aarde te scheppen, zonder belasting onszelf verlossen. Kunnen wij deze lusteloosheid van acties veroordelen, of maken we en vergeten deze dwalingen. Die de werkelijkheid onmogelijk maken, eigenlijk ben ik hier onbezonnen aan begonnen.
Twijfelde aan mijzelf, maar nu de kennis meer en meer tot mij doordringt tot mijn innerlijke betrokkenheid? De bevrijding van ongelukkige emotionele gewoontes die steeds weer terug keerde en de neiging hebben om het van mijzelf over te nemen. Is dit te vergeven ook al moet ik dit nog wel leren het mezelf niet kwalijk te nemen. De onderbreking van de dagelijkse sleur geeft inzicht in dit probleem, die de visies en idealen ontwikkelen, die aan de behoeftes voldoen.
Zwaarden aas
Wat gister was, noch wat morgen zal zijn, is reëel. Alleen het moment Nu bezit werkelijkheid wij zijn als het zwaard een scherp verstand snijdt aan twee kanten. De herinnering als ook onze verwachtingen goed bestuderen in stilte bekijken we onze geliefde gewoontes, kijkend naar ons eigen geheel, Gebruikmakend van de stilte die verbindt. Leren luisteren naar ons hart en hoofd. Luisteren is een onderdeel van communicatie, of we de emotionele gevoelens uiten of er naar luisteren maakt een groot verschil.
Maken wij hier een krachtmeting van en gaan we ten strijde?
Dwingen wij onszelf nog in die oude strijd?
Willen we deze wel achterlaten?

klaproos1945

Zwaarden 9

De keuze maken in het nu, elke dag weer, ook al zijn we nog maar amper aan de simpele wensen van ons kind zijn gekomen, zijn deze nu toch van belang. In een positieve houding en gedachten trekken we de werkelijkheid aan, probeer jezelf niets te bewijzen en zorg voor voldoende nachtrust en zorg goed voor jezelf. Door deze zogenaamde problemen. In de basis zijn het de vervaagde horizonnen.
Alles gaat voorbij ook de moeilijkheden die ons dreigen af te zwakken, heb meer vertrouwen in het Goddelijke in plaats van jezelf laten imponeren door deze zogenaamde problemen. Deze worden steeds vager en vager, ook al steken zij nog wel eens de kop op en willen ze je nog wel eens irriteren. Daardoor spelen zij nog wel een rol in het nu. Omdat we ze nog altijd voeden en er waarden aan hechten soms denken we hier nog over na. Maar in deze vernieuwende tijd is de aanwezigheid van het verleden niet meer relevant. Het is de nieuwe denkwijze van de geest die de verbintenis brengt die bij het nu past. De geestelijke uitputting van angst, verdriet, loopt niet weg. Maar de nieuwe start van het echte nieuws heeft hier geen weet van, of het geringste vermoeden hoe we hier doorheen komen. Vertrouw op het nieuwe dat zich nu aftekent. Onszelf laat inzien dat het een symbool is in het veranderde proces. Misschien zijn er ook nog stille onvervulde wensen in verband met het productief verleden. Waar wij onszelf in ondersteunde.  Hebben we daar onszelf in ondersteund? Wensen, maar ook de angsten helder en concreet benoemen en zo jezelf in te leven en begrip krijgen op je eigen weg. Dit heeft betrekking op de huidige vraag:
Waar heb ik 't meest moeilijk mee?
De sporen zoeken en de tekens duiden, soms geven de struikelblokken belangrijke aanwijzingen van vernieuwde standpunten.

klaproos1945

Bekers aas
Het vierde kwartaal het symbool is de Liefde en Geluk, het aanvaarden van het leven, de toegang sleutel van de vredesduif. Hierdoor de verandering, een nieuw begin dit vierde kwartaal mogelijk maken in een zo’n oprecht mogelijke Liefde die het in petto heeft. We zijn zoals de zee vrij en zelfstandig. Zoals de boeddhistische symboliek benadrukt, is de prachtige lotusbloem die vanuit het moeras opkomt. Wat het water steunt, vormgeeft is de stroom des levens. De mens gezien als deelnemer. Tussen wens en werkelijkheid de brug vormen die het verband tussen theorie en werkelijkheid laat zien. Als een bijdrage die komt tot een betere samenwerking van onszelf, lichaam en geest. Dit zegt iets over onszelf maar wat?
Wat zijn die mogelijkheden die nog niet aangeboord zijn, waar blijft die theorie de werkelijkheid blijft verbloemen, en geheel niet met de werkelijkheid strookt omdat het moeras nog steeds met onrust is gevuld. Dat alles vraag ik me wel eens af? Wat kan er nog tot stand komen, waar kan nog aan gewerkt worden en concreet gemaakt worden. Met de jeugdige overmoed schuif ik de problemen aan de kant, een beetje onrechtvaardig misschien maar ook niet wetend wat ik er mee moet doen. In theorie is er veel mogelijk en papier is geduldig.

klaproos1945

Als het op de praktijk aan komt wordt het ineens een heel ander verhaal, al helemaal als er ook nog eens anderen mee gepaard gaan. Hebben we nog genoeg vertrouwen in datgene wat we kunnen. Ook nu we eigenlijk in ons achterhoofd weten dat de levensproblemen komen, maar dat er niet altijd een oplossing voor kan gevonden worden op korte termijn.

Hogepriesteres
De indruk van de dagelijkse gang in het leven, komt vanuit de ziel. Samen zijn, is hier uit elkaar genomen, dir kan door een persoonlijke mening en behoefte om privacy vraagt in de drie levensfase hebben we deze ontwikkeld, zichtbaar gemaakt. De levensfase van maagd, vrouw, oude vrouw, waar het niet vreemd is om op je eigen intuïtie af te gaan, je eigen behoeftes waar te nemen, orde brengen in de vrede van het bewust zijn het geluk bij de hand pakken zichzelf ervan bewust maken dat de routine in het leven je brengt de vicieuze cirkel, de cirkel waar je maar in blijft doordraaien. Geen uitweg meer weten, soms onzeker makend in de leegte van de koorts makende verzanding. Die in valse idealisme verder weet te gaan. De verkeerde kick van de energie impulsen die te ver gaan in de leegt. Deze theorie vindt zichzelf belangrijker dan de werkelijkheid Vertroebelende gedachten van het onbewuste vreselijk maken De expressie van bewustwording komt met vlagen naar boven en men weet niet wat er gebeurt, waarom herhaalt zich dit steeds? Waarom willen we het maar niet begrijpen? Wat is het waarom we blijven geloven in die pijn en het verdriet? Wat is het in mij dat dit niet wilt aanrekenen, en maakt de taboesfeer stabieler. Hoe kan ik me hier mee vertrouwd maken, zien wat er vals is in een ritueel van verplichtingen. Het optimale genot, afscheiding van ontvangen, onszelf nauwelijks herkennen in het zelfrespect van onopgeloste conflicten die ons hebben laten lopen in de woestijn, tot diep in onze ziel verankert, gesloten door een vreemde overheersing, die naar vrijheid verlangt, maar nog geen eigenwaarde heeft opgebouwd. Deze weten als niets anders is dan jezelf verwelkomen, jezelf terugvinden door het onbekend tegemoet te trede in een vernieuwde levensvreugde.