Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Paars esdoornblad

Gestart door Anja, oktober 17, 2020, 19:42:11 PM

Anja

Vannacht droom ik dat ik ineens wakker word. Ik zie vrijwel gelijk dat er in mijn hoeslaken een dieppaars esdoornblad genaaid is.

Bladen staan in dromen voor de manier waarop we met de buitenwereld communiceren. Paars staat voor emoties, zeer zeker ook voor het spirituele/bovenaardse.
Dus voor mij: op een bovenaardse manier met de buitenwereld communiceren. Wat mij ook het idee geeft van vaker op energetisch niveau gaan communiceren.

Het feit dat dit een esdoornblad is. Een esdoorn groeit het allermeest in gebieden met een gematigd klimaat. Oorspronkelijk komt deze boom uit midden en zuid Europa. Mijn indruk: communiceer, ook op bovenaards niveau dus!, op een gematigde manier. Zorg voor een gematigd leef en werkklimaat.


ANJA

Damaris

Zwaarden 9 kaart. Het wakker worden.

het eerste wat ik las bij de esdoorn.
Bomen - Bomen D t/m F - The Spirit of the Goddessiswww.thespiritofthegoddessis.nl › TekstDEF
Spirituele eigenschappen: ... Spirituele eigenschappen; ... De Esdoorn laat deze verdeeldheid ook zien doordat de stam vaak vanaf de wortels al in tweeën .

paars
Wat betekent de kleur paars | Kunst en Cultuur: Diversenkunst-en-cultuur.infonu.nl › Diversen
24 jan. 2017 â€" Paars wordt samengesteld uit de kleuren rood en blauw, rood staat voor het mannelijke aardse en blauw voor het vrouwelijke, meer spirituele.

twee wordt steeds meer 1, oftewel 1 mag bestaan uit 2 (of meerdere) compenenten. 2 hoofden op 1 lichaam.

liefs

Damaris

Carla

In de Keltische boom-astrologie is een esdoorn onafhankelijk en zowel bescheiden als eerzuchtig. De esdoorn bloeit het ene jaar met een vrouwelijke bloem en het jaar daarop weer met een mannelijke, en kent daarom meerdere verschijningsvormen.

Onafhankelijkheid en originaliteit. Daardoor botst deze persoon ook nogal eens met zijn of haar omgeving. Een eigenzinnig mens vol tegenstrijdigheden, wilskrachtig en betrokken. Toch kunnen esdoorns soms ook heel verlegen en terughoudend zijn, ook zijn ze soms veel te goedgelovig. Het leven met een esdoorn gaat zelden over rozen maar is nooit saai of eentonig. Maar ondanks dat hebben zij het hart op de juiste plaats zitten en zijn zij vaak een praatpaal voor een ander.

Anja

@Carla,
Ik heb, zeker nogal eens in het verleden, problemen gehad met mensen die mij graag in de kudde zagen lopen. In bijzonder met mijn familie. Onafhankelijk ben ik altijd al geweest, deels omdat ik al vroeg emotioneel zelfstandig was. Maar verder?? Ze noemen mij vaak origineel ja, ik krijg vaak te horen dat ik van die droge opmerkingen kan maken. Maar ikzelf noem het gewoon logisch nadenken.
Nu weer even heel recent. Ik weet hoe de coronacijfers opgekrikt worden, waar ik hier niet over ga uitwijden want zo leuk is dat niet. Maar in tegenstelling tot nogal wat mensen in mijn omgeving, heb ik hierover diep over nagedacht en ja, dan kan ik nog ruzie krijgen als ik echt ga vertellen hoe het werkelijk zit.

Ik weet niet of ik verlegen ben maar soms wel terughoudend. Ik ben best een goede praatpaal en omgekeerd ben ik altijd bereid om mensen openheid van zaken te geven maar.......het moet wel zin hebben!! Als ik merk dat mensen voor bepaalde dingen niet open staan-wat overigens hun goed recht is-dan word ik ook terughoudend. Niet omdat ik verlegen ben maar omdat het geen zin heeft. Iets moet wel zin hebben bij mij.

In het verleden ben ik vaak te goedgelovig geweest. Nu nog weleens maar stukken minder.


@Damaris,
Er is mij al eens voorspeld dat ik in de kunst en cultuurbranche zal gaan werken. Het materiële zal steeds meer met het spirituele verenigd worden. Wat mij meer en meer het gevoel gaat geven van op mijn bestemming aankomen.

Heel straf dat jij in dat verband Zwaarden 9 noemt, die ook op de plaats van mijn liefdeslegging lag. Indirect heb ik het idee dat deze droom daar ook mee te maken heeft, daar ik al een paar keer over hem gedroomd heb en.........hij heeft naar mijn idee geen twee hoofdjes maar zit nu wel tussen twee keuzes in. Hij heeft al een tijdje een vriendin maar ik merk wel dat hij zich mega aangetrokken voelt tot mij en ik wij kunnen ook zeer goed met elkaar praten maar op de een of andere manier kan hij zich nog niet losmaken van zijn huidige vriendin.
Ik droomde vannacht namelijk dat hij met zijn vriendin in een kasteel zat en dat hij eruit werd gesmeten. Dat kasteel had een hele lange verdedigingsmuur. Hij liep naar me toe, pakte mijn hand en zoende mij. Ik ga even naar mijn vriendin toe. Zei hij!

Hoe lief ik hem overigens ook vind: ik heb hem wel laten weten dat ik niet eindeloos op hem blijf wachten. Ik heb hem een bepaalde tijd gegeven en als hij er dan nog niet uit komt, dat ik dan weer mijn eigen weg ga.


ANJA

Damaris

dus één lichaam houdt zich met twee hoofden bezig. Hij houdt de zon vast......de keuze ligt bij hem. Begrijpelijk dat je daar een tijd aan koppelt. In jouw droom word hij uit het kasteel (volgens wik:i Ook al is het woord kasteel voor veel mensen een containerbegrip, het wordt in ieder geval gebruikt om een private versterkte woonplaats van een heer of edele aan te duiden. de pentakels kaarten, willen vasthouden aan zekerheden, maar de page is een leerling, en leerlingen gooien zovaak roet in het eten)  gesmeten, dus hij zal de druk voelen.

liefs
Damaris.


Anja

Hoi Damaris,

Wederom bedankt voor je zoals zo vaak interessante feedback!
Je hebt het weer straf geformuleerd: een lichaam zal zich met twee hoofden bezig houden. Wat minstens vaker tot juiste keuzes leidt.
Kasteel is voor mij geen containerbegrip maar een middeleeuws gebouw wat de vijand probeert tegen te houden!

Erg jammer dat hij dan druk voelt maar ik heb geen zin om een tijd lang met een illusie te leven, mocht hij uiteindelijk voor haar gaan.
Interessant dat je heer of edele noemt want ik denk dat ik deze heer in mijn laatste leven al een keer ontmoet heb! In dat laatste leven waarin ik- je zal het nu niet meer van me zeggen :D- een eigen kasteel had en een daarbij snobistische inslag. Ik hou er rekening mee dat ik nu mijn lesje moet leren en hij uiteindelijk voor haar gaat. Ik weet niet of hij dan gelukkig gaat worden als dat op grond van zijn zekere gevoel gebeurt maar dat is een hoofdstuk voor later!!

Damaris

Hoi Anja.

Weet de vriendin van deze edele heer ook iets met het contact met jouw? Zo niet zie ik niet waarom het een les voor jouw moet zijn. Als zij van niets weet zit er sowieso iets mis in de relatie. Kiest hij dan van haar, zwaai hem dan maar met liefde uit, want dan is hij jouw helemaal niet waard.

liefs
Damaris.


Anja

Hoi Damaris,

Hij zegt dat ze wel van mij weet! Ik heb al zo een plannetje zitten bedenken om daar achter te komen.
Ik heb hem meteen duidelijk gemaakt dat we voorlopig niet met elkaar gaan slapen, daar ik eerst zeer zeker wil hebben of hij wel voor mij wil gaan.

We gaan het zien Damaris. Ik verwacht het niet maar mocht het zo zijn dat er iemand op mijn pad komt die wel helemaal voor me wil gaan, dan is mijnerzijds de keus snel gemaakt.


ANJA