Auteur Topic: Ook leuk om te doen  (gelezen 270 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Ook leuk om te doen
« Gepost op: september 23, 2020, 21:02:09 pm »
Ik ben te nieuwsgierig om deze legging niet op mezelf uit te proberen.

A. Hemel: Kelken Schildknaap
B. Ik zelf: Staven 3
C. Aarde: Zwaarden Koningin

1. Aarde: Pentakels 2 ;D (ik zeg maar niks meer :P)
2. Staven: Kelken 2  ;D
3. Kelken: Pentakels Koningin
4. Zwaarden: Kelken Koningin

Staven 3 geeft voor mij overduidelijk aan dat ik me weer helemaal opnieuw met de mensen om mij heen moet gaan verbinden. Vooral dat ik hier veel meer vertrouwen in moet hebben! Ik voel dat ik vanuit de hemel hier op een hele subtiele manier in gesteund word! Heel moeilijk om hier zo even uit te leggen hoe ik dat precies voel maar het is er wel degelijk!

Kijk ik naar de kaarten 1 t/m 4, dan voorzie ik dat ik binnen niet al te lange tijd veel veranderingen op het sociale vlak ga doormaken. Hele mooie en fijne ervaringen maar ook dingen die minder zijn. Toch een heel sterk gevoel van dat "het' zo moet zijn, al blijf ik mezelf wel verantwoordelijk houden voor mijn eigen handelswijzen.

Damaris

• Senior lid
Re: Ook leuk om te doen
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2020, 13:24:54 pm »
Vannacht stap ik ineens een onbekende plantenkas binnen. Allereerst zie ik allemaal zonnebloemen in potten staan. Vervolgens zoek ik naar groene planten maar ik ben er nog niet zo goed uit welke ik zal nemen. De temperatuur in die kas was normaal.

Zonnebloemen: ik neem het heft steeds meer in eigen hand.

Groene planten: ik word liever :P in ieder geval milder  :-X  :)

Om met de deur in huis te vallen. 3 koninginnen, een moederlijk gezelschap. Wijze vrouwen vind ik koninginnen. De koninginnen liggen in het aardse gebied, en dat vind ik  wel bij jouw passen. En toch op jouw plaats staven 3. Een mannelijk figuur kijkt uit over de woestijn (uitgegroeide aarde?). Daar waar het allemaal is gebeurd. kleerscheuren, er is geleefd (gedwongen loslaten). De 3 staven de 3 koninginnen. het getal 3 en 2 is hier belangrijk. duelisme en "het Hogere". Deze legging doet mij denken aan je droom van de Zonnebloemen in de kas. Wat wil je? De kelken schildknaap is een bekwame leerling, die het hogere doel heel goed kan dienen, maar dan zal er op aards nivo heel wat los gelaten moeten worden. Want de koninginnen zijn de "meerdere" in het tarot spel, en ze liggen op aarde. Dus het lijkt me heel moeilijk voor je dat los te laten. De strijd tussen aarde en hemel. De keuze is aan jouw. Stappen de zonnebloemen uit hun pot?

liefs
Damaris.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2020, 20:03:46 pm »
Kleerscheuren, geleefd en vooral GEDWONGEN loslaten!! Ja, vooral dat laatste is heel erg geweest!! Daar heb ik nog kleerscheuren van!! Daarom blijf ook ik voorlopig nog alleen! Eerst het heft weer eens in eigen hand nemen!! Kelken Schildknaap is niet zo'n luidruchtige jongen, die helpt mij 'van bovenaf' om mij als het ware het hogere doel te dienen!
Zoals jij dit alles omschrijft, vind ik ook de koninginnen bij mij passen maar helaas :) :) ;)ook dat loslaten. Dat moeilijke loslaten is mij nog niet zolang geleden ook duidelijk geworden. Maar weet je Damaris?! Puur mijn gevoel, zegt me dat ik eerst zelf moeite ga doen om e. e. a. los te laten maar.......op een gegeven moment zullen bepaalde gebeurtenissen mij hier ook toe dwingen! Zie o. a. De Toren die bij mij in de toekomst ligt, ook op de achtste plaats van mijn jaarlegging 2020! Op een gegeven moment zal ik zetjes krijgen van 'boven', uitgedeeld door de Schildknaap van Kelken!

Die zonnebloemen stappen uit hun pot als ze de juiste aarde hebben gevonden!!

Liefs,

Anja

Damaris

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2020, 10:09:02 am »
Ik denk dat heel veel mensen gedwongen worden los te laten. De wereld is aan het veranderen, we kunnen niet meer verder. Ik had 2 jaar geleden een gesprek met een financiële baas uit de bouw, en hij zei: "we dachten altijd The Sky is the limit, maar dat is niet zo". Hij werkte voor een groot bedrijf, en terwijl hier flink wordt gebouwd, vertelde hij mij......Onze meeste projecten zijn in het buitenland, hier kom je (bijna)niet aan werk. Mijn mond viel open van verbazing. Nu met het uitbreken van corona, is wereld al helemaal van slag, althans de mensenwereld. Ik denk dat het Universum bezig is alles op zijn kop te zetten, zodat we wel moeten loslaten. Dat je uit je pot moet gaan stappen, ongeacht of jij de juiste  aarde vind of niet. We worden met zijn allen wakker geschud, en we zouden graag willen blijven slapen.  Lekker warm onder ons dekentje van stof, ongeacht de nachtmerrie's die we ook vaak hebben, willen wij in het bedje/potje blijven.

liefs
Damaris

‘Vriend Uttiya, stel er is een grensstad van de koning, met sterke wallen en belegeringstorens op sterke funderingen en met maar één poort. Er is ook een poortwachter, die intelligent, ervaren en voorzichtig is, die onbekende mensen buiten houdt en alleen diegenen die bekend zijn toelaat. Die poortwachter loopt langs het pad dat de stad geheel omringt, en terwijl hij dat doet, bemerkt hij in de wallen geen enkel gat of opening, zelfs niet een die groot genoeg is voor een kat om doorheen te glippen. Hoewel hij niet weet hoeveel schepsels de stad binnenkomen of verlaten, weet hij toch dit: Ieder schepsel dat de stad binnenkomt of verlaat, kan dit alleen maar doen door deze poort.’‘Op dezelfde wijze vriend Uttiya, is de tathagata niet geïnteresseerd of de hele wereld daardoor zal ontsnappen of de helft ervan of een derde deel. Echter, de tathagata is zich ervan bewust dat wie er ook ontsnapt is, nu ontsnapt en zal ontsnappen aan de wereld, dat alleen gedaan heeft, doet of zal doen door de verwijdering van de vijf hindernissen (nivarana) die de geest bezoedelen en het begrip verzwakken. Waarbij ze hun geest stevig vestigen in de vier grondslagen van oplettendheid (satipathana) en de zeven factoren van verlichting (bojjhanga) in hun ware aard ontwikkelen. 

Dit verhaal past mooi bij jouw toren, en het kunnen ontsnappen uit je pot.

liefs
Damaris
« Laatst bewerkt op: september 26, 2020, 10:41:31 am door Damaris »

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2020, 22:16:11 pm »
In the sky is the limit heb ik NOOIT geloofd, zelfs niet in de jaren negentig! Ook ik moet veranderen maar dan op een andere manier dan de gemiddelde zal ik maar even zeggen. Nu nog de pit, om te stappen uit de pot! Om in ieder geval deels terug te gaan naar de oorsprong (aarde).
Om die pit te verkrijgen, heeft mijn stukje aarde behoefte aan een plensbui, daar mijn stukje aarde inmiddels verdord is. De Toren (onweer, zie de bliksem) gaat voor zo'n waarschijnlijk korte maar krachtige bui zorgen.

Dank je voor je mooie stukje!

Liefs,

Anja

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2020, 23:36:41 pm »
Mooi om mee te lezen  :)

Anja