Auteur Topic: Als De Ster aan de hemel straalt!  (gelezen 182 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Als De Ster aan de hemel straalt!
« Gepost op: september 18, 2020, 23:15:32 pm »
Beste allemaal,

Omdat ik weer het gevoel heb dat er e. e. a. in de lucht zit en ik vandaag De Ster trok, heb ik een kleine legging, genaamd De Ster voor mezelf gedaan.

1. Waar ik sta: De Hogepriester
2. Mijn taak...: De Wereld
3. Mijn moeilijkheden: Zwaarden 2
4. Mijn sterke punten: De Toren
5. Mijn doel..............: Kelken Aas!

Wat dit bij mij oproept.
Ik heb sterk het idee, dat dit weleens om een langdurige liefde in de verre toekomst kan gaan! Heel mooi natuurlijk! Maar.....als ik zo eens naar deze legging kijk, dan denk ik dat het om iemand gaat die mijn omgeving mij niet gunt of op de een of andere manier niet pruimt. Sterker nog: ik heb het idee dat-iemand waarvan ik het niet verwacht-roet in het eten zal gooien!
Ik kan even niet bedenken waarover het anders zal moeten gaan.

ANJA

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Re: Als De Ster aan de hemel straalt!
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2020, 01:16:59 am »
Ik ben benieuwd wat het je zal brengen Anja!

Damaris

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2020, 09:50:06 am »
Beste Anja.

Mooie kaart de ster, één van mijn lievelingskaarten. Hoop, misschien toekomst. Ik blijf liever in het heden, die kan ik overzien. Ik weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, en wat er gebeurd zal gebeuren. Of er een liefde op je pad ligt ik weet het niet. Liefde is overal waar je kijkt, maar meestal zien we het niet. Als ik zo naar je kaarten kijk zie ik water,  en weer opnieuw laten stromen (emotie). Ik heb het gevoel dat je vast zit. Vast zit aan dingen die je gelooft. (hoge priester). De kroon wordt eraf gestoten door de torenkaart (sterkste punt) Het aftrekken van een pleister op een oude wond. Alweer de zwaarden 2, zwaarden is lucht. Uit de toren komen. En dat is jouw moeilijkheid, je blijft graag op je troon zitten. De zwaarden hoog houden, maar de taak is de vrouw van de wereld te redden. Zij zit gevangen, en haar magische toverstafjes zijn opgesloten, omringt door een dikke haag. Tijd om te snoeien, en te tuinieren. De grootste vijand die roet in het eten kan gooien, ben jezelf. Wij zitten altijd te loeren, naar de omgeving. Maar de vijand zit niet achter een struik. Het feit dat we vergeten ons met de struik bezig te houden, is het probleem, want die kan steeds dikker en dikker worden.

Liefs
Damaris

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2020, 21:47:22 pm »
Hey Damaris 8)

Dank je voor je toch wel uitgebreide feedback!
Wat dat vastzitten betreft, gaat het hier denk ik om het vastzitten aan mijn huidige situatie. Liever gezegd: aan mijn huidige zekerheden. Ik ben ooit een (veel) grotere held geweest als het om het opgeven van zekerheden aan kwam. Dit komt o. a. doordat er een periode in mijn leven is geweest, waarin ik veel met profiteurs te maken heb gehad. Plus dat ik toch ook wel een aantal zekerheden ben kwijtgeraakt. En dat doet emotioneel wat met mij. Vandaar denk ik dat alles niet meer zo goed stroomt. Ik ben in ieder geval zeer kritisch geworden in wie ik waarom toelaat in mijn leven. Ik vind dit absoluut niet leuk om te doen maar helaas. Met weemoed denk ik nog weleens terug aan de tijd dat ik nog een stuk onbevangener in het leven stond. Let op! Ik idealiseer niks! In elke levensfase zijn er dingen die goed en minder goed zijn. Maar een stukje spontaniteit van vroeger zou ik wel graag terug willen hebben.

Universele liefde is er zeker maar dat vind ik dan toch wel weer wat anders aanvoelen dan liefde die je de ene persoon aan de ander geeft. Zeker als er een unieke band is tussen twee mensen.

Het kan zijn dat ik mijn eigen vijand ben, toch ben ik er niet honderd procent zeker van dat dat het (alleen) is. Op de een of andere manier kan ik tot nu toe niet aan de indruk van een geheime vijand ontkomen. Maar of ik daar gelijk in heb blijft nog afwachten.

Liefs,

Anja

Damaris

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2020, 16:13:31 pm »
Wat dat vastzitten betreft, gaat het hier denk ik om het vastzitten aan mijn huidige situatie. Liever gezegd: aan mijn huidige zekerheden. Ik ben ooit een (veel) grotere held geweest als het om het opgeven van zekerheden aan kwam. Dit komt o. a. doordat er een periode in mijn leven is geweest, waarin ik veel met profiteurs te maken heb gehad. Plus dat ik toch ook wel een aantal zekerheden ben kwijtgeraakt. En dat doet emotioneel wat met mij. Vandaar denk ik dat alles niet meer zo goed stroomt. Ik ben in ieder geval zeer kritisch geworden in wie ik waarom toelaat in mijn leven. Ik vind dit absoluut niet leuk om te doen maar helaas. Met weemoed denk ik nog weleens terug aan de tijd dat ik nog een stuk onbevangener in het leven stond. Let op! Ik idealiseer niks! In elke levensfase zijn er dingen die goed en minder goed zijn. Maar een stukje spontaniteit van vroeger zou ik wel graag terug willen hebben.

Dat herken ik. Maar het is wel leven en durven leren. Door de zure appel heen, en niet 1 zure appel, maar meerdere.

Universele liefde is er zeker maar dat vind ik dan toch wel weer wat anders aanvoelen dan liefde die je de ene persoon aan de ander geeft. Zeker als er een unieke band is tussen twee mensen.

Ja maar ik denk dat wij met huidige leefsituatie dit bijna niet meer realiseren. Wij zitten vast in een droom (wereld) een soort illusie. Ik weet nog van mijn opa en oma dat zij die unieke band hadden.....hoewel niet alles koek en ei was. Maar zij hadden elkaar voor de honderd procent nodig. Bij ons is scheiden om niets normaal. Ontrouw zijn......Geld nog al zo'n item. Iets is er loos. Ik ken namelijk niemand die nog bij zijn eerste partner is. Minstens 3 zijn daar voor nodig. Ons leven gaat continue zo snel, het podium veranderd ieder moment. Alles raast aan je voorbij. Mensen weten niet meer wat ze aan het doen zijn. Want bij vele heb ik echt wel gemerkt dat ze van hun partner hielden, maar toch gingen ze vreemd. Daarom zoek ik de Universele liefde.....om bij thuis te kunnen komen. Eerst wakker worden.......en dan zie ik wel weer.

Het kan zijn dat ik mijn eigen vijand ben, toch ben ik er niet honderd procent zeker van dat dat het (alleen) is. Op de een of andere manier kan ik tot nu toe niet aan de indruk van een geheime vijand ontkomen. Maar of ik daar gelijk in heb blijft nog afwachten.

Het duister is onze vijand. Het niet weten......is onze vijand. Dus turen we in de ruimte om te kijken waar het is, en bewaken onze eigen ruimte. licht brengen in de duister, kijken wie en wat de vijand wil. Maar het blijft altijd moeilijk om rustig te blijven kijken. Mister ongeduld kijkt altijd om de hoek mee.

Liefs
Damaris

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2020, 23:35:23 pm »
Wij lijken momenteel in een wegwerp maatschappij te leven! Ook met de illusie dat alles in het leven maakbaar en planbaar is. En o wee als blijkt dat het leven niet gaat zoals men wil!! Dan realiseert een mens zich niet wat hij heeft maar focust zich in hoofdzaak op wat er niet is. Wat er loos is: een consumptie maatschappij! We schaffen een paar goedkope schoenen aan. Kapot? Niet meer naar de schoenmaker maar direct weggooien!

Dan bijt ik toch maar liever in die appels!!

Liefs,

Anja

Damaris

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2020, 17:42:19 pm »
Je buik zit weliswaar vol maar dan denk ik puur en alleen met buikvulling! Niet met voedzaam en vitaminerijk eten.

Dus geen zure appel dieet.

liefs
Damaris

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2020, 20:35:34 pm »
 8)