Auteur Topic: De mail aan mijn meerdere  (gelezen 337 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
De mail aan mijn meerdere
« Gepost op: september 07, 2020, 21:56:23 pm »
Beste allemaal,

Omdat mij wat dingen niet duidelijk waren, heb ik mijn meerdere een mail gestuurd. Het was een nette mail, waarin ik stapsgewijs opsomde wat mij waarom niet duidelijk was. Wederom kreeg ik een beschaafde mail terug. Toch heb ik hier een vreemd gevoel over. Zodoende heb ik in alle rust een kaartje getrokken met de vraag wat zij van mijn mail vond. Ik trok

Zwaarden 5

Deze kaart geeft mij het idee dat ze nu heel beducht voor me is. Dit terwijl ze dat naar mijn idee niet hoeft te zijn. Al was het alleen maar omdat we nooit ruzie of wat dan ook hebben gehad. Heel raar dat een correcte mail dan als een soort van bedreigend wordt gezien.

Gitte

• Nieuw lid
  • *
Re: De mail aan mijn meerdere
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2020, 06:47:45 am »
Dag Anja,

Zwaarden 5 is voor mij een kaart die valsheid en achterbaksheden aangeeft.
Zaken die niet netjes lopen. Gemeenheid ect.

Zijn er collega's die niet eerlijk zijn ten opzichte van jou? kwaadspreken?
Is zij wel oprecht in haar mail naar jou?
"wat gaat ze verder doen met haar antwoord ?"  (bv. ook kaartje trekken?)
Omdat haar antwoord beschaafd geschreven is geeft nog niet aan dat haar bedoeling even beschaafd is.

Groetjes,

Gitte

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2020, 21:09:54 pm »
Hoi Gitte!!

Leuk dat je hier weer eens bent!

Ik weet niet of het collega's zijn of het bedrijf in zijn algemeenheid maar dat hier zaken niet kloppen dat is mij wel duidelijk! Ik ging er al niet vanuit dat haar bedoelingen beschaafd zijn! Maar bedankt.

Nu nog een kaartje voor de vraag wat zij met mijn antwoord gaat doen: Zwaarden 2. Ik denk dat ze nu nog niet zo goed weet wat ze met mijn antwoord aan moet.

Dank je voor je feedback!!

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2020, 00:23:00 am »
Ik ben niet zo goed in kaarten duiden als jij, maar bij zwaarden 5 denk ik aan iemand 'die zich niet wil laten kennen' en die inderdaad op haar hoede is, misschien dingen achter jouw mailtje zoekt die je er helemaal niet mee bedoeld hebt. Zwaarden 2 is eigenlijk een logisch vervolg in deze situatie, ze weet duidelijk niet wat ze er mee aan moet, wat jij ook al zegt.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2020, 20:40:03 pm »
Niet zo bescheiden CArla :) :) :)

Aan je intuïtie mankeert in ieder geval niks 8) Even in theorie er vanuit gaan dat je gelijk hebt. Waarvoor of waarom is zij zo op haar hoede? Ik vraag mij af of dit puur en alleen aan mij ligt of met het beleid van het bedrijf vanwege het feit dat daar iets speelt wat ik schijnbaar niet mag weten. Ik krijg namelijk een gevoel van geheime clausules maar weet dit niet goed te plaatsen.

Want waarom neemt ze niet gewoon contact met me op om openlijk op een manier voer haar onzekerheid te praten?

Groetjes van Anja

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2020, 00:47:40 am »
Het kan ook gewoon haar aard zijn, dat het helemaal niks met jou te maken heeft, sommige mensen durven nooit het achterste van hun tong te laten zien. En ook kun je gelijk hebben met wat jij 'geheime clausules' noemt, dat zou mogelijk een bedrijfsmatige koerswijziging o.i.d. kunnen zijn waar wel met haar over is gepraat/gebrainstormd, maar wat nog niet aan iedereen kenbaar wordt gemaakt. Zoiets..

Gitte

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2020, 16:14:48 pm »
Helemaal eens met de redenering van Carla.
Het is uiteraard moeilijk als meerdere om het achterste van je tong te laten zien want dat kan tegen haar gebruikt worden.  Of minstens daar is ze angstig voor.
Ze zal nooit open kaart spelen, omdat zij denkt dat dit een vorm van zwakheid is.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2020, 22:53:51 pm »
Als ik de laatste reacties van Carla en Gitte zo eens lees, dan heb ik zoiets van laat ze maar "fijn" in die Zwaarden 2 blijven hangen! Laat ze er maar "fijn" geen raad mee weten! Want als zij niet open wil zijn, dan doe ik haar geen tegemoetkomend gebaar om dat wel te kunnen zijn. Want ik blijf dit achterbaks vinden. Ik vind dit juist een teken van zwakheid! Open kaart spelen is iets anders dan valse praatjes rondbazuinen.

Damaris

• Senior lid
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2020, 11:51:13 am »

Ik heb vaak ervaren dat twee tweeën aangeven dat partners uiteen gaan, zowel zakelijk als privé. Ook dat twee dames het gevaar van roddelen aangeven. Kan voor mij nu een waarschuwing zijn om me daar niet aan te bezondigen maar ook dat ik zelf moet oppassen voor mensen die zich met roddel bezighouden.
Vooral Pentakels 2 geeft voor mij aan dat er nog veel wisselende situaties zullen volgen eer het bestendige zich aandient. Maar ook die wisselende situaties hebben een leerdoel.

ANJA

Ik denk dat je heel veel dingen (aan)voelt/weet. Er is een spiritueel weten en een aards weten, en soms komt dit allemaal niet met elkaar overeen. Op aards niveau kunnen er allerlei dingen gebeuren die je misschien niet kunt overzien. Ik kan geen zinnig antwoord geven of je het dan wel of niet moet doen (moet je je bemoeien met de zaken van je meerdere). Ik zelf ben zoals jij, springen (niet verstoppen achter......maar handelen), maar het heeft me vaak ook heel veel pijn bezorgd op aards niveau, en op hoog niveau kan ik het niet beoordelen, tenslotte ben ik een mens.

liefs
Damaris

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: september 12, 2020, 23:11:59 pm »
Beste Damaris,

Ik heb al een plannetje bedacht! Ik doe namelijk net alsof ik een sprong heb gemaakt, wat niet zo is. Kijken hoe ze reageert.

Damaris

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: september 13, 2020, 10:00:15 am »
Succes.

liefs
Damaris

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2020, 21:46:42 pm »