Grote houten huizen themapart plus een supermarkt

Gestart door Anja, augustus 10, 2020, 23:23:44 PM

Anja

In mijn droom ben ik overduidelijk in een Duitse supermarkt. Ik sta al bij de kassa want ik weet nog steeds niet wat ik moet kopen. Ik voel me wel heel erg thuis in die winkel.

Niet veel later zit ik met een kennis in de bus op weg naar een dorpje, vlakbij mijn woonplaats. We zijn op weg naar een themapark. Eenmaal daar aangekomen, zie ik grote, houten middeleeuwse huizen. Ik doe een deur open en weer dicht.

Anja

Carla

Thuis voelen in een Duitse supermarkt.. ga je daar in het echt weleens heen? Als ik het zou dromen zou dat geen speciale betekenis hebben, maar als jij nooit over de grens naar de supermarkt gaat kan dat 'Duitse' misschien ook een betekenis hebben. Je voelt je er in ieder geval wel thuis, maar je wilt ook 'af gaan rekenen'.

Dat zou misschien kunnen betekenen dat het tijd wordt om met bepaalde gewoonten 'af te rekenen'. En nu ik zo schrijf denk ik bij Duits op dit moment ook aan 'een grens over gaan', dus je zou je eigen grenzen kunnen verleggen.

En dan een themapark.. je doet een deur open en weer dicht. Heb je alleen gekeken? En die houten middeleeuwse huizen, wat zou dat kunnen betekenen?

Intrigerende droom weer Anja  :)

Gitte

Beste Anja,

Wat een prachtige droom met veel diepe betekenis.

Citaat van: Anja op augustus 10, 2020, 23:23:44 PM
In mijn droom ben ik overduidelijk in een Duitse supermarkt. Ik sta al bij de kassa want ik weet nog steeds niet wat ik moet kopen. Ik voel me wel heel erg thuis in die winkel.

Niet veel later zit ik met een kennis in de bus op weg naar een dorpje, vlakbij mijn woonplaats. We zijn op weg naar een themapark. Eenmaal daar aangekomen, zie ik grote, houten middeleeuwse huizen. Ik doe een deur open en weer dicht.

Anja

Er zijn enkele woorden die mij meteen opvielen:

Duits
Supermarkt
Hout
middeleeuwse huizen

Een supermarkt is voor mij iets waar je dingen gaat aankopen die je zelf niet in huis hebt.
(vaak weten we niet eens wat we allemaal in eigen voorraadkast hebben)
Duits geeft mij aan dat je het in een ander land gaat zoeken waar je een goed gevoel hebt.
Als ik aan een stuk hout denk, krijg ik het gevoel van iets houterig, moeilijk buigzaag en doet me denken aan een ruggengraat.
middeleeuwse huizen heeft mij in combinatie met het houten aan dat iets van heel lang geleden een inpakt gehad heeft (huis staat voor jouw persoon)

Om hiervan een synthese te maken zou ik zeggen:
Jij wilt kennis, info etc. verwerven maar onbewust weet jij dat je het allemaal in "eigen"huis hebt maar nog niet goed weet hoe het te hanteren.
Het kan ook zijn dat jij nog niet helemaal uitgemaakt hebt waar jouw innerlijke behoefte aan kennis liggen.
Daarom sta je meteen aan de kassa.
Je bent niets verschuldigd... er ligt niets op de loopband om af te rekenen.
Het feit dat je met een kennis in de richting van uw woonplaats rijdt geeft mij aan dat er een vorm van opening is maar het houterige mag nog eerst versoepelen... het mag er allemaal meer speels (themapark) aan toe gaan.
Dat zal ook gebeuren maar in fases. De deur open maar ook dicht om terug te evalueren hoe je het ervaart diep in jezelf
Opnieuw open en weer dicht om dan veilig in eigen cocon terug te komen.
Het gaat hier voor mij althans duidelijk over een prachtige evolutie binnen jezelf waar jij naartoe zal groeien
maar op een voorzichtige manier "stapje voor stapje".

Groetjes,

Gitte

Carla

Opeens dacht ik ook nog dat je schreef dat je met een 'kennis' op weg bent, dat dat ook symbool zou kunnen staan voor jouw kennis, je wijsheid, je ervaring, en dat je dat meeneemt naar een dorpje vlak bij je eigen woonplaats (= vertrouwd, eigen, bekend terrein). Dus je weet eigenlijk meer dan je bekend is, en die kennis is al bijna 'thuis' aangekomen.

Anja

@Carla,
Ik ga weleens naar Duitsland maar niet speciaal om naar de supermarkt te gaan. Mijn gevoel: een meer no nonsens mentaliteit, wat jij mogelijk als een afrekening kan zien. Kan met bepaalde eigenschappen afrekenen zijn maar ook mijn grenzen verleggen. Weet denk ik ongeveer wel waar dit op slaat.
Wat dat themapark betreft: ik heb alleen achter die deur gekeken, zag verder niks.

@Gitta,
Nieuwe behoefte en kennis kan weleens een heroriƫntatie op een nieuwe loopbaan zijn voor mij. Of...misschien iets heel anders dan werk, al is dat beeld bij mij vager. Die evolutie is voor mij een ondernemend kantje wat lang verborgen is gebleven. Stapsgewijs (ik merk het nu al subtiel) zal ik hier naartoe groeien.

Dames, mijn dank aan jullie allebei voor jullie prachtige inzichten.

ANJA

Gitte

Citaat van: Anja op augustus 13, 2020, 21:23:13 PM

@Gitta,
Nieuwe behoefte en kennis kan weleens een heroriƫntatie op een nieuwe loopbaan zijn voor mij. Of...misschien iets heel anders dan werk, al is dat beeld bij mij vager. Die evolutie is voor mij een ondernemend kantje wat lang verborgen is gebleven. Stapsgewijs (ik merk het nu al subtiel) zal ik hier naartoe groeien.

Dames, mijn dank aan jullie allebei voor jullie prachtige inzichten.

ANJA

Hi Anja,

Dank je wel voor de feedback.
Wat me opviel in deze droom en ook in de vorige dat het "stap voor stap" wel nadrukkelijk herhaald wordt.
(Denk maar aan de helikopter met legoblokken)
Hierbij krijg ik het gevoel dat het een signaal is van " maak je niet druk, geen zorgen, neem rustig de tijd om terug naar je dorp (naar "jouw" kern) te gaan. Niets overhaast en alles op jouw tempo".
Stel je openen voor het nieuwe en op het juiste moment zal het zich bij je openbaren.

Succes,

Gitte

Anja

GROTE DANK Gitta!

Ik denk dat je keihard in de roos hebt geschoten!

Groet,

Anja

Carla

Anja

@Carla,
Wat jij hier schrijft over mijn grens over gaan: dit hoeft niet perse alleen maar op Duitsland te slaan maar....ik heb sinds vandaag het vage vermoeden dat dit wel met een ander land te maken kan hebben. Ik heb het vermoeden van Ierland of Schotland.

Gitte

Citaat van: Anja op augustus 14, 2020, 21:40:01 PM
@Carla,
Wat jij hier schrijft over mijn grens over gaan: dit hoeft niet perse alleen maar op Duitsland te slaan maar....ik heb sinds vandaag het vage vermoeden dat dit wel met een ander land te maken kan hebben. Ik heb het vermoeden van Ierland of Schotland.

Lieve Anja,

Op zich is het niet eens belangrijk of het om Duitsland, Ierland of Schotland gaat.
Naar mijn gevoel gaat het om grenzen verleggen (maar ik kan mis zijn)... over de grenzen heen kijken,  Grenzen die voor jou op dit moment verder reiken dan jij ooit voor mogelijk hield.
Als ik denk aan Duitsland dan denk ik aan " culinaire genieters" = binnenhalen, genieten, groeien
Denk ik aan Ierland dan denk ik aan groene weiden, heuvels... = ademvrijheid, ruimte.. dauwdruppels en schapen => onschuld
Schotland: kastelen en gebouwen, een verleden = waarden, normen en stabiliteit

Maak ik hiervan een synthese... Anja dan voel ik sterk aan dat jij voor een heel belangrijk moment in jouw leven staat.
Een kruispunt die jou heel veel te bieden heeft.
Wel voel ik een vorm van terughoudendheid... "zal ik of zal ik niet".
" Ga ik gaan voor wie ik ben??? of blijf ik nog even de Anja die zij (leerkrachten, ouders, familie enz) ooit van mij dachten te kneedde? "

Zet jouw manen gerust te kijk...
Brul als een fiere leeuw voor wie jij bent.
Brul vanuit jouw meesterschap... niet vanuit een oude onmacht. Dat is verleden tijd!!!

Goede nacht Anja.
Fijn weekend voor jou en iedereen die dit leest.

Genegen,

Gitte  ;)

Anja

En toen was ik vannacht weer in Duitsland en wederom WEER in een winkel!

Ik weet niet om welke winkel het gaat maar ik bestelde niks en ik kreeg over de toonbank ongevraagd een sleutel uitgereikt.

Carla

Alweer een grens over!
Die sleutel is wel heel erg symbolisch, ik ben benieuwd wat je ermee zult gaan openen.

Gitte

Citaat van: Anja op augustus 21, 2020, 22:36:57 PM
En toen was ik vannacht weer in Duitsland en wederom WEER in een winkel!

Ik weet niet om welke winkel het gaat maar ik bestelde niks en ik kreeg over de toonbank ongevraagd een sleutel uitgereikt.

Goede morgen Anja en iedereen hier  ;)

Dit vind ik toch weer apart.
Terug Duitsland!
Opnieuw een winkel.

Zoals Carla al opmerkte, een grens overgaan.
Zal jij vanuit het buitenland een aanbod krijgen?
Wordt hulp/iets (werk) aangeboden vanuit een andere/aangrenzende plaats?
Sleutel zie ik altijd als "geluk", een deur die opent.
Zou het misschien om een liefde gaan?  :)
(als ik terug denk aan het themapark waar jij met die kennis naartoe ging)
Je vraagt er niet om maar het komt op je af? :D

Ik ben ook benieuwd,

Tot later,

Gitte

Anja

Hoi Gitte!

Ik ben minstens zo benieuwd als Carla welke deur(en) ik zal gaan openen!!

Een aanbod uit het buitenland zie ik er eigenlijk niet zo in. Dan denk ik eerder dat er hulp of iets (van werk) wordt aangeboden vanuit een andere aangrenzende plaats of vanuit een andere buitenwijk dan waar ik woon! Ik heb in ieder geval wel sterk het gevoel dat het om iets beters gaat.

Ik weet ook niet of het om een nieuwe liefde gaat, ik heb wel sterker het gevoel van nieuwe sociale contacten. Ik denk dat van daaruit een liefde kan opbloeien.

Gitte en Carla, bedankt voor jullie inbreng!