Auteur Topic: Mijn eerste tarotlegging  (gelezen 299 keer)

Gitte

• Nieuw lid
  • *
Mijn eerste tarotlegging
« Gepost op: juli 20, 2020, 21:38:52 pm »
hallo iedereen,

Dit is mijn eerste tarotlegging!
Ik ken nog niet zoveel van leggingen in totaliteit, wil het wel graag leren.
Momenteel spelen 2 elementen dagdagelijks door mijn hoofd. Mijn gezondheid en het vinden van een nieuwe baan.

Anja gaf mij onderstaande tip (waarvoor nogmaals dank Anja ;) ) en hierop heb ik 7 kaarten getrokken.

1. Oorzaak   (de maan)
2. Gezondheid (munten 4)
3. Rijkdom  (koning van kelken)
4. Toekomst (de duivel)
5. Liefde  (schildknaap van kelken)
6. Verleden ((zwaarden 3)
7. Carriere (munten 8)

of ik het juist verklaar weet ik niet. heb enkel boekenkennis  :D maar ik denk dat de oorzaak bij onzekerheid ligt.
Te maken met een pijnlijk verleden, daarom niet kunnen loslaten.
onvoldoende geaard. niet goed verteren/ verwerken.
De rijkdom die ik krijg/zal krijgen bestaat uit welgemeende raad, hulp van een hooggeplaatst persoon (koning kelken ?)
Oppassen voor verleidingen, machtswellustige personen, profiteurs (duivel)
Het lijkt erop dat er iemand in mijn leven zal komen (schildknaap kelken) maar het is raadzaam om niet overhaast te handelen.
Op werkvlak schijnt er ook verandering te komen. Een complete transformatie (munten 8 ) 8 staat voor veranderingen.

Ik weet niet in welke mate ik een juiste neerzetting gaf. Daarom sta ik open voor een meer ervaren kijk en uitleg t.o.v. mijn legging.

Alvast dank

Gitte

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Re: Mijn eerste tarotlegging
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2020, 23:12:09 pm »
Beste Gitte,

Meteen valt mij Zwaarden 3 op (verleden). Zonder jou in een slachtofferrol te willen duwen, voel ik dat je waarschijnlijk vrij recent enorm aan hartzeer hebt geleden :( Ik voel als het ware een man die zeer belangrijk voor je is (geweest). Het afscheid nemen ging emotioneel gezien zeer, zeer moeilijk! Daarvoor heb je waarschijnlijk al vaak afscheid moeten nemen van mensen die je na aan je hart stonden, wat ook heel moeilijk was.

Zeer frappant dat de Schildknaap van Kelken op de plaats van de liefde ligt! Naar mijn gevoel ga je komende periode weer leren om jezelf als het ware opnieuw aan te raken. Door hetgeen ik hierboven schrijf, heb je dat lange tijd niet durven doen. Nu durf je langzaamaan weer bij je eigen emoties te komen en vooral ook op je EIGEN gevoelens en indrukken te vertrouwen!

Nu dan eerst je carriere. Pentakels 8 geeft mij de indruk dat je pas aan het begin van je (nieuwe?) loopbaan staat. Want dat er werk komt is voor mij zeker, het zal denk ik allereerst (wat) onder je niveau zijn en/of iets ander werk dan je gewend bent. Iets in mij zegt me dat je eerst via een uitzendkantoor gaat werken. Ik denk eerder dat je te snel te hoog wilt.

Ik sta helemaal achter hetgeen jij bij De Duivel schrijft! Maar....let ook EXTRA GOED op als je contracten ondertekent, laat hier desnoods een deskundige naar kijken of een goede vriend(in) die hier verstand van heeft. Ik zie de duivel ook als een signaal om je voorlopig op je werk en geld te richten en dan met kleine stapjes naar meer sociale relaties te groeien.

Ik zie die rijkdom (Koning van Kelken) niet alleen voor een goede financiële basis aan, ook dat jouw geluk op het emotionele/relationele vlak in de juiste banen geleid zal worden. Hier is van jouw kant nog een groeiproces voor nodig (De Duivel).

Munten 4: heb je misschien wat last van je spieren en/of gewrichten?

HEEL BELANGRIJK: De Maan 'maant' je nogmaals om op te passen om zomaar contracten te ondertekenen. Mocht je via een uitzendkantoor een baan krijgen, kijk ook eerst eens op internet wat voor een bedrijf dit is. Hou gepaste afstand van hoger geplaatste personen, daar je nog weleens met machtstypetjes te maken krijgt ,waar ook jij hier al over schrijft! Anders zal er roddel, discussie en/of bedreigt worden. Dat moet je nu niet hebben!

Ik voel dat je weke knietjes hebt om aan het nieuwe te beginnen maar weet dat je sterker bent dan je denkt! Vooral je intuïtie is sterk!

Gitte

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2020, 19:14:04 pm »
Beste Anja,

Dank je wel voor jou toelichting.

"Meteen valt mij Zwaarden 3 op (verleden). Zonder jou in een slachtofferrol te willen duwen, voel ik dat je waarschijnlijk vrij recent enorm aan hartzeer hebt geleden :( Ik voel als het ware een man die zeer belangrijk voor je is (geweest). Het afscheid nemen ging emotioneel gezien zeer, zeer moeilijk! Daarvoor heb je waarschijnlijk al vaak afscheid moeten nemen van mensen die je na aan je hart stonden, wat ook heel moeilijk was"

Ik heb inderdaad al veel afscheid van dierbaren (familieleden) moeten nemen. (te veel eigenlijk)
Afscheid van mijn ex is al jaren geleden, persoonlijk ervaren als een opluchting maar rekening houdend met de wederzijdse kids een zware dobber.

"Nu dan eerst je carriere. Pentakels 8 geeft mij de indruk dat je pas aan het begin van je (nieuwe?) loopbaan staat. Want dat er werk komt is voor mij zeker, het zal denk ik allereerst (wat) onder je niveau zijn en/of iets ander werk dan je gewend bent. Iets in mij zegt me dat je eerst via een uitzendkantoor gaat werken. Ik denk eerder dat je te snel te hoog wilt."
Ik ben al bijna 30 jaar op de arbeidsmarkt, dus nieuwe loopbaan kunnen wij dit niet echt noemen, wel dat ik drastisch bezig ben om een andere richting uit te gaan. Waarschijnlijk is dit wat u zag in mijn legging... een nieuwe start.
Is er een manier/legging die kan aangeven binnen welke tijd ik terug aan de slag ben?

"Ik zie die rijkdom (Koning van Kelken) niet alleen voor een goede financiële basis aan, ook dat jouw geluk op het emotionele/relationele vlak in de juiste banen geleid zal worden. Hier is van jouw kant nog een groeiproces voor nodig (De Duivel)"

Dit zou heel mooi zijn.
Wat het groeiproces betreft helemaal eens. Ik mag terug groeien in vertrouwen naar andere mensen.

"Munten 4: heb je misschien wat last van je spieren en/of gewrichten?"

Ja! gewrichten vooral. Als kind door mijn moeder mishandeld.

"HEEL BELANGRIJK: De Maan 'maant' je nogmaals om op te passen om zomaar contracten te ondertekenen. Mocht je via een uitzendkantoor een baan krijgen, kijk ook eerst eens op internet wat voor een bedrijf dit is. Hou gepaste afstand van hoger geplaatste personen, daar je nog weleens met machtstypetjes te maken krijgt ,waar ook jij hier al over schrijft! Anders zal er roddel, discussie en/of bedreigt worden. Dat moet je nu niet hebben!"

Dank je wel voor deze raad. Ik begrijp wat u bedoeld.
Ik kan het plaatsen zonder verdere toelichting.
hartelijk dank hiervoor.

Gitte

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2020, 20:39:38 pm »
Beste Gitta,

Ik weet denk ik wel een of meerdere leg patronen voor de vragen die jij over je (nieuwe) werk stelt. Ik zal vanavond en/of morgen eens kijken welken naar mijn mening het beste op jouw vragen aansluiten! Want dat er een nieuwe start zal komen is ook voor mij zeker!

Wát erg om te lezen dat je zo bent mishandeld :o Ik vraag mij af wat mensen bezielt als zij dat doen ??? :-\ Het gebeurt helaas weleens dat er geen klik is tussen moeder en/of vader en kind. Maar roep dan hulp van een deskundige in en breng dat kind desnoods naar een pleeggezin maar ga dat kind niet kapot slaan. Dat jij hierdoor nu last hebt van je gewrichten vind ik meer dan erg en ook helemaal niet kunnen.

Maar gelukkig Gita, zijn er voor jou leuke contacten en relaties weggelegd, zeker als je wat verder groeit!

Jij ook bedankt voor je verhaal,

ANJA

Gitte

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2020, 14:48:37 pm »
Beste Anja,

Dank je wel om te kijken welke leg patronen ik nog kan toepassen.
Ook dank voor uw bemoedigende woorden.

Groetjes,

Gitte