Auteur Topic: Een helikopter van lego  (gelezen 111 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Een helikopter van lego
« Gepost op: juli 20, 2020, 16:06:44 pm »
Ik ben ergens buiten, de lucht is loodgrijs!!

Opeens zie ik een helikopter, die duidelijk van lego gebouwd is. Opeens maakt die helikopter een driedubbele salto achterover en valt hij neer.

Mijn bescheiden inzicht:
Lucht staat voor intellect maar ook voor iemands mentale toestand. Die loodgrijze kleur geeft mij een gevoel van een mentaal zware toestand.
Een helikopter geeft een onderneming aan waarvan je denkt dat je die makkelijk aan kan. Dit terwijl die loodgrijze lucht (zwaarmoedige stemmingen) toch een andere indruk geeft. Een crash geeft aan dat iets mislukt dus iets waarvan ik een sprankje hoop had dat het nog zou lukken gaat weg.

Naar mijn idee gaat er veel gebeuren waar ik (vermeend) geen macht meer over heb! Dit maakt mij zwaarmoedig (loodgrijs). Ik zal iets moeten loslaten wat me dierbaar is. Dit is overduidelijk karma, in eerste instantie moeilijk, achteraf het beste!

Gitte

• Nieuw lid
  • *
Re: Een helikopter van lego
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2020, 22:19:08 pm »
Van een helikopter dromen geeft mij een gevoel van graag je doelen willen bereiken of minstens al op weg zijn naar het te bereiken. Iets waar blokje per blokje aan gewerkt werd/wordt.
Lucht is voor mij iets ontastbaar, een gedachtegoed.
Zoals je zelf aangaf "zwaarmoedige stemmingen" omdat de lucht loodgrijs zag.
3 is voor mij een heel sociaal getal.
Jou helikopter maakte een 3 dubbele achterwaartse salto. Achterwaarts zie ik als verleden.
Misschien over/met iets in het verleden 3 x een gelijkaardige start/poging ondernomen maar omwille van sociale contacten, inbreng, verbroken werd of niet haalbaar was? 
Omdat jij de helikopter in jouw droom nog kon zien was de lucht nog niet donker genoeg. Er is duidelijk hoop en een mogelijkheid om jou doel te bereiken maar misschien moet je een bepaalde gedachtegoed/angst om te falen, loslaten.

Dat is wat er bij mij opkwam toen ik jou droom las. Dank om het te delen met ons!

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2020, 22:51:06 pm »
Hoi Gitta,

Ik moet inderdaad stapje voor stapje gaan en nu nog even alleen. D.w.z met zo min mogelijk sociale contacten. Ik heb die natuurlijk wel maar mijn opdracht moet ik even zelf doen, snap je?

Ik heb in het verleden wel veel met in de steek laten te maken gehad, ik denk dat je dat aanvoelt n.a.v hetgeen ik hier schrijf. Frappant genoeg krijg ik zelf nogal eens een bericht dat iets verleden of als in het verleden wordt maar dan meer als ik slaap of zo.

Dat van die faalangst klopt in principe een beetje maar misschien meer nog dat ik de weg naar buiten niet goed weet. Ik vind het moeilijk om de ingang naar het nieuwe te vinden.

Jij wederom bedankt om je inzicht met mij en ons allen te delen!

ANJA

Gitte

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2020, 19:49:16 pm »
Beste Anja,

Door een groeiproces gaan we allemaal heen. Net als kids die groeien!
Wat niet betekend dat we dit alleen moeten doen.
Groeien betekend niet "afzonderen"
Groeien betekend ruimte voor jezelf in een ruimte met anderen.
Ik kan mis zijn maar ik krijg het gevoel dat jij veel (ouder)liefde in jou leven gemist hebt.
Ook bang bent om LIEFDE en VRIENDSCHAP toe te laten.
"Liever afhaken dan toehappen"komt in mij op.
Hoe dan ook Anja, jij mag jij zijn in tijd en ruimte.

mvg.

Gitte

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2020, 20:29:17 pm »
Beste Gitta,

Omdat je eerste bericht me toch wel intrigeerde wat jij over die drie achterwaartse salto's in je eerste reactie gaf, kon ik het niet laten om een tarotkaart te trekken met de vraag wat die drie salto's betekenen. Ik trok.....Het Rad van Fortuin!! Ik vind dit een hele straffe!

Het Rad draait in dit geval dus niet vooruit maar achteruit (die drie salto's dus). Kom ik toch weer uit op iets wordt verleden of als in het verleden maar.......ditmaal krijg ik iets duidelijker dat dit weleens om een aantal karmische relaties kan gaan. Karmische relaties uit een aards verleden, ik ga daar tenminste vanuit! Toch sluit ik relaties, puur op het geestelijke vlak wat betreft dat karmische verleden niet uit!

Straf genoeg, vind ik deze kaart ook bij je laatste reactie aan mij passen. Want...van deze kaart weet je in principe de afloop niet. Staat ook voor geluk maar zonder vaderland en om dat laatste gaat het bij mij dus, wat jij schreef.
Mijn vader heeft veel kenmerken van een narcistische persoonlijkheid. Keihard werken, altijd ijverig maar voor zijn naasten onbereikbaar! Mijn moeder die heel erg tegen hem opzag, wilde ons zo maken zoals hij! Ik ben hier altijd sterk tegenin gegaan, vooral in de puberteit.
Een kind kan in materieel opzicht nog niet onafhankelijk zijn dus dat was ik ook niet. Maar emotioneel gezien was ik al zeer jong zelfstandig, ging al heel snel mijn eigen gang, ik geloof al vanaf het moment dat ik zo'n jaar of zeven, acht was. Ik leerde al heel vroeg dat het beter is om alles zelf te doen. Ik denk dat ik te jong zelfstandig was, wat zeer zeker invloed heeft gehad op vriendschappen en relaties.

Gitte

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2020, 13:09:50 pm »
Beste Anja,

Dank voor de feedback.
Heb gereageerd in een persoonlijk bericht aan jou.

Groetjes,

Gitte