Auteur Topic: Kaartleggingen die OOK leuk zijn om te doen!  (gelezen 531 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Kaartleggingen die OOK leuk zijn om te doen!
« Gepost op: juli 11, 2020, 23:26:13 pm »
Het Wezenlijke (erg handig bij meningsverschillen 8))

1. Mijn mening
2. Wat ik duidelijk zie
3. Wat ik gemakkelijk vergeet
4. De mening van anderen
5. Wat anderen duidelijk zien
6. Wat anderen makkelijk vergeten
7. Wat er wezenlijk is

Groot Geluk

1. Hiervan zal je je ontdoen
2. Dit zal je bereiken
3. Dit hoort erbij'
4. Dit brengt geluk
5. Hiermee zal je nog geconfronteerd worden
6. Deze oplossing is een zegen

De Weg naar de Oplossing

1. Je bruidsschat (wat je meebrengt)
2.......de vloek ervan
3.......de belofte ervan
4. Dit stelt je voor een uitdaging
5. Dit zal een raadsel blijven
6. Dit is een noodzakelijke last voor je
7. Jouw taak
8. Jouw probleem
9. De oplossing!

Zo Ben Ik Ook (kan handig zijn als je iets niet van jezelf snapt

1. Hoe ik me voel
2. Wat ik weet
3. Waarin ik geloof
4....en waar ik mij aan vasthoud
5. Wat ik niet weet......
6......misschien slechts vermoed
7. Zo ben ik ook!

Kijk maar of jullie hier iets mee kunnen.

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Re: Kaartleggingen die OOK leuk zijn om te doen!
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2020, 00:48:53 am »
Ik dacht, laat ik eens Groot Geluk leggen. Ik trok deze kaarten:

1. Hiervan zal je je ontdoen - De Geliefden
2. Dit zal je bereiken - De Kluizenaar
3. Dit hoort erbij - Zwaarden 9
4. Dit brengt geluk - Gerechtigheid
5. Hiermee zal je nog geconfronteerd worden - Zwaarden 7
6. Deze oplossing is een zegen - Pentakels 2

Ik zit al helemaal vast met de 1e kaart... wat zien jullie hier in?

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2020, 19:37:54 pm »
Ik liep in eerste instantie ook op die eerste kaart vast! Na een paar keer deze legging te hebben doorgenomen, denk ik dat jij een fase in gaat, waarin je te maken krijgt met echte en onechte vrienden! Ik weet het niet zeker maar iets in mij zegt me, dat jou weleens een (hele) onaangename verrassing kan komen te staan!
Door al hetgeen je de afgelopen tijd hebt meegemaakt (De Geliefden) ben je een stuk sterker geworden. Je leeft sterker vanuit je hart en je hebt ook meer zelfvertrouwen ontwikkeld! Dit terwijl je tevens altijd een groot respect voor anderen behoudt! Velen uit jouw omgeving hebben hier waardering en respect voor.

Ik denk helaas, dat sommigen dit juist niet hebben. Ik denk dat ze de 'oude' Carla weer terug willen hebben (Zwaarden 7). Zwaarden 7 geeft mij een indruk dat dit mensen betreft die in je gezicht leuk, lief en aardig doen maar achter je rug..........merk jij dat er achter je rug om iets gaande is en/of over jou wordt gepraat?

Zwaarden 9, helaas Carla lijkt het wel alsof je op een gegeven moment aan het huilen wordt gebracht, je een tekort aan liefde en waardering ervaart!

Gerechtigheid lijkt een soort van boodschap te zijn om hier boven te staan. Zakelijk blijven. Kan het hier misschien (ook) om een financiële kwestie gaan? Kan al hetgeen ik hierboven schrijf (ook) met onverwachte familiezaken te maken hebben en/of beroepsmatige? Op de een of andere manier sluit ik iet juridisch niet uit. Op de een of andere manier krijg ik een indruk van profiteurs die geld van jou/jullie willen. Betreft dit vrienden/familie en/of zakenpartners? (Mede) vanwege ik bij o.a de Geliefden schreef?

Pentakels 2 geeft aan dat jij/jullie de komende periode eerst moeten 'spelen' met opties/over verschillende mogelijkheden moeten nadenken en dan pas de oplossing komt.

Na een tijd op jezelf aangewezen te zijn (De Kluizenaar) merk je dat de boel weer op alle fronten aantrekt. Dan zullen die mensen op je pad komen die véél beter bij je passen! Dit geldt op veel gebieden van jouw/jullie leven.

Ik doe van mijn kant maar een poging hoor Carla!

Lena

• Volledig lid
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2020, 22:22:42 pm »
Hoi Anja

Ik lees maar doe zelden een reactie bij jou ingevingen , deze heb ik wel een bepaalde resonantie mee , vandaar mijn aanmelding . Mag ik jou inzichten bij volgende kaartlegging.

1. Hiervan zal je je ontdoen - Bekers 10
2. Dit zal je bereiken - Staven 5
3. Dit hoort erbij - Hogepriester
4. Dit brengt geluk - Koning van Zwaarden
5. Hiermee zal je nog geconfronteerd worden - Het oordeel
6. Deze oplossing is een zegen - Matigheid

Hartelijk dank om jou tijd en energie .
Succes voor je !
Warme groet

Lena

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2020, 23:55:20 pm »
Hoi Anja,

Ik heb er nog niets concreets van gemerkt, maar op zich 'haakt' jouw opmerking over de fase waarin ik te maken krijg met echte en onechte vrienden. Wie weet.. ik heb geen idee of er achter mijn rug over mij wordt gepraat, ik ben daar geloof ik ook niet zo gevoelig voor. Als iemand mij iets niet persoonlijk wil zeggen, nou ja, dan maar niet, maar daar hou ik me dan verder helemaal niet mee bezig.

Vwb financiën speelt er momenteel niks bijzonders, natuurlijk is ons inkomen wel gedaald, maar we kunnen het nog steeds redden. Ik verwacht wat dat betreft geen echte veranderingen de komende tijd.

Ik laat het allemaal nog wat bezinken, we zullen zien wat de toekomst brengt. Heel hartelijk dank voor je uitgebreide duiding Anja!

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2020, 23:58:21 pm »
Beste Lena,

Allereerst mijn grote dank voor jouw vertrouwen in mij! Ik hoop dat ik dit vertrouwen nu niet ter plekke beschaam ;)

1. Kelken 10. Lange tijd is alles gegaan zoals het moet gaan. Je kon hier weinig tot geen invloed op uitoefenen. Nu wordt dat langzaamaan anders! Er rest je denk ik nog één ding voor je het lucht element in gaat en jij je gaat bezinnen met hoe en wat je nu verder wilt in je leven. Ik krijg een gevoel van een verhuizing vanwege een gewijzigd bestemmingsplan! Je zult je ontdoen van je oude omgeving.

2. Staven 5. Als alles zo is zoals ik bij Kelken 10 schrijf, kan het dan zijn dat jij je buurtgenoten wil betrekken bij hoe en nu verder maar dat je weinig weerklank krijgt?
Kan het misschien (ook) zo zijn dat jouw buurtgenoten je bij een clubje van gezelschap willen betrekken maar dat jij dat niet zo ziet zitten? Ze kennen je op een bepaalde manier maar ze weten volgens mij niet dat jij ook nog anders kan zijn (Staven 5). En dat er dan een soort van sociale uitsluiting volgt als jij hier geen zin in hebt?

3. De Hogepriester geeft aan dat je (deels automatisch) hulp krijgt maar met wat weet ik niet. Iets in mij zegt me weer iets van een gewijzigd bestemmingsplan.

4. Al kunnen anderen dat waarschijnlijk niet waarderen: weliswaar een goed advies van een deskundige opvolgen maar je wel bij je eigen standpunt houden wordt niet gewaardeerd door je omgeving maar brengt jou wel veel geluk. Ik heb ook het idee dat er een aantal mensen zijn die meer dan gewone belangstelling voor je hebben. Aan jou om hier wel of niet op in te gaan maar.........weet dat de kans groot is dat dit alleen maar om een seksuele relatie te doen zal zijn!

5. Ik zie ook nog een beroepsmatige verandering, weet niet of dit een promotie is of zelfs heel ander werk. Komt er weer een beeld van een verhuizing binnen.

6. De misschien wel grootste kunst is hier om heel rustig te blijven, je niet laten meevoeren met de stemmingen en ideeën van anderen. Zeker niet als ze ook nog snel vooruit willen. Ga op je eigen gevoelens en intenties af!

Lena

• Volledig lid
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2020, 10:16:00 am »
Hoi Anja

Eerst hartelijk dank en jij "geeft " , dus helemaal geen schaamte . 😂😂
Feedback op jou lezing en hierbij mijn helicopterview.
1.VERHUIZING .
2. EEN ANDER BESTEMMINGSPLAN .
3.BEROEPSMATIGE VERANDERING

Zit al enkele jaren met verhuisplannen , mijn " buurtgenoten" kennen me en hebben weet hiervan en ja , geen overtuiging van hun kant ( weinig weerklank )klopt.
Ik voel idd een andere bestemming maar welke dit is , is me nog even vreemd .
Sociale uitsluiting lig ik niet echt wakker van , ik weet wat ik wil en ook .... wat ik niet wil .Laat hun maar doen en praten , heb ik echt geen last van .
Ik krijg ( volledig automatisch) sterke hulp van hierboven.
Gelukkig is mijn aarding goed en laat me niet mis-/verleiden tot " enkel " een seksuele relatie , heb mijn normen en waarden , zijn ze aan verkeerde adres ! 🤣😖
Idd laat ik me niet snel afleiden door andermans ideeën , is prima om te luisteren, advies ter harte nemen maar uiteindelijk jou eigen (buik) gevoel volgen, volkomen mee eens .
Maw mag ik het zo stellen Anja , dit zijn aanwijzingen / richtlijnen om daar aan vast te houden , zoiets?
Je komt behoorlijk in de buurt, vwb mijn bestemmingsplan , heb totaal geen idee wat er komt maar ik sta open voor veranderingen , ben niet zo honkvast , ik stroom mee op de golven van het leven .

Wens jou veel succes met jou " bestemming " ! 😘
Liefs

Lena
.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2020, 18:32:42 pm »
Beste Lena,

Jij reuze bedankt voor je feedback!

Na jouw feedback een aantal keren te hebben gelezen, denk ik dat die uitblijvende weerklank van jouw buurtgenoten niet alleen op dat bestemmingsplan slaat. Ik weet haast wel zeker dat hier ook sprake is van een sterk verschil in normen en waarden! Jullie matchen daar duidelijk niet in, jouw omgeving snapt dat niet, of je daar nu mee zit of niet. Wat nog het meeste onbegrip geeft, is denk ik dat jij daar in van de weinigen bent die haar onderbuik gevoel volgt.

Jij bedankt voor jouw mooie bestemmingswens jegens mij! Ik zal dit hard nodig hebben! Een stuk(je) van mijn bestemming komt al dichterbij! Ik verwacht dat e.e.a in augustus zal beginnen!

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2020, 18:38:34 pm »
@Carla,

Dat jij nog niets concreets hebt gemerkt vind ik eigenlijk wel een passende reactie, daar ik wéér het gevoel van iets onverwachts kreeg toen ik jouw legging weer eens herlas. Ik krijg weer een beeld van iemand die heel vriendelijk tegen je doet, verstand heeft van beleefdheidsnormen/omgangsvormen maar als het erop aankomt nogal onoprecht is. Misschien is het zelfs iemand die je vrij na staat .

Heeft het misschien (ook) te maken met een belangrijke keus die je nog niet zo lang geleden hebt gemaakt?

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2020, 00:45:47 am »
Hoi Anja,

Er is inderdaad wel wat teleurstelling t.o.v. een paar vrienden. Ik laat dit nog even 'sudderen' Anja.. het is nog niet zo duidelijk, maar ik denk dat jij wel in de goede richting zit. Ik hou je op de hoogte!

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2020, 17:57:50 pm »
Ik vind het jammer voor jou dat ik gelijk heb. Ik hoop voor je dat het meevalt.  :(

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2020, 22:23:36 pm »
Dan laat ik maar eens even zien hoe ik ook ben!

1. Hoe ik mij voel: Kelken 9 (goed in mijn midden)
2. Wat ik weet: De Maan (nou en of, zit volop in deze fase!)
3. Waarin ik geloof: Het Rad van Fortuin
4. Waaraan ik mij vasthou: Zwaarden 8
5. Wat ik niet weet: De Kluizenaar (als ik mij engeltjes vergeet)
6. Misschien slechts vermoed: Het Oordeel!
7. Zo ben ik ook: De Magiër! (ik kan boven de dingen staan en/of ver zien).

Ik heb hier heel sterk het idee dat ik als het ware mijn oude huis afgooi (Zwaarden 8). Dit is een nogal langzaam proces ::) maar ondanks mijn gevoelens van ongeduld merk ik wel dat dit goed voor mij werkt! Nu jullie :)

Anja

Lena

• Volledig lid
« Reactie #12 Gepost op: augustus 01, 2020, 10:09:42 am »
Hoi Anja

Mag ik jou inzichten?

De Weg naar de Oplossing

1. Je bruidsschat (wat je meebrengt) / GERECHTIGHEID
2.......de vloek ervan    / SCHILDKNAAP VAN ZWAARDEN
3.......de belofte ervan /HET OORDEEL
4. Dit stelt je voor een uitdaging / KELKEN NEGEN
5. Dit zal een raadsel blijven /DE ZEGEWAGEN
6. Dit is een noodzakelijke last voor je /HARTEN 3
7. Jouw taak /AAS VAN KELKEN
8. Jouw probleem /RIDDER VAN KELKEN 
9. De oplossing!/ DE GELIEFDEN

Hartelijk en fijne dag aan allen

Lena

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #13 Gepost op: augustus 01, 2020, 16:09:29 pm »
Beste Lena,

Jij mag mijn inzichten.

Jouw bruidsschat: Gerechtigheid. In jou schuilt er een goede advocaat! Dat hoeft niet te betekenen dat je dat letterlijk bent. Het betekent veelal wel dat je over een zeer ruime blik beschikt! Je bent in staat om op een hele goede manier meerdere partijen tot elkaar te laten komen. Ook heb je een zeer strategische inslag. Ik heb ook het gevoel dat je een snelle geest hebt die het in een commerciële functie heel goed zal doen.

Maar.....de vloek hiervan is, dat je weleens moeite hebt om tot een kern te komen! Ook dat je door je snelheid weleens niet grondig genoeg bent waardoor je fouten gaat maken. Je hebt volgens mij veel moeite om een definitief standpunt in te nemen.
Dit kan bij mensen die (terecht) om betrokkenheid vragen en/of die (terecht) in het gelijk gesteld moeten worden maar dit door jou niet krijgen kwaad bloed zetten! De vloek is dat je dan vervolgens met erg asociaal gedrag van anderen te maken kunt hebben, ook dat je uiteindelijk voor alles alleen staat.

De belofte hiervan is weer, dat jij tot enorme zelfinzicht kan komen, ook dat je het zakelijk gezien steeds beter zult doen. Die onpartijdigheid/onbetrokkenheid is waarschijnlijk ook een soort pantser van je. Op een gegeven moment zal je dat pantser meer en meer laten zakken en dus meer en meer betrokkenheid durft te tonen.

De Zegewagen vind ik een straffe kaart als raadsel. Er schuilt een zeer vastberaden iemand in je maar je weet niet altijd welke kant je op moet. Je hebt moeite om je leven een nieuwe start te geven. Mogelijk komt dit omdat je moeite hebt met keuzes maken (Gerechtigheid/Weegschaal wil alles!).
Het raadsel: hoewel je zelf van snel vooruit willen houdt, lijk je toch overenthousiaste types niet zo te kunnen waarderen. Mogelijk komt dit doordat ze voor jou te snel bij hun en/of jouw doel willen? Voor jou te snel dan hé!

Bekers 3: heb je een hekel aan verplichte sociale gebeurtenissen en/of feestjes? Je hoeft me geen tekst en uitleg te doen als je niet wilt hoor maar heb je soms problemen met je familie?

Wat een mooie taak: Aas van Kelken! Ik weet niet of dit op je familie slaat en/of op vrienden en kennissen maar ik denk dat er eerst een paar serieuze gesprekken moeten plaatsvinden. Wat dwars zit moet uitgesproken worden. Voor jou ook overgave aan (eigen) emoties. En dan van lieverlee....naar de LIEFDE!!

Wat een straffe kaart voor jou probleem: Ridder van Kelken. Dit geeft voor mij weer een snelle verveling jegens anderen aan! Nogmaals: dit terwijl je een ondernemend type van ik wil alles en wel meteen toch niet ziet zitten! Vreemd genoeg krijg ik de indruk dat je toch op een rustig maar vitaal type valt. Zakelijk gezien ben je een snelle maar in de liefde juist niet en volgens mij heb je moeite om die twee met elkaar te verenigen (De Zegewagen)?

Ook een hele rake oplossing: De Geliefden! Bovenstaande tegenstelling moeten een worden lijkt mij. Verder geeft deze kaart mij de indruk dat-hoe hoogdravend dit ook mag klinken-dat jij op het intellectuele typetje valt i.p.v het ondernemende typetje. Ik denk dat hierin de oplossing zit. Ik denk alleen dat het misschien nog wel even duurt eer je dit doorziet! Eerst is hier een goed contact met je eigen gevoelens nodig.

Lena

• Volledig lid
« Reactie #14 Gepost op: augustus 02, 2020, 10:35:35 am »
Hoi Anja

Eerst  wil ik jou hartelijk danken om deze verhelderende , nieuwe inzichten , je hebt heel veel raakpunten waarbij hieronder enige uitleg .

1. Gerechtigheid ..... wil me niet intelligenter voordoen als een ander maar mijn voordeel zit vaak in hoofdlijnen , analyseer en elimineer het onnodige , en dat bemiddelen tussen verschillende partijen herken ik ook wel , heel sterk van je ! Mijn snelle geest was/is een noodzakelijk goed bij mijn vorige baan en mijn zelfstandige activiteit, ja klopt .

2. Ben helemaal niet oordelend en heb een ruime denkwijze , door mijn hoofdlijndenken kan ik idd misschien verdwalen en de kern niet aan/raken , mijn behoefte aan snel handelen en het ontbrekende element , het to the point komen , dankjewel om deze eye-opener. In een mis/communicatie gaat het niet zo om gelijk halen maar eerder om argumenteren en gedachten uitwisselen, men hoeft geen akkoord hierin , maar respect naar wederzijdse meningen zonder veroordeling .

3.Mijn onpartijdigheid ligt niet aan de basis van mijn pantser of visa versa , dit vloeit uit heel ander beweegredenen . Mijn pantser zijn bouwstenen van eerdere ervaringen , zoals elk mens .

4. Dit geeft de noodzaak om een balans te vinden , een verbinding van twee vurige typetjes geeft stelselmatig problemen .
Mijn vastberadenheid herken ik wel , een keer de knoop doorgehakt ( besluit genomen) blijf ik halsstarrig en ja soms in mijn eigen nadeel . Heb een sterke behoefte naar een zekere drive , nieuwe ontdekkingen en ja alles ontdekken , als kind al was deze eigenschap sterk aanwezig met veel tegenwerking van ouders . Ik wilde zo vroeg/veel mogelijk op ontdekkingsreis en in mijn eigen zelfstandigheid , geen negatieve invloeden maar een zeer ruime nieuwsgierigheid en dat compenseerde ik met boeken , psychologie/ kunst in al zijn vormen , sport, taal etc... , altijd maar in beweging in fysieke en mentale vorm.

5. Wat goed van je , ja idd "verplicht" heb ik helemaal niks mee , alles moet/mag uit vrije wil en sorry dan weer maar heb niks met oppervlakkigheid /géén diepgang !
Mijn familie weet inmiddels wie ik ben , neen niet echt probleempjes , enfin naar mijn gevoel . Bij een samenkomst maak ik hun attent op " open communicatie " en heb ik een open houding mocht ik fout gaan , maw "vertel het me maar" . Ook probeer ik mijn vermogen in te zetten om mijn naasten te begrijpen maar is vaak heel moeilijk om te zien dat ze eronder lijden door hun keuzes.
Maar hierin is mijn duidelijke leerschool het te begrijpen naar mensen in hun drijfveren , de kunst om me te verplaatsen in hun leven en rekening te houden met hun gevoel .

6. Klopt er moeten veel gesprekken uitgeklaard .

7. Ik heb helemaal geen "verwachting" in de LIEFDE .
Ik "verwacht" helemaal niks . Vind het ontzettend boeiend in " uitdagende " gesprekken . Mijn visie , " vertel je , dat zijn de dingen die je weet , luister je dan kan je nog veel bijleren" . Maar hoeveel mensen luisteren oprecht ?

8. De oplossing hierin is als partners mekaar naar een hoger level te plaatsen , niet hetgeen je uit de relatie haalt ( de voordelen) maar hoe groei je als partners naar gelijkheid / ondernemend /intellectuele groei? Elkaar stimuleren en motiveren , lijkt me een basis voor een optimale relatie/ verbinding ?

Stuur jou liefde en licht en veel succes in verdere stappen .

Liefs

Lena