Hoi Anja
Eerst wil ik jou hartelijk danken om deze verhelderende , nieuwe inzichten , je hebt heel veel raakpunten waarbij hieronder enige uitleg .
1. Gerechtigheid ..... wil me niet intelligenter voordoen als een ander maar mijn voordeel zit vaak in hoofdlijnen , analyseer en elimineer het onnodige , en dat bemiddelen tussen verschillende partijen herken ik ook wel , heel sterk van je ! Mijn snelle geest was/is een noodzakelijk goed bij mijn vorige baan en mijn zelfstandige activiteit, ja klopt .
2. Ben helemaal niet oordelend en heb een ruime denkwijze , door mijn hoofdlijndenken kan ik idd misschien verdwalen en de kern niet aan/raken , mijn behoefte aan snel handelen en het ontbrekende element , het to the point komen , dankjewel om deze eye-opener. In een mis/communicatie gaat het niet zo om gelijk halen maar eerder om argumenteren en gedachten uitwisselen, men hoeft geen akkoord hierin , maar respect naar wederzijdse meningen zonder veroordeling .
3.Mijn onpartijdigheid ligt niet aan de basis van mijn pantser of visa versa , dit vloeit uit heel ander beweegredenen . Mijn pantser zijn bouwstenen van eerdere ervaringen , zoals elk mens .
4. Dit geeft de noodzaak om een balans te vinden , een verbinding van twee vurige typetjes geeft stelselmatig problemen .
Mijn vastberadenheid herken ik wel , een keer de knoop doorgehakt ( besluit genomen) blijf ik halsstarrig en ja soms in mijn eigen nadeel . Heb een sterke behoefte naar een zekere drive , nieuwe ontdekkingen en ja alles ontdekken , als kind al was deze eigenschap sterk aanwezig met veel tegenwerking van ouders . Ik wilde zo vroeg/veel mogelijk op ontdekkingsreis en in mijn eigen zelfstandigheid , geen negatieve invloeden maar een zeer ruime nieuwsgierigheid en dat compenseerde ik met boeken , psychologie/ kunst in al zijn vormen , sport, taal etc... , altijd maar in beweging in fysieke en mentale vorm.
5. Wat goed van je , ja idd "verplicht" heb ik helemaal niks mee , alles moet/mag uit vrije wil en sorry dan weer maar heb niks met oppervlakkigheid /géén diepgang !
Mijn familie weet inmiddels wie ik ben , neen niet echt probleempjes , enfin naar mijn gevoel . Bij een samenkomst maak ik hun attent op " open communicatie " en heb ik een open houding mocht ik fout gaan , maw "vertel het me maar" . Ook probeer ik mijn vermogen in te zetten om mijn naasten te begrijpen maar is vaak heel moeilijk om te zien dat ze eronder lijden door hun keuzes.
Maar hierin is mijn duidelijke leerschool het te begrijpen naar mensen in hun drijfveren , de kunst om me te verplaatsen in hun leven en rekening te houden met hun gevoel .
6. Klopt er moeten veel gesprekken uitgeklaard .
7. Ik heb helemaal geen "verwachting" in de LIEFDE .
Ik "verwacht" helemaal niks . Vind het ontzettend boeiend in " uitdagende " gesprekken . Mijn visie , " vertel je , dat zijn de dingen die je weet , luister je dan kan je nog veel bijleren" . Maar hoeveel mensen luisteren oprecht ?
8. De oplossing hierin is als partners mekaar naar een hoger level te plaatsen , niet hetgeen je uit de relatie haalt ( de voordelen) maar hoe groei je als partners naar gelijkheid / ondernemend /intellectuele groei? Elkaar stimuleren en motiveren , lijkt me een basis voor een optimale relatie/ verbinding ?
Stuur jou liefde en licht en veel succes in verdere stappen .
Liefs
Lena