De Jupiter legging

Gestart door Anja, juni 27, 2020, 21:11:41 PM

Anja

Beste Allemaal,

Bovenstaande legging vind ik zo fascinerend, dat ik heb besloten er ook voor mezelf maar eens een kaartje op te leggen. Dit is ook vanwege ik twee keer zo raar gedroomd heb.

1. De grondoorzaak: Zwaarden Koning
2. Mijn rol in het geheel: Kelken 9
3. Omgevingsinvloeden: De Toren
4. Wat ik niet moet doen: De Ridder van Staven
5. Wat ik wel moet doen: Zwaarden Aas
6. Waar het advies toe leidt: Kelken 2

1. Dit gaat om strengheid, onverbiddelijkheid en/of een consequente keuze. Ik voel een soort van rechter en/of onverbiddelijke ambtenaar maar hier hoeft het natuurlijk niet om te gaan! Dus hou ik me bij hetgeen ik als allereerst schrijf!

2. Deze kaart trok ik ook toen het Nieuwe Maan was en er ook nog eens een maansverduistering was! Op deze dag voelde ik mij extra goed en dat gevoel is eigenlijk niet meer weg gegaan. Ik merk bij mezelf op dat ik stapje voor stapje dichter bij mijn kern kom d.w.z naar een kant die zeer lange tijd ongebruikt en deels zelfs onaangeroerd is gebleven. Hierbij denk ik aan veel van mijn dromen die ik hier op het forum heb gezet, o.a van die Tijger in de Huiskamer. Een droom die o.a aangeeft dat ik mijn wilde avontuurlijke en passionele kantje weer opnieuw moet aanwakkeren. Dus dusver goed!
Maar ik erken bij mezelf dat ik inderdaad een zeer onverbiddelijke kant heb. Mogelijk wordt deze kant minder als ik veel beter bij mijn wilde kant kom, voorlopig zit deze kant er nog! Ik ga stapje voor stapje vooruit, ik voel me prettig bij Kelken 9 maar er is nog werk aan de winkel.

3. Vanuit mijn omgeving krijg ik nieuws wat mij minstens wakker schudt, mogelijk is het zelfs slecht nieuws! Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit nieuws van een heer gelijk Zwaarden Koning is maar het kan ook OVER hem gaat, het nieuws wordt dan door iemand anders gebracht!

4. Mijn onontwikkelde/onaangeroerde kantje zal dan subiet aangewakkerd worden (Staven Ridder). Hoewel op zich goed, wordt mij nu ten sterkste afgeraden om impulsief en/of alleen op emotie te reageren.

5. Wat ik wel moet doen is kalm blijven, alles zeer goed overdenken!!

6. Kelken 2 geeft een nog veel betere verbinding met mezelf weer! Ik zal een veel beter contact met mezelf hebben, wat ik nog moet ontwikkelen is dan in mezelf geïntegreerd. Dit leidt tot veel betere contacten, vriendschappen en relaties.



Blue Birds

Oh deze Jupiter legging wil ik ook eens uitproberen  :)

Spijtig dat ik helemaal nog niet goed ben in Tarot anders had ik graag wel geholpen met jou legging. Hopelijk komen er nog wat meer tarot lezers helpen. Hoe meer leggende tarot leerrijke zieltjes hoe meer vreugd  :D

Anja

Ik ben het helemaal met je eens Blue Birds! Laat die leerrijke zieltjes maar komen!  :D 8)

Ik ben benieuwd naar jouw legging!



ANJA

Carla

Ik zie in Zwaarden Koning in dit geval, met de dromen enz erbij, inderdaad ook een consequente keuze.

Bij Kelken 9 schrijf je o.a. "Maar ik erken bij mezelf dat ik inderdaad een zeer onverbiddelijke kant heb. Mogelijk wordt deze kant minder als ik veel beter bij mijn wilde kant kom, voorlopig zit deze kant er nog! Ik ga stapje voor stapje vooruit, ik voel me prettig bij Kelken 9 maar er is nog werk aan de winkel." Gek genoeg moest ik ook aan je tijgerdroom denken. Ik weet niet of ik het goed op kan schrijven, maar neem een tijgerwelpje, dat is gewoon vertederend lief, maar naarmate de tijger ouder wordt, wordt ook de kans op een uitval groter. Want Tijgers blijven wilde dieren, en als ze zich bedreigd voelen zullen ze instinctief in een fractie van een seconde uit kunnen vallen. Daar is trouwens helemaal niets mis mee, het heeft alles te maken met het natuurlijke instinct tot levensbehoud van de Tijger. Maar daarom kan het soms gebeuren dat ook verzorgers die al jarenlang elke dag met de tijger omgaan, totaal onverwacht een grauw en een snauw ontvangen.

Op het gevaar af dat ik je nu tegen de schenen schop, wat -begrijp me goed- absoluut NIET mijn bedoeling is, heb ik persoonlijk ook misschien 2 x in de loop der jaren te maken gehad met een tijgerreactie. Eén van mijn levenslessen was te leren om me het me niet aan te trekken als mensen me beschuldigen van dingen die ik niet heb gedaan of niet heb bedoeld. Dus je zult van mij niet zo snel een boze reactie terug ontvangen, want op de een of andere manier begrijp ik die tijger wel. Gevoelsmatig begrijp ik dat een tijger op zo'n moment ergens pijnlijk door geraakt is, ook al begrijp ik tegelijkertijd niet waar het precies om gaat.

Wat een verhaal hè, ik hoop dat ik je er onbedoeld niet mee kwets, want dat is dus echt mijn bedoeling niet. Ik heb er helemaal geen oordeel over, want we hebben allemaal onze persoonlijke lessen te leren, ik noemde er net ook al eentje van mezelf. Ik heb het geleerd, maar dat ging natuurlijk ook niet zonder slag of stoot. Maar ik moest het wel schrijven van die tijger, omdat ik het idee heb dan jij zelf meer vriendjes gaat worden met de tijger in je. Hoe meer je de tijger in z'n glorie kunt laten zien (lees: de sterke vrouw met een groot intuïtief vermogen), hoe minder de tijger zich bedreigd zal voelen. Kelken 9 laat voor mijn idee ook iets onbezorgds, iets in balans en vertrouwen zien.

De Toren schudt inderdaad de kaarten opnieuw. Dat kan je soms wat rauw op je dak vallen en een (tijdelijk) gevoel van verlies opleveren. Maar uiteindelijk is het geen verlies denk ik, maar letterlijk het 'opnieuw schudden van de kaarten', in feite ondersteunt het het hele verhaal van de tijger en kelken 9.

Ook Staven Ridder past voor mij helemaal in het Tijgerverhaal. Deze Ridder is heel erg enthousiast en vol passie en een voorbeeld voor velen, maar hij kan ook van het ene op het andere moment in vuur en vlam ontsteken en (te) oververhit raken waardoor er een reactie naar buiten kan komen die niemand had verwacht. En dat valt dan niet altijd bij iedereen in goede aarde.

Het gedrag van Staven Ridder is niet altijd in jouw voordeel, daarom is het geweldig als hij vriendjes wordt met Zwaarden Aas, want Zwaarden Aas geeft ons onderscheidingsvermogen. En wat is er mooier dan een combi van enthousiasme èn onderscheidingsvermogen?

Wat betreft Kelken 2 onderschrijf ik helemaal wat jij ook al schrijft.

Ik vind het een prachtige legging!

Anja

Hoi Carla,

Wát jammer om te lezen dat mijn pb niet is aangekomen want dat had mijn tijgerreactie verduidelijkt. Ik schrijf je zo snel mogelijk een nieuwe reactie terug! Ik ben voor nu net even ietsje te moe, daar er....geloof het of niet!!.....een paar apps ;D van mijn werk uitvielen en ik tot 20.00 uur vanavond wat extra administratief werk moest doen.

Gelijk een volwassen tijger, heb ik voor vreemden en (enigszins) bekenden een lage aaibaarheidsfactor. Ik ben me hier heel goed van bewust, hou er rekening mee en tot op heden gaat dit heel goed. Maar super enthousiaste mensen (Staven Ridder) met een nogal overweldigende aard kunnen nogal eens op een grauw en een snauw rekenen als ze, vooral onverwacht, te dicht in de buurt komen. Ik kijk het liefst eerst de tijger uit de boom!
In wetenschap dat ik nu arrogant over kan komen, waag ik het hier te stellen dat ik nogal eens lief en/of dom op mensen kan overkomen. Ik denk juist vanwege die (enigszins) afwachtende houding van mij. Een deel van deze mensen denken dan ook nog eens dat om deze reden je aaibaarheidsfactor ook nog eens hoog is, waarin ze zich zeer vergissen! En dan moet ik inderdaad opletten op de manier waarop ik reageer.

Ik heb nu sterk het gevoel dat er een begin gemaakt is met het vriendjes worden met mijn innerlijke tijger (Kelken 9). Staven Ridder kan namelijk ook iemand aangeven die weet hoe ik ben en bewust een tijgerreactie wil uitlokken. Zoiets had ik ongeveer in mijn hoofd/gevoel. Misschien dat ie daarom op de plaats ligt van Niet Doen. Kan dit met De Toren te maken hebben?? Is wat vaag voor mij!

Het kan misschien zelfs zo zijn dat De Toren uiteindelijk een bevrijding is. Ook dit gevoel is vaag voor mij. Bevrijding door Zwaarden Koning??

Ook ik vind het al met al een prachtige legging! Thanks!


Anja

Carla

Hoi Anja,

Leuke woordspeling, de tijger uit de boom kijken  ;D

Ik heb m'n pb's net voor de zekerheid nog een keer gecheckt, maar de laatste van jou dateert van 9/6. Het geeft niet dat je daar vanavond geen zin meer in hebt. Ik ben vandaag ook de hele dag bezig geweest met allerlei administratieve klusjes en ben ook nog steeds aan het bijkomen  :)

Anja