autisme

Gestart door Blue Birds, juni 14, 2020, 14:38:48 PM

Blue Birds

Ik heb een sterk vermoeden dat iemand autisme heeft. Het is eerder een voorgevoel.
Maar ik vind het een beetje genant en onbeleefd om dit op de man of te gaan vragen of mijn vermoedens kloppen. Het is niet te bedoeling om iemand te gaan kwetsen. Ik wil er wel me leren om te gaan maar zoek ietsje meer zekerheid.
Het gaat hier voor de duidelijkheid NIET over een kind maar volwassen persoon :)

Ik trok deze kaartjes op mijn vraag of deze persoon autisme heeft.

VOGEL KINDJE  RING  BOOM EN TUIN




Blue Birds

#1
oeps vergeten het zelfs eens te proberen te ontcijferen.


Mijn uitleg ik vermoed dat ik gelijk zal hebben en het klopt. Dat er angst is ( bezorgdheid) van de persoon uit  dat het , nu het naar buiten is gekomen( openbaar, in the open of hoe je zoiets zegt...bij wijze van spreken) dat het zou afschrikken??? Of zoiets? ??? ::)

Anja

Kan hier misschien ook sprake zijn van een schizoïde persoonlijkheid, d.w.z extreem individualistisch?

Als dat zo is, kan het dan misschien zijn dat hij vrijwel alleen in staat is om 'losse' contacten aan te gaan en moeilijk in staat is om zijn relaties te laten verdiepen? Dat mensen daar over kunnen gaan praten? Van alleen autisme hebben zijn mensen niet bang lijkt mij.


Anja