Hoe het heft in eigen hand te nemen.

Gestart door Anja, mei 21, 2020, 21:24:49 PM

Anja

Terugblik...................... Pentakels Aas
Boodschap.................... De Zegewagen
Vooruitblik.....................De Maan
Aandacht...................... Zwaarden 2
Invloed..........................Kracht
Pantser......................... Staven 4
Wijsheid........................Kelken 8

Ik heb sterk het idee dat de nadruk van deze legging toch op De Zegewagen ligt. Eerst de voorbereidingen, dan een langzame opstart en ineens schieten paard en wagen vooruit! Het resultaat zal anders zijn dan ik had verwacht en het is ook iets waar ik behoorlijk anders in ben dan de rest van mijn omgeving (De Maan). Slechts één impuls heb ik al opgepakt. De rest volgt nog. Ik heb nog geen exact idee, vandaar hier mijn topic.

Anja

Geert

1. Wat je mee kunt laten tellen is de geest van de legging, die is 11 Rechtvaardigheid.
2. Er  liggen geen Hofkaarten.

Geen Hofkaarten zou je bijvoorbeeld kunnen duiden als: "dat je het alleen moet doen, geen helpers".
Met gerechtigheid kun je kijken naar jouw eigen eerlijkheid t.o.v. jezelf. Kloppen jouw motieven?

Nieuwe vragen die om aanvullende kaarten vragen.

Anja

Beste Geert,

Ik zit momenteel in een herprogrammeringsfase. Het is een fase die langzaamaan opstart. Bij mij begint zoiets meestal langzaam en dan ga ik ineens als een trein. Geen helpers, dat klopt.

Anja

Anja

Beste Geert,

Er schiet mij nog wat te binnen. Deze hele legging heeft als eindcijfer 47.

Nu heb ik een boek wat heet De Goddelijke Driehoek. Samenhang tussen astrologie, numerologie en tarot. Volgens dat boek is bovenstaand getal aan Bekers 7 gelinkt. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik deze kaart beter vind passen bij mijn herprogrammering dan Gerechtigheid. Deze kaart vind ik een mooie aanvulling. Hoewel er geen hofkaarten zijn, geeft Gerechtigheid toch aan dat mensen mij een spiegel (gaan) voorhouden. Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden interpretatie.

Damaris

Beste Anja

Hoe het heft in eigen hand te nemen

leuk dat de legging dan begint met een hand.......maar het heft is rond.

Citaat van: Anja op mei 22, 2020, 15:38:09 PM
Ik zit momenteel in een herprogrammeringsfase.
Anja

klinkt eng, alsof je geen mens bent maar een robot. Gevoelloos en dat vind ik  bij  zwaarden 2 passen. De kaart waar het heft in handen genomen wordt. en zelfs niet één heft maar twee. Onze aandacht is gericht op een vrouw, op een stenen bankje. Hoelang zal ze het zo vol houden? Mijn meditatie leraar vindt "aandacht" het allerbelangrijkste. Bij de dingen stilstaan, rust nemen, observeren, en geduld........Niet multi-tasken.....single tasken. Maar jij hebt meerdere zwaarden ter hand genomen, dus bezig met meerdere gevechten, en enkel alleen met jezelf (want we programmeren onzelf, en herprogrammeren onzelf ook weer).

En dat gevecht vind ik zo duidelijk in deze legging naar voren komen. De zegewagen en kracht hele sterke kaarten (Het vooruit willen). de maan en bekers 8,  (stilstaan en onderzoeken). Je pantser is staven 4, ga je uit? of kom je thuis?. Ga je voor de Zonnebloemen (reik je naar de hemel) of heb je liever een groene plant (blijf je met beide voeten op de aarde)? De keuze is aan jouw. het  zaad (aas pentakels) ligt in je eigen (Goddelijke) hand.

liefs
Damaris

Anja

Beste Damaris,

Ik vind het weliswaar niet eng maar wel een gek gevoel. Ik heb af en toe het gevoel elektrisch geladen te zijn. Heel apart, heeft hier denk ik mee te maken: ik moet ook extra opletten om op regelmatige tijden naar bed te gaan. Bij iets minder regelmaat doet mijn onderbuik zeer en krijg ik trek in de meest rare dingen, vooral slechte dingen dan hé :) Maar dat laat ik zoveel mogelijk achterwege.

Dan Zwaarden 2. Hoe lang zal zij het volhouden vraag je. Mijn gevoel: ik denk dat ik dit nog wel even vol moet houden! Ik moet inderdaad bij dingen stilstaan, rust nemen, observeren en....geduld ;D :-X Vooral omdat de maan hier in het spel is, zal dit een langzaam proces zijn.
Ik geef toe dat ik nu nog weleens teveel aan het multitasken ben, op dit punt heb je zeker gelijk. Het is weleens moeilijk voor mij om dit los te laten.

Staven 4. Ik denk dat hierin tot op heden een mix zit van al jouw vragen, juist omdat Zwaarden 2 zo'n dominante rol speelt. Ik ga uit en vind ergens anders een thuis. Ik ben van mening dat ik me eerst aan de groene planten moet wagen, eer ik me aan die grote en mooie zonnebloemen waag.
Nu ik dit zo schrijf: er moet een balans gevonden worden tussen het aardse (groene planten) en het spirituele (zonnebloemen). Naar een van de twee doorslaan lijkt mij ook niet goed. Ik krijg nu het vage gevoel dat Zwaarden 2 hier ook mee te maken heeft.
Wat dat uit gaan en thuiskomen betreft: ik bemerk al wel zeer vage aanwijzingen naar de richting die ik van 'boven' op moet. Tot op heden te vaag om dit hier uit te drukken.

Ik begin nu e.e.a duidelijker te zien, bedankt Damaris!

Damaris

Citaat van: Anja op mei 24, 2020, 21:48:43 PM
Ik vind het weliswaar niet eng maar wel een gek gevoel. Ik heb af en toe het gevoel elektrisch geladen te zijn. Heel apart, heeft hier denk ik mee te maken:

Dit herken ik. Stroomstootjes uit het Universum, ik zie het als mijn blindegeleide hond. Tenslotte zijn wij hier op aarde slecht ziend, en wat we zien herkennen we vaak niet (meer).En om te zorgen dat we niet teveel en tevaak gaan vastlopen geeft ons Hogere Zelf haar of zijn energie aan ons door.
Herprogrammeren is voor mij meer tegenspreken wat mij geleerd is in de conditionering. Maar iedereen noemt het anders en ervaart het anders. (Denk daarom ook dat iedereen daarom een andere naam heeft gekregen).

Ik ga uit en vind ergens anders een thuis.

Dit is zo waar. Wij zijn uitgegaan en vonden ergens anders een thuis.
en vanuit deze thuis, ........

Nu ik dit zo schrijf: er moet een balans gevonden worden tussen het aardse (groene planten) en het spirituele (zonnebloemen). Naar een van de twee doorslaan lijkt mij ook niet goed.

De siamese tweeling. Misschien worden we wel geboren met twee hoofden. Een aards hoofd en een spiritueel hoofd, en moeten deze 2 hoofden samen werken.

Wat dat uit gaan en thuiskomen betreft: ik bemerk al wel zeer vage aanwijzingen naar de richting die ik van 'boven' op moet. Tot op heden te vaag om dit hier uit te drukken.

Helemaal mee eens. We groeien naar het licht.

liefs

Damaris

Anja

8)Wow Damaris! Dat is het inderdaad: je zit in de kern van de Siamese tweeling! Je zit op het snijpunt, het gedeelte/de oorzaak waardoor er twee hoofdjes/lijfjes gegroeid zijn. En nu vindt er een operatie plaats wat de twee lijfjes gaat losmaken! Dit is zelfs mijn 'lot' voor 2020. Lot beslist tussen aanhalingstekens omdat dit woord vaak zo'n negatieve klank heeft terwijl ik het in dit geval helemaal niet zo negatief vindt klinken!

Eerst een worden en dan naar huis of op weg naar huis een worden!

Bedankt,

Anja