Auteur Topic: Wat koesterde ik dat diertje!  (gelezen 689 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Wat koesterde ik dat diertje!
« Gepost op: mei 27, 2020, 21:55:14 pm »
Ik ben ergens, vermoedelijk in een tuin aan het graven. Op een onverwacht moment graaf ik een pasgeboren tijgerwelpje op! Ik zie dat het beestje ademnood heeft. Ik weet niet meer precies wat ik deed maar ik zorg er wel voor dat hij/zij blijft leven.

Wát koesterde ik dat pasgeboren diertje!! En wat voelde ik me daar goed bij!! Wat een gevoelens van willen koesteren en zorgen kwamen naar boven!

Anja

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Re: Wat koesterde ik dat diertje!
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2020, 23:43:41 pm »
Mijn associaties; een tijger is een wild dier, leeft vanuit instinct (vertaald naar mensen zou je kunnen zeggen 'intuïtie'), maar het is een pasgeboren welpje. Het heeft nog alle zorg nodig, en jij voelt je daar goed bij, om ervoor te zorgen, om het 'tot volle wasdom' te laten komen.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2020, 23:49:20 pm »
Die tijger die in enige tijd geleden in de huiskamer lag is vannacht als het ware geboren! Het dier heeft nog alle verzorging nodig dus is het hard werken om dat oude oerinstinct weer tot leven te laten komen. En omdat ik dat diertje onverwacht vanuit de grond opgroef: een onverwachte gebeurtenis zal de ontwikkeling hieromtrent ineens drastisch doen versnellen.

Maar dan laat ik mijn kracht zien 8)

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2020, 11:33:59 am »
Ja mooi. "Het zal tijd worden"  ;D

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2020, 12:50:56 pm »
Hé, zeg dat nou niet Carla :D :D :D

Die tijger die in de huiskamer lag, zit nog op het 4G netwerk. Overspringen naar 5G is voor dit dier wat vermoeiend, vandaar dat ie slaapt. Maar....dat tijgertje wat gisternacht is opgegraven, is al voor dat 5G netwerk geboren! Slechts één doorbraak gelijk tarotkaart De Toren of de aansluiting op dat 5G netwerk is compleet!

Damaris

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2020, 17:13:56 pm »
Wil niet te snel Beste Anja. Het is een baby en deze zal gekoesterd dienen te worden. G5 doet me ook huiveren, zijn we er al aan toe. Het doet me ook denken aan Atlantis, waar we verder wilde gaan als dat we aan toe waren. De torenkaart is ook een waarschuwing, hoever is de mens in zijn totaliteit. Geduld en er zijn hier vele die dat niet hebben :P.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2020, 22:16:40 pm »
Hey Damaris,

Geef me nu geen lesje in geduld want die heb ik de afgelopen tijd al zoveel gehad ;D :P

Maar ik weet dat je gelijk hebt hoor! Zie alleen al mijn jaarlegging 2020, die langzame aanrader komt daar heel sterk in naar voren. Dat kwam ook uit die paar tarot kaartleggingen die ik daarna voor mezelf heb gedaan. Maar...... ;)ik mag me wel voorzichtig oriënteren op het nieuwe en hier en daar wat voorbereidend werk doen!! Mits met geduld uitgevoerd :P

Ik denk eerlijk gezegd dat er op kosmisch niveau iets werkt waardoor velen op 5G geprepareerd worden. Is zomaar een gevoel van mij.

Liefs,

Anja

Damaris

• Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2020, 10:06:54 am »
Hey Anja.

ja, ik ben het helemaal eens dat we vooruit moeten als mensheid. Vanaf 2016 ben ik daar al mee bezig. Maar het moet lukken, en misschien ben jij en ik en Carla er klaar voor, maar een hele grote groep mensen niet. Je voelt zoveel weerstand bij mensen, en dat krijg je niet zomaar om. Mensen zijn intens bang, en die angst is begrijpelijk. Ik sprak met een vriendin over het corona virus en de gevolgen. Dat de gevolgen erg zijn, maar dat dit ook niet tegen te houden is ( het is een vrouw die verder is dan andere ) en zij trok me meteen aan mijn vestje met de opmerking. Jij kunt dit allemaal beredeneren en plaatsen, maar vele niet, die zitten vast in de angst. Loslaten en overgeven aan het grote geheel is moeilijk. Niet iedereen is spiriteel bezig, en de meeste willen er niets mee te maken hebben. Daar moet je de voeding met theelepeltjes naar binnen brengen, terwijl wij klaar staan om te vertrekken. De mensen staan bepakt en bezakt op het station. Ze moeten hun aardse last wegwerpen om de trein in te mogen. Jij hebt geen bagage meer bij, en nu proberen  andere te overtuigen hun belast weg te doen. En je mag met geen vinger wijzen naar het kleinste tasje, want dan beginnen ze al weer te huilen en te jammeren. (GEDULD, en dat is wat wij die vooruit willen (vaak) niet hebben, en daarom struikelen we iedere keer weer)

Damaris

PS: volgens mij zijn de theelepeltjes de  "short talks" (komt ineens in mij op)
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2020, 10:16:25 am door Damaris »

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2020, 12:46:00 pm »
Hey, vrouwtje theelepel :)

Die theelepeltjes kunnen ook emotionele en/of intellectuele en/of emotionele vitaminepillen zijn om je alvast te sterken voor de volgende fase. Al was het alleen maar om bestand te zijn tegen de weerstand, de weerstand van anderen om te veranderen.
Het probleem was hier denk ik ook speelt, is de media als angstmaker! Zij tippen vaak maar één kant van de zaak aan en dan nog gaat het hooguit deels om de waarheid. M.a.w: het zijn vaak ongenuanceerde, vette leugens. Vaak om mensen bang te maken en ze zo in de tangen te houden! "Heren" en "Vrouwen" van de media geven de coronacrisis nu de schuld van de op handen zijnde werkeloosheid golf. Echter, de crisis op de arbeidsmarkt is nooit weg geweest maar dat ziet men vaak niet. Daarbij is vooruitgang als mens moeilijk als je zoveel zekerheden in je leven hebt opgebouwd die dreigen om te vallen.

Straf dat jij schrijft over mensen die bepakt en bezakt op het station staan! Ik heb enige tijd geleden gedroomd dat ik op het station op de trein stond te wachten. De mensen om mij heen waren (zwaar) bepakt en bezakt terwijl ik niet eens bagage bij me had. Zelfs niet het kleinste tasje :D Ik "vrees" dat wij als een van de eerste de allereerste trein naar de vooruitgang pakken.

Anja

Damaris

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2020, 15:28:13 pm »
De economie is door de mens een zelf bedacht systeem. Een monopolie spel waar we nooit mee uitgespeeld raken. Geld is niets, ook door ons bedacht. Het is begonnen met een onderpand.....eerst briefje waarop stond waar jij recht op zou hebben, daarna lang met Goud als onderpand bij de Nederlandsche bank. Het was natuurlijk de bedoeling dat geld het ruilverkeer gemakkelijk(er) zou maken. Maar ondertussen is geld machtiger geworden als de mens zelf. En zitten wij vast aan de schatkist die wij zekerheden noemen. Als ik een auto koop, ben ik blij. Als ik de rekening krijg niet meer. en als ik alle kosten optel die het geeft, zit ik vast aan die auto. Want volgens het systeem heb ik dat gekocht. Nu moet ik zorgen dat ik de auto kan betalen, anders moet ik hem weer verkopen. Nu kun je in principe best zonder auto, maar je huis etc.etc. Geld is ons de baas. want wij doen ondertussen alles voor geld. En als wij iets niet doen, worden wij gestraft door middel van boete (betalen). En zo is er een machtsysteem ontstaan. We hebben een overheid gecreeerd om alle plannen in banen te leiden, en een controle apparaat (politie) om te kijken of alles wel eerlijk gaat. ketens op ketens op ketens. En langzamerhand lijkt het of we het systeem zelf niet meer in de hand hebben. Werkeloosheid heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan. Er is een groep mensen die niet "willen" werken, omdat ze het systeem doorhebben (gevaarlijk voor de maatschappij, die worden koest gehouden met een uitkering). En je hebt een groep mensen die onvrijwillig werkeloos is en alles op alles zetten om aan het werk te komen. En deze mensen heeft het systeem nodig, want nu wordt arbeid een schaars produkt. Werkende mensen zullen alles doen, om te zorgen dat ze niet ontslagen worden. Voor jouw 10 andere is een gehoorde kreet, die mensen dwingt het werk te doen, ook al willen ze niet.

Ik "vrees"ook dat wij één van de eerste zullen zijn die instappen, maar volgens mij moeten alle passagiers mee, voordat de trein mag vertrek. Dus zorgen dat de andere hun tassen af doen.

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2020, 20:59:11 pm »
Helaas valt het mij op hoe mensen aan zo'n economisch machtsstelsel gewend zijn. Zij zien dat niet meer als machtig en gevaarlijk maar vinden dit doodgewoon. Vandaar het moeite hebben met die tassen af doen! Dit terwijl ze juist veel gelukkiger en vooral vrijer zouden zijn als ze dit wel zouden doen. Ik zei zelfs halverwege de jaren negentig al: dit is niet de wereld, dit klopt niet. Al kon ik er toen minder de vinger op leggen dan nu.

Ikzelf probeer op mijn manier, op bescheiden micro niveau dus, aan een soort van ruilhandel te doen. Ik maak jouw huis schoon maar jij geeft mij in ruil hiervoor een knipbeurt. Met sommige mensen doe ik al zoiets. Let wel: met mensen die daar "rijp" voor zijn. Je snapt vast wel hoe ik dat bedoel.

Voor jou tien anderen? Inderdaad een veel gehoorde kreet maar ik vraag mij alleen af of dat voor alle sectoren geldt. Vooral in de toekomst.

Ronaldb

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2020, 00:01:27 am »
Hoi Anja en Damaris,

Ik heb het gevoel dat jij dat tijgerwelpje bent.
Het is je natuurlijke ik met al zijn streken die je waarschijnlijk onverwacht gaat herkennen.
Een droom als deze geeft al aan dat het zaadje in je geplant (onbewuste) is, maar dat het tijd nodig heeft dat je bewustzijn het gaat herkennen/toelaten. Dat het tijgerwelpje moeite heeft met ademen, is omdat de patronen die je vasthoud het dier weinig ruimte overlaat om te ademen. Het loslaten van die patronen zorgt ervoor dat het tijgerwelpje vrij kan ademen en zich kan ontwikkelen. Het willen koesteren en zorgen is de liefde die je eindelijk weer toe kan gaan laten.
Een tijgerwelpje is een wild en voor mensen gevaarlijk dier, dat veel zorg, aandacht en training nodig heeft om zich goed te voelen met zichzelf en sociaal en veilig is naar de omgeving. Daar zit dan ook de waarschuwing. Je komt dichterbij jezelf te staan en krijgt opnieuw de mogelijkheid om je leven vorm te geven, maar voordat je dat kan moet je eerst leren en goed begrijpen waar je mogelijkheden en valkuilen zijn. Zo niet dan kan het welpje vals worden of een andere nood krijgen.

Even heel kort over de wereld, zijn economie enzovoort. De wereld is een leerschool en er is een systeem (god) die de school en de lesstof heeft gemaakt. Wij zielen volgen deze lessen. Wij verzinnen ze niet. Dat denken we overigens wel.

Het is niet zo dat mensen die zich bewust zijn van spiritualiteit dan ook verder zijn dan anderen, dat is mijn inziens echt niet zo. Het hoort in dit leven bij hun ontwikkeling om vanuit een andere invalshoek te leren dan de “normale” mens. Ik ken veel meer mediums die een zwarte ziel hebben, dan een lichte. Ik ben er nu een beetje aan gewend, maar ze zijn soms pikzwart, maar kunnen toch goede mediums zijn.

Even als mens. Als je ziet wat er zich in Amerika afspeelt en de corona wereldwijd! Het kan niet anders als het wereldtoneel gaat veranderen. Zou na de corona het geld nog steeds zo machtig zijn, of zorgt de corona dat we ons meer bewust worden en is het weer een stap(je) de goede richting op. Stel dat we beter gaan zorgen voor de mensen, goed plan, maar we hebben al teveel mensen op deze wereld. Niet goed voor de leefbaarheid op de langere termijn. Ik ben heel benieuwd wat ze hierboven met de wereld willen. Volgens mij is er geen oplossing zonder een bittere strijd.

Ronald

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #12 Gepost op: juni 02, 2020, 15:13:40 pm »
Hey, Ronald B,

Recht in de roos! Ik merk heel minimaal dat ik het leerproces van (her)ontdekking van mijn mogelijkheden en valkuilen. Ik merk dit aan zeer subtiele signalen! Als ik een ding niet wil, dan is het nood, ook geen andere!! Diverse signalen van buitenaf maken mij dit ook duidelijk. Weliswaar subtiel maar toch.

Bedankt!

Anja

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2020, 22:13:21 pm »
Een legging met tarotkaarten gedaan voor mijn nieuwe sterke punten maar ook zwakten c.q valkuilen. Zie het board tarot kaartleggingen.

Anja

Ronaldb

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #14 Gepost op: juni 03, 2020, 13:12:54 pm »
Thx