Auteur Topic: Maagd in 5de huis  (gelezen 238 keer)

Amethista

• Nieuw lid
  • *
Maagd in 5de huis
« Gepost op: maart 31, 2020, 13:21:42 pm »
Ik ben sinds enige tijd bezig met het ontleden van mijn eigen geboortehoroscoop. Ik heb alle tekens, huizen en planeten kunnen duiden. Ik ben nu bezig met de aspecten, maar daar moet ik toch nog eens even voor gaan zitten  ;D
Het viel me op dat ik in mijn horoscoop veel lege huizen heb. Ik neem aan dat het sterrenbeeld daar gewoon haar uitwerking heeft.
Wat wil maagd in het 5de huis dan zeggen? Maagd staat voor de vrijgezelle, ongehuwde en onafhankelijke vrouw. Hoe is dit dan te vertalen naar kinderen? Wil dit zeggen dat ik geen eigen kinderen zal hebben?

Hopelijk kunnen jullie me wat wegwijs maken!

Anja

• Volledig lid
Re: Maagd in 5de huis
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2020, 20:17:50 pm »
Het vijfde huis staat voor creativiteit, vrije tijd en kinderen! Wat dit voor jou betekent hangt van de planeet/planeten af die je in dit huis hebt staan, plus de connectie die zij weer met andere planeten maken.

Saturnus in dit huis duidt vaak op ongewenste kinderloosheid terwijl Uranus op deze plek juist op bewuste kinderloosheid duidt, althans vaak. Ik noem maar even wat voorbeelden.
Hoe iemands zich jegens (eigen) kinderen verhoudt is ook afhankelijk van welke planeten hier staan. Iemand met Mars in het vijfde huis zal vaker dan gemiddeld de sportieve interesses van kinderen stimuleren, terwijl iemand met Mercurius op deze plaats juist vaak de intellectuele interesses stimuleert. Ook hier weer even wat voorbeelden.

Maagden kunnen nogal kritisch zijn, wat nogal eens belemmerend kan werken jegens het vinden van een partner. Dit betekent niet dat Maagden automatisch vrijgezel zijn en/of blijven.

Liefs,

Anja

Amethista

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2020, 21:13:14 pm »
Oh dankjewel Anja! Da's een gedetailleerde uitleg. :)
En wat als er nu geen planeet in het 5de huis staat?

Anja

• Volledig lid
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2020, 20:59:21 pm »
Dan hangt het er vanaf waar de de planeten dan weer staan. Een druk elfde huis en een leeg vijfde huis geeft vaak (on) gewenste kinderloosheid aan. Daarentegen geven planeten in het vierde huis juist weer aan dat er toch een relatie en/of gezin komt.

Amethista

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2020, 07:52:16 am »
Gohhh, de planeten situeren zich vooral in mijn 6de, 7de en 10de huis.  Al de rest is leeg  ??? :o

Anja

• Volledig lid
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2020, 22:37:53 pm »
Waar staan bij jou de Noordelijke Maansknoop, de Zwarte Zon, Zwarte Maan en de Pas Fortune (gelukspunt), en Cheiron (wat genezen moet worden)? Dit telt ook mee en is héél belangrijk!!

Kijk ook eens op deze website bij astrologie!! Voer je geboortetijd en plaats in en je krijgt het teken te zien waarin dit alles op het moment van jouw geboorte stond!
Ik geef dan ook pas een eindoordeel als ik deze informatie heb!

Welke planeten heb jij in zes, zeven en tien staan?

Groetjes.

Anja

Amethista

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2020, 19:53:13 pm »
Pars Fortuna: leeuw in huis 4
Zwarte maan: stier in huis 12
Cheiron: tweelingen ook in huis 12 (en tweelingen is tevens mijn ascendant)

Amethista

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2020, 19:56:54 pm »
In huis 6: Pluto (retrograde)
In huis 7: Mars en Saturnus
In huis 10: zon, Jupiter, Venus en Mercurius en hier ligt tevens ook mijn MC.
Zwarte zon ken ik niet...  ??? Dat ga ik even uitputten! Alvast heel erg bedankt dat je zo meedenkt!

Amethista

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #8 Gepost op: april 07, 2020, 20:00:17 pm »
Ohhh en karmapunt ligt in stier!

Anja

• Volledig lid
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2020, 21:45:06 pm »
Dank je wel Amethista!

Zwarte Maan en Cheiron (conjunct?) in het twaalfde huis in Stier.  Dit geeft mij een indruk van iemand die in een vorig leven zeer arm is geweest. Ook dat je lange tijd een zwervend bestaan hebt geleid waarin je je heel alleen hebt gevoeld en/of ook alleen was. Merk je nu nog dat je er lang over doet om te wennen aan een nieuwe omgeving?

Pas Fortuna In Leeuw in het vierde huis, betekent dat je in dit leven een fijn en passend huis, oftewel een thuis voor jezelf kunt vinden! Het betekent in ieder geval een hele goede achterban die je steunt.

Van Mars en Saturnus in het zevende huis, heb ik de indruk dat je slecht tegen strijd in (zaken) relaties kunt. Strijd om de macht, die je in een van je vorige levens hebt gevoerd (twaalfde huis) wil je nu niet meer en als je hier goed aan werkt krijg je die ook niet meer.

Via die veilige basis kun je een goed bestaan voor jezelf opbouwen (tiende huis!). Zo aan dit huis te zien zul je op het werk en maatschappelijke vlak weinig tot geen problemen hebben en ook niet krijgen.

Wat voor jou een hoofdbreker kan worden , is hoe je een baan met een gezin gaat combineren. Ik krijg het gevoel dat je op den duur graag kinderen wilt maar dat je het moeilijk gaat vinden om hier (deels) je werk voor op te geven.

Jouw karmapunt is aarden/je verbinden met jezelf en de mensen om je heen. Hierin ben je duidelijk anders dan de rest van je omgeving.

Zo te lezen denk ik dat het type Boogschutter goed bij jou past, mits hij niet te grof in zijn mond is!

Amethista

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: april 09, 2020, 10:18:32 am »
Wel ja, makes sense! Ik woon al 2,5 jaar bij mijn vriend maar kan nog altijd mijn eigen appartement niet loslaten. Zelfs niet verhuren. Hoewel ik er zelf nooit meer kom. Gek hè...

En verbinden met mezelf moet ik inderdaad leren. Ik neig snel naar anderen voor mij te plaatsen. En ik kan inderdaad niet tegen strijd of ruzie in een relatie.

Dank je wel voor je heldere uitleg, Anja!

Anja

• Volledig lid
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2020, 16:43:53 pm »
Ik wens je bij deze heel veel geluk Amethista!