Auteur Topic: Een (Siamese) Tweeling  (gelezen 3997 keer)

Anja

• Moderator
  • Master lid
Een (Siamese) Tweeling
« Gepost op: maart 30, 2020, 17:46:10 pm »
Vannacht droom ik dat een voor mij onbekende vrouw, die voor mij niet zichtbaar is, bevalt.

Tijdens deze droom krijg ik sterk het gevoel dat het een tweeling is, er komen twee hoofdjes gelijk uit!

Nu, aards en wat nuchterder, kan het misschien ook een kind met twee hoofdjes zijn of een Siamese tweeling.

Mijn interpretatie: het kan zijn dat ik meer en meer te maken krijg met mensen die twee gezichten hebben en/of er komen mensen op mijn pad waarmee ik een veel sterkere connectie heb/meer raakvlakken/(dezelfde) hobby's heb.

Groet,

Anja

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Re: Een (Siamese) Tweeling
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2020, 23:50:23 pm »
Ik heb een tijdje naar je droom zitten staren, maar ik heb er niet echt een associatie mee dit keer. Bevallingen hebben te maken met nieuw leven (/begin van iets nieuws), maar dat er dan 2 hoofdjes tegelijk uitkomen... misschien wil dat wijzen op 2 kanten van iets dat nog komt?

Damaris

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2020, 08:38:37 am »
Ik heb ook naar de droom zitten staren. Wat mij opvalt is:

Vannacht droom ik dat een voor mij onbekende vrouw, die voor mij niet zichtbaar is, bevalt.
Anja

Een vrouw die jij dus niet kent, en die jij niet kan zien.  Die vrouw moet je dus nog leren kennen, en haar zichtbaar maken.
jij hebt een gevoel dat een tweeling is, maar je weet het niet.Het enige wat je kunt zeggen "er komen twee hoofdjes tegelijk uit.

Mijn interpretatie, die vrouw die bevalt is een deel van jouw zelf, waar je niet bewust van bent. Zoals carla zo mooi schrijft, een bevalling heeft te maken met nieuw leven. Maar het heeft 2 hoofdjes....je nog oude zelf in transformatie....en een geheel nieuwe zelf, die straks één baby zullen worden?

Maar 2.....dan is ineens meer, en lijkt het pas echt te beginnen. En nu hoop ik dat je me begrijpt.  ::)
liefs
Damaris.

liefs
Damaris

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2020, 11:38:29 am »
Beste Damaris en Carla,

Mijn dank aan jullie beiden! Ik moet jullie wel zeggen dat ik nogal nieuwsgierig word naar dat nieuwe leven! Ik weet nu wel dat er over twee of drie maanden e.e.a gaat veranderen. Ik hou jullie op de hoogte!

Ronaldb

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2020, 09:57:18 am »
Ik wilde graag ook reageren.

Ik denk ook dat jij in de toekomst deze vrouw bent. De Siamese tweeling is een (ik vermoed mannelijk) karakter die in jou geworteld zit. Een karakter met “meerdere gezichten”, waardoor jij niet begrijpt van wat je ermee moet.

Jouw ziel wil graag geestelijk complexere inzichten ervaren om te kunnen groeien. Je hebt graag een partner die dat samen met je deelt en onderzoekt. Inplaats dat je geestelijk hogere zielen aantrekt, die je kunnen helpen met deze zoektocht, kom je juist partners tegen die “troubled” zijn. (Excuus voor het Engelse woord.)
Je probeert het dan wel, maar je weet op voorhand dat het niets wordt.

Siamese tweeling, heeft te maken dat je het met een gelijkwaardige partner wil leren, maar ook dat je mensen
tegenkomt die “troubled” anders gezegd verschillende gezichten heeft.
Je zoektocht begint, wanneer jij loslaat hoe je dat voor je ziet.

Jee, als ik het contact met de andere kant dan weer loslaat, voel ik me soms wat reddeloos en heel klein.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ronald.
« Laatst bewerkt op: april 15, 2020, 09:59:22 am door Ronaldb »

Anja

• Moderator
  • Master lid
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2020, 19:04:01 pm »
Allereerst: wat je schrijft over dat mijn ziel complexere inzichten wil ervaren klopt, ook dat ik dit met een partner wil delen. Eenvoudig gezegd: ik heb wel een partner nodig die me scherp houdt ja!

"Troubeld" in die zin, dat dit vaak potentiële partners zijn (wordt nooit werkelijkheid :)) die heel sterk op materiële zekerheden gericht zijn. Vaak reikt hun belangstelling niet verder dan dit. Ik ervaar dit als een smalle horizon. En dat werkt bij mij helemaal niet, zeker niet op het gebied van relaties. Werk, geld en spullen zijn zaken die bij het leven horen maar: voor erbij! Het moet niet puur en alleen dat zijn en verder niets. Afijn, dit werkt niet voor mij.
Ik heb zeer snel door dat deze mensen twee of wel meer gezichten hebben!

Loslaten hoe ik dat voor me zie. Voor me zie in die zin, dat ik momenteel de ingang niet weet waar ik zo'n partner eventueel kan tegenkomen. Bedoel je dit of iets anders? Misschien dat ik hier minder aan moet denken?
Want dat ik dat Troubeld aantrek terwijl ik dit absoluut niet wil, zegt natuurlijk iets over MIJ, dat IK ook dingen fout doe.

Ronaldb

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2020, 20:12:07 pm »
Fijn dat je jezelf erin herkent.

Ronald