Wat ik niet meer in de hand ga hebben

Gestart door Anja, maart 22, 2020, 21:59:06 PM

Anja

Vannacht droom ik dat ik vlakbij een station ben. Mijn vader is er ook. Hij gaat niet reizen (voel ik al) maar ik wel. Wij praten in deze droom niet met elkaar en ik ga op een gegeven moment naar het perron.
Ik zie daar overal mensen zwaar bepakt en bezakt. Reisschema's liggen in de war. Ik weet uit ervaring dat dit betekent dat ik het leven niet meer in de hand ga hebben.

Omdat ik niet weet waarop dit betrekking heeft, heb ik voor mezelf eerst twee tarotkaarten gelegd.

1. Wat heb ik niet meer in de hand: Kelken 6
2. Mijn vader...............................: Het Oordeel

1. Het niet meer in de hand hebben, heeft naar mijn gevoel betrekking op een nieuwe relatie (al zou ik niet weten met wie!) maar (ook) op een nieuwe leefomgeving en vrienden/contacten uit het verleden. Er schiet mij één contact uit het verleden te binnen die mogelijk een connectie met mijn vader heeft. Voor de rest zou ik het niet weten. Omdat ik dit alles toch nog te vaag vind, heb ik een iets grotere legging voor mezelf gedaan met de vraag: welk stuk van mijn verleden komt naar boven?

1. Hoofdaspect: Zwaarden Koning
Dit kan te maken hebben met mijn behoefte om mensen op veilige afstand te houden. Te snel te veel nabijheid voelt gauw beklemmend voor mij. Zwaarden Koning geeft mij sterk het gevoel dat dit met mijn vader te maken heeft.

2. Verleden: Staven Schildknaap
Hulp die mij in het verleden werd geboden?

3. Toekomst: Matigheid
Iets zal veel geduld vergen, moet in ieder geval goed bekeken worden.

4. Wortel/basis: De Dwaas
Zuiverder kan het niet want ik voel ook dat ik het tot op heden nog niet weet.

5. Bekroning/Uitkomst: Staven Koning
Ik ga het heft in eigen hand nemen? Een signaal van niet bang zijn, wat ik dan waarschijnlijk ook niet meer ben.

Mijn algehele indruk: laat je heel goed informeren, stap niet zomaar op het nieuwe af wat in je leven komt! De Dwaas lijkt mij hier zelfs sterk voor te waarschuwen.

Groet,

ANJA

Carla

Citaat van: Anja op maart 22, 2020, 21:59:06 PM
Vannacht droom ik dat ik vlakbij een station ben. Mijn vader is er ook. Hij gaat niet reizen (voel ik al) maar ik wel. Wij praten in deze droom niet met elkaar en ik ga op een gegeven moment naar het perron.
Ik zie daar overal mensen zwaar bepakt en bezakt. Reisschema's liggen in de war. Ik weet uit ervaring dat dit betekent dat ik het leven niet meer in de hand ga hebben.

Sowieso speelt het lot een rol als je in een trein stapt, of dat van plan bent te gaan doen. Je geeft het dan in feite uit handen, laat je vervoeren. Bijzonder dat je dan ook nog droomt dat reisschema's in de war liggen. Het is daarmee ook wel een droom van deze tijd, want er liggen nu wel heel wat schema's 'in de war'.

Citeer
Omdat ik niet weet waarop dit betrekking heeft, heb ik voor mezelf eerst twee tarotkaarten gelegd.

1. Wat heb ik niet meer in de hand: Kelken 6
2. Mijn vader...............................: Het Oordeel

1. Het niet meer in de hand hebben, heeft naar mijn gevoel betrekking op een nieuwe relatie (al zou ik niet weten met wie!) maar (ook) op een nieuwe leefomgeving en vrienden/contacten uit het verleden. Er schiet mij één contact uit het verleden te binnen die mogelijk een connectie met mijn vader heeft.

Ik breng kelken 6 vooral in relatie tot herinneringen, zaken die voorbij zijn. Dingen/relaties die hun nut hebben gehad, en waar je mogelijk best tevreden mee was, maar die je dan nu dus blijkbaar 'niet meer in de hand hebt'. Ook het Oordeel zou daar op kunnen wijzen, een afsluiting.

Anja

Ik krijg ineens het gevoel van zelfs een totaal nieuw begin, iets wat ik helemaal niet verwacht. Klinkt misschien heel raar maar ik krijg nu een soort van vlinders in mijn buik (richting gal/lever).

Ik denk dat dit ook kan betekenen dat ik tot mijn eigen verrassing de kracht en moed krijg om opnieuw te beginnen! Maar met wat (mag ik niet weten/De Dwaas :))?

Ik ga in ieder geval geen legging meer doen want als de kaarten iets (nog) niet kenbaar willen maken heeft dat een reden! Wat dat betreft respecteer ik de kaarten heel erg.

Het grote afscheid, dat is wat ik voel. Straf dat ik vandaag tot een paar keer toe op dubbele getallen gestuit ben maar daar zal ik je maar niet meer mee  vermoeien ;D

Groet,

Anja

Carla

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. En de dubbele getallen, daar mag je me best mee 'vermoeien', ik heb er alleen niet altijd een reactie op  :)

Damaris

Lieve Anja.

Als ik dit zo bekijk zie ik eigenlijk positiviteit. Van de koele koning zwaarden naar de warme koning staven. genezing in het midden, dmv de engel van matigheid.
Onderzoeken zeggen de kaarten schildknaap staven en de Dwaas.

Laat je niet leiden door de bepakking van de mensen op het station, maar voel je vrij (oordeel) om te spelen. ik vind bekers 6 een kinderlijke kaart. Maar sommige kleuren ontbreken hier, daar mag je naar gaan kijken. Op welke manier kan jij je reis veraangename, want tenslotte sta je op het perron. Reisschema's liggen in de war. dat mag het leven hoeft geen uitgestippelde route te zijn.

liefs
Damaris

Anja

Beste Damaris,

Mijn grote dank voor je inbreng!
Ik moet me niet laten leiden door mensen die angstig/zorgelijk zijn om welke redenen dan ook. Al vind ik deze droom wel goed in deze tijd passen als je snapt wat ik bedoel.

Matigheid zegt in dit verband eigenlijk: goed onderzoeken (Staven Schildknaap en De Dwaas) en probeer met kleine stapjes en/of beslissingen vooruit te komen. Voel je vrij om te spelen (experimenteren), misschien iets minder op zekerheid? en laat je niet beïnvloeden door iemands zorgen (bepakte mensen op het station).

Straf dat ik in dit verband om exact 13.13 een liedje via mijn app toegestuurd kreeg met de mededeling 'om je op te vrolijken'.

Ik heb nog wel steeds sterk het idee dat ik heel veel achter me ga laten. Die in de war liggende reisschema's betekent dus mijn doel goed onderzoeken. Nog aardig wat werk aan de winkel maar ik kom er wel. Toch blijf ik ook het gevoel houden dat er weleens iets onverwachts op mijn pad kan komen.

Damaris

Citaat van: Anja op maart 26, 2020, 21:01:49 PM
Ik moet me niet laten leiden door mensen die angstig/zorgelijk zijn om welke redenen dan ook. Al vind ik deze droom wel goed in deze tijd passen als je snapt wat ik bedoel.

tweeduizend twintig (2020)
2x oordeel........bevrijding, het grote loslaten. Het loslaten van onze dagelijks ritme......de wereld staat op zijn kop. De meeste van ons zijn bang. Want wij hebben al zolang controle over....... Hoewel, als je goed nadenkt, was het vaak schijn zekerheid.
2020=4
de keizer.......de opgelegde maatregelen van de overheid.

Al deze zaken neem je mee in je droom. Dat kan ook niet anders. We worden er nu zo mee geconfronteerd.
Maar ik denk ook dat de droom je duidelijk maakt dat je niet teveel zorgen hoeft te maken. Tenslotte dit is een tijdelijk fenomeen. Jij bent niet bepakt in je droom.

Citaat van: Anja op maart 26, 2020, 21:01:49 PM
Ik heb nog wel steeds sterk het idee dat ik heel veel achter me ga laten. Die in de war liggende reisschema's betekent dus mijn doel goed onderzoeken. Nog aardig wat werk aan de winkel maar ik kom er wel. Toch blijf ik ook het gevoel houden dat er weleens iets onverwachts op mijn pad kan komen.

ja dat denk ik ook. de kaart oordeel staat voor loslaten.
en het onverwachtse op je pad.....beker 6 zie je een man een grijs pad verlaten. Voor mij is dat tekenend dat er beweging is. het verleden wordt verlaten om plaats te maken voor het nieuwe. en je gaat van de zwaarden koning......de koning van het lucht, naar een warme enthousiaste staven koning, de koning van het vuur. Durf te groeien, jezelf open te stellen voor alle positieve dingen in het leven. Geef je over en blijf niet hangen in koude kille situatie. sluit je daar een beetje voor af en richt je blik naar de zon.

liefs
Damaris

Anja

2020 en mijn tarot jaarkaart voor dit jaar is ook nog eens Pentakels 2! De tweeën tieren welig dit jaar! Voor het grote loslaten zal er nog veel gebeuren en dan pats! Dit heeft in mijn optie in ieder geval niet alles met de huidige situatie te maken maar sowieso met (werk) relaties is zijn algemeenheid.
Inderdaad: uiteindelijk zal ik héél veel achter me laten maar er iets moois voor terugkrijgen. Het kan niet anders of dit beslaat bijna alle vlakken van mijn bestaan. Die beweging die jij ziet gaat nu van start denk ik.

Zie mijn jaarlegging voor 2020, ik zie daar bijna hetzelfde als hier.

Maar in ieder geval BEDANKT! Ik heb veel aan je inbreng.

Liefs van Anja