Een slapende tijger in een huiskamer

Gestart door Anja, februari 14, 2020, 17:53:33 PM

Anja

Ik ben met een paar onbekenden in een huiskamer. Vlakbij de salontafel slaapt een grote, mooie tijger. Het gekke is dat ik totaal niet bang ben voor dat dier! Het is alsof het een gewone huiskat is.
Iemand waarschuwt me zelfs dat ik voorzichtig moet zijn om met ballen te spelen, daar de tijger anders wakker en gevaarlijk wordt. Ik doe gewoon wat ze zegt maar ik voel totaal geen angst.


Groetjes van Anja

Carla

Bij een tijger denk ik aan soepele ongetemde kracht. Iemand waarschuwt je om de tijger niet te wekken.. betekent dat je eigen kracht niet laten zien?

Anja

Beste Carla,

Als dit een waarschuwing is om mijn eigen kracht niet te laten zien, heeft dat denk ik met familie te maken. Het kan ook zijn dat dit met mijn directe omgeving te maken heeft i.v.m een mogelijke verhuizing i.v.m een nieuw bestemmingsplan.
Toch zei die slapende tijger mij toch dat deze soepele ongetemde kracht toch een keer tot leven komt. Tot op heden zit ik in een fase van terug gaan naar mijn eigen oorsprong. Daarna zal ik verder gaan naar het nieuwe.
Dan blijft de vraag over door wie, wat en waarom die tijgerkracht (om het dan zo maar eens te zeggen) tot leven komt. Vooral omdat ik vannacht ook weer droomde.

Een onbekende vrouw houdt een vreemd uitziende kleine maar ietwat stevige slang in haar hand. Ze dwingt me enigszins om dat dier te aaien. Ik pak 'm van voren bij zijn nek want ik wil niet gebeten worden. Terwijl ik dit doe, zie ik dat er op de grond een piepklein addertje kruipt.
Dan verschijnt er een klein groepje eveneens onbekende vrouwen. Ze roepen in koor dat ik echt niet bang hoef te zijn.
Een slang staat ook voor het driftleven maar ook voor (langzame) transformatie, zo heb ik het tenminste begrepen. Ook hierin zie ik een begin van teruggaan of terugkomen bij mezelf maar.....ditmaal met een aanmoediging om juist wel mijn kracht te laten zien. Of zie ik dat verkeerd?? Zo nee, wat is dan de situatie waarin ik dat dan wel moet doen?

Dank je voor je feedback Carla! 8)

Carla

Ik kan je niet zeggen wanneer je iets wel of niet moet doen lieve Anja. Dromen zijn heel persoonlijk, en zo is het ook met de boodschap die ze over willen brengen. Voor mij of voor mijn buurman kan een tijger of een slang een heel andere betekenis hebben dan voor jou of voor de buurvrouw. Een ander kan wel een associatie geven die je misschien kan helpen om voor jezelf dingen duidelijk te krijgen. Vaak weet je gevoelsmatig wel of het inzicht van een ander bij jou van toepassing is, of juist helemaal niet.

Het is leuk te lezen dat het tijgersymbool zoals ik het zag jou ook wel aanspreekt. Bij een slang denk ik aan wijsheid, aan kennis. Zoals ik er naar kijk wil de 2e droom je zeggen dat je het zelf wel weet, dat je mag vertrouwen op je eigen kennis, dat je er 'niet bang' voor hoeft te zijn. Dat kleine addertje wat jij op de grond ziet kruipen, zie ik als 'het addertje schuilt in het gras', dat spreekwoord wat wil zeggen dat je op je hoede moet zijn. De droom zou je misschien willen vertellen wat meer vertrouwen te hebben. In je droom wordt je vervolgens ook gesteund door een groep onbekende vrouwen die je ook al laten weten niet bang te zijn.

Deze droom hangt naar mijn idee ook zeker samen met de tijgerdroom, als boodschap zie ik: jouw kennis is je kracht, en daar mag je meer op gaan vertrouwen.

Anja

Inderdaad: niet bang zijn om vanuit mijn kennis en gevoel te handelen, ook al betekent dit misschien dat ik sommige zekerheden zal moeten opgeven. Wat nu spontaan bij me opkomt: als er ergens een deur dicht gaat dan gaat er ergens anders wel weer een raam open. Niet bang zijn, zoals die onbekende vrouwen tegen me zeggen! Meer vertrouwen op mijn kennis en kracht.

Op mijn hoede zijn klopt inderdaad en heb nu ineens ook wel een idee van de richting waarin ik dit moet gaan zoeken. Ik hou je op de hoogte!


Groet,

Anja

Carla

Mooi is dat hè, dromen duiden. Ik heb er helaas niet zoveel tijd voor.. Hou me maar op de hoogte.

Anja

Mijn (zelf :)) kennis is mijn kracht, vooral om die kracht niet te laten zien.

Vannacht droom ik dat ik bij de kapper zit. De onbekende kapster zegt dat ze mijn haar gaat wassen. Op het moment dat ik met mijn hoofd achterover leun (wasbak), doet de onbekende dame een handdoek voor mijn ogen.

Wéér een signaal dat ik mijn eigen kracht niet mag laten zien en mijn kennis enigszins bedreigend is.



Groet,

Anja

Carla

Ook dat je een ander je haren laat wassen. Haren staan symbolisch gezien ook voor kracht (denk aan het verhaal van Samson ook wel Simson).

Ik denk dat het tijd wordt dat je 'je eigen haar gaat wassen'  :-*

Anja

Beste Carla,

Zo aan mijn ziel te voelen, denk ik dat ik aan de vooravond sta van een psychologische dieptereiniging. Met aardse gevolgen! Aanstaande maandag ga ik alvast een nieuwe fles shampoo kopen :)

Op naar een omgeving/kring van mensen waar ik mijn kracht wél mag laten zien! Mits mijn haar als shampoo glanst :D

Carla

Citaat van: Anja op maart 15, 2020, 00:47:02 AM
Aanstaande maandag ga ik alvast een nieuwe fles shampoo kopen :)


Ha ha, dat wordt nog wat  :-*

Anja

Jazeker want in mijn tarot jaarlegging heb ik De Toren op de plaats van het achtste huis liggen!

Carla

Citaat van: Anja op maart 15, 2020, 22:03:07 PM
Jazeker want in mijn tarot jaarlegging heb ik De Toren op de plaats van het achtste huis liggen!

Heftig.