Auteur Topic: Het begin van het industriële tijdperk  (gelezen 470 keer)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
Het begin van het industriële tijdperk
« Gepost op: januari 04, 2020, 21:32:42 pm »
Beste allemaal,

Ik wil echt niet kinderachtig zijn en zeker niet bijzonder maar vannacht heb ik toch wel erg vreemd gedroomd!

Ik droomde dat iemand een paar geschiedenisboeken onder mijn neus hield. Op het kaft stond 'Het Proletariaat van 1904'! De andere twee boeken gingen over hetzelfde onderwerp maar ieder met een ander jaartal: 1932 en 1935!
Het kaft van het boek van 1904 was zwart wit. Er stonden twee? kinderen op die sterk verarmd waren! Hun postuur was wit, waar hun ogen (moesten?) zitten waren zwart.

Mijn allereerste ingeving: ik moet terug naar de tijd waarin mijn oudtante is geboren, zie topic Het huisje van mijn Tantes. Ik vraag mij af

-Ga ik en/of mijn kinderen een vorm van armoede meemaken die in haar tijd bestond? Of heeft dit met iets anders te maken?

Ik groet jullie,

Anja

Ampyria

• Nieuw lid
  • *
Re: Het begin van het industriële tijdperk
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2020, 07:34:59 am »
Hoi Anja!

Wat een intense en ook zeer gedetailleerde droom. Ben je al iets wijzer geworden of heb je iets kunnen vinden wat duidelijkheid heeft kunnen brengen?

De vraag die je stelt of jij en/of je kinderen een vorm van armoede gaan meemaken die in de tijd van je tante bestond blijft hangen.

Vooral omdat die kans zeker bestaat als de maatschappij zo doorgaat zoals nu, misschien (hoogstwaarschijnlijk) niet alleen financieel maar kijkend naar moeder aarde en wat er momenteel allemaal gebeurt.
Schoon drinkwater zal niet meer met overvloed aanwezig zijn, zo ook schone lucht. Er zijn vele scenario's waarin verschillende soorten armoede zich zullen tonen.

Ikzelf heb het gevoel en de drang ook om meer en meer naar de basis te gaan. De dingen te leren die je kunnen helpen om zelfstandig te kunnen leven. Het groeien van eigen eten om een voorbeeld te noemen. Leven zonder alle onnodige luxe want de kans is er dat dat ook weg gaat.

Geniet van het NU en doe zoveel mogelijk om liefde te verspreiden (dat is mijn dagelijkse doel)
De wereld is aan het veranderen en met grote krachten kan dat de goede kant op gaan  :)

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2020, 18:31:48 pm »
Dank je voor je feedback Ampyria!

Groetjes van Anja

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2020, 17:49:43 pm »
Kan deze droom te maken hebben met de wederopbouw na de Corona crisis??

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2020, 00:46:40 am »
Kan deze droom te maken hebben met de wederopbouw na de Corona crisis??

Dat is wel wat in mij opkomt. De geschiedenis herhaalt zich...

Anja

• Moderator
  • Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2020, 21:08:31 pm »
Dan denken wij hetzelfde Carla! Dank je wel!

Groetjes van Anja